| Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige jeg ser frem til en lyttetest af et ICE produkt. 
3DX,, kan du give en overfladisk forklaring på, hvad din konklution er ICE vs Analog amp ?. En "dyr" analog amp og så et ICE produkt. Kan fornemme at du syntes der er mere hul i ICE, mere "den rigtige ufarvet lyd" og en analog er mere "ukorrekt" eller hvordan jeg nu skal beskrive det... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Jeg kan kun sige jeg ser frem til en lyttetest af et ICE produkt. 
3DX,, kan du give en overfladisk forklaring på, hvad din konklution er ICE vs Analog amp ?. En "dyr" analog amp og så et ICE produkt. Kan fornemme at du syntes der er mere hul i ICE, mere "den rigtige ufarvet lyd" og en analog er mere "ukorrekt" eller hvordan jeg nu skal beskrive det...
|
|
|
jeg skal da prøve.
jeg mener bestem ikke ICEpower (nogen af dem) er bedre end virkelige gode og derfor desvære og tit dyre alm. analog trin. Men til prisen prisen (selv vores "opskruede" priser ) har jeg svært ved at se hvad der kan hamle op med dem.
De har mange af de egenskaber man normalt betaler MEGET mere for. Rigeligt med power, -så ledes at alle typer ht'er kan drives. Meget lidt egen lyd, -således at det ikke er trinnet der bestemmer hvad der kommer ud. Hul igennem, -således at musikke opstår uden for ht'erne og ikke i dem. Dynamisk over head (er det ikke sådan det hedder?) -så der ikke er problemer med at levere det der skal leveres når det kræves.
Med andre ord, egenskaber til en helt anden pris end, enbd tidligere set.
Ulemper.... ja, et er jo at man skal lytte på alt det andet end trinnet. At man måske syntes det lyder for klinisk, fordi der ikke bidrages med noget. det vil nok især være et problem for f.eks. en Elektrokompanigs mand, eller rør fanatikker.
Det der er nogen rør freks der snydes (i mangen af bedre ord) af, er at den lave forvrægning, lydder som mangle på dynamik. Fordi øret jo tolker forvængning som "dynamisk" Men har man først stiffet bekendskab med denne måde at forstærker på, og måske blevet forvent med. Er det meget svæt at bruge noget andet, for man så ikke længere har alle disse forvrængnings fri watt til disposition.
Jeg håber det gav lidt svar  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
hansen skrev:
For nu at få fokus lidt væk fra mudder-kasteriet, så kan vi udvide trådens emne til at omfatte hvilket udstyr der lyder godt sammen med ASP moduler.
Jeg mener at have set et sted at indgangsimpedansen kun er 8kOhm, hvilket er ret lavt sammenlignet med det meste udstyr til hjemmebrug.
Hvordan arter ASP moduler sig i forhold til hvilken forforstærker man sætter bag? Hvad hvis de trækkes af noget med knapt så mange muller som en god preamp -- f.eks. en cd-spille med volumenkontrol?
JR bruger en lille trafo til impedansmatching, og jeg mener at specs'ene på ARs forstærkere antyder at han også har pillet på en eller anden måde. Men hvad med Bertram's og Jjaz's? |
|
|
Det er nok en fordel at bruge en højttaler med høj imperidans. En 16 ohms, fordi den dæmper diskanten noget. Diskanten gengivelsen kunne godt være bedre.
|
|
|
som sagt har jeg kørt ned til under 2 ohm, uden problemer. men de har det vel som andre, -at de belastes mest af lave belastninger. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX; en meget interessant beskrivelse af for og imod ICE......vækker stof til eftertanke - især det med at skulle lytte på en ny måde.
Har selv - tidligere - været af den opfattelse, at alle dem som hævder at de går efter den RENE lyd egentlig har snydt sig selv, og at de/man i stedet skulle gå efter den "GODE" lyd ( - som jo er et subjektivt begreb )........
mvh.
Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er jo inde på noget meget interesandt. for hvordan skulle jeg vide om det er ren lyd... groft sagt. Men med mine referencer, lyder specielt 500ASP'er som om der bidrages med meget lidt. Om det gælder alle ved jeg jo ikke. Men det er vel så hvad jeg opfatter som god lyd! som jo er, som du siger, ret subjektivt.
Før man kan lave en total fejlfri afspilnings kæde, er det jo svært at bedømme om en komponent er med egenlyd eller ej. Jeg syntes bare at ICEpower lyder som om de bidrager med meget minder, end andre trin i samme prisleje, og at de er langt fra at være dem, der siger mest i de kæder jeg har hørt dem i.
Lytte på en ny måde -det beskriver ret godt hvad det er man oplever. Og specielt effekten med at spille væsentligt højere end før/ normalt, er meget rammende.
Jeg kan kun opfordre til at man tester dem, og dømmer selv. AR, Bertram og JJAZ låner gerne ud (Jeg regner med at AR og Bertram vil ), og man kan sikkeret også godt låne et sæt JR, hvis man vil. Om man så efter følgende vælger den ene eller anden løsning er jo op til en selv, elle rmåske er man mere er til noget helt andet.
Så der er vel ikke noget der holder en tilbage  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne sige tak til alle for Jeres respons!
Jeg har nu taget beslutningen om, at der skal ICE blokke ind i mit hjem. Baseret på jeres feedback, og min egen efterfølgende ransagelse. Hvorvidt det bliver det ene eller det andet mærke, kommer an på pris og tests.
Stiller disse effekttrin specielle krav til for-forstærkeren..?
Takker 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blackhawk.
Icepower stiller ikke specielle krav til din forforstærker, men ud fra mange test på forforstærkere, er erfaringen at den er lige så vigtig som effekt delen. Det eneste man måske kunne foreslå var - at den kan tilsluttes med balanceret (XLR) hvilket jeg mener er en fordel med ICEpower.
Jeg har fået meget forskellige resultater med de forskellige forforstærkere, men det er jo det samme med alle andre forstærkere uanset mærke og model, noget passer bedre sammen end andet. Som du ved i forvejen er kabler, CDspiller og højtalerne også vigtige, men det ved du jo i forvejen -synergien er vigtig i hele dit setup.
Hvis du tager udgangspunkt i et par ICEpower forstærkere, så går du ikke galt i byen, de vil være en flot og lydmæssig god start - derfra må du så finde resten af dit setup hen ad vejen.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene, 3DX, ... Der er ikke andet for end at få den lyttetest og derefter tage stilling til what to do...
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
selv tak.
tilsluttes.... sært, jeg syntes jeg har lavet et indlæg om mine erfaringer er det blevet slettet ???
pyt, som Jørgen skriver, de er ikke specielt følsomme eller krævende. De eneste problem jeg har haft, er uskræmede signal kabler. Det var NO black night, der gav nogen grimme lyde i ht'erne. Men ellers aldrig problemer med dem direkte på -cd'er, aktivefiltre, rør forfor, osv.
ja, så bare kom i gang med at teste dem  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hypotetisk..
Skulle man vælge imellem de nye eAR 1001 monoblokke og klassikeren eAR TWO amp, hvad skal man så være opmærksom på?
Effekten er så vidt jeg kan se markant anderledes, men lyden på TWO skulle efter sigende være fantastisk, selvom 1001 jo har en uhyggelig ydeevne rent watt mæssigt..?
Arhh..!
Jeg er også lidt forvirret af de mange forskellige watt angivelser, RMS og hvad ved jeg. Hvad skal man regne med, når man som jeg er en grøn nybegynder?
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Hypotetisk..
Skulle man vælge imellem eAR 1001 monoblokke og en eAR TWO amp, hvad skal man så være opmærksom på?
Effekten er så vidt jeg kan se markant anderledes, men lyden på TWO skulle efter sigende være fantastisk, selvom 1001 jo har en uhyggelig ydeevne rent watt mæssigt..?
Arhh..!
Jeg er også lidt forvirret af de mange forskellige watt angivelser, RMS og hvad ved jeg. Hvad skal man regne med, når man som jeg er en grøn nybegynder?
|
|
|
Hej jeg kan fortælle dig at hos AR. selv ville de vælge Ear Two pga. lyden.
Jeg har selv lige købt to stk. Ear Two for at køre med aktiv deling.
Tidligere har jeg haft en Enigma Plus, men den når ikke Ear Two til sokkeholderene. Der er meget mere smæk i bassen, mere hul igennem. Det gode ved det hele er at den bliver bedre som tiden går. Ear Two kræver lang tids tilspilning.
Watt mæssigt kommer det også an på hvad den skal trække.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvad koster ear two og era 1001 mono blokke?
mvhBo
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
jeg tror at Peter har gjort alt hvad han kan for at få eAR two til at spille, så godt som han syntes han kan få dem til.
om det er 500 eller 1000w er nok lidt hip som hap. og i teorien kun 3dB i forskel op hvad de to kan levere via. et sæt ht'er. Jeg vil dog meget gerne se den alm. hifi ht'er der kan tåle at få heldt 500w i sig, uden at alm. mensker ikke har skruet ned for lang tid siden 
så det er mere lyden du skal gå efter, end de 500 eller 1000W. men til rent sub bruge ville jeg vælge 1000W, ikke mindst pga. prisen. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilsson skrev:
|
hej
hvad koster ear two og era 1001 mono blokke?
mvhBo
|
|
|
Ear Two gav jeg 11600 for pr. stk. Det er sterieotrin.
Ear 1001 monoblokke mener jeg koster ca. 5000 pr. stk.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
Dav
jeg tror at Peter har gjort alt hvad han kan for at få eAR two til at spille, så godt som han syntes han kan få dem til.
om det er 500 eller 1000w er nok lidt hip som hap. og i teorien kun 3dB i forskel op hvad de to kan levere via. et sæt ht'er. Jeg vil dog meget gerne se den alm. hifi ht'er der kan tåle at få heldt 500w i sig, uden at alm. mensker ikke har skruet ned for lang tid siden 
så det er mere lyden du skal gå efter, end de 500 eller 1000W. men til rent sub bruge ville jeg vælge 1000W, ikke mindst pga. prisen.
|
|
|
Du har helt ret Peter har ifølge ham selv og hans makker arbejdet meget på Ear Two.
Ang. basforstærker ville jeg nok også vælge 1000 watt, den er forøvrigt også bygget til basbrug, men skulle alligevel spille godt, men ikke godt nok.
Mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 25 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Her er så lidt om min mening og erfaring med ICepower.
Jeg har prøvet følgene forstærkere
ML 23, ML 27.5, Krell, Zapsolute 118w mono, Ear LE og Ear two.
Ear two er uden sammenligning den der har spillet bedst med resten af mit setup. Første gang jeg satte Ear two til var det sådan jeg tænkte: WOW der er virkelig sket noget her. Så i forhold til de andre jeg har prøvet og hørt andre steder, er ICepower rigtig godt og især til de priser der er på det for tiden. Hvis jeg havde givet de 25.000 som Ear two i sin tid kostede, ville jeg stadig føle det er et godt køb. Til de priser der er nu er det da rent røverkøb. Eneste kritik punkt til ARs forstærkere, som nok gør jeg vil prøve en fra en anden producent, er den dybt tragiske måde tilslutningerne er lavet på oppe i hullet. Det er så dårligt lavet og kan virkelig give anledning til stor frustration!! Men hvis man aldrig har planer om lige at prøve et andet kabel i ny og næ, er det ingen problem når det først er sat til.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen allright da 
Efter at have lagt mig - nogenlunde - fast på en AR eAR Two effektamp, såfremt jeg når at få en af de sidste der er tilbage, så står jeg tilbagte med en temmelig crappy Nikko Beta II pre-amp, som jo skal skiftes for at leve op til min ICE.
Nogen bud, nogen der har erfaring med eAR PreTwo, Densen eller ligende..?
Gerne alternative forslag, da jeg er helt blank på det område
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele diskussionen om de nye prisbillige produkter fra AR og de originale trekanter (som dog findes i to versioner) handler vel om flere ting.
Hvor godt er kabinettet til afskærmning, det skulle betyde en del ved ICE.
Hvilken strømforsyning hører til.
Mener også, at antallet af lytter kan variere (var det ikke en af forskellene på Enigma og Enigma Plus sammen med en større strømforsyning)
Er produkterne finpudset og lyttet til!
De originale trekanter er bygget rigtig og grundigt, skulle jeg mene.
De nye prisbillige produkter er bygget så billigt som muligt og ikke lyttet til og finpudset, som det var tilfældet med trekanterne, som findes i to versioner, hvor Peter mener, at version to, som er modificeret af AR, spiller langt bedst, det betyder altså, at ICEpower ikke bare lyder som ICEpower.
Så det er vel, som med så meget andet hifi. Man betaler for de materialer, som er brugt og for den udvikling, som ligger bag.
De nye prisbillige produkter lider nok af mangler på begge områder.
|
| Til top |
|
| |
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht forforstærker, ear pre two med q-controller er fremragende. Uden
q-controller er den også udemærket men, du vil ikke fortryde at få med
q-controller.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk: Jeg har smidt en Holfi Pre NB2SE forforstærker på min AR EAR Two effektforstærker umiddelbart synes jeg det lyder som et rigtigt godt match, ihvertfald så godt at jeg ikke har umiddelbare planer om at opgradere på det område pt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |