Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: eAR 501 mono-block - 500W RMS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul: Det var et rigtigt spændende indlæg, fik jo også set din trekantede drømmemaskine via din autosignatur. Jeg må indrømme at jeg er helt blank på det område, min AR er første byggesten i et RIGTIGt highend anlæg. Mit nuværende anlæg er samlet efter klunserprincippet..;)

Så jeg vil trille ud at kigge på Holfi, som jeg kun kender af navn og ikke af gavn. Hvordan er klangbalancen på din eAR Two, er bange for at få det for lyst..?

Har en skjult plan om at købe en Thule, skulle jeg mod forventning ikke få den bonus der hedder forforstærker. Men får jeg den, så ryger jeg op på de høje nagler.

Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 30 December 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ja, eAR produkterne er neutrale i lyden, det kan af nogle godt tolkes som lyst i forhold til de mange farve-pyntede produkter, som branchen indeholder.

Iøvrigt bør du overveje en passiv-forforstærker, prøv evt. at lytte til sådan en. Input impedansen på trekanterne er ret høj, så der skulle være mulighed for, at en sådan løsning kan blive god.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 December 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

blackhawk: Jeg vil bestemt ikke kalde lyden lys, ihvertfald ikke på de to højttalere jeg har prøvet hjemme, og de gange jeg har hørt ASP modulerne ude. Den lyder mere korrekt og "analystisk", virker lidt som at den hverken trækker noget fra eller lægger noget til.

Holfien synes jeg er fremragende, specielt til prisen, fik den for 3,5K og da den var knap 3 år gammel.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak for Jeres feedback, holdninger og inputs

Det var min første tråd i dette herlige forum, og jeg havde ikke turde drømme om at at min indlæg kunne trække næsten 7 siders meget, meget begavede indlæg fra Jer som nu engang har hifi og vellyd så tæt inde på livet.

Jeres anstrengelser har nu udmøntet sig i, at jeg på mandag modtager min eAR Two Mk1. Jeg er stadig i tvivl om, hvorvidt det er det rigtige valg fremfor de nye ASP1000 monoblokke. Men det må komme an på en prøve.

Næste skridt må naturligvis være en god pre-amp, eventuelt en Holfi som Jesper Juul eller måske en passiv som thomas_ls foreslog!

TAAAAKKKK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes