Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 11:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forsikringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Ronin skrev:
kim olsen skrev:

øjeg har en forsikring hos YC, min fagforening, den dækker alt (og jeg mener alt) op til 200.000 for 620 kr om året. jeg har regnet lidt på det, og jeg er meget godt dækket ind. hvad angår afskrivninger går det nok, da det nogenlunde går lige op med den rabat jeg har fået på systemet som de enkelte dele. 

Det er da så absolut den forkerte måde at regne det på - du skulle jo gerne få det beløb ind der gør det nogenlunde sandsynligt at anskaffe tilsvarende produkter, og hvis du fortæller forsikringen at du har fået 50 % rabat gnider de sig bare i hænderne, udskriver en håbløs check og du sidder tilbage og kan ikke få tilsvarende med samme favorable rabatter.

Nypris, min ven - nypris...... (ellers er det helt håbløst)

jeg er måske ikke helt vågen, men hvordan skulle de kunne vide at jeg har fået rabat? (men ellers tak for omtanken)

Det kommer jo an på hvad der står på din kvittering

der er selvfølgelig faktura det jeg har købt fra nyt, der vil noget af rabatten ligge, dog relativt skjult. hvad angår mine brugt køb har jeg kopirere af faktura med nypris...

Nemlig...

lidt OT; nogle der kender bevisbyrde osv ved eks brand? der har man jo ikke lige faktura liggenge... de er jo ligeledes gået op i røg

Sørg for at tage billeder - altid!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Jeg er forsikret på ret gode vilkår igennem Djøf stud.samf ved Codan.

En ting der nager mig - og er fælles for alle forsikringsselskaber - er dog de store afskrivningstariffer. De diskriminere folk med bestemte interesser. Det være sig personer med AV- såvel som cykelpassion. Jeg er tilhører selvfølgelig begge disse grupper

En årlig afskrivning på 10% på et 100.000 kr.'s anlæg, vil jo alt andet end lige være mere byrdefuld end samme afskrivning på et til 10.000 kr. Folk der invistere i kvalitet straffes således ekstra hårdt, da en almindelig formodning er, at jo dyrere man køber jo lavere er den markedsmæssige afskrivning. Det sammenholdt med, at man normalt også passer bedre på sine dyre ting.

Ja, jeg er godt træt af det. Hvis min kæreste - der er forsikret på samme vilkår som mig - ved et indbrud får taget alt hendes tøj (der mindst udgør den samme købspris som mit AV-setup og cykler) ville hun få genanskaffelsesværdien erstattet, mens jeg må tage til takke med en hel del mindre.

Man kan jo også argutere for, at forsikingsselskaberne udøver aktiv kønsdiskrimination. Statisk set er jeg ret overbevist om, at vi af det trebenede køn har en hel del mere invisteret i de ting, hvor der er en stor afskrivningsprocent på.  

Det ændrer jo desværre ikke det faktum at afskrivningen generelt er mere mærkbar når vi er oppe i grej til 100-200.000 kr. sammenlignet med 10.000 kr. og afskrivningssatsen er desværre god nok.

Jeg tror næppe at der er nogen der forventer at få fuld pris på ting der er to år gamle, men til gengæld forventer de fuld pris efter to år hvis tingene bliver stjålet - det er der tingene ikke længere harmonerer!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
lidt OT; nogle der kender bevisbyrde osv ved eks brand? der har man jo ikke lige faktura liggenge... de er jo ligeledes gået op i røg

Bare rolig Kim, vi er mange der kan bevidne dit antal af whisky flasker

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

ok.. jeg er nemlig så heldig at der endnu ingen i hverken familie eller vennekredsen der har været udsat for brand.. bortset fra en mosters' mors' et eller andet..

billeder an masse, og uploaded på ekstern server, såvel som på det webhotel der huser min hjemmeside (hvor den så end befinder sig..)

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
zerocool skrev:

Jeg er forsikret på ret gode vilkår igennem Djøf stud.samf ved Codan.

En ting der nager mig - og er fælles for alle forsikringsselskaber - er dog de store afskrivningstariffer. De diskriminere folk med bestemte interesser. Det være sig personer med AV- såvel som cykelpassion. Jeg er tilhører selvfølgelig begge disse grupper

En årlig afskrivning på 10% på et 100.000 kr.'s anlæg, vil jo alt andet end lige være mere byrdefuld end samme afskrivning på et til 10.000 kr. Folk der invistere i kvalitet straffes således ekstra hårdt, da en almindelig formodning er, at jo dyrere man køber jo lavere er den markedsmæssige afskrivning. Det sammenholdt med, at man normalt også passer bedre på sine dyre ting.

Ja, jeg er godt træt af det. Hvis min kæreste - der er forsikret på samme vilkår som mig - ved et indbrud får taget alt hendes tøj (der mindst udgør den samme købspris som mit AV-setup og cykler) ville hun få genanskaffelsesværdien erstattet, mens jeg må tage til takke med en hel del mindre.

Man kan jo også argutere for, at forsikingsselskaberne udøver aktiv kønsdiskrimination. Statisk set er jeg ret overbevist om, at vi af det trebenede køn har en hel del mere invisteret i de ting, hvor der er en stor afskrivningsprocent på.  

Det ændrer jo desværre ikke det faktum at afskrivningen generelt er mere mærkbar når vi er oppe i grej til 100-200.000 kr. sammenlignet med 10.000 kr. og afskrivningssatsen er desværre god nok.

Jeg tror næppe at der er nogen der forventer at få fuld pris på ting der er to år gamle, men til gengæld forventer de fuld pris efter to år hvis tingene bliver stjålet - det er der tingene ikke længere harmonerer!

Det er netop min pointe...

Man oplever en dobbelt byrde ved invistering af dyrt grej. Dels er afskrivningen reelt langt større, end sammenlignet med billigt udstyr, og dels er den af forsikringsselskaberne fastsatte afskrivningsrate langt højere end markedsafskrivningen.

Ud fra en forsikringsbetragtning kan det altså langt bedre betale sig at sætte sine penge i billigt udstyr.

Hvad angår erstatning med genanskaffelsesprisen, så er det jo netop kun med AV-udstyr, cykler ol., at der er afskrivning på. Hvis min kæreste eksempeltvis, ved et indbrud, får stjålet en af sine jakker til 10.000-15.000 kr. får hun dét erstattet, uagtet den er 2, 3, 4 eller 5 år gammel.

Forsikringsbranchen er kønsdiskriminerende

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

Har lige checket policen,de dækker sgu kun 15% af indboforsikringensådan noget svindel og humbug,nå men det er da altid noget man bliver gjort opmærksom på det herinde men jeg syntes nu at forsikrings selskaberne er temmeligt lumske!

Læs det med småt som alt andet her i livet og du bliver klogere, og forhåbentlig ikke af skade og erfaring men viden!
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
music 4 all skrev:

Har lige checket policen,de dækker sgu kun 15% af indboforsikringensådan noget svindel og humbug,nå men det er da altid noget man bliver gjort opmærksom på det herinde men jeg syntes nu at forsikrings selskaberne er temmeligt lumske!

Læs det med småt som alt andet her i livet og du bliver klogere, og forhåbentlig ikke af skade og erfaring men viden!

Tjah, men måske burde han også vælge at skifte selskab. Det var da horible forsikringsvilkår.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes