| Forfatter |
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du har helt ret, Michael - de gode plasma er simpelthen oppe i en anden prisklasse- til gengæld får man jo så lige 10" mere diagonalt, måske endda 11" med Pioneers, og et billede der rykker hårdt!
Rune: Tak skal du have. Jeg har lyttet til en K3, og fandt den egentlig lidt for spinkel i lyden - dernæst synes jeg de virker lidt pebrede når jeg sammenholder med mine egne C2. Hvis, og nok nærmere NÅR, en opgradering skal finde sted, bil jeg nok gå efter noget i M-serien, og en Super som minimum. Du kan jo forresten lige gi' mig et praj hvis jeg skal aftage dine Avantgarde mums! __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay - jeg er netop vendt hjem fra en lækker skitur i St. Johann, Østrig, og kan berette om der snart kommer en KRAFTIG OPGRADERING af mit anlæg på højttalersiden. Vi bliver i Audiovector, men hvilken model er I allesammen jo meget velkomne til at gætte på...  __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det var mig ville jeg sætte et par Mi3 Avantgarde sammen med dit øvrigt fine anlæg.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelsen er stor fra min side Claus ...
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
|
OKay - jeg er netop vendt hjem fra en lækker skitur i St. Johann, Østrig, og kan berette om der snart kommer en KRAFTIG OPGRADERING af mit anlæg på højttalersiden. Vi bliver i Audiovector, men hvilken model er I allesammen jo meget velkomne til at gætte på... 
|
|
|
Uhh. Spændende. Mit gæt er Audiovector M3 Avantgarde  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Rizzo skrev:
|
OKay - jeg er netop vendt hjem fra en lækker skitur i St. Johann, Østrig, og kan berette om der snart kommer en KRAFTIG OPGRADERING af mit anlæg på højttalersiden. Vi bliver i Audiovector, men hvilken model er I allesammen jo meget velkomne til at gætte på... 
|
|
|
Uhh. Spændende. Mit gæt er Audiovector M3 Avantgarde 
|
|
|
- Hvad får dig til at tænke det? [I mangel på "lumsk smilende smiley" får du en blinkende ] __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa allesammen.
Tror vist fisen gik lidt af ballonen, idet I er så gode til at gætte. Mine nye højttalere er nemlig
AUDIOVECTOR M3 AVANTGARDE,
som jeg hentede i København her i weekenden. Skæbnen ville, at jeg skulle tvinges i sygelejet af alle de strabadser, jeg havde med at slæbe de guddommelige skabninger ind i huset. Så derfor ingen billeder. Men nu er de her!
Højttalerne købte jeg hos Mads Klifoth, Ole's søn, og det giver mig vel den største sikkerhed for, at de kan stå inde for netop min avantgardes... Jeg hentede dem ude ved Ole, og det var lidt spændende at komme indendøre hos den mand.... *STARf**kER* 
Billeder følger, når jeg er ovenpå igen! __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Februar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jamen hvor er jeg god til at gætte 
Tillykke med dem!!! Nu har jeg tilfældigvis haft et sæt M3 Avantgarde og et sæt C2 stående en del tid herhjemme ved siden af hinanden og HIMMEL hvor er der forskel, så jeg er sikker på du også har fået øje på den store forskel et par gode højtalere gør 
Spændende at hente dem direkte ved kilden om man så må sige - Ingen fordyrende mellemled... __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Hej!
Jamen hvor er jeg god til at gætte 
Tillykke med dem!!! Nu har jeg tilfældigvis haft et sæt M3 Avantgarde og et sæt C2 stående en del tid herhjemme ved siden af hinanden og HIMMEL hvor er der forskel, så jeg er sikker på du også har fået øje på den store forskel et par gode højtalere gør 
Unægtelig stor forskel mellem de to højttalere! Specielt når jeg lytter til nyt musik, hvor jeg ikke kender alle detaljerne, forbløffer avantgarde med sit store lydbillede, dynamikken og de mange detaljer sammenlignet med C2. Første nummer jeg spillede på M3 følte jeg at de spillede meget højere end jeg egentlig gjorde - fordi disse højttalere er meget mere dynamiske og jeg på C2 skulle skrue noget højere op for at få noget der lignede. Det er lækkert.
Spændende at hente dem direkte ved kilden om man så må sige - Ingen fordyrende mellemled...
Yes sir, det var lækkert nok. Skal vi tale om fordyrende led kan vi måske tale om broafgift + penge til diesel Århus - København og retur: 1100 kr. MEN - kombinerede det med et familiebesøg i Birkerød, så det var ok... |
|
|
__________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt du er glad for dem 
Jeg måtte også selv tage hele turen fra Jylland til KBH for at hente mine. Men hvad gør man ikke..  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa tillykke med dem!!!
Pt. har jeg lige selv købt Audiovector, et sæt Mi3 standard.
Det er hvad jeg har råd til på su osv. med lidt arbejde ved siden af også :)
Personligt, så synes jeg Audiovector laver nogle fantastiske produkter, og jeg tror aldrig at jeg går fra dette mærke igen!
Umiddelbart vil jeg dog tillade mig at sige, at merprisen for avantgarde fra signature modellen måske ikke falder i min smag :)
Jeg regner med engang, når pengene tillader, at så kan jeg opgradere dem til signature nemlig, men igen, højttalere er utrolig meget smag og behag :)
Håber du bliver rigtig, rigtig glad for dem :) Og ja, de er noget kun bedre end de c2 du havde før :)
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wamba
Jeg kan ikke gøre andet end give dig ret i, at merprisen for avantgarde kontra signature er voldsom. Ved ikke om du har set det, men mine er jo også kun M3 og ikke Mi3 - dernæst købte jeg brugt (med den dertilhørende prisreduktion i fht. de 36.500 de kostede fra ny) + til en MEGET favorabel pris. Vi behøver ikke at gå i detaljer ang. prisen, jeg kan blot konkludere at jeg her har fået mig en fantastisk højttaler (som dog stadig sprængte budgettet en smule), ligesom du helt sikkert har i dine Mi3. __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Rizzo :-)
Ja, den med at sprænge budgettet, den er ved at være en gammel kending :D
Men ja, jeg må indrømme, at jeg kommer aldrig til at give det en Avantgarde koster fra ny, eller opgradering. Så godt din var en M model, men altså, stadigvæk er den voldsom god :-)
Jeg håber i hvert fald at du får rigtig godt bekendtskab med den! Jeg er utrolig glad for mine Mi3'er, må dog indrømme, at jeg er glad for jeg kunne få Mi versionen, da denne i standardudgaven i hvert fald er utrolig meget mere detaljeret :-)
Ved ikke hvor stor forskellen med de store avantgarde modeller er...
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Hej igen Rizzo :-)
Ja, den med at sprænge budgettet, den er ved at være en gammel kending :D
Sådan er det jo! Har også lovet mig selv at mindske forbruget lidt over de næste par måneder - nu må vi se om det holder! 
Men ja, jeg må indrømme, at jeg kommer aldrig til at give det en Avantgarde koster fra ny, eller opgradering. Så godt din var en M model, men altså, stadigvæk er den voldsom god :-)
Nu kender jeg ikke noget til din alder og økonomi, men jeg er netop blevet 19 år gammel, går i 2.g. og er på SU. Har derudover et job ved siden af, som giver okay penge. Jeg er jo overhovedet ikke i målgruppen af købere til højttalere i 35.000 kr's klassen, men... Sket er sket.
Jeg håber i hvert fald at du får rigtig godt bekendtskab med den! Jeg er utrolig glad for mine Mi3'er, må dog indrømme, at jeg er glad for jeg kunne få Mi versionen, da denne i standardudgaven i hvert fald er utrolig meget mere detaljeret :-)
Selfølgelig bliver jeg glad for dem Skal bare lige lære at acceptere, at de hverken laver kaffe til mig, støvsuger i lytterummet eller noget som helst andet til den pris, de står i 
Ved ikke hvor stor forskellen med de store avantgarde modeller er...
Jeg ved ikke om de har modificeret på enhederne som sådan - selvom man kan se, at enhederne er spændt op i sølvfarvede hhv. sorte ophæng (eller de metalskiver netop uden om ophængene på både diskant og bas/mellemtone).
Dernæst har jeg hørt, at man har gjort et eller andet ved baffleren på Mi-serien, dette er dog tydeligst bagpå, hvor højttalerne nu er runde og "buler ud". - Heraf også den nye fod.
Alt det jeg nævner her er jo kosmetisk - jeg har hørt Mi3 Avantgarde både kørt aktivt og passivt - men det var jo under helt andre omstændigheder. |
|
|
__________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der også billeder på tapetet!
Mine nye højttalere:
Audiovector M3 Avantgarde i Maple

Har ingen ide om hvordan den sutsko er endt der 
- Og den højre
- Uden sutsko! Synes finish er ret lækker på disse højttalere...
Hele setuppet - her uden frontstof:

Sådan rent indretningsmæssigt står de nok pænere med stoffet på, men skal der rigtig lyttes tager jeg det af - selvom jeg er blevet fortalt, at det er 100 % lydtransperant.

Til sidst har jeg et lille problem, som I måske kan hjælpe mig med at gruble over. Skal jeg finde andre kabler til mine højttalere? Lige nu har jeg Dali Silver Wave Biwire, og jeg søger ikke noget dyrere end disse, men jeg overvejer at overgå til singlewire, idet M3 Avantgarde er triwire og jeg pt. bare kortslutter med sådan en guld-fætter. Som sådan får jeg vel ikke noget ud af at biwire ? Måske endda et tab af kvalitet?

Set fra en lidt kryptisk vinkel - måtte tage billedet på hovedet for derefter at rotere 180 gr. :D
Også lige en demo af hvordan M3 gør sig bagfra:

Ja, kommentarer er altid velkomne... __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye HT, ja de tager sig sgu ret lækkert ud 
Jeg har bestilt noget Van den hul clearwater til mine ht, får det i næste uge. Har bestilt til at det kan ligge dobbelt som flere har anbefalet, spændt på hvordan det lyder. Ps det koster ca 50 kr meteren.
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jada tillykke med dine avantgarder , absolut fine højtalere .Med hensyn til kabler ville jeg foreslå dig at prøve med Chord odessey 4 og en jumper til det sidste , de lyder rigtig godt til den højtaler.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rizzo!
Jamen tillykke med de nye højtalere! De er jo absolut fine. Men jeg synes frontstoffet sidder anderledes end på mine? Det ser ud om om der er "luft" mellem frontstoffet og højtaleren ude på siderne. Det er der ikke på mine. Nu bliver jeg jo i tvivl om hvorvidt det er samme frontstof vi har, men mit er i hvert fald ikke 100% lydtransperent. Jeg oplever en del forskel på lyden alt efter om de er på eller ej, så det er meget sjældent de er monteret, men som du ganske rigtigt siger, gør det højtaleren pænere. Det samme gør et par Superstands. Jeg har af og til set dem på brugtmarkedet til en tusse. Det var måske værd at overveje?
Ang. biwire: Før jeg fik mine jumpere, bøjede jeg simpelthen kortslutterne bagud for neden, så de kun kortsluttede diskanten med mellemtonen og lod bassen være. Hvis du ikke vil bøje dine egne kortslutningsbøjler, er du velkommen til at låne mine til du evt. får nogle "rigtige" jumpere.
Og må jeg så benytte lejligheden til at slå et slag for Kimber. Dit fine Densen og Audiovector setup fortjener ganske enkelt kabler af god kaliber. Hold øje på brugtmarkedet efter Kimber 4TC eller 8TC højtalerkabler og Kimber signalkabel (f.eks. PBJ). Min erfaring med Kimber og dine højtalere er i hvert fald rigtig gode! Du skal være velkommen til at lytte på det her endag hvis du har lyst.
Din placering er jo stadig ikke optimal, men det ved du jo 
Endnu engang tillykke. Jeg håber du bliver lige så glad for dem som jeg er for mine. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
|
Jada tillykke med dine avantgarder , absolut fine højtalere .Med hensyn til kabler ville jeg foreslå dig at prøve med Chord odessey 4 og en jumper til det sidste , de lyder rigtig godt til den højtaler.
Mvh Claus
|
|
|
Jamen vil en løsning m. biwiring + jumpers ikke betyde en skæv fordeling af min forstærkers kræfter? Vil det ikke betyde, at 50 % af strømmen går gennem det ene sæt kabler, og 50 % igennem det andet, hvilket vil betyde, at 2 sæt terminaler må "deles" om strømmen?
-Tager jeg helt fejl her`? __________________ AV M3 Avantgarde
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du tager helt fejl 
De to kabler sættes jo til den samme udgang på forstærkeren, så der er ikke noget med skæve kræfter i det. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |