Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: VGA -> Scart. Problemer med TV Billede. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

techno283 skrev:
Tak for din tilbagemelding vedr. X-box. Du er jo efterhånden ved at have et spændende setup kørende.

hehe  .

techno283 skrev:
Jeg har stadig nogle problemer i mit setup, og har været nødsaget til at reinstallere et par gange.  Men har nu et rimeligt stabilt kørende system, kan afspille DVD, DIVx, Videoer fra min netserver maskine via trådløst netværk 11g , fungerer perfekt, både Divx og rippede DVD'ere.

Hmm... mit kører faktisk klippe stabilt. Har ikke rebootet i en uge (og den gang var det fordi jeg stadig var ved at få det hele til at køre). Genstarter dog MCE en gang i mellem, for at tvinge opdateringer til EGP.

techno283 skrev:
Jeg har tilsluttet en Beo4 fjernbetjening, det fungerer fint, dog har jeg et par udestående endnu mht. betjeningen. Jeg vender tilbage når disse er løst med en beskrivelse af den endelige Beo4 løsning.

Det glæder jeg mig til. Dog er jeg rimlig tilfreds med min MCE Remote pt. Den første jeg fik var pludslig defekt, så jeg købte en ny. Den gamle begyndte dog at virke igen efter lidt fysisk vold . Så nu har jeg 2 (faktisk 3 for der følger også en med til XBOX'en, som dog ikke er kompatible med de andre).

På et tidspunkt skal mit MX7000 nok udskiftes med en Plasma skærm, og det bliver nok ikke B&O .

techno283 skrev:
P.t. har jeg dog det problem at billed kvaliteten via 500MCE boardet et meget dårlig, og mit antenne signal er perfekt via den normale indgang på mit fjernsyn (MX7000). Jeg har kigget lidt på nogle tråde på xpmce.com, og der foreslås det at købe en antenne forstærker, da MCE500 kortet muligvis kræver et stærkere signal ? Har du fået dit MCE 500 kort ? Og hvordan er billedkvaliteten på Live TV hos dig ?

Jeg har fået mit MCE500 idag... skal installere det i aften. Håber dælme ikke du har ret... mit 2 år gamle 350PVR er super godt, så jeg forventer absolut ikke at 500 MCE er dårliger.

techno283 skrev:
Jeg vil prøve at købe en antenne forstærker i dag, for at se om det gør nogen forskel.

Er der andre som har haft lignene problemer ?

Det lydder mere som om det er defekt.

techno283 skrev:
Mht. en HiFI Media Extender kan du være sikker på at en sådan allerede er på vej i et udviklingslab hos HP, Creative m.fl.

Ja... det håber jeg. Ville dog fortrække at NAD, Denon og andre "rigtige" HiFi producenter hoppede med på vognen. Ind til vidre har jeg koblet mit system op med et almindligt jack-> phono kabel... håber på at jeg kan får Min Pocket PC til at virke som remote (tjek: http://www.rudeo.com/mce.htm)... ikke helt godt nog til min kone/børn, men ok for en start.

Tjek i øvrigt: http://www.sonos.com/. Spændende produkt... dog ikke helt hvad jeg er efter.

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

Så køre det igen for Svend Bent ....

Jeg har været nede i Silvan og købe en antenne forstærker til 70 kr., for at få konstateret om mit MCE 500 kort stadig virker, og yes det gør det. Signal styrken fra vores fælles antenne forening her i Vejle er åbentbart ikke tilstrækklig strærkt for et Hauppauge kort. Nu er TV signalet tåleligt uden at være prangende, hvilket nok betyder at jeg må ned i Silvan igen og bytte mit 70 kr. antenne forstærker med en triax til 500 kr.

Er der nogen som ved hvor man evt. kunne købe en antenne forstærker af god kvalitet til rimelige penge ?

Nå men ellers kører mit system nu også helt stabilt, jeg fandt en fejl i mit Beo4 setup som gjorde at betjeningen låste.

Jeg har efterhånden fået mit Beo4 setup op på et funktionsdueligt niveau, dog er der nogle designmæssige aspekter ved min løsning som jeg ikke er helt tilfreds med p.t.

