Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifiklubben dør om 10 år (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline
Sendt: 27 December 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Måske kommer HiFiKlubben til at forhandle Von Schwiekert højttalere, så der er et sted i DK hvor man kan høre dem.

Jeg er ellers meget for at vi skal købe dansk og i HT er SA og Audiovector gode bud og i high enden Gamut gode bud, men hvor kan jeg høre Von Schweikert i DK???

Måske får HiFiKlubben 10 år mere hvis de vælger Von Schweikert. Nu har de lige fået QED kablerne

Hvor lang tid overlever de mon???

Til top Vis phoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoegh

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Groove, dali 400 har ingen bund !! hør den mod en ordentlig speaker...

Det må så være fordi der er små enheder i. Men det er ikke til at finde en god highend højttaler med store enheder for under 30.000 idag. Audiovector har sgu ikke mere bund end 400, og det er også sådan nogle små knallert enheder. Egentlig synes jeg at helicon har udmærket bund, men måske du ikke har hørt dem på et ordentligt anlæg?
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:
"Kan huske da de startede - da var det kun NAD og CW...gad vide om det ender sådan igen - cirklen er sluttet."...

De havde da også Micro Seiki, Højttaler +1 i Fr-havn - jeg husker det som værende kram (til en billig penge) den gang i klubben.

Og det var da interessant at få blæst i bukserne fra 18" CW og Entrance på Micro Seikien og NAD3080...

Sikke tider dengang - idag er ånden slet ikke den samme...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Man kan gang på gang undre sig over, at Hifiklubben kan vække så stærke følelser. Jeg har pt. ingen produkter fra klubben, men kigger da ind og hører nye produkter fra tid til anden - så man kan vel ikke kalde mig religiøs klub-mand.

Sandheden om hifiklubben er vel at det er en af de få, hvis ikke den eneste større proffessionelle leverandør af hifi-udstyr, der findes på markedet. De bruger ganske rigtigt en ganske aggressiv markedsføring, og de sørger ganske rigtigt at få eneforhandling på deres produkter.

Men i Danmark er det en forbrydelse at være proff. det er en forbrydelse af være stor ... her kan vi li dem der bygger tingene i en garage, og lader naboen sælge varen fra sin carport!

Det er sådan set fair nok at have denne holdning, ligesom det er fair at man ikke kan li visse TV-programmer. Men det er jo et frit valg om man vælger at gå ind i hifiklubben ligesom det er et frit valg at skifte kanal på sit TV eller måske helt slukke.

Men ok ... hvis der virkelig er nogen der tror at Fona er et alternativ til Hifi-klubben ... så velbekomme ... de har i den tid jeg har fulgt markedet ... ca. 25-30 år ... været konstant på vej ned af kvalitetsstigen ... hvis man ser bort fra TV.

SATMIT

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

' skrevet det før - men skærer det gerne ud i pap ; tror at manges "afstandstagen" fra HFK skyldes to ting;

1/ De vil gerne udgive sig/profilere sig som værende en "rigtig" hifiklub...det finder jeg lidet troværdigt - i mine øjne er de "blot" en "musik-forretning" men tryk på "forretning". Intet problem i det; ingen bryder sig om at arbejde/investerer uden løn/afkast.

2/ I forhold til hvad HFK VAR og til hvad de ER i dag, har de i mine øjne forladt deres "rødder" både ( - eller rettere; især ) hvad angår ekspertise hos deres sælgere, samt deres service-villighed. 

Og tror at netop disse facts ( hos os som kan huske den "gamle" HFK ) afstedkommer frustration ( "stærke følelser" ), over at en så inkarneret hifi - bastion er blevet en forretning for masserne- en frustration som måske af nogen forveksles med vrede mod HFK - en "vrede" som jeg ingenlunde kan deltage i.  

At HFK dog stadig den dag i dag er milevidt over den "gennemsnitlige" forretning, er i mine øjne uomtvisteligt...og at markedsføringen ofte er lidt for grov, tager jeg som et udtryk af tidens sprog ( siger egentlig også mere om Afsenderen selv  ), ligeså at de har et enormt bredt udvalg af alt indenfor hifi gør dem vel til noget der ligner hvad BILKA er for indkøbs-centrene - så til spørgsmålet om hvorvidt HFK er her om 10 år er irrelevant - for det er de...også om 20 år.

mange venlige hilsner

Jesper/Oldhifinut - som ikke har noget HFK grej....lige nu

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 December 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

netop deres markedsføring er vist blevet en kæphest for mange, inkl. mig selv...

men der hvor de har set lyset er via deres hjemmeside, der er billeder og beskrivelser (der er dog smurt lidt tykt på, men de skal jo også sælge...), man kan bestille alt hjemmefra....

på denne måde får de fat i de unge der ikke gider tage rundt i 117 forskellige butikker, men bare skal have noget der virker.

set ud fra et hifi mæssigt synspunkt er det hul i hovedet at købe noget man ikke har haft hjemme, eller endda bare lyttet til, men de får rigtigt mange kunder af den vej, kunder, der nok ikke vil handle andre steder eller andre have andre mærker, måske lige med undtagelse af bilka.

at de med den form for salgstrategi nærmest indoktrinerer mange unge er en hel anden sag, men med den betjenings standard der er nogle steder kan det være ligemeget, for de hardcore entusiaster gider ikke alle de smarte sælgere...

det gør de ukritiske unge til gengæld....

om man kan lide det eller ej, hfk har en smart strategi de nok skal overleve på i længden. 

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 28 December 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben styrer derhen hvor pengene er, det gør rigtige forretninger.

Den følger med markedet.

Det er jo ingen, der driver forretning for hyggens skyld.

Det faktum, at den har mistet en del klub-stemning nu, hvor man ikke længere kan låne produktern med hjem, det er en anden historie.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

marty skrev:
Live21 skrev:

Groove, dali 400 har ingen bund !! hør den mod en ordentlig speaker...

Det må så være fordi der er små enheder i. Men det er ikke til at finde en god highend højttaler med store enheder for under 30.000 idag. Audiovector har sgu ikke mere bund end 400, og det er også sådan nogle små knallert enheder. Egentlig synes jeg at helicon har udmærket bund, men måske du ikke har hørt dem på et ordentligt anlæg?

har Hørt dem på tre setup sat sammen inde i klubben..  dali 400 har nogle ting de gør rigtig godt, men i mine øjne os nogle grimme fejl, især bunden.. selv sælgeren det ene sted var enig, han påstod så at det var loftets skyld at de ik ku spille bund.. kan langt bedre lide helicon 300..

HVis hifiklubben får VS speakers så er det sku et kup, de er rigtig fede !

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 December 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Kim Olsen,

Kan da kun give dig ret .. det er ret så håbløst at købe noget man ikke kender ordentligt .. dvs. har hørt hjemme eller alternativt under meget velkendte forhold.

Og hvis tilstrækkeligt mange kunder mener at det er et problem, ja så laver hifiklubben det nok om! Det er jo kunderne der bestemme om den politik går eller ej.

Personligt så er jeg 100% ligeglad med hvor jeg køber varen ... bare prisen er rigtig, og jeg inden køb af varen har prøvet den af under velkendte forhold. Typisk bliver man jo inspireret af kammeraters udstyr ... så låner man lidt ... og så får man hørt det hjemme, hvorved hjemlån fra butikker jo ikke altid er nødvendigt.

Det er da også dejligt at nogle små butikker er meget entusiatiske, og har gode produkter. Men uanset hvor flinke folk er, og hvor meget de ved om hifi, så vil man vel næppe købe et dårligt og eller for dyrt produkt af dem ... eller hvordan?!

SATMIT 

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

helt korrekt, men den slags overlever aldrig....

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er 100% enig i, at HIFI Klubben styrer hen hvor pengene er. Og det kan slet ikke binge mit pis i kog. Det samme gør butikker som FONA og Merlin.

Det der kan p***e mig af er, at HIFI Klubben ikke vil indrømem det, og stadig påstår, at de lever efter de gamle dyder. Det er sgu løgn!!

Den gang var det rigtige HIFI nørder der var i butikkerne. De vidste ALT om deres få produkter, og så skulle butikken i øvrigt helst løbe rundt økoniomisk.

I dag er der masser af bambus-produkter, og sælgerne ved INTET. De kunne lige så godt stå og sælge tøj, i en eller anden åndsvag Jack&Jones butik. Vigtigst er det, at butikken giver masser af penge til ejeren, og så må kunderne da for øvrigt godt få noget de bliver glade for. Men ikke for glade, for de skulle jo gerne skifte det ud i løbet af et par år, så man kan tjene lidt på dem igen!!!

Det er fint for mig, at HFK har taget denne kurs. Men så skal de sgu stå ved det, og ikke påstå det modsatte!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Men ikke for glade, for de skulle jo gerne skifte det ud i løbet af et par år, så man kan tjene lidt på dem igen!!!

Jeg er stort set enig med dig, men lige denne sætning er lidt af en konspirationsteori.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 December 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Alt andet lige er de produkter de har idag vel ikke meget ringere end dem de havde i gamle dage!.

Tja ... sandheden er vel at det er bambusprodukter som folk efterspørger idag ... prisen er næsten den samme som for 20 år siden, men nu skal det være 7 kanaler og multiformat!

Og med hensyn til personalet, så tror jeg i bund og grund at det er kunderne, der stiller højere krav til personalets viden. Jeg ved da langt mere end jeg gjorde for 20 år siden, jeg kan finde al den viden jeg har behov for på nettet ... bl.a. her ... og derfor kan jeg i løbet af meget kort tid, skrabe en viden frem som det før ville tage måneder eller år at finde frem til.

SATMIT

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

jo jo, men man må forudsætte et minimumskendskab til deres egne og konkurrenternes produkter såvel som en nogenlunde høflig opførsel over for kunderne.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Kim,

Ked af at skulle sige det ... men Danmark er et skræmmeeksempel på hvor galt det kan gå, når man bruger ringe uddannet personale i detailhandlen.

Tag ind og køb noget tøj i London og oplev den service og viden der er i mange butikker. I Danmark er der oftest hverken service eller viden, og oftest føler man at man kommer og generer peronalet ... bare fordi man gerne vil købe noget.

Nej Danmark har en elendig servicekulter (er selvfølgelig undtagelser). Gad vide hvad turister tænker.  

SATMIT

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Er selv 18 år, og har handlet i HFK de sidste par år ca...

Jeg synes for det meste man får fin service, men det ville være rart hvis de selv tilbød at man kunne høre de ting man gerne vil købe, evt. høre et sæt mod et andet. Igen, der mangler lidt service. Alle er så glade for TC (har aldrig selv været der) men mon ikke om nogle år, de vil udvikle sig ligesom HFK har gjort det.

Der er stadig ingen alm. elektronik forretninger (læs: fona, merlin osv.) der kan tilbyde den samme mængde af forskelligt hifi udstyr.

Og hvis i er så utilfredse, så købe varerne et andet sted - tror den er sevet ind, at jer der handlede i HFK i 80'erne ikke bryder jer om klubben mere, vi behøver ikke vade det igennem, inlæg for inlæg.

Kasper

Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Kempf87 skrev:
vi behøver ikke vade det igennem, inlæg for inlæg.
fin bemærkning at genoplive en meget gammel tråd med
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke foretninger som hifiklubben og scalahifi er død om ti år. Det er bare et spørgsmål om at skelne "rigtig" og billig hifi. Kæder som expert og fona, tror jeg aldrig ville kunne komme til at sælge mærker som Linn, og andre High End mærker. Disse mærker er klart underlagt specialbutikker...... Men kan jo godt ske at jeg ikke har ret.... folk kan jo også bare prøve at åbne et udenlandsk hifi blad. Disse "brands" i de pågældende blade ville aldrig tillade sig, at have deres produkter blive solgt i butikskæder som Fona..

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre bange for at opretteren af denne tråd i sin "spådom".....Om nogle år vil specialbutikkerne være døde på hifiområdet, lige som det er sket med de små købmænd feks. Jeg synes at det er en stor skam, men jeg er desværre bange for at der som årene går ikke vil være basis for specialbutikkerne udover til en meget lille kundeskare som enten går meget op i det der med lyd eller som er villig til at betale lidt ekstra for tingene. Jeg siger ikke at jeg generelt mener at specialbutikkerne er dyre, for det synes jeg egentlig ikke som sådan. Men man får en anden service de fleste steder end feks i Fona m.v og det er klart, det koster. Alt mennesker tror jeg idag går i Fona når de skal have et eller andet af samme grund som ovenfor og det tror jeg specialbutikkerne dør af på lang sigt, med mindre de ændre deres koncept til feks. ikke at have lager hjemme.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

E.T./Alf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Du godeste, så hagles HFK ned igen.

Der må virkelig være nogen som keder sig, der er jo 12542551 tråde om netop dette emne ZZZzz

Til top Vis E.T./Alf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E.T./Alf

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes