| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man har altid lov at drømme...
Her er listen over forbedringer som jeg godt kunne tænke mig:
- DVD afspiller med HDMI, da jeg har set forbedringen da jeg lånte en Pioneer 668.
- Trådløst tastatur/mus med RF, da mit nuværende kræver at jeg trækker ”øjet” tæt på hvor jeg sidder, når jeg er på forumet.
- Kvist i stuen, så jeg kan få mit lærred højere op, og når jeg ikke ser film kan kigge ud på skoven.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næste års tiltag:
- bliver en seperat gruppe fra el-tavlen ud til anlægget - nyt rack/racks, bliver formentlig 2 stk af det på billedet, bare med 4 hylder.

- er pt tilbudt/ved at handle ny cd-afspiller

- vil også gerne ha en plov - når seperat el-gruppe er på plads, skal IsoTek strømfilteret lånes hjem igen.... og hvem ved 
Får jeg do, bliver jeg en MEGET glad mand
hilsen naim
__________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja..hmmm.
jeg skal have mig en tuner, og det bliver nok en Thule Spirit TU150
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Få bar skabet fyldt op igen.
1. ny pre amp classe cp 65.
2. nye powercords.
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
jeg ønsker mig af julemanden 2 sæt Tara Labs Reference højtaler kabler på 2x3 meter. så bliver jeg en glad mand.
eller måske en separat dac , Musical Fidelitys`" . den skulle være noget af et scoop ,til 4999 kr så har den vidst ikke mange konkurenterm
MVH .MI MF,
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Planen, mmm, helt sikkert et nyt hifimøbel til erstatning for min Randersmøbler taburet  - har lige set hepta "live"
for første gang og syntes det er meget pænt og praktisk (læs: luftigt).
Men ellers tror jeg at det bliver et CD år da jeg har lige afsluttet
den sidste omgang alt for dyre opgraderinger. Måske hvis jeg får lige
så meget overarbejde som jeg har haft i år bliver der penge til en
omgang JM ??? Utopia, men mon ikke det først bliver i 2006?
Oh, jeg mangler også højtaler kabler!
Og sidst men sikkert ikke mindst går jeg med tanken om at melde mig ind
i en eller anden hifiklub, jeg trænger til at høre andre folks grej
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello!
Absolut en ny DAC! Det skal være en DIY, idet jeg ikke anser de løsninger der er på markedet for særligt spændende.
Det skal selvfølgelig være ægte multibit i 24 bit format. Reciever og filter er jeg ikke for sikker på endnu, men der er ikke mange at vælge mellem. Det helt store scoop bliver PSU og reguleringerne og så analogdelen i diskret, DC koblet, umodkoblet design. Den tror jeg på kommer til at sparke boller så det rykker.
Resten af set-uppet skal der overhovedet ikke pilles ved.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god iden for mange ville nok være at tænke lidt over hvad det er der er deres mål, altså selve filosofien.
Spørg dig selv, nærmer jeg mig mit mål? Hvad er vigtigt for dig, lytte til musik, eller planlægge næste "opgradering"? Vil du udforske nye musiktyper/veje, udforske nyt grej?
Mange indlæg bærer præg af at folk ikke har en klar filosofi. Det betyder endeløse udskiftninger...og et frodigt brugtmarked 
Enkelte har en klar mening, jeg kan nævne nogle spændende:
David, KurtK, Kramer71....de har klare meninger (om end noget forskellige )
Find frem til dine egene mål og arbejd efter det....og hvis de er så meget udstyr som muligt så hurtigt som muligt, så ok , men så erkend det i stedet for at forfølge et imaginært ideal du ikek selv kan definere...
Jeg ser anlægget som et værktøj. Og pladerne med musikken som opgaven....et værktøj skal kunne løse opgaven der er påkrævet og ellers ligge diskret i værktøjskassen.
Efter min mening er der for mange herinde der går rundt med værktøjskassen i hånden og leder efter ting de kan "fikse" så de kan vise udstyret frem 
Håber ikke jeg får provokeret mere en en god debat frem 
Min egen filosofi ligger nok tæt op af Davids, det skal engagere...man skal drages ind i den verden materialet byder på. Fejlanalyse er tegn på noget er galt. Som analogi kan jeg bruge en gammel s/h film med godt skuespil og god historie....det er væsentlig bedre end en nyt toptrimmet effektfilm i rigtige farver og knivskart, men uden følelse og engagement.....(men ved positivt at mange fravælger film alene fordi de er s/h )
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove
Selvfølgelig skal man have en plan med sine opgraderinger, ellers ender de ofte bare som dyre komponenter der ik gør det bedre end deres forgængere..
Mit Lydideal er Neutral, ukomprimeret lyd med masser af dynamik kraft og saft.. hvilket de fleste mærker os prøver at nå, men lykkes for de færreste
Selv startede jeg (denne gang) med mine speakers, så finder jeg et mærke med effekter jeg kan lide, prøver lidt forskelligt fra dem, både små og store modeller, blokke og stereoeffekter, finder en pre der matcher, en cd spiller jeg kan leve med, og en plov (det sværeste led i kæden), kabler der ikke presser lyden og så ellers bedømme resultatet..
udover det kan jeg lide at høre på udstyr og helst prøve det herhjemme, noget må man købe andet kan man låne sig til, har ingen tro på jeg nogensinde mister lysten til at høre nye komponenter eller købe nyt udstyr, føler mig hverken snydt eller bedraget når jeg svinger dankortet igennem på nyt udstyr, noget kan jeg lide, og resten ryger hurtigt ud igen..
Håber heller ikke jeg mister lysten til at høre nyt udstyr og så bare sidde derhjemme og overbevise mig selv om at det jeg har samlet er den bedste lyd man kan få, så bliver hobbyen da kedelig..
Målet er musik ! vejen dertil ender kun når man selv vil det
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| Mit Lydideal er Neutral, ukomprimeret lyd med masser af dynamik kraft og saft.. hvilket de fleste mærker os prøver at nå, men lykkes for de færreste |
|
|
Jeg tror Groove's pointe ligger et trin højere oppe - dvs. spørgsmålet er ikke hvad dit lydideal er, men hvad det er du vil opnå ved at ramme dette lydideal. Hvis du i sig selv "bare" går efter "så neutral lyd som muligt" (f.eks.), så vil du konstant kunne finde et apparat der er LIDT bedre. Hvis dit mål derimod er "så neutral lyd at du kan høre musik uden at tænke over anlæggets kvalitet", så er der pludselig meget mere kød på. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var nu os den mest uvæsentlige del du fremhævede, bare for god ordens skyld det var med
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må kun vælge en af nedenstående...hvilken:
1. Hellere nyt grej end nyt musik...
2. Musik er vigtigst, hellere en ny plade
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
eftersom jeg har en meget velvoksen pladesamling og jeg pt venter på MEGET udstyr, og pt spiller på en united dvd afspiller til 250 kr så må det blive nr 1
Men hvis jeg nu fik det hjem som jeg har bestilt af udstyr før valget skulle tages ville det klart blive nr to !
Musik kan nydes på næsten alt, ja selv en clockradio.. men fordybning i den sker kun med et ordentligt anlæg..
Havde kæresten med oppe hos studiosound, hun var vildt imponeret og kan ik vente til jeg får mit samlet.. Hun kan ellers ik sidde stille og høre musik uden at kede sig meget hurtigt, deroppe var hun ked af at gå efter tre timer..
Så selvom det ik var en af mulighederne så bliver svaret at Hifi og musik går hånd i hånd..
Jeg bruger MEGET tid på at lytte til udstyr, men bruger langt mere tid på at rende Århus, silkeborg eller københavn rundt efter plader
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Musik kan nydes på næsten alt, ja selv en clockradio.. men fordybning i den sker kun med et ordentligt anlæg..
Der er faktisk mange der lytter "seriøst" til musik på noget der herinde vil betragtes som klok-radio , så her er jeg ikke enig.
Jeg bruger MEGET tid på at lytte til udstyr, men bruger langt mere tid på at rende Århus, silkeborg eller københavn rundt efter plader
Ja, men der skal jo lyttes ikke løbes 
|
|
|
Hvor mange plader har du?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
har efterhånden små 300 stks, fik min første plov for ca 5 måneder siden.. køber altid musik uden at lytte på det..
Gik feks jazz og blues trådende igennem herinde og skrev de plader op folk var enige om var gode ned, købte dem og så ellers prøve at lære genrerne at kende, sådan har jeg fundet mange plader jeg er glad for, og ikke mindst hørt musik jeg ellers aldrig ville ha kendt..
angående clockradio, så mister man mange informationer hvis ikke ens anlæg er godt nok.. men grænsen for hvor jeg ville kunne leve med et setup og få noget ud af musikken går ved ca 10 k på brugtmarkedet.. dermed ik sagt jeg ikke kan ha fornøjelse af et billigt aiwa anlæg, men meget af charmen ryger ved at høre musik på det !
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk et godt spørgsmål du stiller der Groove, er man 1'er
eller 2'er?. Nu kan jeg ikke tale for hvad i andre er, men de par
stykker jeg kender godt nok og deler interesse med svinger mellem de to
poler. Nu har jeg f.eks. været igang i et år til halvanden med at købe
udstyr og finde lige det der er godt til mig - det har været rigtig
sjovt. Nu svinger lysten klart over mod den anden pol, og der skal
hentes ny musik ind til "værktøjet". Jeg er ikke i tvivl om at jeg om
et år eller to sidder på tønden med den seneste udgave af Stereophile
og pludselig får lyst til at købe nyt igen, og jeg vil heller ikke have
det skal være anderledes.
Lige lidt mere om "værktøj" - det kan være noget meget lækkert noget,
jeg ved flere mænd (min far inkl.) i spåndpladealderen der
nærmest bor i Silvan, så mon ikke vi hifinørder også er i en eller
anden alder et eller andet sted .. mm .. kondensator alderen?
Svar på spørgsmålet : 1'er going mod 2'er.
PS: Har været 1'er før .. 600+cd'er, hvor ca. halvdelen er i depot , akja den glade ungdom
Live21: 300 plader på 5 måneder! woooo!  - Brugte selv highfidelity reference cd'erne til at lytte lidt på det jeg ikke trode jeg kunne lide (tip!)
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da også lige bidrage med et indslag herfra:
Øverst på ønskelisten står en TacT-TCS
En 10 kanals rumkorrigerings enhed til mit surround anlæg, som efterhånden er det eneste jeg savner i mit anlæg (ud over en CRT projektor)
Regner med at det vil komme i løbet af det næste år...
Man har jo lov at håbe __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
Drengse Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 23 December 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det herrens år 2005 byder forhåbentligt på en ny (brugt) plov, da jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fundet alle de gamle skiver igen. Ellers skal der eksperimenteres med nye netkabler og evt. nye signalkabler.
Og selvfølgelig en masse ny musik (forhåbentlig på vinyl).
M.v.h.
D. __________________ Hver mand tror, brændt barn hyler.
|
| Til top |
|
| |