Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Var du ikke tilfreds med dit ML ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

ML var/er super fedt, men jeg er nysgerrig efter om det kan gøres endnu bedre...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Spencer skrev:

ML var/er super fedt, men jeg er nysgerrig efter om det kan gøres endnu bedre...

Jo, men når den lille Krell vejer så lidt, så er det vel noget switchmode af en art.
Så kunne du vel lige så godt købe nogle af Bertrams ICE-power, og se om det var den hellige gral.
De ligger da i et fornuftigt prisleje.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jo, men når den lille Krell vejer så lidt, så er det vel noget switchmode af en art.

Det tror jeg ikke:

Krell skrev:
The KAV-400xi features the latest Krell Class A, direct coupled design, and the entire signal path from input to output is fully balanced for the lowest noise reproduction possible. Krell Current Mode provides unequaled bandwidth for the most revealing playback of today’s high resolution music sources. Direct coupled circuitry eliminates impact-robbing capacitors from the signal path. A tactile, custom-machined level control adjusts volume.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 April 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Det ser jo spændende ud!

Duer den så i samme anlæg som til film, eller er du nødt til at lave noget separat til filmbrug?

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Den er lækker, den 400Xi - størrelsen snyder af pommern til. Der er så meget smæk i den lille kasse - kom endelig med indtryk. Jeg lurer selv på den af flere grunde - en af dem er at man pludselig sparer en masse plads

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Det ser jo spændende ud!

Duer den så i samme anlæg som til film, eller er du nødt til at lave noget separat til filmbrug?

Den kan konfigureres til at have ss-loop, så det forbliver ét anlæg.

Ronin skrev:
Den er lækker, den 400Xi - størrelsen snyder af pommern til. Der er så meget smæk i den lille kasse - kom endelig med indtryk. Jeg lurer selv på den af flere grunde - en af dem er at man pludselig sparer en masse plads

Jeg vender tilbage så snart jeg har haft mulighed for at benytte den som integreret og har fået lyttet lidt.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst lidt her:

http://stereophile.com/integratedamps/205krell/index4.html

Det må siges at være en højest usædvanlig konstruktion, der går stik imod tidligere Krell-forstærkere.

Udgangsimpedans på 0.35 Ohm, og bipolare udgangstransistorer, minder meget om den gamle Quad 303, blot i en megaudgave med 24 transistorer!

Ikke mærkeligt at testeksemplaret kom til at lugte af brændt plastik.
Du skal nok sørge for overdrevent god udluftning - tror jeg.

Dejligt at den kun forbruger 20W i standby. Så er det bare at lade den stå tændt hele tiden.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2006 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Det er ski da godt nok en halvvild lille fætter du har fået fingre i der Lars......2x200W i 8 Ohm fra sådan en lille kasse ?  Er den ICE-baseret eller hvordan hulan hiver de så meget effekt ud af sådan en lille svend ?  

og her gik man og troede at ML var himlen - nej, Krell skal der til

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Det er en heflig lille sag. Den er langt fra så vild at se på som eksempelvis ML331, men er flot og diskret. Den fylder godt bagud og selvom jeg kun har mulighed for at bruge den som pre lige nu bliver den mere varm end nogen anden amp jeg har haft.

Lidt billeder skal der jo til...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

...og lidt flere billeder

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Lars - dine Diva måler: Impedance: 5 W nominal, 3.8 W min.

Og konklusionen fra Stereophile advarer noget imod lavimpedante højttalere på den forstærker:

Summing up the Krell KAV-400xi's measured performance is difficult, as some of its odd behavior will not be an issue when it comes to playing back music at normal listening levels. It is also possible that our sample was defective, though the fact that both channels behaved similarly is evidence for that not being the case. But I would avoid pairing the amplifier with loudspeakers that drop below 4 ohms—such as Krell's own Resolution 1—and would make sure it had adequate ventilation.—John Atkinson

Du skal i hvert fald være meget hysterisk med køling af forstærkeren, da garantien næppe dækker afbrænding grundet Kina-syndromet.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Lars - dine Diva måler: Impedance: 5 W nominal, 3.8 W min.

Og konklusionen fra Stereophile advarer noget imod lavimpedante højttalere på den forstærker:

Summing up the Krell KAV-400xi's measured performance is difficult, as some of its odd behavior will not be an issue when it comes to playing back music at normal listening levels. It is also possible that our sample was defective, though the fact that both channels behaved similarly is evidence for that not being the case. But I would avoid pairing the amplifier with loudspeakers that drop below 4 ohms—such as Krell's own Resolution 1—and would make sure it had adequate ventilation.—John Atkinson

Du skal i hvert fald være meget hysterisk med køling af forstærkeren, da garantien næppe dækker afbrænding grundet Kina-syndromet.

Ja sjovt nok , jeg har spillet i langtid med Krell 400xi og lige R1 , der er intet problem .

Men den skal have luft , for som alle krells amps når de skal lave noget så bliver de meget varme .

ps

Der står en i det mørke jylland og tæsker løs på et par DIVA også den afløste en  PA7MKII , samt en del på Strauss også der er intet problem .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 April 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Ja sjovt nok , jeg har spillet i langtid med Krell 400xi og lige R1 , der er intet problem .

Men den skal have luft , for som alle krells amps når de skal lave noget så bliver de meget varme .

ps

Der står en i det mørke jylland og tæsker løs på et par DIVA også den afløste en  PA7MKII , samt en del på Strauss også der er intet problem .

Hvis bare den slår fra, når den bliver for varm, er der ingen problemer.
Det gør den jo sikkert.

Selve udgangstransistorerne kan nok tåle at blive 165 grader varme, uden at brænde af.
Så er 60 grader jo ingenting. Man skal bare lige sørge for at katten ikke har plads til at ligge ovenpå den.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Man skal bare lige sørge for at katten ikke har plads til at ligge ovenpå den.

ristet kat

Den får rigeligt med luft ovenpå min desk, så det skal nok gå. Glæder mig til at få nye kabler så den kan blive testet ordentligt.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 02 April 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Ja tillykke med den lille flotte Krell.

Har skrevet en del med Svanan her fra forumet og han har en magen til og de driver hans Dali Grand, og det er med lethed siger han. Han er ultra tilfreds med den, så mon ikke at den også kan drive dine divaér med lethed.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 02 April 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Det er en pudsig debat vedr. Krell'ens varmeudvikling Spencer har fået startet. Hvis man ser billederne i min tråd  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37880 så er der 65 mm luft over forstærkeren. Som alle andre, spiller jeg i kort tid, i lang tid, højt, lavt etc. men har aldrig oplevet den blive andet en håndvarm (her må jeg dog tilstå at jeg ikke kender impedansen på mine højtalere).

Hvis man som mig abonnere på Stereophile vil man også vide at ved ca. hver anden forstærkertest må John Atkinson afbryde sin "pre conditioning" af forstærkeren af den ene eller anden grund. Jeg tror ikke man skal ligge mere i det end at de fleste forstærkere er mere egnet til at gengive musik end til at opvarme effektmodstande.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den Lars.

Håber du bliver glad for den.

Ingen tvivl om at Lillemor gør. Den fylder jo ingenting. Og hun slipper for det store skrummel på gulvet.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 02 April 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jensen skrev:

ps

Hvis bare den slår fra, når den bliver for varm, er der ingen problemer.
Det gør den jo sikkert.

Selve udgangstransistorerne kan nok tåle at blive 165 grader varme, uden at brænde af.
Så er 60 grader jo ingenting. Man skal bare lige sørge for at katten ikke har plads til at ligge ovenpå den.

ja 60c bliver de store også lett , den lille 400xi har også stået her og banket af sted på mahler og de går ned i 2,4 ohm og ikke negang har den så meget som tænk på at slå fra .

Den lille krell 700cx kunne godt blive så varm at man ikke skulle sætte sin hånd på den i mere end ja 2 sek .

Men det fede er så når man ikke spiller så står den også så kold som en god sommer pils .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Også tillykke fra det "mørke Jylland". Jeg har selv en KAV400xi og er lykkelig for den.

Den spiller meget musikalsk og så har den et kraftoverskud, så man tror det er løgn. En rigtig "ulv i fåreklæder". Jeg havde en Nakamichi PA7EII før og det kunne knibe for den at holde mine Dali Grands. Den "lille" Krell holder dem i et jerngreb, selv når jeg spiller højt. Den har virkelig "spark". Glæd dig - den vil ikke skuffe dig

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes