Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVI-afspiller fra Cambridge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Århusianer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft Cambridge's DV79 hjemme "på prøve", idet jeg insisterede på at få returret på købet af den (noget, som HiFi-klubben ellers ikke er så kendt for at yde på deres produkter), siden det nu ikke var muligt for mig at få en demonstration af afspillerens DVI-funktioner i butikken. Og sikken et held - for ellers var jeg nok bare kommet til at hænge på en DVD-afspiller, som alligevel ikke lige var sagen for mig!

Men jeg kunne dog ikke nikke genkendende til samtlige de minus-punkter, som L. Becker opremser i sin anmeldelse:

L.Becker skrev:

Negative ting:

- Fjernbetjeningen kunne ikke række de 4 meter fra hvor jeg sidder.

- DVI outputtet defaulter til 480p hver gang maskinen har været slukket og det finder jeg hammer irriterende, da jeg gerne vil sende et 720p signal til min PJ.

- Når 720p vælges på DVI output ændres størrelsen på billedet i forhold til mit normale billede på andre input. Det gælder også for 1080i for den sags skyld.

- De yderste pixels i højre side af billedet er mørkere end resten af billedet. Det er værst på 480p, bedre på 720p og ikke så slemt, men det er der på 1080i.

1) Da jeg tændte for afspilleren var den som fabriks-konfiguration sat til 720p, og jeg havde egentlig ingen problemer med også at få afspilleren til at huske andre indstillinger. 2) Og dét med at billedestørrelsen skulle ændre sig, kan jeg heller ikke lige genkende. 3) At der skulle være misfarvede pixels ude i kanten af billedet sad jeg også og spejdede længe - men forgæves - efter.

Ikke desto mindre må jeg dog erklære mig enig med Becker i, at denne DVD-afspiller fra Cambridge absolut IKKE er et anbefalelsesværdigt køb. I det mindste ikke, hvis man går målrettet efter en afspiller med DVI-udgang. Billedekvaliteten her er præcis den samme som på en billig Yamakawa 365: Et hæderligt billede - javist - men med nogle syge, afblegede farver i en svag brunlig nuance, som får alt til at ligne noget fra en Lars von Trier-film. Og så foregår det hele desværre i 60 hz.

Billedekvaliteten via Component-udgangen er til gengæld ganske udmærket. Men igen - det er vel ikke lige det, man først og fremmest går efter ved købet af denne afspiller. Så kunne man jo lige så godt ha' valgt den 500-kroner billigere DV77, og samtidig fået progressive scan på Component-udgangen med i købet (det har DV79 ikke).

Jeg leverer den i al fald omgående tilbage!

Næ, så er der helt andre kvaliteter at hente i Panasonic's DVD-S97, som jeg også har haft lejlighed til lege lidt med derhjemme i en dags tid. Der var næsten tale om ægte kærlighed ved første blik ......

Til top Vis Århusianer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århusianer

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Århusianer skrev:

Jeg har også haft Cambridge's DVD79 hjemme "på prøve", idet jeg insisterede på at få returret på købet af den (noget HiFi-klubben ellers ikke er kendt for), siden det nu engang ikke var muligt for mig at få en demonstration af afspillerens DVI-funktioner i butikken. Og sikken et held - for ellers var jeg nok kommet til at hænge på en DVD-afspiller, som bare absolut ikke var sagen!

Men jeg kunne nu ikke lige nikke genkendende til samtlige minus-punkter, som L. Becker opremser i sin anmeldelse:

L.Becker skrev:

Negative ting:

- Fjernbetjeningen kunne ikke række de 4 meter fra hvor jeg sidder.

- DVI outputtet defaulter til 480p hver gang maskinen har været slukket og det finder jeg hammer irriterende, da jeg gerne vil sende et 720p signal til min PJ.

- Når 720p vælges på DVI output ændres størrelsen på billedet i forhold til mit normale billede på andre input. Det gælder også for 1080i for den sags skyld.

- De yderste pixels i højre side af billedet er mørkere end resten af billedet. Det er værst på 480p, bedre på 720p og ikke så slemt, men det er der på 1080i.

Da jeg tændte for afspilleren var den som fabriks-konfiguration sat til 720p, og jeg havde egentlig ingen nævneværdige problemer med at få afspilleren til at huske andre indstillinger. Og dét med at billedestørrelsen skulle ændre sig, kan jeg heller ikke lige genkende. At der skulle være misfarvede pixels ude i kanten af billedet sad jeg også og spejdede længe - men forgæves - efter.

Ikke desto må jeg dog erklære mig enig med Becker i, at denne DVD-afspiller fra Cambridge absolut IKKE er et anefalelsesværdigt køb. I det mindste ikke, når man går målrettet efter en afspiller med DVI-udgang. Billedkvaliteten er præcis den samme som på en Yamakawa 365: Et OK billede, men med nogle syge, afblegede farver. Og så foregår det hele i 60 hz. Billedekvaliteten via Component-udgangen er til gengæld ganske udmærket. Men igen - det er vel ikke lige det, man først og fremmest går efter ved købet af denne afspiller. Jeg leverer den i al fald omgående tilbage!

Næ, så er der helt andre kvaliteter at hente i Panasonic's DVD-S97, som jeg også har haft lejlighed til lege lidt med derhjemme i en dags tid. Der var bare tale om ægte kærlighed ved første blik ......

Hej Århusianer,

Tak for dine synspunkter, som jeg er enig i.

Jeg har tidligere omtalt Pioneer 668, som jeg ingen fejl kunne finde på, men som jeg syntes var lidt dyr. Jeg har i mellemtiden købt en brugt, til en pris der minder om en Panasonic S97. Det kan være du kan være lige så heldig?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes