Forfatter |
|
tjementum Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej base_j
Tak for din tilbage melding.
basse_j skrev:
Jeg har først lavet et test-kabel af nogle billige skod-komponenter ved at følge denne guide: http://ryoandr.free.fr. Det fungerer udemærket, bortset fra, at der er en fejl i det diagram, som viser stikforbindelserne med farvede forbindelser. Brug tabellen i stedet. den er korrekt. |
|
|
FYI: Den fejl er rettet, så skemaet nu passer.
basse_j skrev:
Generelt er jeg meget godt tilfreds med det, og det kører klippe-stabilt på min HTPC. Der er stadig en smule billedstøj omkring fine grafiske detaljer - men ikke noget, som kan ses i film, osv.
Mht. 50hz TV skal I være opmærksom på, at grafik vil flimre en del. Problemet er ikke så udtalt, når det er film, der vises. |
|
|
Det er også hvad jeg oplevede... TV stod ganske roligt, mens Windows stod meget uklart. Hvilkeg jeg sagtens kan/kunne leve med. Mit problem var at det hele var lidt uskarpt, og farverne var meget matte (prøvede aldrig rigitgt at løse det, da jeg også havde andre problemer... se ovenstående).
Basse_j: Har jeg ret i at du stadig enten ikke kan se hele skærmbilledet, eller at du har sorte kanter? Som skrevet har MCE navigations knapper i udkanten af skærmen, så det er ikke helt fedt.
FYI: Jeg har nu fået min s-video til at køre. Mit S-video billede er stadig godt, men det kan ikke helt holde standardern på mine 15 meter... så i praksis vil jeg/vi nok stadig se fjernsyn almindeligt, og så kun bruge MCE til at optage og se DivX (hvilket også er fint nok). Det vil nok også være tilfældet, selv om billedet stod godt... for det tager 2-3 sekunder at skifte kanal via MCE (fordi den først skal opbygge en buffer).... og det gider man ikke når man er vant til at kunne zappe 10 kanaler på få sekunder.
Thomas
|
Til top |
|
|
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Også tilsluttet B&O MX7000, og jeg overvejer meget af købe en Beo4 fjernbetjening. Hvordan spille den med MCE? Åbenbart ikke optimalt, siden du vil have en original?
Hvordan forbinder du MX7000? Via s-video går jeg ud fra? Det kan være du kan fortælle mig om det supportere S-Video over Scart? Er dit s-video signal også rigtigt godt?
XBOX Media Center Extender er bestilt, så hele herligheden også kan benyttes på børnenes legeværelse. 
I lige måde.
Thomas
|
|
|
Hej Thomas (og alle andre herinde)
Så er der brugt et par nætter i juleferien på at få mit MCE projekt færdigt, desværre har jeg stadigvæk nogle problemer.
Først mht. til Beo4 Fjernbetjening, jeg har fået Beo4 fjernbetjeningen til at fungere med MCE 2005
Årsagen til at jeg gerne vil have fat i en MCE 2005 fjernbørge, er at denne indeholder IR blastere som jeg senere skal bruge for at tilsutte min satellitmodtager.
Installation af Beo4 - Fremgangsmåden er overordnet som følgende:
Jeg har udviklet et lille VB program som modtager fjernbetjeningskoderne (COM1 eller 2) fra min Lintronic IR receiver (www.lintronic.dk - B&O udgaven). Dette program sender koderne videre til Girder, som derefter oversætter disse til de respektive tastaturtryk. Det fungere helt problemfrit. Jeg har anvendt dette setup tidligere på min Meedio baserede HTPC uden problemer. Nu har jeg dog lidt detail projektering tilbage, idet jeg med min MCE 2005 - HTPC også kan se TV via netop indkøbt hauppauge 500MCE modulet. Dette kræver dog knapper til channel up/down. Disse findes ikke på en Beo4 ? Jeg forestiller mig at løse dette problem ved anvendelse af List knappen på Beo4. Jeg skal i forvejen anvende denne når jeg bruger motordrejesoklen til mit MX 7000. Så skulle Beo4 implementeringen være på plads. Kontakt mig hvis I ønsker yderligere detaljer, dvs. VB program, Girder GML m.m.
Mht. til tilslutningen til MX7000 så anvender jeg p.t. composite udgangen fra mit ATI 9600 grafik kort. Det er ikke optimalt, men giver et hæderligt resultat. Jeg vil udskifte grafikkortet med et S-video kort snarest. Hvad skal man købe ? Jeg har testet S-video indgangen på MX 7000 via min bærbar, og det giver et mærkbart bedre billede. Jeg har placeret min relativt lydsvage HTPC direkte under fjernsynet, så jeg har ikke problemer med afstanden.
Det lyder spændende med X-box extenderen, jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med dette produkt. Har du set anmeldelsen her : http://www.winsupersite.com/reviews/mcx_xbox_review.asp
Jeg har stabilitetsproblemer i mit nuværende setup, nogle gange får jeg stadig Video Error eller Decoder error fejlmedelelserne ved visning af TV og DVD. Jeg anvender p.t. Nvidia DVD decoder i seneste version, den skulle være testet til mediacenter. Jeg anvender den seneste MCE godkendte display driver til ATI grafikkortet. Er der nogen som har en stabil konfiguration, og hvilke hardware software komponenter anvender I ? Dvs, Grafikkort, TV kort, DVD decoder.
Det sidste problem jeg har drejer sig om dansk EPG. Jeg har fulgt vejledningen på www.thegreenbutton.com meget nøje og har opnået følgende resultat. Installation Webguide fungere perfekt, efter opdatering af XMLTV kataloget med den sidste udgave fra XMLTV´s hjemmeside (Anført i vejledningen)
Installation af smartguide fungere og jeg har EPG data i MCE 2005 - YES !
Ja begejstringen var stor da det lykkedes for mig en sen natte time mellem Jul og nytår.
Det er altså virkeligt et sejt arbejde du har lavet med EPG funktionen til MCE - Thomas tak for det !
Meeeen jeg er dog ikke helt i mål med EPG delen endnu, for efter at have konstateret at EPG data var tilrådighed, så kunne jeg konstatere at mine frekvenser ikke var loaded korrekt ind, dvs. TV2 i EPG var ikke TV2 i live TV, med andre ord der var ikke overensstemmelse mellem kanalnumrene.
Herefter prøvende jeg at reducere antallet af valgte kanaler til 2, via webguide efterfølgende smartguide channel setup og kørsel af frequency.reg. Herefter kunne jeg se de 2 valgte kanaler i EPG, men live TV virkede slet ikke mere ?
Den eneste måde hvorpå jeg kunne få Live TV til at fungere igen var ved at køre service scan funktionen i MCE setup.
Nogle ideer til hvad dette kan skyldes ? Hvorfor er der ikke overensstemmelse mellem EPG og Live TV kanal opsætningerne ?
Jeg vil i aften prøve en anden fremgangsmåde, først køre Microsoft funktionen service scan, herfter udvælge og sortere kanalerne via MCE setup programmet, og derefter lave en tilsvarende kanal setup via WebGuide og Smartguide. Jeg håber dette vil virke.
Det var vist alt for nu...hvorfor er det så sjovt det her HTPC ?
mvh
Torben
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
techno283 skrev:
Så er der brugt et par nætter i juleferien på at få mit MCE projekt færdigt, desværre har jeg stadigvæk nogle problemer. |
|
|
Kun ET par nætter. 
techno283 skrev:
Kontakt mig hvis I ønsker yderligere detaljer, dvs. VB program, Girder GML m.m. |
|
|
Det vil jeg gerne. Præcist hvilket produkt er det du har købt på http://www.lintronic.dk/, og hvad gav du for det?
techno283 skrev:
Jeg vil udskifte grafikkortet med et S-video kort snarest. Hvad skal man købe ? |
|
|
Hvis du har mange penge, skal du kigge på et Matrox Paulina (tror jeg det hedder... 3.000+). Matrox har den bedste 2D udgang, men da MCE kræver div hardware acc, så kan man vidst ikke bruge de gamle kort.
Ellers kan jeg klart anbefalse ATI Readon kort (huske at MCE kun supportere visse kort). Har selv et X700 ATI.
Har ikke læst lige præcis den... men jeg har ikke den store tiltro til Extenders (ellers havde jeg købt en linksys i stedet for at trække et kabel). Mit største problem er at de ikke kan afspille MPEG4 (DivX, Xvid osv). Men min er til Børe værelset, hvor jeg pt. ikke engang har antenne signal så jeg er sikker på at den er fin.
techno283 skrev:
Er der nogen som har en stabil konfiguration, og hvilke hardware software komponenter anvender I ? Dvs, Grafikkort, TV kort, DVD decoder. |
|
|
Mit kører stabilt (har dog ikke brugt det i så lang tid). Jeg har som sagt et ATI X700, og et Hauppauge 350PVR (venter stadig på 500MCE). JEg kører PowerDVD 6 (trial)... da jeg ikke kan får NVDVD 4.00.58 til at virke.
techno283 skrev:
Det er altså virkeligt et sejt arbejde du har lavet med EPG funktionen til MCE - Thomas tak for det ! |
|
|
Nu har jeg jo kun skrevet vejledningen... alt det hårde arbejde (programmeringen) er lavet at en Hollænder.
techno283 skrev:
Herefter prøvende jeg at reducere antallet af valgte kanaler til 2, via webguide efterfølgende smartguide channel setup og kørsel af frequency.reg. Herefter kunne jeg se de 2 valgte kanaler i EPG, men live TV virkede slet ikke mere ? |
|
|
Det lydder som om du ikke har indtastet frekvensnumrene rigtigt i SmartGuides Chanal Editoren (tjek lige antallet af numre... jeg mener det f.eks. skal være 100250000 (for frekvens 100.25)... men hold mig ikke op på det (sidder på arbejdet lige nu)).
techno283 skrev:
Jeg vil i aften prøve en anden fremgangsmåde, først køre Microsoft funktionen service scan, herfter udvælge og sortere kanalerne via MCE setup programmet, og derefter lave en tilsvarende kanal setup via WebGuide og Smartguide. Jeg håber dette vil virke. |
|
|
Det kan du måske få til at virke én gang... men du skal ikke give op med det andet... jeg er sikker på at det bare er en lille detaljer du mangler.
techno283 skrev:
Det var vist alt for nu...hvorfor er det så sjovt det her HTPC ? |
|
|
Tja... det er fedt at vise til andre (når det virker). Mit setup er færdigt nu (mangler kun XBOX MCE Extender og evt. B&O fjernbetjening)... så jeg er glad. 
Thomas
|
Til top |
|
|
basse_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Basse_j: Har jeg ret i at du stadig enten ikke kan se hele skærmbilledet, eller at du har sorte kanter?
|
|
|
Nej det har du ikke ret i 
Jeg har netop valgt de nævnte powerstrip-settings, fordi de på mit TV udfylder hele billedet og samtidig kun med ganske lidt overscan.
Overscan (det at skærmbilledet laves lidt større, end hvad der rent faktisk kan vises på TV'et) benyttes fordi billedrørs-tv generel har en ringe geometri i yderkandten af billedet. Dette skjules ved vha. overscan. Modsat er for meget overscan også et problem, idet man derfor mister for meget af billedet.
Som så mange andre ting her i tilværelsen er det altså en balancegang
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

basse_j skrev:
tjementum skrev:
Basse_j: Har jeg ret i at du stadig enten ikke kan se hele skærmbilledet, eller at du har sorte kanter?
|
|
|
Nej det har du ikke ret i 
Jeg har netop valgt de nævnte powerstrip-settings, fordi de på mit TV udfylder hele billedet og samtidig kun med ganske lidt overscan. |
|
|
OK... fedt (for dig ). Når jeg ændrede på kanterne i powerstrip medførte det samtidig at billedet flimrede eller som oftes hel forsvandt.
Jeg var ikke i stand til på noget tidspunkt at lave et billede som fyldte præcis hele skærmen og samtidig var læselig . Husk jeg kører 4:3... har stadig en teori om at dette setup har det bedst med WideScreen 16:9.
Men jeg følger stadig med i hvad andre oplever... jeg har jo stadig mit 1m kabel, så jeg kan hurtig prøve hvis jeg får en ide om hvad jeg gjorde galt. Og hvis jeg kan få det til at virke, kan jeg jo lodde mit 15m kvalitets kabel fra AV-Connection om igen.
Basse_j: Var dine farver i dette VGA->Scart setup perfekte fra starten? Eller var det også noget du brugte lang tid på at indstille i PowerStrip?
Thomas
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
techno283 skrev:
Årsagen til at jeg gerne vil have fat i en MCE 2005 fjernbørge, er at denne indeholder IR blastere som jeg senere skal bruge for at tilsutte min satellitmodtager. |
|
|
Jeg tror du får problemer her. Har lige tjekket hvordan IR Blasteren virker... og som jeg forstår det, så lærer man MCE remoten signalet fre vilkårlig (ikke B&O) fjernbetjening. MCE Remoten sender så dette signal til MCE IR Receiveren, som bare sender det vidre via IR Blasteren (PC'en er ikke involveret).
Og da B&O remoten ikke kan "optage" signaler fra andre fjernbetjeninger, så vil MCE Remoten ikke kunne gøre noget for dig... men mon du ikke kan finde andre produkter, som kan klare det?
Thomas
|
Til top |
|
|
techno283 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Hej Torben
Jeg tror du får problemer her. Har lige tjekket hvordan IR Blasteren virker... og som jeg forstår det, så lærer man MCE remoten signalet fre vilkårlig (ikke B&O) fjernbetjening. MCE Remoten sender så dette signal til MCE IR Receiveren, som bare sender det vidre via IR Blasteren (PC'en er ikke involveret).
Thomas
|
|
|
Hej Thomas
Tak for tippet, det var jeg ikke klar over, jeg må finde anden løsning med lidt Girder/VB programmering.
Mit MCE2005/Beo4 setup (i første udgave) er tæt på at være færdigt, jeg har dog lige et par enkelte udestående endnu.
Jeg poster detaljer dvs. VB program, Girder.GML osv. her i tråden en af de nærmeste dage.
mvh
Torben
|
Til top |
|
|
basse_j Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjementum skrev:
Basse_j: Var dine farver i dette VGA->Scart setup perfekte fra starten? Eller var det også noget du brugte lang tid på at indstille i PowerStrip?
|
|
|
Jeg har ikke haft behov for at justere farverne, overhovedet !
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
basse_j skrev:
Jeg har ikke haft behov for at justere farverne, overhovedet ! |
|
|
Hmm... jeg undre mig meget over at min farver var så dårlige så. Jeg kan ikke lade være med at alligevel at mistænke kablet. Jeg har som bekendt brugt 2 forskellige kabler med præcis samme resultat (et fra AV Connection på 15m med guld stik og et lavet ud fra et VGA halvt vga<-> vga kabel loddet sammet med et halvt scart<->scart kabel... begge to hjemme loddet ).
Men det er da fedt at der er nogen der har fået det til at virke... det giver jo håb (selvom jeg pt. er godt tilfreds med mit S-video setup).
Klaus... hvordan går det med dit setup... er du kommet vidre?
Thomas
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er kommet videre bare ikke langt nok. Jeg brugte et par timer forleden aften uden rigtig at få et billed frem men sad og knoklede med at få skræmkortet til at opfører sig pænt.....har sat min DVI-D lcd skærm op som sekundær og en lille 10,4" lcd som primær for at kunne indstille mens der er billed på.
Det er et stort problem, da der bliver ved men at poppe dialog bokse op på den udgang, hvis man har et tv på her uden billed???. Til sidst blev jeg så træt af det hele at jeg gik igang med at installere RealVNC for at kunne lege med det via min anden pc i samme rum.....skulle nok have gjort det fra starten af...men det gør man jo aldrig da det jo bare lige er nogle tal der skal tastes ind . På et tidspunkt opstod der rimelig alvorlige problemer med at grafikkortet koksede og ikke ville vise noget på nogen af skærmene....men fik det rettet op og tilbage til s-video...Jeg har ikke givet op endnu, da jeg stadig tror på det. Jeg satte ellers mit windows remote desktop op, men der kan man ikke lege med skærmene fandt jeg ud af.
Klaus
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille spørgsmål...
Kan det kun lade sig gøre at lave sådan et vga -> scart kabel som passer til andet end Radeon og Maxtor kort?
Nogen der evt. har et link til en vejledning til hvordan man laver et kabel som passer til andre grafikkort?
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Therac skrev:
Lige et lille spørgsmål...
Kan det kun lade sig gøre at lave sådan et vga -> scart kabel som passer til andet end Radeon og Maxtor kort?
Nogen der evt. har et link til en vejledning til hvordan man laver et kabel som passer til andre grafikkort?
|
|
|
Kik på http://ryoandr.free.fr. Der er et link til et eksternt print (i toppen af siden). Det er ikke muligt at gøre det dirkete fra VGA->Scart. Av-connection har/havde planer om at lave et sådan kabel incl. det eksterne print. Spørg evt. dem, hvad status er.
Thomas
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes en tredje måde at lave dette kabel på uden ovennævnte print. Denne måde skulle passe til alle vga udgange, men jeg har ikke hørt om nogen der har prøv at se her
http://www.eksperten.dk/artikler/482
klaus
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Thomas og basse_j
I følge vejledningen skal skærmen (i kablet)ikke forbindes mellem kappen på vga stikket og kappen på scart stikken men det er vist ikke helt korrekt eller???
Hvad har av-connection gjort??
Hvad har I gjort??
|
Til top |
|
|
basse_j Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
>Thomas og basse_j
I følge vejledningen skal skærmen (i kablet)ikke forbindes mellem kappen på vga stikket og kappen på scart stikken men det er vist ikke helt korrekt eller???
Hvad har I gjort??
|
|
|
Jeg har valgt at forbinde skærmen til husene/kapperne på VGA & scart-stikket. Det skader ihvertfald ikke !
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
Der findes en tredje måde at lave dette kabel på uden ovennævnte print. Denne måde skulle passe til alle vga udgange, men jeg har ikke hørt om nogen der har prøv at se her
http://www.eksperten.dk/artikler/482
klaus
|
|
|
Øhh... er denne artikke ikke mangen til http://ryoandr.free.fr/english.html?
Jeg er overbevist om at den også kun virker på Radeon kort.
Thomas
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
>Thomas og basse_j
Hvad har I gjort??
|
|
|
I følge http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/index.html skal skærmen også forbindes, så det har jeg gjort på mit lange kvalitets kabel.
På mit korte kabel (sammensat af gammelt scart og vga kabel), har jeg ikke forbundet skærmen. Fordi... da jeg målte dette kabel igennem, vidste det sig at ben 10 (hvis jeg husker rigtigt) på vga stikket, var forbundet til skærmen på vga stikket. Jeg målte dette i begge ender af kablet, så det er ikke bare en korsslutning. Hvis du har et VGA->VGA stik så prøv at måle efter. Jeg undrede mig meget over det, men tænkte, at sådan skulle det nok bare være, når det nu var et fabriksfabrikeret stik.
Thomas
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forbinder den skærm!!
Thomas
Ifølge ham der skrev artikel nævner han ikke noget om et specifikt gfx kort, derfor antog jeg at det nok var for alle typer kort og desuden anvendes en 1 k ohms modstand modsat den på 75 ohm i vores kabler. Jeg er klar over det sikkert ikke har den store betydning, da det bare sætter nogle indgang på tv'et, men alligevel.
Det kan sagtens tænkes at du har ret??
|
Til top |
|
|
tjementum Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben mf.
Har netop modtaget min XBOX Media Center Extender incl. remote (købt gennem ebay.com.). Jeg har netop opdaget at den kun virker på en XBOX med en såkaldt modchip (som jeg heldigvis har... phyy).... den findes kun i NTSC udgave, hvilket dog er lige meget når man har en chip i.
Jeg har læst den artikel du henviser til, og er enig i mange af hans kritikpunkter (støj, power on/off via remote). Begge disse kritik punkter er dog relateret til XBOX'ens begrænsninger.
Til gengæld syntes jeg ikke der er noget problem med performance... ja det tager lidt tid at starte op, men når man først er inde kører den perfekt. Specielt sammenlignet med f.eks. Xbox Media Center (et OpenSource produkt til XBOX’en, som kan køre på XBOX's med modchips).
Remote'en faktisk bedre en den der følger med MCE 2005. Den er sort og er næsten magen til, men den har "My Music", "My Pictures", "My Videos" og "My TV" knapper. Specielt "My Music" savner jeg på den orginale. Ellers er det samme form factor på remoten.
Mit største problem (som gælder alle Extenders) er at de ikke kan afspille DivX, XVID o.l. filer. Men nu da jeg har en modchip kan jeg jo stadig bruge Xbox Media Center. Dog har jeg som bekendt købt en dedikeret MCE PC til stuen, som er koblet til mit TV via lang kabe (jf. denne thread ;-)... dette valg (frem for en Extender) skyldes faktisk Extendernes manglende AVI support. Og at jeg ikke kan leve med Xbox's larm.
Mit næst største problem er (som han også nævner) at programmet skal køres fra DVD og ikke fra Harddisken. Dette burde bare være en opdatering til XBOX dashboardet. Jeg er lidt bange for at lade mine børn håndtere udskiftningen af DVD'er. Jeg håber dog at jeg på min chippet XBOX kan får den kopieret ind. Alt i alt, så er jeg rigtig glad for mit valg mht. Xbox Media Center.
Nu mangler jeg kun at finde en HIFI Media Extender til mit musik anlæg, med et sejt navigations system (lille LSD display med MCE interfacet). Sjovt at de ikke findes.
Thomas
|
Til top |
|
|
techno283 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Tak for din tilbagemelding vedr. X-box. Du er jo efterhånden ved at have et spændende setup kørende. Godt at høre at X-box løsningen kan være en fornuftig mulighed. For mit vedkommende så tror jeg lige jeg venter lidt endnu inden anskaffelse af Media center extendere. Jeg håber på at kunne anskaffe en Extender med indbygget DVD afspiller i, så jeg helt slipper for PC'en i stuen.
Jeg har stadig nogle problemer i mit setup, og har været nødsaget til at reinstallere et par gange. Men har nu et rimeligt stabilt kørende system, kan afspille DVD, DIVx, Videoer fra min netserver maskine via trådløst netværk 11g , fungerer perfekt, både Divx og rippede DVD'ere.
Jeg har tilsluttet en Beo4 fjernbetjening, det fungerer fint, dog har jeg et par udestående endnu mht. betjeningen. Jeg vender tilbage når disse er løst med en beskrivelse af den endelige Beo4 løsning.
P.t. har jeg dog det problem at billed kvaliteten via 500MCE boardet et meget dårlig, og mit antenne signal er perfekt via den normale indgang på mit fjernsyn (MX7000). Jeg har kigget lidt på nogle tråde på xpmce.com, og der foreslås det at købe en antenne forstærker, da MCE500 kortet muligvis kræver et stærkere signal ? Har du fået dit MCE 500 kort ? Og hvordan er billedkvaliteten på Live TV hos dig ?
Jeg vil prøve at købe en antenne forstærker i dag, for at se om det gør nogen forskel.
Er der andre som har haft lignene problemer ?
Mht. en HiFI Media Extender kan du være sikker på at en sådan allerede er på vej i et udviklingslab hos HP, Creative m.fl. 
mvh
Torben
|
Til top |
|
|