Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 19:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ren studenterfornøjelse - Audio Pro - NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 December 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:

Lige et spørgsmål:

Nu har jeg kun set Black Diamond v. 2 på nettet, men umiddelbart ser finishen mat ud... Har det noget på sig??

mvh

Ja du har helt ret i at den ser mat ud, men det er den dog ikke i virkeligheden

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 December 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har i det forgangne efterår lyttet lidt mere til NAD - det er et mærke, som jeg ellers ikke har beskæftiget mig ret meget med - og jeg er meget positivt overrasket. Lyden falder bestemt i min smag (den forstærker jeg hørte). Og så skal NAD have STOR ros for at lave en del i sølv/titanium i stedet for det gamle nazigrå look med grønne knapper.

Det ser virkelig ud til at være et godt anlæg, du har der.

Angående de fine billeder: Hvilke kamera har du brugt til at tage dem? Og i hvilken opløsning?

De bedste hilsner

Daring Dane

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2004 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Daring Dane skrev:

Jeg har i det forgangne efterår lyttet lidt mere til NAD - det er et mærke, som jeg ellers ikke har beskæftiget mig ret meget med - og jeg er meget positivt overrasket. Lyden falder bestemt i min smag (den forstærker jeg hørte). Og så skal NAD have STOR ros for at lave en del i sølv/titanium i stedet for det gamle nazigrå look med grønne knapper.

Det ser virkelig ud til at være et godt anlæg, du har der.

Angående de fine billeder: Hvilke kamera har du brugt til at tage dem? Og i hvilken opløsning?

De bedste hilsner

Daring Dane

Det er også først indenfor det sidste års tid jeg har fået øjnene op for NAD, jeg tror det skyldes deres noget kedelige ydre - har simpelthen ikke lagt mærke til dem... Men de kan klart anbefales, lyden er ikke ligeså kedelig som det grå design.

Mit kamera er et Sony DSC-V1, et 5 mp der var et mindre hit for et par år siden. Billederne er taget med en opløsning på 4,5 mp - det er nu ikke opløsningen der gør det: Ingen blitz (= lang lukkertid) kombineret med et fast underlag. Billederne er efterfølgende resized så de passer på siden.

Håber det besvarede spørgsmålet

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 December 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest, lækkert anlæg!

Jeg går selv og overvejer kraftigt at investere i præcis samme anlæg, dog beholder jeg mine gamle JBL`er til jeg får råd til et par System Audio.

Er det et anlæg du ellers kan anbefale, altså hvilket gode og dårlige punkter kan du remse op  

Og lige det sidste spørgsmål; Hvad synes du om det nye titanium look, synes du stadig det er pænt nu du har haft det et stykke tid set i forhold til det gamle grå look?

MVH Kenneth 

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth,

NAD anlægget er klart anbefalelsesværdigt! Men styrker/svagheder afhænger nok meget af hvad du slutter til det.

Men en styrke jeg klart vil lægge vægt på, er den fantastiske kontrol forstærkeren synes at have, specielt i de lave oktaver. Man fornemmer helt klart, at der er masser af kraft når det er nødvendigt

Fjernbetjeningen til forstærkeren er i øvrigt en ganske gedigen aflang sag, som ligger godt i hånden og som fint kontrollere CD-afspilleren. Den er naturligvis ikke så flot som den tilsvarende fra Cambridge Azur-serien, men fungere fint og er tilsyneladende kraftig nok til, at man ikke behøves at 'sigte' på forstærkeren/CD'en...

Men for at danne din egen mening om systemet, synes jeg du skal prøvelytte det selv.

Med hensyn til højttalere, når de engang skal skiftes, så vil jeg anbefale dig at se på andre højttalere end Hifiklubbens Dali-ht, som får virkelig meget opmærksomhed. Dali laver ganske fine højttalere, men jeg synes at man nogle steder får mere for pengene. Selvfølgelig er jeg meget positiv overfor Audio Pro Black Diamond, men der findes virkelig mange gode alternativer i prisklassen, eksempelvis SA, Jmlab eller Acoustic Energy

mvh

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Den så rosende omtalte fjernbetjening:

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at frigøre noget plads på mit skrivebord, så produktiviteten på lektieområdet kan stige , så kom gerne med nogle forslag til nogle prisbillige hifi-møbler!

Indtil videre har jeg Biva's økonomiløsning i tankerne:

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Dali?! Hvem har snakket om Dali?

Det var System Audio jeg omtalte, synes de laver nogen virkelig lækre sager!

Men ellers mange tak for svaret, rart at se nogen giver et hurtigt svar

MVH Kenneth

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Ja, men han sagde også bare at du skulle holde dig fra Dali, og prøve nogle andre mærker.....der er alt for magne mennesker der bare vil have Dali fordi man kender det og mange snakker godt om det, der er også mange der snakker godt om andre mærker, bare ikke noget man hører så meget om, da der er mange producenter at dele det ud på.....

men giv den gazzz, vil se om jeg kan tage nogle ligeså fede billeder når jeg lige får fat i en cam og et bedre anlæg.

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Først og fremmest, lækkert anlæg!

Jeg går selv og overvejer kraftigt at investere i præcis samme anlæg, dog beholder jeg mine gamle JBL`er til jeg får råd til et par System Audio.

Er det et anlæg du ellers kan anbefale, altså hvilket gode og dårlige punkter kan du remse op  

Og lige det sidste spørgsmål; Hvad synes du om det nye titanium look, synes du stadig det er pænt nu du har haft det et stykke tid set i forhold til det gamle grå look?

MVH Kenneth 

Nå jo, jeg glemte jo helt at nævne noget dårlig...

Noget dårligt?? Ja det eneste jeg lige pt. kan komme på er at når forstærkeren er i standby tændes den ved at trykke på en af indgangsknapperne, men den husker den sidste indstilling. Lidt svært at forklare, men eksempelvis hvis jeg hørte radio på den før jeg slukkede den, så starter den på radio selvom jeg trykker på CD. Forvirret? Det behøver du ikke: det jeg prøver at sige er, at den i mit setup tilsyneladende ikke har de store svagheder - det er nok mest rummet der sætter begrænsningerne .

Som det måske fremgår af det jeg har skrevet tidligere så er jeg godt tilfreds med det nye titaniumslook. Der er ikke noget i vejen med det gamle look, men det er nok lige en tand for diskret...

Mht. System Audio så har du helt ret: de laver nogle flotte og velspillende højttalere!

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Lige mig igen! Inde på hifi4all.dk er der en anmeldelse af din forstærker hvor han skriver at volumekontrollen "larmer" lidt. Noget du kender noget til?

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Lige mig igen! Inde på hifi4all.dk er der en anmeldelse af din forstærker hvor han skriver at volumekontrollen "larmer" lidt. Noget du kender noget til?

Du kan høre at potentiometret et motoriseret hvis du skruger op og eller ned via remoten, dog forsvinder dette så snart der kommer musik på! Så højere er det ikke. Jeg havde en c320bee i over et halvt år og det generede ikke mig!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej MR_Tarantino

Jo det er ganske rigtigt at volumenkontrollen larmer lidt når man skruer op og ned for den med fjernbetjeningen. Det er ikke noget alvorligt vil jeg mene .

Faktisk har volumenkontrollen en dejlig størrelse og den helt rigtige modstand. Rygterne vil vide at det er svært at indstille den helt rigtigt med fjernbetjeningen, men det har nok meget at gøre med følsomheden af de tilsluttede højttalere, har ikke oplevet problemer i den henseende.

mvh

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Mr_Tarantino skrev:

Du kan høre at potentiometret et motoriseret hvis du skruger op og eller ned via remoten, dog forsvinder dette så snart der kommer musik på! Så højere er det ikke. Jeg havde en c320bee i over et halvt år og det generede ikke mig!

Samme problem havde jeg med min Denon stereoforstærker - men det var en petitesse, intet andet

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes lige, at I skulle se anlægget fra min lytteposition :

mvh

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

I skal også have et mine få, men meget effektive tweaks:

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 December 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Åhh gud.. ;)

Minder mig om min tid som kollegianer. Den bestod også af rigelige mængder NAD, maltwhisky og gode højtalere. Dengang var det dog NAD 3020, og Dali 4 som herskede. Uanset hvad, så bliver jeg imponeret over den seriøsistet der bliver udvist også med dit fine anlæg. Uanset at SU ikke levner megen rum til Hifi, så er der mange kollegieværelser der bugner af god lyd til prisen.

Jeg er mget imponeret af dit anlæg, kan godt forestille mig at det yder en god dynamik med dine Audio Pro højtalere. Måske skal du arbejde lidt med tweaks som kabler og måske en flise/sten under dine højtalere. Er ikke helt tryg ved dit gulvtæppe. Er lidt bange for at nævne et strømfilter, da det jo ikke er en eksakt videnskab, men erfaring viser at strømflowet er at sammenligne med en industrivirksomhed på sådan et kollegie.

Også det faktum at dit anlæg står på et ikke lyddødt skrivebord har meget at sige, igen en fin lille sten vil gøre underværker. Uden at det iøvrigt vil forstyrre dit æstetiske øje. Bassen og roen i lydbilledet vil forhåbentligt overdøve synet af en sort skifersten eller flise. 

Prøv dig frem, og fortæl hvad du synes ;)

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 December 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hvordan er modtagekvaliteten for din DAB radio inden for de der betonmure?...da der har været en del diskussion i medierne om at signalet ikke er så stærkt/effektivt indendørs sammenlignet med "normale" radiobølger

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Blackhawk:

Nej det er slet ikke så slemt at være studerende .

Dine tips omkring afkobling (?) vha. fliser er helt klart taget til efterretning! Det er i øvrigt noget jeg tidligere har overvejet, da jeg har set den løsning gøre underværker hos en bekendt. Men jeg er lidt i tvivl, da afkobling med diverse gummi-fiduser syntes at trenden i øjeblikket - hvad er forskellen mellem spikes og afkobling med 'skum-fiduser'??

Jeg regner med at skaffe et andet møbel at stille mit anlæg på i det nye år - det ville være rart med lidt mere plads på skrivebordet . Tager i øvrigt i mod gode (SU-venlige) råd i den forbindelse...

Selvom et strømfilter ikke er en eksakt videnskab (hvor meget hifi er egentlig det?), så er det ikke desto mindre et af de principper jeg hælder til. Konkrete (igen: SU-venlige) erfaringer og råd modtages gerne!

Når jeg har gjort nogle tiltag vil jeg vende tilbage med feedback.

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

DAB-dækningen er god på mit værelse, men det kan vel hænge sammen med at radioen står ved vinduet?? Almindeligvis viser radioen modtagelse på 97-100 %, men enkelte gange har der været problemer, dog yderst sjældent (måske to gange).

Hvis du er i tvivl så aftal en skriftlig returret med forretningen eller køb via nettet, så har du 14 dages returret (såvidt jeg husker).j

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum