| Forfatter |
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men lad os komme vidre, det er jo JUL .
Et helt andet spørgsmål, er der nogen som ved hvorfor AR ikke kan deltage i debatten her inde? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også at reklametågerne er lidt for tykke over Toftdahls indlæg
 . mon ikke trådens ophavsmand er enig med mig?
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
|
Ja, men lad os komme vidre, det er jo JUL .
Et helt andet spørgsmål, er der nogen som ved hvorfor AR ikke kan deltage i debatten her inde?
|
|
|
hvis du kikker på hans profil/ indlæg, kan du se at han ikke længere kan/må deltage.
han ville ellers nok kunne have sat lidt "kulør" på denne tråd  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har jeg godt set, jeg tænkte bare hvorfor må han ikke det? For meget reklame i hans indlæg..................  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| Tilbage i tiden startede jeg med 4 stk. ASP 1000, efter at have langtidstestet samtlige 500 moduler. |
|
|
Tilbage i tiden.. Pudsigt.. Det er ikke så frygtelig længe siden du spurgte os om du kunne købe et par 1000ASP til nogle forsøg på at forbedre dem. Hvis du allerede der havde 4 stk. 1000ASP moduler, (hvilket du jo ikke havde) hvorfor så være interesseret i at købe nogle af os? Det endte med at du d. 21/10 skriver at du har skiftet planer på forstærkersiden. Det er tre måneder efter at jeg har givet dig et tilbud på 1000ASP moduler til de omtalte forsøg.
Så den der med "tilbage i tiden", der skal altså ret meget mere end 3 måneder til før vi snakker tilbage i tiden!
Toftdahl skrev:
| dyrere materialevalg og udgange, hvilket det viser sig at de andre producenter har sprunget over, selv hvis de tager 2 eller 3 gange så meget for det samme produkt. |
|
|
Hvilke dyrere materialer skulle gøre at de lyder bedre og hvorfor? Dyre materialer er vel ikke per definition lig med bedre lyd? Hvis du mener 4cm højttaler ledning giver så markant en lydforbedring, så burde selve kabinettet vel også være lavet af et såkaldt vellydende materiale, eller..?
Toftdahl skrev:
| Så er der nogen der spørger hvem de og vi er, jeg synes ikke det er relevant eller venligt at udstille og fremføre 3 person / personer her, det gør man bare ikke. |
|
|
Det har da i allerhøjeste grad relevans at din(e) kilder er troværdige, og det er ret svært at få verificeret når du ikke vil sige hvem det er.
Toftdahl skrev:
| Et af spørgsmålene er også, hvorfor jeg valgte Søren Bertram og ASP 1000 i stedet for LCs løsning. Jamen det gør jeg også, vælger LC løsningen, ud fra de mange test der er foretaget med LCs grej. Der er ingen tvivl om at LC løsningen er nemmere og bedre. Nemmere fordi man selv kan bygge med og modificere hele vejen igennem, så man opnår absolut forrygende og lyd i toppen af High End klassen. Den udviklingsmulighed har man ikke på ICE modulerne. |
|
|
Det er mig en gåde hvorfor du gider spilde tid på 1000ASP når du så nemt kan få en ZAPpulse til at lyde bedre, hvorfor så ikke få fingeren ud af numsen og bruge dem fra starten af???
Toftdahl skrev:
| Der var også en der prøvede at forvrænge det at anvende LCs moduler i kommercielt brug, da det krævede dyre godkendelses procedurer. Igen noget hø og vrøvl, der er ingen problemer i forholdet til en godkendelse – verificeret af Lars Clausen, man skal bare gøre det rigtigt. |
|
|
Nu skriver du "bare gøre det rigtigt", det kan hurtigt blive sværere end som så og er uligt nemmere med ICEpower idet alle godkendelser foreligger fra start af.
Toftdahl skrev:
| Og da der var nogen i begyndelsen der spurgte om erfaringerne – så var det jo både høfligt og venligt ment at svare dem. |
|
|
Venlige svar er altid velkomne.. Men, det er ikke særlig venligt at fremture med at det bedste modul er 1000ASP og dermed basta. Hvis andre har en anden opfattelse så var det måske en idé om du tog til dig at vi alle har forskellige smag og dermed ikke kan gøre et produkt til det bedste.
Vi er oppe i en kvalitet af produkter hvor det mere handler om personlig smag end om hvad der pr. definition er bedst. Ligesom valget mellem Mark Levinson, Krell eller Conrad Johnson.. Det er en smagssag og den enkelte person gør det valg som han finder bedst, uden at de andre dermed er dårligere af den grund. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
Ja, det har jeg godt set, jeg tænkte bare hvorfor må han ikke det? For meget reklame i hans indlæg.................. |
|
|
Ja, han fik sparket..
Tror ikke det så meget var reklamen som fik bægeret til at flyde over (der var ellers masser af den ), men derimod fordi han og ctacta gik igang med decideret tilsvining af hinanden med trusler om advokatsager og andet.. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICEPOWER
Jeg er helt enig ang. det med mudderkast, men det er lidt umuligt at komme videre når JAZZerne konstant angriber producenter og alle der har en mening og erfaring med produktet.
Jeg har på ingen måde anfægtet at du (JAZZ) kan lide ASP 500, men jeg fortæller dig bare at 1000 watt er det foretrukne i ud og indland - hvilket er i harmoni med HIGHfidelity og producenterne bredt.
Når jeg læser ned igennem det hele, er det da dig (JAZZ) der ikke vil anerkende at andre og brugerne bredt foretrækker ASP 1000, og så fri os for alle de angreb.
Kan du her i forum finde et eneste sted jeg anfægter dit valg elller det du lytter til, nej ikke et eneste sted - som skrevet ovenfor refererer jeg til hvad der sker ude omkring og hvad størstparten er skiftet over til, fordi der er mere musik i alle områderne på ASP 1000 - det kan der vel ikke være noget galt i at oplyse, da det er de klare fakta. Følg strengen og det du selv skriver, så vil du finde ud af at det er dig / jer / JAZZ der anfægter mine erfaringer, og som sagt bekræftes det f.eks. også af HIGHfidelity. Tager vi et kig til Sverige er tendensen den samme, der skifter man velspilende ICEpower 500 baserede forstærkere ud med ASP 1000, af selv samme årsag - bedre musik i hele registeret. Men jeg kan godt se, at hvis man som producent ligger inde med et større kvantum 500 moduler, så spiller de nok rigtig godt.
Og mit svar er endnu - engang - ASP 1000 spiller flot, og for dem der ønsker det, er det en fin forstærker, specielt prisen taget i betragtning. Men man kan komme en del længere med LCs moduler, idet man let kan modificere og bygge videre på dem, hvilket man er afskåret fra med ICEpower. Derfor skifter jeg personligt til 4 LC moduler, istedet for ICEpower. Det har intet med at gøre med producenten at gøre, for som jeg også har måttet gentage flere gange for dig, så spiller mono blokkene fra Søren Bertram absolut bedst af dem der produceres på det danske marked, men de er også anderledes i deres færdiggørelse og materialevalg i forhold til de andre vi har set på markedet, hvilket forklarer årsagen.
Og så må det være slut en gang for alle, så vi kan komme videre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl..
Citér:
| så spiller mono blokkene fra Søren Bertram absolut bedst af dem der produceres på det danske marked |
|
|
Jeg må sige at jeg undrer mig over, at man kan hævde at noget er absolut, når talen falder på HIFI gengivelse. Det i sig selv giver jo slet ingen mening, og det er en håbløs måde at argumentere på. Hvis Søren Bertram gerne vil sælge mig et par blokke, så må han komme med lidt mere end din insisterende hævden at alt er sort/hvidt. Og vil man ikke acceptere det, så er os der tager fejl for du har set lyset.
I mine øjne er det lige så megen reklame, som AR åbenbart tidligere er blevet kylet ud for. Og jeg tror helt ærligt ikke, at der er så mange der tillægger det den store værdi. Hvis alt var så enkelt, hvad skulle vi så med et HIFI forum?
Hvis jeg så bare kunne en snert af information omkring disse Bertram blokke, så ville det alt andet gøre dine udsagn en kende nemmere at verificere. Men jeg håber da at Bertram sætter pris på dine højlydte anstrengelser - på den ene eller den anden måde... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt finder jeg det morsomt at der nu er 3 udbydere der sætter de samme moduler i en kasse med nogle stik, og mener at de hver har "udviklet" den bedste forstærker. Med ASP1000 skal der jo ikke engang laves en PSU ! Eller har jeg helt overset noget ?
Hvor længe tror i der går før en smart kineser putter et umodificeret ICE modul (vestligt= instant credibility) i et dyrt og flot alu kabinet ?
Der er med andre ord MEGET lille værditilvækst fra producenten af forstærkere der er baseret på ASP1000 modulet da ICEpower jo har lavet 99% af arbejdet (selv godkendelse har de lavet), det kan på sigt kun betyde en ting for prisen under antagelse af rig og sund konkurrence.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk.
Jeg insisterer ikke på noget, jeg refererer til hvad der sker ude i den store verden, og hvad man er nået frem til -det samme er HIGHfidelity og mange andre - ASP 1000 spiler markant bedre. Det samme erfarer jeg så også.
Jeg påstår ikke at AR og andre der producerer en forstærker ud fra ASP 1000 spiller dårligt, det har jeg ikke nævnt med et eneste ord, det er de samme standard moduler de alle anvender.
Derimod har jeg sagt, at et bestemt produkt spiller bedre end de andre, når vi taler om ASP 1000, da tingene også er udført anderledes og med større omkostninger tilfølge.
Jeg har ingen økonomisk relation eller interesse i noget bestemt firma. Skal vi endelig tale om reklame, så må man da sige at LC og deres moduler får den største reklame i mine indlæg, nu når du bringer dette på bane.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
|
Personligt finder jeg det morsomt at der nu er 3 udbydere der sætter de samme moduler i en kasse med nogle stik, og mener at de hver har "udviklet" den bedste forstærker. Med ASP1000 skal der jo ikke engang laves en PSU ! Eller har jeg helt overset noget ?
Hvor længe tror i der går før en smart kineser putter et umodificeret ICE modul (vestligt= instant credibility) i et dyrt og flot alu kabinet ?
Der er med andre ord MEGET lille værditilvækst fra producenten af forstærkere der er baseret på ASP1000 modulet da ICEpower jo har lavet 99% af arbejdet (selv godkendelse har de lavet), det kan på sigt kun betyde en ting for prisen under antagelse af rig og sund konkurrence.
|
|
|
Her må jeg lige komme med en rettelse. JJAZ har på intet tidspunkt, påstået noget om "udvikling" af ASP ICEpower forstærkere. vi har hele tide sagt at vi bruger standard moduler, og vi har oven i købet et billede på vores hjemme side der understøtter dette.
http://jjaz.dk/pages/galleri/amps_galleri.htm
det er altså ikke os der påstår at vi har tryllet med 3 cm ledninger og hvad ved jeg.
vi har valgt at bruge standard moduler i en anderledes og dyr indpakning. og det er der ikke andet hokus pokus i, end et design smags valg. om man vil betale for det eller ej, er jo op til den enkelte... heldigvis.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl, nu er Highfidelity nok ikke det bedste at bruge som reference, deres.. standard for kritik er ikke just kendt for at være knaldhamrende høj.
men kom gerne med links til udenlandske tidsskrifter. ikke at jeg stoler mere på dem, jeg vil bare gerne have at referencerammerne udvides udover hvad du og producenterne, især bertram, mener. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at få fokus lidt væk fra mudder-kasteriet, så kan vi udvide
trådens emne til at omfatte hvilket udstyr der lyder godt sammen
med ASP moduler.
Jeg mener at have set et sted at indgangsimpedansen kun er
8kOhm, hvilket er ret lavt sammenlignet med det meste udstyr til
hjemmebrug.
Hvordan arter ASP moduler sig i forhold til hvilken forforstærker
man sætter bag? Hvad hvis de trækkes af noget med knapt så
mange muller som en god preamp -- f.eks. en cd-spille med
volumenkontrol?
JR bruger en lille trafo til impedansmatching, og jeg mener at
specs'ene på ARs forstærkere antyder at han også har pillet på
en eller anden måde. Men hvad med Bertram's og Jjaz's?
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt Hansen..
Den her tråd har bevæget sig langt væk fra det som var min tanke, da jeg spurgte til AR ICE kontra alternativerne på markedet.
Lidt teknisk insight ville være dejligt, da jeg desværre ikke evner at gennemskue de tekniske specs :)
Din pointe er guld, ikke mindst fordi jeg pt. er tvunget til at køre med en oldgammel pre-amp, som jeg har fået forærende. Jeg mistænker de glade givere for, at have skilt sig af med den, fordi den bestemt ikke er den bedste på markedet ej heller den dyreste. Men skidesødt af dem, never the less :)
EDIT: Stor ros til begge udbydere af ASP1000 monoblokke - AR og Greatdaneaudio. Ekstrem hurtig og præcis information på alle mine spørgsmål. God service, selv så tæt op imod jul og helligdage - BRAVO!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu sænker julefreden sig over det lille forum, Pleas Pleas.
Lad os en gang for alle slå fast at Toftdahl synes Bertram spiller bedst. Det er hans mening og da det er et frit land vi lever, så ham om det. Tilbage til emnet. Det er godt at se Hansen, flere indlæg som dette. Lad os få en faglig debat i gang igen
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig.
her er mine erfaringer med ICepower paring:
Forfor. Ingen, jeg bruger pt en minimalistisk rør slæde og der er ikke nogen problemer. har også kørt direkte på en CD (sony es'er) heller ingen problemer.
ej heller ved at koble dem op på et aktivt filter.
Jeg kan godt forestille mig at man kan optimere på det, f.eks som JR. men umidelbart har ikke jeg haft problemer i nogen af enderne .
Jeg er nu heller ikke elmand. så de tekniske detalier er der nok andre der er langt mere kvalificerede til at svare på.
men rent pratisk har jeg ikke haft forfor, cd eller andre problemer.
Det er kun gået galt en gang. det var da jeg prøvede et NO black night signal kabel på dem.... det kan de ikke lide! selv om det lød som om det var ht'erne der led mest så pas på med at bruge den type kabler. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
For nu at få fokus lidt væk fra mudder-kasteriet, så kan vi udvide trådens emne til at omfatte hvilket udstyr der lyder godt sammen med ASP moduler.
Jeg mener at have set et sted at indgangsimpedansen kun er 8kOhm, hvilket er ret lavt sammenlignet med det meste udstyr til hjemmebrug.
Hvordan arter ASP moduler sig i forhold til hvilken forforstærker man sætter bag? Hvad hvis de trækkes af noget med knapt så mange muller som en god preamp -- f.eks. en cd-spille med volumenkontrol?
JR bruger en lille trafo til impedansmatching, og jeg mener at specs'ene på ARs forstærkere antyder at han også har pillet på en eller anden måde. Men hvad med Bertram's og Jjaz's? |
|
|
Det er nok en fordel at bruge en højttaler med høj imperidans. En 16 ohms, fordi den dæmper diskanten noget. Diskanten gengivelsen kunne godt være bedre. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en underlig tråd.. Desværre har jeg aldrig rigtig lyttet på dem under ordentlige forhold 
Men er jo lidt nysgerrig, dem der har Icepower hvad er jeres reference ? personligt er jeg noget forbeholden, men nu er priserne jo nede hvor man kan prøve dem uden de store tab..
Jazz/3dx plejer at have et meget sobert sprog og virker meget realistisk til hvad Ice kan og ikke kan så håber du/I vil sige hvilken effekt med Ice man skal prøve ?
og i andre mener seriøst at to blokke til 5 k pr stk slår næsten alt andet ? nu skal de have chancen, men hvis nogen der har dem vil høre dem direkte imod en normal effekt vil det da være at foretrække og jeg vil meget gerne lægge rum og udstyr til
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lige det jeg mener. Hvordan kan de roses så meget. Der må jo ligge noget til grund for det. En sammeligning med en god analog amp, vil være rigtig godt...
Jeg er selv hug på en ICE, men som sagt har jeg aldrig lyttet til en og interessen er kun fordi ideen og prisen er tiltalende og den så kæmpe ros og omtale de får i visse kredse... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Det var da en underlig tråd.. Desværre har jeg aldrig rigtig lyttet på dem under ordentlige forhold 
Men er jo lidt nysgerrig, dem der har Icepower hvad er jeres reference ? personligt er jeg noget forbeholden, men nu er priserne jo nede hvor man kan prøve dem uden de store tab..
Jeg har det indtryk at "vi" alle meget gerne låner ud, og Bertram har 30dag retur ret, så der kan man jo test dem i ro og mag. hvis man ikke bare vil låne en.
Jazz plejer at have et meget sobert sprog og virker meget realistisk til hvad Ice kan og ikke kan så håber du/I vil sige hvilken effekt med Ice man skal prøve ?
Tak 
det er mest deres lidt forskelige spille stil der afgøre det. jeg finder 500 bedst, og at 1000 og 250 minder lidt mere om hinanden, og lyder lidt mere som alm. trasistor trin (hvad et alm. så end er )
jeg har selv ikke med 250ASP'eren, montret på to XLS i parrelt koblet (med imp. på under 2 ohm) haft problemer, ej heller med at kunne spille højt nok. så men mindre ens ht'er er usædvanlig vanskelige, ville jeg sige at det er spille stilen der afgøre det.
og i andre mener seriøst at to blokke til 5 k pr stk slår næsten alt andet ? nu skal de have chancen, men hvis nogen der har dem vil høre dem direkte imod en normal effekt vil det da være at foretrække og jeg vil meget gerne lægge rum og udstyr til
JJAZ er altid friske på at låne ud, også kun for en enketl test aften, eller komme forbi med en, så man kan høre den/dem 500 og 1000 op mod andre. det er trods alt den eneste måde man kan afgøre om de er noget for en. |
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |