Forfatter |
|
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Gufle skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Live21 skrev:
jeg er måløs--- ti klaphatte og en guldtuborg
Fantastisk gennemført, er dog ik imponeret af ML 331, men til baghøjttalere sådan skal den ko skæres
Fantastisk gennemført
|
|
|
Hvad er der galt med en MLl331?, har du hørt den under hjemmelige forhold mon?
|
|
|
Til slipsefyr
Jeg må indrømme at ML 331 ikke er nær så god som min ML 335. Den er ikke nær så detaljeret og har ikke tilnærmeligt så godt styr på bassen, men som forstærker til baghøjttalere er den perfekt.
Hilsen
Gufle
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at den er lidt mere rund i klangen end 335 og det kan man så lide eller ej.
Men at den ikke er detaljeret og har styr på bassen er ikke noget jeg kan nikke genkende til godt nok og jeg har da haft en del højtallere koplet på i de 10 år den har stået her.
Nu har jeg jo mulighed for at teste de to ML direkte op mod hinanden på samme højttalere i samme rum. I forhold til ML 335 er ML 331 ikke nær så god. Det skulle den jo heller ikke gerne være da ML 335 er ca. dobbelt så dyr som ML 331. Så det er ikke nogen kritik af ML 331, bare en konstatering af at jeg kun kan bruge ML 331 til mine baghøjttalere. |
|
|
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg nok sige det er sku et hammer fedt anlæg du har der. og så lige . Det er klasse.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nice også en mere der kan finde udaf og bruge rockfon
Håber snart du får flyttet dette setup tætter på mig , så bliver jeg tit en gæst i dit lytterum .
 |
|
|
Hej Jensen
Vi har lige snakket sammen i dag omkring Mahler fronthøjttalere, så dit ønske om jeg inden længe kommer tættere på dig ligger lige om hjørnet.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super-flot setup. Men det med at kombinere ML og B&O er lidt
letkøbt når B&O delen er et TV.
Hvis det havde været ML grej med en B&O CD-changer på, så
havde jeg nok spærret øjnene længere op.
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Super-flot setup. Men dem med at kombinere ML og B&O er lidt letkøbt når B&O delen er et TV.
Hvis det havde været ML grej med en B&O CD-changer på, så havde jeg nok spærret øjnene længere op.  |
|
|
Jeg har faktisk på et tidspunkt brugt en Beosound 3000 på mit setup i stedet for min ML 38S, 36S og 37.
Selvfølgelig var der stor forskel men Beosound lød slet ikke så dårligt som mange tror. __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo, det er meget lækkert  , der er absolut klasse over designet af ML, har selv haft det stående i en længere årrække, og så en 331 til baght., det er hårdt
Lige et tip til baght. "Reference 3A Dulcet"
http://www.audioconcept.se/ , en meget pålidelig forhandler, søg lidt på nettet, så skal du bare se....
ps. Montana gør sig nu godt i denne sammenhæg __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
hvis man er til ML, er der vist ikke ret meget at komme efter. og det er der vel ikke ved ML.
der holder max, det set up 
dine hylder. den der alu. holder, er det en alm. til glas hylder fra Silvan, eller en speciel ML heavy hifi version. det ser sgu godt, at man ikke kan se hylderne. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Bravo, det er meget lækkert , der er absolut klasse over designet af ML, har selv haft det stående i en længere årrække, og så en 331 til baght., det er hårdt Lige et tip til baght. "Reference 3A Dulcet" http://www.audioconcept.se/ , en meget pålidelig forhandler, søg lidt på nettet, så skal du bare se....
ps. Montana gør sig nu godt i denne sammenhæg  |
|
|
Tak for tippet omkring nye baghøjttalere. __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Dav
hvis man er til ML, er der vist ikke ret meget at komme efter. og det er der vel ikke ved ML.
der holder max, det set up 
dine hylder. den der alu. holder, er det en alm. til glas hylder fra Silvan, eller en speciel ML heavy hifi version. det ser sgu godt, at man ikke kan se hylderne.
|
|
|
Hylder til mit anlæg og til mine Cdér er spcielt lavet.
