Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Thomson 52" bagprojektions-tv er den god? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jamen så rigtig god fornøjelse med dit nye og forhåbentligt gode TV!!!  

Jeg turde dog IKKE, at købe et TV på baggrund af katalogets indkopierede billede af et vinterlandskab, men sådan er der jo så meget!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Godaften..

I dag kom jeg tilfældigvis forbi den lokale Expert butik og smuttede da lige ind for at kigge, da jeg kunne huske fra julens reklamer, at de havde et Thomson bag-projektions tv i omkring 40" til 10000 kr! Så ville da lige se om de havde det endnu, så kunne jeg jo se kvaliteten med mine egne øjne, men selvfølgelig havde de ikke det tv mere.. Nåå ikke så godt.. Men så viste ekspedienten mig et 60 tommer Thomson Scenium (eller noget i den retning) bag-projektions-tv, som var samme model-serie som 40 tommeren bare i 60 tommer og endelig kunne jeg selv få lov til at bedømme billedet...

Det skal siges at jeg var meget skeptisk, da jeg herinde fra havde fået påpeget den holdning, at et bag-projektions-tv simpelthen med CRT projektion ikke kan have et godt billede.. Men da han så tændte det, tror det var en Dvd der var tilsluttet, var billedet rigtig godt (efter min mening), der var noget med lysfaldet, altså man skulle sidde lige foran tv'et, for at få det bedste billede, men selvom jeg stod op og kiggede ned på tv skærmen, var billedet okay og rimelig flot, og da jeg så kig ned i knæ i sidde-højde, blev billedet dobbelt så lyst og klart.. Blev sgu helt imponeret!

Mit generelle indtryk var at billede var rigtig godt under dvd, og det var tilfredsstillende under visning af normalt tv fra tuneren. 40 tommer modellen, er bare en mindre udgave af 60 tommer modellen, som jeg så på i butikken, så 40 tommeren vil have et smule bedre billede pga at det er mindre., men ellers samme billede-kvalitet.

Nu er jeg hvert faldt blevet klart mere åben over for bagprojektions-tv efter at have set netop det Thomson tv med mine egne øjne in real life... Thumps up herfra, på netop de to Thomson tv'er!

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Glimrende!!! Den ringe horisontale lysspredning skyldes netop de vertikale linser og YES; i 40" udgaven vil billedet være bedre (antal pixels pr. eks.vis tomme)!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

SørenS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil da lige fortælle at dette bagprojektions TV er totalt i orden.

(på nær blæserstøj på det som jeg købte og havde i 2 dage)

http://www.easytech.dk/p/3360 - DKK 18.995,00 inkl. moms

Det er et DLP-projektions TV.

300 hz.

Kun 34 cm. dybt og kun 34 kg.

160 graders synsvinkel, mener jeg det var.

Det eneste problem med synsvinklen var lidt i "op og ned", så blev billedet lysere og mørkere. Men til siderne var der absolut intet problem. Det var ikke grumset eller noget, men havde et klokkeklart billed.

Denne model er ikke sådan en "stor og klodset" model som f.eks. Thomson Scenium modellerne. Denne model er uden al den der teknik/højttalere neden under. Denne model skal stå på et TV-bord og ikke på gulvet som Thomson Scenium skal.

Mvh.

SørenS

Til top Vis SørenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenS

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Har hørt fra lydkilden, at Thomson bruger teknologi fra Optoma. Optoma vil lige spare penge på diverse tilladelser inden de selv går rigtigt i gang med bagprojektionstv i eu. Optoma har i forvejen nogle gode projektorer så der er vel intet i vejen Thomsons kvalitet på dette område.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes