Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da kedeligt at have indbrud. Bare det at der har været andre i huset gør mig gal
Men tillykke med dine nye fine sager det ser godt ud __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op - jeg anede ikke at det kunne være så interesant at "læse" om opera  - det er sku ret lækkert, yder udseendet lyden retfærdighed? Jeg mener, hvordan spiller det?
Hvor forhandles det?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik: Ja, det er frygtelig med et indbrud, og du har helt ret, det værste er at folk har rodet i ens privatsager. De skulle findes og skydes!!!! :-)
MN1974: Om udseendet yder lyden retfærdighed må svaret være: JA!! Det spiller med en utrolig detalje, (Jeg har ihvertfald ikke hørt noget der kan hamle op i mit setup) og så er der noget smæk bag også. Bare fordi det er rør kan det sagtens spille mægtig højt. Der er jo 2x75w at gøre godt med. Jeg vil dog sige, at diskanten kan have tendenser til at "skrige". Det skyldes dog nok mere mine efterhånden gamle diskanter i AVèrne. Dog bliver der eksperimenteret med nye rør til forforstærkerdelen, så jeg skal nok opnå det perfekte. Kablerne er heller ikke ligegyldige i dette setup. Pt kører jeg med sølvkabler, og det skal man ikke!!
Alt i alt er jeg utrolig glad for dette anlæg. Det er småting der skal justeres.
Det er Artsound.dk i Viborg der forhandler det. Der er go`service, Hans kommer selv med grejerne og stiller det gerne op for dig. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, det ser lækkert ud - rigtig flot stil!
__________________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgerligt med indbrud - utroligt folk ikke kan finde ud af, hvad der er mit og hvad der er dit.
Tror du kan hente meget på diskant-siden ved at opgraderer til AV5X, damn den Evo-Tech lyder godt!
Har samme diskant i mine AV6X, og jeg har kun oplevet en snert af hidsighed fra den på min gamle Yamaha amp... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare lækkert ud det rack når det er fyldt ud på den manér. Rørlyd på Audiovector er garanteret i særklasse  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt surt med det indbrud. men SUPER LÆKKERT anlæg. så tillykke med det nye
|
Til top |
|
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY min ven. Hvornår kommer der billeder af dine nye HT'ere? Glæder mig til at se dem?! (Og måske høre dem over en kop øl engang? *GGG*)
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy det er sgu sørgelig md det indbrud men ok nu har du jo fået et super anlæg som du kan spille dine sorger væk på ...  __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle indbruds tyve burde få hygget en hvis del af kroppen af 
Men du har da fået et super lækkert nyt anlæg! Tillykke med det! 
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har ret, indbrud er ikke sjovt. En ting er det de stjæler, for det kan man da købe igen. Men det, at vildt fremmede mennesker har rodet i ens ting, DET gør en gal!! Måske er det også derfor vi nu har solgt huset? Så Johnny, billeder af de "nye" AV6X kommer først til Marts hvor vi er på plads i det nye hus.... De spiller pt. hos min bror. Hvor er det iøvrigt sørgeligt at købe nye højttalere, og så ikke engang kan høre dem spille hver dag. Til at hyle over.....   __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen alle.
Så kom tiden, hvor vores "nye" hus er blevet moderniseret. I den forbindelse har jeg selvfølgelig også fået sat anlægget, og de nye højttalere på plads. Sikke en fornøjelse! Det tager altid et stykke tid at sætte op, for det skal jo stå ordentligt. Stuen er ialt 34kvm. og jeg har valgt at spille på tværs. Mest af alt fordi andre muligheder så tosset ud. Der er godt 4,2 meter fra sweetspot til anlæg, hvilket jo også retfærdigjorde et 42" Pana. 10 tommer pr. meter havde jeg bildt konen ind, og hun åd den.
Anlægget består af:
Opera Consonance Ref. 50 (Forforstærker)
Opera Consonance M800SE (Monoblokke)
Opera Consonance CD2.2 MK3
Audiovector 6X
Panasonic PV60-E 42"
Sony RDR HX-820

Jeg havde håbet mit anlæg ville lyde formidabel godt, og det gør det til dels også, men der er så rigeligt med bas! Noget jeg absolut ikke oplevede, da de stod hos min bror i en mindre stue. Han havde dog trægulv, hvor jeg har lagt fliser. Jeg har dog forsøgt med fede tæpper og lign. (mangler planter), men synes det hjælper lige lidt. Jeg har sat dem på spikes, men er ikke overbevist om, at det er den rigtige løsning. Kom endelig med forslag til at få dæmpet den bas. Og iøvrigt alle mulige andre forslag også hvis i kommer på noget. Jeg er altid åben for gode forslag. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig flot ud Waggy __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Det ser rigtig flot ud Waggy
|
|
|
Der takkes mange gange fra det nordjyske......  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey MGP. Tak for rådet, det vil jeg prøve. Havde egentlig glemt dette lille trick, for jeg brugte det da ind i mellem på mine 5ère også. Iøvrigt kan jeg se din venstre højttaler også er lidt klemt, så vi er vist i samme situation.  Hvilke kabler er det du har brugt, og er der en grund til du ikke bruger tri-wiring? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ved det godt, men det er tilsyneladende lige tilpas 
Jeg har en idé om, at jeg vil have et Gryphon kabel på et tidspunkt - og det koster jo lidt.
De kabler jeg benytter nu er hjemmelavede med en diameter på 8mm! (50mm2). Det er tykt og tungt! __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Så er der kommet lidt nyt i stuen.

ProAc Res. 3.5 og Pathos Logos er tilføjet.
Jeg har dog imidlertid et bette problem, så jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg vil starte med at sige, at dette setup er det bedste jeg til dato har haft, men trods det, så synes jeg det hele hælder lidt til den lyse side. Der er nu masser af bas, og ikke mindst punch i den, men diskanten er meget lys.
Det forkromede spørgsmål lyder nu: Skal jeg finde en ny forstærker, og hvilken? Jeg havde tænkt lidt på rør, da det jo er til den varme side.
Jeg kører med et Art-sound sølv signal kabel, og kan det være årsagen til det lyse, eller skyldes det måske lige så meget min CD eller måske Straightwire kablerne, der er i kobber?
Håber i vil komme med en masse inputs.
På forhånd tak __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du eventuelt låne en anden CD spille, forat se om det er den, der måske laver probs?
Sådanne fliser i et lytterum, er nok osse noget nær det værste for lyden, kunne man forestille sig. Hvad bruger du af HT kabler?
Måske ville det også hjælpe lidt, hvis du rykker HTerne længere fremad __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
Jeg vil dog sige, at diskanten kan have tendenser til at "skrige". Det skyldes dog nok mere mine efterhånden gamle diskanter i AVèrne. Dog bliver der eksperimenteret med nye rør til forforstærkerdelen, så jeg skal nok opnå det perfekte. Kablerne er heller ikke ligegyldige i dette setup. Pt kører jeg med sølvkabler, og det skal man ikke!! |
|
|
Sølvkabler har da overhovedet ikke den tendens, hvis de er ordentligt konfigureret. Jeg har til gode at høre nogle sølvkabler der (i sig selv) "skriger". Der må være noget andet galt ét eller andet sted! Mvh. Niels
|
Til top |
|
|