Beslagene er specielt fremstillet af montana i de ønskede mål. (de er lavet udfra de beslag man kan få til skyeline hyldene i træ (16 mm.)
Træhylden til cderne er lavet hos en tømrer i et stykke (3 meter), som en nøjagtig kopi af montanas skyelinehylder. Dette var nødvendigt da montana ikke kunne fremstille denne længde i ét stykke.
Glashylderne til mit anlæg er lavet hos en glarmester i 15 mm. hærdet glas hvor der bagerst i glaspladen er lavet et 4,5 cm hul til ledninger. (ses på billederne)
Hilsen
Gulfe
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
Tak.
det må være til at finde ud af 
montanas må være lidt stærkere end Silvans
kan man ikke selv smække den op i koldsaven??? ...aner ikke hvordan den er fremstillet/ konstrueret.
fedt med hullerne i glaspladerne!!! __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Dav
Tak.
kan man ikke selv smække den op i koldsaven??? ...aner ikke hvordan den er fremstillet/ konstrueret.
fedt med hullerne i glaspladerne!!!
|
|
|
Det er nogle aluminium trekantsprofiler, så du burde selv kunne skære dem til.
Men du skal alligevel bestille dem hos montana specielt hvis du ønsker beslagene uden træhylder.
Jeg mener ikke det kostede særligt meget at få montana til at skære dem ud.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
3DX skrev:
Dav
Tak.
fedt med hullerne i glaspladerne!!!
|
|
|
Det er nogle aluminium trekantsprofiler, så du burde selv kunne skære dem til.
Men du skal alligevel bestille dem hos montana specielt hvis du ønsker beslagene uden træhylder.
Jeg mener ikke det kostede særligt meget at få montana til at skære dem ud.
Hilsen
Gufle
|
|
|
det lyder godt.
tak 
det ser godt ud. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor ser det godt ud! Jeg har svært ved at finde ord...
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot 
Lækkert at se at nogen gør en stor indsats for at få det indpasset i stuen. Mange gode tips at hente her.
Og anlægget ja ... jeg kunne da godt bruge en enkelt del eller to hjemme hos mig uden det ville ødelægge lyden
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan B&O fjernsynet bruges sammen med mit Mark Levinson
Hvis der var nogen der skulle undre sig over hvordan det kan lade sig gøre, at integrere/tilslutte B&O fjernsynet til anlæget, kan dette kun lade sig gøre fordi ML 38S har en speciel lineindgang der hedder SSP. (Surround Sound Processor).
Denne indgang gør at signalet går direkte igennem forforstærkeren uden at blive ændret eller forstærket.
Det betyder at jeg skruer op og ned på fjensynet, når jeg ser DVD, selvom jeg kører på de to ml forstærkere.
Der er bare et minus B&O kører med DIN-stik. Det betyder at det er meget svært at få et godt kabel fra Fjernsynet over til anlægget.
Så hvis der er nongen der kender nogen som laver eller kan lave et DIN til RCA kabel i en rigtig god kvalitet må i gerne råbe højt.
Hilsen
Gulfe __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et DIN -> RCA kabel er vel ikke sværere end at tage et godt kabel og lodde de rigtige stik på?!?
Jeg er helt sikker på vi kan få Cardas til at fremstille sådan et hvis vi spørger dem pænt. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Off topic: Din "underskrift" sætter sku' hjerne i kog...
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
Gufle Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Et DIN -> RCA kabel er vel ikke sværere end at tage et godt kabel og lodde de rigtige stik på?!?
Jeg er helt sikker på vi kan få Cardas til at fremstille sådan et hvis vi spørger dem pænt.
|
|
|
Jeg har prøvet flere steder men benene i DIN- stikket er meget små, så det skulle ikke være nemt.
Men hvis du kan spørge Cardas må du da meget gerne det.
Kablet skal være 2 meter langt og gå fra 1 stk. DIN til 2 stk. RCA __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Off topic: Din "underskrift" sætter sku' hjerne i kog...
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen? |
|
|
Det gjorde Lunar modulet Eagle
|
Til top |
|
|