Hvis du (Thomas) skal anvende en Beo4 remote i stedet for den orginale microsoft remote, hvordan skal knapperne så lægges ud på Beo4. ? Jeg har et system kørende hvor knapperne virker som følgende:

Beo4

DVD - Skifter til det SCART stik hvor PC er monteret

Record - Tasten kan ikke anvendes da denne skifter til VTAPE indgangen som hos mig er den anden SCART indgang ! (Faktisk en satellit receiver) Når denne bliver flyttet til MCE, kan record knappen anvendes til record

0-9 - giver sig selv, dog har jeg ikke fået løst indtastning af alfanumeriske cifre endnu.

Text - Anvendes ikke, da den skifter til B&O Text TV funktion

MENU - Anvendes til Info more (Details - ctrl - d)

Pile tasterne modsvare piletasterne

Grøn - Play

Gul -  Pause

Rød - Skip back

Blå - Skip forward

Go(Play) - Play

List - anvendes ikke. Virker meget kryptisk på Beo4

Exit- Back

Stop - Stop

Og nu vil den kvikke læser bemærke at der mangler nogle funktioner, nemlig Fwd, Reverse, Channel Up, Channel Down, samt Record som tidligere nævnt.

Hvor fa... skal jeg placere dem ? Jeg har lavet en midlertidig løsning, hvor man skifter til sat (den anvendes nemlig p.t. ikke i mit setup. SAT kan iøvrigt kun anvendes med B&O egne gamle analoge sat modtagere). Herefter får jeg mulighed for at anvende piletasterne en gang til pil up/ned for Channel Up/ Channel down, højre venstre for fwd/reverse. Record har lagt på den røde knap.

Jeg har nogle ideer gående på at lave lidt udvidet Girder gymnastik, med en popup menu osv. Meeen jeg høre meget gerne hvis der er nogen som har en god ide.

Og ja jeg ved godt det er lidt fjollet dette her, hvorfor køber jeg ikke bare en Microsoft remote istedet ? Men man skal forstå at jeg har et mange årigt tæt forhold til min Beo4 fjernbetjening (Bare spørg min kone )

Det var alt for nu

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

techno283 skrev:
Så køre det igen for Svend Bent ....

Jeg har været nede i Silvan og købe en antenne forstærker til 70 kr., for at få konstateret om mit MCE 500 kort stadig virker, og yes det gør det.

Nå men du er da på rette vej. Jeg fik mit 500MCE i går, og efter lidt knas med en forkert driver først, spiller det nu maks. Billede kvaliteten er som 350PVR... altså rigtig rigtig god.

techno283 skrev:
Er der nogen som ved hvor man evt. kunne købe en antenne forstærker af god kvalitet til rimelige penge ?

Nope... en skam for jeg gav min forstærker til TDC kabel manden, da vi overtog huset.... og jeg tror den var ret god.

techno283 skrev:
Hvis du (Thomas) skal anvende en Beo4 remote i stedet for den orginale microsoft remote, hvordan skal knapperne så lægges ud på Beo4. ?

Se det er et godt spørgsmål... jeg kan se ud fra din mapping at det er close, men ikke godt nok. Jeg havde håbet at man frit kunne bruge knapperne på hele betjeningen (som f.eks. text og record). Som jeg ser det mangler du jo også vigtige genveje som "Guide", "Live TV", "My Music", "Recorded TV".

techno283 skrev:
Og ja jeg ved godt det er lidt fjollet dette her, hvorfor køber jeg ikke bare en Microsoft remote istedet ? Men man skal forstå at jeg har et mange årigt tæt forhold til min Beo4 fjernbetjening (Bare spørg min kone )

Har ikke lige hendes nummer . Men ellers kan jeg sagtens følge dig. Det er jo af samme grund jeg ønsker  en B&O fjernbetjening. Lets fase it... en B&O fjernbetjening ligger godt i hånden (og er pæn på sofabordet), og er så nem at styre, at background belysning slet ikke er nødvendig. Det er dog forudsat at du kan får en ordentlig mapping til MCE.

Men det du skriver skræmmer mig lidt... det virker som om at du ikke kan få det optimal setup.

FYI: Min nabo er udvikler hos Amitech, og de er ved at lave en MCE like funktion til B&O, så de kommer nok snart med et helt nyt system som kan/skal konkurrer med MCE (og det bliver nok ikke billigt).

Thomas

Til top Vis tjementum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjementum

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas (og alle andre)

Et B&O media center system ... det lyder meget spændende. Mon det vil være kompatibelt med Microsoft media center ? Hvis ikke så tror jeg de får problemer. Jeg føler mig overbevist om at Microsoft snupper dette marked inden for de næste 3 år ! Det plejer de jo at gøre når de sætter sig for det !

Det bliver under alle omstændigheder spændende at se hvorledes B&O vil adressere dette marked.

Hvis jeg var B&O så ville jeg satse på hardware delen og overlade software delen til Microsoft. B&O kunne evt. udvikle deres egen brugerflade ovenpå MCE 2005. Man bliver hurtigt træt af Microsofts farvepallete. Det kan gøres meget bedre.

Hvis B&O lancerede en afløser for Beo4 som var designet mod MCE. Så stod jeg som en af de første i køen.

Jeg forstår godt din reservation vedr. mit nuværende Beo4 setup, og jeg har da også bestilt en Microsoft fjernbetjening nu. Det nuværende setup er OK til mig og fruen måske, men babysitteren og svigermor vil aldrig finde ud af det

Jeg knokler dog lidt videre med det, men har valgt at prioritere færdiggørelse af EPG, og tilslutning af satellitmodtager højere.

Jeg overvejer om jeg skal investere i yderligere en digital sat boks, så jeg har 2 tunere med alle de dejlige satellit kanaler. Der skulle være yderligere 2 indgange på 500MCE kortet, de er blot ikke ført ud på bagsiden af kortet. Er der nogen der kender noget til disse indgange, kan de bruges sammen med MCE. kan man i det hele taget have 2 analoge tunere og 2 digitale tuner på samme tid ? Hvordan virker det i forhold til EPG delen ?

Er der nogen som har et MCE setup med både analog og satellit kørende, integreret med EPG ?

mvh

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Nu skal i sku holde godt fast...

Jeg ved godt at det har taget sin tid, men her til aften skulle jeg knalde en time af og boom så virkede det perfekt

Perfekt og perfekt, jeg vil nu tro at dette rgb triks bedst kan betale sig med 100 hz tv, mit er som sagt et 50 hz, (7 år gammelt) Men tv billedet er blevet MEGET (meget) bedre end s-vhs'en ingen tvivl om det. Billedet er knivskarpt ved film og tv. Det passer mig fint da det er en tv-server

Jeg brugte desuden Basses indstillinger og det virkede...jeg kan stort set ikke få det bedre uanset hvad jeg stiller på. Jeg fandt desuden en lidt smart måde at stille ind på...jeg lyttede mig frem til et godt billed(Har I hørt magen??) Jeg opdagede at billedrøret hyler en smule omkring dets ideelle frekvens og på den måde kunne jeg kører lidt op og ned med scan frekvensen indtil det var mest stille....

Som Basse siger flimre det en del omkring teksten på fx et word dokument ell. lign så man kan ikke bruge det som pc monitor hvis man vil chekke mail mm. (i god kvali´...)

Jeg kan dog kun sige en ting til det her

SÅ KØB DOG EN LCD/PLASMA SKÆRM (Din nærrigrøv(sagt til mig selv))

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har dóg en smule problemer med at få widescreen til at køre da mange af mine tv optagelser er optaget i 4:3, men vi kan bedst lide når det bliver "smart strækket". Hvad gør i??, jeg skal hjem og lege lidt med opløsningen, jeg tror man skal have en opløsning der går op i 4:3 og derefter strække det på tv'et. Jeg ved godt det giver et forringet billed at strække det, men når man har set på det i 6 år kan man ikke bare sige til familien at nu ser vi 4:3
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes