| Forfatter |
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert grej du har dig....og racket passer osse rigtig godt dertil, har selv haft det i "twin"-udgaven. Har faktisk osse selv haft Densen, en DM-10 forstærker. Lækker amp faktisk, med nogle solide 2 x 75 watt.
Ærgeligt med dit fjernsyn....håber da snart det dukker op.... 
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens!
Har lige investeret i et Panasonic 32" LCD i el-giganten til 9999,- her i dag - pengene for samsungen blev returneret en gang i løbet af ferien... Billedupdates og indtryk får I senere... Når jeg lige får tid!  __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps. folk er meget velkomne til at anbefale gode komponent kabler til max 400 kr. Længden skal være ca. 1,5 - 2,0m !! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja folkens! (still wondering whether you are here!! )
som lovet nogle billeder af mit nye fjernsyn:
Modellen er Panasonic TX-32LX50F, og er som sagt købt ret billigt i Elgiganten - sælgeren sagde, at den billige pris skyldtes den manglende DVI / HDMI indgang, og at man derfor ikke kunne kalde det for HDTV - panelet (correct me if I'm wrong) er dog det samme som i TX-32LX52F, som har en digital-indgang...

Ja, setuppet som det pt. ser ud - ville gerne give jer close-ups, men kvaliteten af kameraet er simpelthen for dårlig - eller også er jeg bare en dårlig fotograf 
Lige et nærmere kig på min DVD - også en panasonic, model DVD-s35 tror jeg den hedder - efterhånden et par år gammel, men ganske ok, og spiller DVD-audio i 2 kanal...

Næste investering bliver et komponentkabel i midrange serien fra av-connection.com - formentlig i en sen nattetime i aften....
Lige pt. har jeg spillet meget musik-dvd's på herligheden og må sige, at jeg er rimelig godt tilfreds. Det er helt tydeligt, at man kan få mere ud af Tv'et rent billedmæssigt ved at opgradere både til et komponent kabel og evt. ved senere at opgradere til en bedre DVD - however synes jeg MEGET GODT om det lige nu! Det er en fryd at se musik-dvd's såsom Diana Krall - live in Paris, Metallica - S & M, Robbie Williams - live at knebworth og Rufus Wainwright - live in concert (eller hvad den nu hedder)
__________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er jo stadig trist over at ingen gider skrive... MEN, det kan man vel heller ikke bruge resten af livet på at klynke over!
Jeg er ikke helt tilfreds med mit køb af TV - billedet lever ikke helt op til forventningerne, specielt ved DVD's havde jeg forventet et bedre billede, end det, jeg pt. står med. Det er der ikke så meget at gøre ved, andet end:
1. skifte fjernsynet ud! - Jeg har 30 dages returret hvilket medfører, at jeg i morgen tager i Elgiganten Viby Jylland for at returnere et tv og modtage 10000 spir MUMS!
2. skridt har jeg taget her til aften: Jeg har købt L.B.'s (her fra forum) gamle DV 668 AV maskine fra pioneer - så må vi jo losse noget HDMI på mit nye...
DAM DAM DAM DAAAAAM!!!! (publikum venter spændte!)
3. Samsung LE 32 R 51B
- ja, jeg har snakket mange gange om Samsung, men jeg tror simpelthen på, at det er et bedre valg for mig - både pga. deres velrennomerede serie LCD- tv, og pga. at der er en HDMI som man kan sætte DVD'en til 
Folk overvejer måske, hvordan dette hænger sammen på bundlinjen?
Jeg får 10k retur for pana'en,
jeg giver 8500 for Samsung'et i Tyskland (denne gang kører jeg selv derned ! Skal ikke have med de tyske svine-kreidlere at gøre igen! )
Jeg har til aften sendt 3500 til L.B. for DVD'en inkl. forsendelse...
Så sammenlang må jeg punge ud med 2000 ekstra + måske lidt benzinpenge til daddy, men det er til at overkomme. Til gengæld får jeg: Klart bedre billede, bedre lyd over DVD'en, og tjah, ved ikke om man kan sige det, en slags fremtidssikring med HD-TV - ville nødig ærgre mig siden hen, hvis jeg skulle have valgt at beholde Pana'en...
Go'nat! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der sket et og andet med setuppet skal jeg hilse og sige !!
Min DVD har været her et par måneder og den gør det ganske fremragende sammen med mit Samsung LE32M51B.
DVD'en

Og Tv'et

Nederst ses min nye multi-remote fra Sunwave - ganske lækkert produkt med touch screen, learning eye og en masse andet....
Jeg tumler lidt med overvejelser om at skifte mine højttalere. Umiddelbart savner jeg detaljer i lydbilledet, men kan ikke finde ud af om jeg skal vente med at skifte til jeg flytter hjemmefra om et par år. Det kunne ligne mig at springe på et godt tilbud på køb/salg siden, hvis et sådant skulle komme. Overvejelserne hedder Mi1, Mi3, ProAC 2.5 kloner som udgangspunkt, men intet er bestemt. __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til at høre hvad du finder ud af ang. højttalere. Vi må vist snart få set et par film sammen nu hvor du endelig har fået et fjernsyn i hus
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne være rigtig godt, hvis du lige kunne afse lidt tid til at komme hjem... Glæder mig i øvrigt meget til at høre dine M1 Super på mit Densen - det skulle ikke undre mig om det er noget netop i den klasse jeg søger.
Mht. til møblering i rummet prøver jeg stadig at komme af med noget af alt det gamle skidt jeg har stående - hvis bare jeg kunne slippe af med eksempelvis stigereolen - eller endnu bedre med den hvide skænk som pt. også er tv-bord, ville det give det hele et løft op i akustikken. __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rizzo
Rigtig fed DVD-afspiller, i mine øjne (og ører, ikke mindst) bliver det ikke bedre til under 10000, medmindre du køber én af de to Pioneer-"storebrødre" .
- så den skal du være glad for.
Jeg har læst, at den gode hr. L.B. savner den af og til (læser du med, hr.? ). Men afsavn lider han jo ikke ligefrem. I al fald ikke i længere tid ad gangen, så glæd du dig 100% over den fine maskine! (beklager OT, Rizzo).
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak skal du have, Dejen. Efter kvantitativt at have kigget den gode Hr. L.B.'s tråd igennem (ikke alle 100-120 sider ), kan vi vist godt blive enige om, at den mand - HAN KA GODT LI' HIFI!!! Men jo, jeg er også selv rigtig glad for den - regner med at investere i et 2m Supra HDMI kabel inden længe hos TC...
__________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Er billedet så bedre på det nye fjernsyn end på det du returnerede?
|
|
|
Ja, det synes jeg faktisk 
LCD teknologien er endnu ikke perfekt, selvom det naturligvis kan ses om du har et 8000 kr's bilka tv, en 15000 kr's fra fona eller en eisa model fra den lokale hifi-pusher. Om end, jeg er meget godt tilfreds nu - det skal jeg selfølgelig også med al den ventetid, samt min viden om, at det ville være et helvede at skulle returnere tv'et til tyskland igen 
Men jo, jeg er ovenud tilfreds. Billedet er godt - specielt close-ups af ansigter er noget, som Pana'en faldt igennem med - måske forstærket af, at min daværende DVD ikke hamler op med den nye.
Nogle af de ting, som dog kan kriteseres ved mit samsung er: Jeg har oplevet noget der minder om ghosting på en coldplay koncert DVD - men da jeg pausede dvd'en, var det der stadig, så det kunne tyde på at det er "optagelsen". Derudover bliver billedet lidt grynet af og til, men faktisk tror jeg ikke at mit tv falder så meget igennem her. Sammenlignet med CRT tv til ca. det halve følger det næsten trop, og det synes jeg er imponerende!  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv igang med at se på tv, og mit indtryk af lcd er, at man skal være meget opmærksom på hvor tæt man skal sidde på skærmen. Der er på mange af dem en del "uro" i billedet, som er tydelig hvis man er for tæt på, men så snart man kommer lidt længere væk, så ser de rigtig flotte ud.
Hvor tæt sidder du på dit tv? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder med ca. 2,5 m fra skærmen og til mit hoved, når jeg sidder i sofaen. Man kunne godt mene, at 32" er lidt meget når man tager rummets dimensioner i betragtning - men hey, en flok drengerøve som jer andre ville da have gjort det samme ikk? __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Kays Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder med ca. 2,5 m fra skærmen og til mit hoved, når jeg sidder i
sofaen. Man kunne godt mene, at 32" er lidt meget når man tager rummets
dimensioner i betragtning - men hey, en flok drengerøve som jer andre
ville da have gjort det samme ikk?
JO! uden tvivl! Jeg sidder f.eks. lige nu <40cm fra en 24" pc-skærm (lcd)
I øvrigt så synes jeg din anlægstråd er blandt de sejeste herinde. Jeg bliver virkelig misundelig på dit Densen udstyr.
Jeg sparer i øjeblikket sammen til en ny CD-afspiller og så ku' densen nemt komme på tale.
/MKAY
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg takker mange gange Kays 
- Jeg har set en B400 + på køb salg siden for kort tid siden, som evt. kunne være noget for dig? ca. 5000 kroner, kan ikke helt huske det.. __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle sammen
Ville lige tilføje til tråden, at jeg har Fournais' højttalere til låns lige for tiden - et sæt M1 Super i sort. De er rigtig lækre og spiller også godt. Jeg kan ikke finde ud af, om lydbilledet simpelthen bare virker mindre en hos mine C2, eller om det skyldes dårlig opstilling. Imidlertid kommer der mere musik ud af dem - uden tvivl endda, så de næste par ugers tid bliver rigtig gode kan jeg føle.
Dernæst har jeg smidt et kabel fra center udgangen på min DVD til fjernsynet, så jeg kan bruge de indbyggede højttalere som center. Og så har jeg fået mig en stueantenne, så jeg kan modtage 3 ( !! !! ) kanaler.
Jeg tror ikke der kommer billeder op af M1'erne, men nu må vi se. Der er lidt meget om ørene lige pt. __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
Jeg sidder med ca. 2,5 m fra skærmen og til mit hoved, når jeg sidder i sofaen. Man kunne godt mene, at 32" er lidt meget når man tager rummets dimensioner i betragtning - men hey, en flok drengerøve som jer andre ville da have gjort det samme ikk? |
|
|
Når der bliver købt nyt tv - og det bliver et fladt et af slagsen - så kommer vi også til at sidde ca. 2,5 m fra skærmen og der er mit indtryk, at hvis det skal være lcd så skal man holde sig til 32" Det virker som om man godt kunne slippe afsted med en større skærm hvis det er plasma, en af HD versioner selvfølgelig, men der er de gode skærme bare for dyre  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
Hejsa alle sammen
Ville lige tilføje til tråden, at jeg har Fournais' højttalere til låns lige for tiden - et sæt M1 Super i sort. De er rigtig lækre og spiller også godt. Jeg kan ikke finde ud af, om lydbilledet simpelthen bare virker mindre en hos mine C2, eller om det skyldes dårlig opstilling. Imidlertid kommer der mere musik ud af dem - uden tvivl endda, så de næste par ugers tid bliver rigtig gode kan jeg føle.
Dernæst har jeg smidt et kabel fra center udgangen på min DVD til fjernsynet, så jeg kan bruge de indbyggede højttalere som center. Og så har jeg fået mig en stueantenne, så jeg kan modtage 3 ( !! !! ) kanaler.
Jeg tror ikke der kommer billeder op af M1'erne, men nu må vi se. Der er lidt meget om ørene lige pt.
|
|
|
Du kan også overveje at høre K3 super. De skulle også være rigtig gode, og de fylder jo ikke ret meget!
Ellers vil jeg foreslå en brugtjagt på M1/M3 signature til dit dejlige Densen 
Tillykke med fjernsynet i øvrigt. Det ser rigtig lækkert ud. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |