| Forfatter |
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
THX1138 skrev:
| Hvaaa har du snart fået den CD-afspiller tilbage fra reperation? Densen plejer ikke tage så lang tid om at reppe tingene... De plejer at levere enestående service. |
|
|
Nej desværre har jeg ikke hørt fra dem endnu... Med lektierne er det lidt presset for tiden, så set fra en andens synspunkt (eks. min stræbsomme og abitiøse far) end lige mit, er det sikkert meget godt det samme....  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Rizzo skrev:
Desuden skal du da lige have mine komplimenter for dit eget setup - det må være rart lige at finde noget SF som man bare SKAL have - som impuls tilmed  |
|
|
Øh, tak... (på Martin_kbh's vegne?) 
|
|
|
Så så... Man skal ikke skamme sig over sit Hifi - måske gå lidt duknakket en gang i mellem, når bankrådgiveren har set sig vred, men ellers ikke 
Du skriver om evt. at skifte B-300'eren ud med en XS - hvis dette bliver tilfældet så drop lige en PB  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
How goes...der har været lidt stille fra disse kanter. Spiller B400?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| How goes...der har været lidt stille fra disse kanter. Spiller B400? |
|
|
Ja, sorry - det har været lidt trægt med info herfra, fordi der ikke er sket noget særligt... OG SÅ ALLIGEVEL!
I går aftes - fredag - kom der en nydelig ung herre fra det danske postvæsen. Under armen: En kasse påskrevet Densen Audio Technologies... Nu sidder i og undrer jer: Var dette en lykkelig stund for undertegnede?
Svaret følger - men jeg håber at I i nuværende stund kan gætte jer til, hvad det bliver  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - folkens... Så er vi her igen! Jeg har fået lyttet en del til frøken B-400 her i går aftes - men skulle desværre arbejde hele dagen i dag - søndag. Hvad jeg laver over nettet sammen med jer, frem for at sidde foran anlægget med en sjat rødvin ved jeg faktisk ikke! 
Mine lytteindtryk er en bekræftelse på de korte indtryk, jeg nåede at gøre mig inden hun så brat forlod mig til fordel for Hr. Sillesen og alle de andre 'li'erkarle' derovre på Densen... Super musikalsk, og har virkelig vækket dele af min pladesamling til live. Noget at det første jeg nåede at spille var faktisk noget techno - fuldstændig ulig min normale smag - men jeg blev straks fanget af den der "out-of-the-box" oplevelse, som man en gang imellem gør sig når der kommer noget nyt hjem til daddy-O Der er sindsygt meget smæk på trommer og dynamikken er bare ¨så perfekt. Selvom det til hverdag handler om musikken, er det også fedt at sætte sig og fokusere på detaljen - her gør B-400 det enormt godt. Og stemmer lyder og klinger bare dejligt 

Det tog sin tid at få den igen - ikke urimeligt lang tid - men selv et splitsekund uden sin elskede kan jo føles som en evighed, ikke? I den tid har Densen flottet sig med et par forskellige forbedringer på den i forvejen (næsten) velfungerende maskine. Drevet trængte til at blive skiftet - så dette ordnede de snildt. Også en del af strømtilførslen blev skiftet, og et indre kabel. Og så havde de - fri for beregning - skiftet knapperne til chrom (hvilket efter min mening passer meget meget bedre til det sorte design) efter foranledning fra mig.
Man kan ikke komme uden om at Densen leverer en fantastisk service - mange i branchen kunne lære en hel del om kundeservice ved at kigge Densen efter. Jeg er uforbeholden fan af deres hifi - og deres fantastiske service giver mig blot endnu større encitament til at handle Densen senere i livet. Specielt efter at have gjort mig dårlige erfaringer med andre mærker hvor byggefejl fra fabrikken har endt med at koste mig, kunden, dyrt.

Ellers er der vel ikke det store at rapportere - jeg er ved at montere nogle spots på bagvæggen bag ved anlægget - dette trækker lidt ud pga. mangel på el-stik og diverse - og så skal jeg snart have fundet mig et fjernsyn. Alternativt en projektor, hvis denne kan bruges med fordel på mit beskedne space. Billeder vil følge - men nu skal jeg i seng! Sov godt!

__________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så afgjort et flot setup. Og Densen kan bare noget specielt, som ingen jeg endnu har hørt kan gøre dem efter. Om man kan lide det de så kan, er jo et spørgsmål om smag. Desuden er det jo superlækkert design, og service i verdensklasse. Kræs!
MHT opstilling bør du nok overveje om du virkelig vil have komponenterne til at stå ovenpå hinanden. Om ikke andet bør du ihvertfald minimum lade cd-en stå nederst, så forstærkeren kan komme af med varmen.
MVH __________________
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
MHT opstilling bør du nok overveje om du virkelig vil have komponenterne til at stå ovenpå hinanden. Om ikke andet bør du ihvertfald minimum lade cd-en stå nederst, så forstærkeren kan komme af med varmen.
|
|
|
Jeg har selv gjort mig de samme tanker - men det er faktisk ikke noget stort problem. Kald mig bare A-menneske, men som regel har jeg egentlig ikke tid nok til at spille musik i, til at forstærkeren bliver rigtig varm. Klart, den kører da også ind i mellem hvis jeg sidder til aftensmad i den anden ende af huset og skal bruge den sidenhen, men ellers er mine "sessions" normalt kun på 1 time eller deromkring.
Derudover håber jeg stadig på at kunne frigøre noget skabsplads og få mig et rigtigt rack + fjernsyn. Det vil eliminere pågældende problemstilling samtidig med, at et andet møbel i højere grad vil lade mit gear komme til sin ret.
Som en sidste kommentar: Jeg vinklede mine højttalere lidt mindre i dag, end som de normalt står. Det gav faktisk en mærkbar forbedring i bassen - og betyder også, at jeg - siddende i sofaen, som er til venstre for sweetspot - kommer tættere på centrum af lydbilledet... Der skal nok eksperimenteres lidt med det i de kommende dage  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj igen folkens
Så kommer den seneste update: Jeg har fundet mig et fjernsyn, der skal op på væggen at hænge! Den udkårne er et Sony KLV-27 HR3B - Købt gennem en tysk forhandler til 60 % af den danske markedspris! Jeg har ikke fået bestilt tv'et endnu, da jeg er væk i de næste 3 uger og derfor ikke kan tage imod noget fra posten.
At der bliver tale om en 27 " i stedet for den større 30 " er begrundet i, at 27" er et rimeligt kompromis mellem ydelse, pris og pladsforhold på mit værelse!
Dernæst har jeg monteret to lamper - én over hver højttaler, som bliver tændt på de hyggelige aftener. Billeder vil følge i sammenhæng med, at jeg får et fjernsyn ind ad døren.
Sluttelig: Et billede af herligheden!

Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er først lige faldet over din tråd nu, tillykke med et rigrig rigtig lækkert anlæg! Jeg synes især det er fedt at du kan have så lækkert anlæg som 18 årig studerende, det er virkelig imponerende jeg kan i hvert fald huske hvad SU'en lå på dengang jeg havde snuden lidt i bøgerne!
Thumps up herfra! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Yhde Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vildt lækkert, må man sige, har altid ønsket mig en Densen
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg takker mange gange for de fine kommentarer! Det skal vel ikke overraske nogen, at grunden til at tråden ikke hedder "Mit SU-setup" er, at penge andetsteds fra har bidraget til det. Jeg har haft job siden jeg fyldte 15 og har været rimelig sparsom mht. flere ting:
mit 'dagligdags'forbrug
mine hobbies (etc. brugt hifi, brugt golfudstyr - hvor der er mærkbare besparelser!)
Hifi blev vel først en hobbi da jeg erfarede, hvor godt et anlæg og hvor godt musik faktisk kan blive hjemme i stuen. For mig kom hifi-hobbyen vel egentlig en reel interesse i ny musik i alskens genrer - dog har jeg siden en alder af 8 været pianist. Med Hifi-hobbyen fulgte også musikinteressen - ved lejlighed må jeg også få gjort status herinde over min CD-samling, som jeg vel egentlig selv føler rummer en betydelig mængde fantastisk musik i ALLE genrer!
Til dig Yhde: Jeg kan kun sige go for it! Mit Densen giver mig ægte ejerglæde - efter 8 måneder med det er det ikke blevet "bare et stereoanlæg" spm mit oprindelige DENON (PMA-2000R + DCD-1450AR)
Det ville måske være en overdrivelse at sige, at anlægget overrasker mig nuværende stadie, men der er helt sikkert noget holdbart ved Densen som gør at glæden varer ved!
Eneste minus lige nu er, at jeg ikke kan styre volumen / input selector fra min Gizmo - dette kunne løses ved en B200/300 (eller 305/310) opgradering, men umiddelbart er det vist en rimelig stor lap til et lillebitte problem! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver dig helt ret Claus, navnlig sidste gang jeg hørte dit anlæg var jeg imponeret. Densen har en finurlig måde at drage lytteren til musikken på, som ikke lige er til at forklare, men som føles instinktivt.  Glæder mig til at se TV'et når det kommer hjem. Hvad med møbel? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møbel er en ting, jeg stadig har kig på. Vil meget gerne have et ægte audio magic i en lækker træsort, men vil simpelthen ikke betale prisen for et nyt. Pt. skal jeg have fjernet lidt tøj for at få plads til det hele, men en fremtidig vægmontering af tv'et vil betyde en klækkelig pladsbesparelse.
Go ferie til alle! - Drager afsted igen i morgen, lørdag, og er væk 1-2 uger  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Dem, der kender mig allerbedst vil vide, at jeg i økonomiske anliggender er et ubeslutsomt, langsomt lille bæst, men at jeg dog som regel ender med at være rigtig godt tilfreds med det, jeg ender op med.
Det bliver forhåbentlig også tilfældet med mit kommende fjernsyn, for jeg har ikke fået noget bestilt endnu. Grundet i, at den sorte model af Sony'et ikke var tilgængeligt i den udkårne tyske webshop (kun Silver model, altså ) gik jeg på udkig efter alternartiver til Sony. Dette fandt jeg i Samsung LE26R51B, som IMO er et bedre fjernsyn på næsten alle ledder og kanter. Desværre er jeg født som en nærrigrøv og er pt. ved at støvsuge det tyske internet for tilbud på produktet.
Lige pt. tror jeg at handlen kommer til at gå igennem hificomponents.de - som sælger det til 882 euro + fragt. Underligt nok er prisen højere til DK end til mange andre lande, hvilket skyldes at de lægger dansk moms på varen. Det har jeg skrevet en mail til firmaet om, som forhåbentlig vil blive besvaret snarligt ... I'll keep you all posted!

Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så blev fjernsynet bestilt mandag aften, og jeg er naturligvis meget spændt på at få det hjem og få det monteret. Derudover kan jeg melde om, at jeg i aften kører til Ebeltoft for at hente et Audio Magic BT3 i sort. - Billeder følger! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften folkens, her kommer endnu en opdate i denne tråd, der trist nok minder forbavsende meget om en monolog... 
Jeg var i Ebeltoft i går aftes, hvor jeg så en fantastisk lækker rød Ferrari Enzo på udenlandske plader - jeg synes bare lige at de bil-interesserede herinde bare lige skulle høre det! 
Derefter hentede jeg mit rack, som jeg gav 700 kr. for - selv mener jeg at have gjort en god og på samme tid fair handel...

Dernæst kan jeg jo lige berette om et lille køb jeg gjorde mig i skagen... har dog intet med hifi at gøre, men jeg synes lige i skal se den 

- min helt egen bette djævel udført i glas! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rizzo!
Det var da synd for dig at din tråd virker lidt som en monolog, når du har sådan et fint anlæg 
Er der ingen chance for at du kan få flyttet den hvide kommode så anlæget kommer lidt mere til sin ret. Men racket ser jo rigtig flot ud. Det passer godt til dit skønne Densen!
Har du fået dit nye TV?
Jeg må indrømme at hvis jeg skulle opgradere mit anlæg, blev det med stor sandsynlighed til noget Densen B-250 og B-330. Desværre er sandsynligheden for at der bliver råd til det forsvindende lille Så indtil videre må jeg nøjes med at kigge på dine billeder 
Enzo siger du... Det er jo drømmbil nummer 1 for mange. Eftersom der kun er lavet 399 af dem i verden, må man nok sige du har været ikke så lidt heldig at spotte én  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune - og andre!
Takker for komplimenterne 
mht. til "siden sidst" er der sket en del - jeg skal have ommøbleret en smule, hvilket skyldes flere ting..
Den store hvide - som ses ved siden af racket, står der stadig, men står for udskiftning, når jeg lige finder et kombi skab/reol, som jeg kan leve med at se på... På samme tidspunkt skifter jeg mig nemlig af med stigereolen (som jeg vil mindes med stor nostalgi - har trods alt haft den for evigt!! )
Hylden over anlægget rummer ikke længere DVD-samlingen, da denne er blevet lidt større... Ydermere har jeg taget hylden ned, da den skal flyttes lidt længere op og ind på midten af væggen.
Mht. til fjernsynet, som nok er det største tiltag i mit setup lige nu - så sker der INTET!!!
Jeg har nu ventet snart 2 måneder (bestilt 15. aug - så kan i selv regne på det ) Og har klaget flere gange. www.hifi-edition.de som jeg købte ved har 3 gange lovet mig en leveringsdato, som de ikke kunne holde. Senest er jeg blevet jeg lovet, at det ville komme i onsdags. Jeg er ved at miste al tålmodighed med dem - og kan absolut IKKE anbefale denne forhandler!! Ekstern kommunikation er en by i Rusland åbembart - de kan ikke finde ud af at informere om noget som helst 
Men ellers er jeg ved godt mod - udvider min pladesamling konstant, senest med noget Rufus Wainwright som er meget anbefalelsesværdigt, og så naturligvis noget Queen "Live at the Bowl" og "Live at Wembley"
Har i øvrigt fået øjnene op for play.com, som er et godt sted at handle CD's som et alternativ til cd-wow.com...
mvh __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune, fedt anlæg du har, har desværre ikke hørt Densen før, men AV er nogen fantastiske højttalere... Glæder mig til at se billeder af dit nye TV.
Forventer self. indtryk kommer :)
Tristi din tråd er mono :)
Keep up the work :)
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Hej Rune, fedt anlæg du har, har desværre ikke hørt Densen før, men AV er nogen fantastiske højttalere... Glæder mig til at se billeder af dit nye TV.
Forventer self. indtryk kommer :)
Tristi din tråd er mono :)
Keep up the work :)
|
|
|
Tør næsten godt sige tak på "Runes vegne" 
Ja - lets keep it simple: Jeg glæder mig også RIGTIG meget til at se det fjernysn! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |