Halløjsa
Så køre det igen for Svend Bent ....
Jeg har været nede i Silvan og købe en antenne forstærker til 70 kr., for at få konstateret om mit MCE 500 kort stadig virker, og yes det gør det. Signal styrken fra vores fælles antenne forening her i Vejle er åbentbart ikke tilstrækklig strærkt for et Hauppauge kort. Nu er TV signalet tåleligt uden at være prangende, hvilket nok betyder at jeg må ned i Silvan igen og bytte mit 70 kr. antenne forstærker med en triax til 500 kr. 
Er der nogen som ved hvor man evt. kunne købe en antenne forstærker af god kvalitet til rimelige penge ?
Nå men ellers kører mit system nu også helt stabilt, jeg fandt en fejl i mit Beo4 setup som gjorde at betjeningen låste.
Jeg har efterhånden fået mit Beo4 setup op på et funktionsdueligt niveau, dog er der nogle designmæssige aspekter ved min løsning som jeg ikke er helt tilfreds med p.t.
Hvis du (Thomas) skal anvende en Beo4 remote i stedet for den orginale microsoft remote, hvordan skal knapperne så lægges ud på Beo4. ? Jeg har et system kørende hvor knapperne virker som følgende:
Beo4
DVD - Skifter til det SCART stik hvor PC er monteret
Record - Tasten kan ikke anvendes da denne skifter til VTAPE indgangen som hos mig er den anden SCART indgang ! (Faktisk en satellit receiver) Når denne bliver flyttet til MCE, kan record knappen anvendes til record 
0-9 - giver sig selv, dog har jeg ikke fået løst indtastning af alfanumeriske cifre endnu.
Text - Anvendes ikke, da den skifter til B&O Text TV funktion
MENU - Anvendes til Info more (Details - ctrl - d)
Pile tasterne modsvare piletasterne
Grøn - Play
Gul - Pause
Rød - Skip back
Blå - Skip forward
Go(Play) - Play
List - anvendes ikke. Virker meget kryptisk på Beo4
Exit- Back
Stop - Stop
Og nu vil den kvikke læser bemærke at der mangler nogle funktioner, nemlig Fwd, Reverse, Channel Up, Channel Down, samt Record som tidligere nævnt.
Hvor fa... skal jeg placere dem ? Jeg har lavet en midlertidig løsning, hvor man skifter til sat (den anvendes nemlig p.t. ikke i mit setup. SAT kan iøvrigt kun anvendes med B&O egne gamle analoge sat modtagere). Herefter får jeg mulighed for at anvende piletasterne en gang til pil up/ned for Channel Up/ Channel down, højre venstre for fwd/reverse. Record har lagt på den røde knap.
Jeg har nogle ideer gående på at lave lidt udvidet Girder gymnastik, med en popup menu osv. Meeen jeg høre meget gerne hvis der er nogen som har en god ide.
Og ja jeg ved godt det er lidt fjollet dette her, hvorfor køber jeg ikke bare en Microsoft remote istedet ? Men man skal forstå at jeg har et mange årigt tæt forhold til min Beo4 fjernbetjening
(Bare spørg min kone
)
Det var alt for nu
Torben