| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften..
I dag kom jeg tilfældigvis forbi den lokale Expert butik og smuttede da lige ind for at kigge, da jeg kunne huske fra julens reklamer, at de havde et Thomson bag-projektions tv i omkring 40" til 10000 kr! Så ville da lige se om de havde det endnu, så kunne jeg jo se kvaliteten med mine egne øjne, men selvfølgelig havde de ikke det tv mere.. Nåå ikke så godt.. Men så viste ekspedienten mig et 60 tommer Thomson Scenium (eller noget i den retning) bag-projektions-tv, som var samme model-serie som 40 tommeren bare i 60 tommer og endelig kunne jeg selv få lov til at bedømme billedet...
Det skal siges at jeg var meget skeptisk, da jeg herinde fra havde fået påpeget den holdning, at et bag-projektions-tv simpelthen med CRT projektion ikke kan have et godt billede.. Men da han så tændte det, tror det var en Dvd der var tilsluttet, var billedet rigtig godt (efter min mening), der var noget med lysfaldet, altså man skulle sidde lige foran tv'et, for at få det bedste billede, men selvom jeg stod op og kiggede ned på tv skærmen, var billedet okay og rimelig flot, og da jeg så kig ned i knæ i sidde-højde, blev billedet dobbelt så lyst og klart.. Blev sgu helt imponeret! 
Mit generelle indtryk var at billede var rigtig godt under dvd, og det var tilfredsstillende under visning af normalt tv fra tuneren. 40 tommer modellen, er bare en mindre udgave af 60 tommer modellen, som jeg så på i butikken, så 40 tommeren vil have et smule bedre billede pga at det er mindre., men ellers samme billede-kvalitet.
Nu er jeg hvert faldt blevet klart mere åben over for bagprojektions-tv efter at have set netop det Thomson tv med mine egne øjne in real life... Thumps up herfra, på netop de to Thomson tv'er!
|