Forfatter |
|
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lave det om til de meste.
|
Til top |
|
|
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyb respekt! ... Det er fa... flot arbejde!  "Selvgjort, er velgjort"!
Hvor indlevere man bestillinger?
__________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du råd ... 
|
Til top |
|
|
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt arbejde. Det er sgu en fornøjelse at se folk bygge selv. Virkelig flot!! 
Hvad står sådan et sæt højttalere i? Hvad vil du sammenligne dem med, altså rent lydmæssigt? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke rigtig der er noget at samenligne dem med rent lydmæssigt, det kommer selvfølgelig an på hvordan man vil sammenligner. Når jeg vil sammenligne så tænker jeg på en højtaler med tilnærmelsesvis samme bestykning, litter indhold osv. Jeg kender ikke andre med disse spec.
1 reversed titanium dome 2 stk 5" basmellem i hver 5 litter lukket kabinet.
Men jeg kender heller ikke alle højtalere. Men det kan være Nørd kender nogen at sammenligne med. Men hvad lyden angår så er de meget detaljerede og harmoniske, der er ikke noget der kamer over osv. Det eneste de mangler er rigtig pondus i bassen. De kan godt gengive bas ganske fint til rimelige lydnevauer og ikke for vild musik. Men til noget stille Nora Jones eller Diana Krall, der behøver man ikke sub.
Ovenstående er der også mange andre højtalere der kan, så sammenligning er lidt svært.
og prisen ja ... det er ikke helt præsis regnet ud endnu, men et sted mellem 2k og 2.5k pr stk.
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Sidesystemerne er svære at sammenligne med noget - fordi de ikke er lavet til full-range, men kræver en sub (eller to) til alt andet end stille jazz. Til gengæld er der satset på, at mellemtonen er bedre end de sidesystemer, hvor mellemtonerne også skal prøve at spille bas 
Men Jan - du kunne måske prøve at sammenligne hele dit system (incl subwoofere) med højttalere du tidligere har prøvet/hørt ProAc 2.5 (inkl. Subs), (Meridian!?), Infinity Prelude og Revel F50.
De sidste er jo nogle giftige fætre til 40 - 60.000 for sættet ( eller hvad ?) - hvor dit system koster vel ca. 26.000 + kabinetter (10.000 pr. sub).
Det skal jo også lige tages i betragtning 
Hilsen
Nørd
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er nogen der ka', meget flot, ... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver også at sammenligne det som en helhed, med det jeg havde før ProAc2.5, og her er der ingen tvivl disse er bedre. Der er en meget bedre mellemtone. Den er klar og gengiver alt med luft og defination og en stor detaljerigdom. Jeg vil nok ikke påstå de kommer helt op på Prelude og F50, men de har lidt af den samme spille stil, altså jeg er kommet nærmere dem end jeg var med ProAc. Jeg vil også hellere have et system der er lidt ringere og så det harmonerer hele vejen rundt end have en god front og en lidt dårligere Center + bag. Det er jo det ved det hvis jeg f.eks. skulle have Revel hele vejen rundt, ja så koster det også det hvide.
Men at sammenligne pris osv.. .... det er igen lidt svært, for hvad koster ens egen arbejdskraft, hvad ville de isåfald koste i butikkerne osv. men ens eget arbejde er jo noget man har tjænt i forhold til færdigkøbte og ikke en udgift.
Jeg har haft andre til at lytte bla. ham der kører med Mark Levinson og SOTA, han syntes da meget godt om systemet, og en anden der kører med Meridian Proceed og Revel. Han sagde egentlig ikke så meget. Men de syntes begge der manglede lidt højde perspektiv, det skal så siges at de begge er vandt til MIT kabler og på mit system var der alm havlforsølvet kobber købt i Biltema. Jeg har PT nogle MIT på prøve og er ikke færdig med at lytte, men der sker noget med perspektivet, så jeg tror ikke det er højtalerne.
Så alt i alt så tror jeg at jeg ved at bygge disse får et bedre og mere harmonisk system end jeg ellers ville kunne betale hvis jeg skulle købe, og så er de jo også lige så pæne som et par købte, men jeg har jo også adgang til maskiner osv.
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op og ned det er flot lavet. Du må være fagmand, eller osse bare meget tålmodig. Har du selv designet delefilteret?
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd har lavet sammensætningen af delifilter og enheder, kabinet design og fremstilling har jeg lavet.
Og ja jeg er fagmand, eller har været men har stadig adgang til alle nødvendige maskiner, CNC fræser, finerpresser osv.
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
Men de syntes begge der manglede lidt højde perspektiv, det skal så siges at de begge er vandt til MIT kabler og på mit system var der alm havlforsølvet kobber købt i Biltema. Jeg har PT nogle MIT på prøve og er ikke færdig med at lytte, men der sker noget med perspektivet, så jeg tror ikke det er højtalerne.
|
|
|
Hej Jan og alle andre.
Lige et sjovt citat af Guest i tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=111&PN= 1
"Alle de MIT kabler jeg har prøvet, har notorisk overvægtig bas og en meget tilbagelænet spillestil i resten af frekvensområdet. De har også en underlig kunstig højdegengivelse, som er tilstedeværende på alle CDér."
Hmmmm 
Hilsen
Nørd
|
Til top |
|
|
Jan Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salg eller opfordring til dette, er ikke tilladt i forum, jf. regler for brug af dette.
Indlæg rettet af Administrator.
|
Til top |
|
|
krelllover Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|