| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Knoxville skrev:
| men teoretisk er det nok noget af det en klasse A burde være god til... |
|
|
Ja og her i hytten holder den teori vand
T-ampen var jeg også ret imponeret af i de 2mdr den holdt....
|
|
|
Det var længe.  'Min' holdt ikke engang i et døgn, så var der en hyletone i den ene kanal. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare typisk! Man har ikke tid til at logge på et par uger og når så man kommer tilbage har du skiftet halvdelen af anlægget 
Men tillykke med den nye! Det er som altid spændende at følge med i hvad der sker i din stue  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det er bare typisk! Man har ikke tid til at logge på et par uger og når så man kommer tilbage har du skiftet halvdelen af anlægget  |
|
|
Ikke logget på et par uger ??? Er du på nedtrapning eller hur ?
MichaelWB skrev:
Men tillykke med den nye! Det er som altid spændende at følge med i hvad der sker i din stue  |
|
|
Jo jo her går det aldrig langsomt ...og tak 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Det er bare typisk! Man har ikke tid til at logge på et par uger og når så man kommer tilbage har du skiftet halvdelen af anlægget  |
|
|
Ikke logget på et par uger ??? Er du på nedtrapning eller hur ?
|
|
|
Næe har bare haft travlt! Så nu er jeg på optrapning  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i hytten  . Når diskussionen går på klasse A, så er det jo sjældent, at jeg kan holde pølserne fra klaviaturet  . Fordelene ved klasse A er nok ikke begrundet i temperaturen som sådan. Heden er mere en følge af princippet, end det er den egentlige årsag til fordelene. Den meget høje hvilestrøm i en klasse A forstærker, sikrer at transistorerne arbejder i deres absolut mest liniære område, og princippet er - jo mere strøm jo bedre - brandvæsenet siger ganske vist noget andet, men det hopper vi op og falder ned på i dagens anledning  . Så transistorerne har altså ganske enkelt bedre arbejdsvilkår i klasse A. Dernæst er der også det forhold, at strømtrækket helt ud til transistorerne er ret konstant i en klasse A forstærker, det gør bl.a. at strømforsyningen hele tiden er under en rimeligt konstant belastning. Min pointe er så, at så slipper man fri af induktionens skadelige virkninger på lydgengivelsen i lige netop denne del af forstærkeren. Og husk på, ultimativt er strømforsyningen simpelthen din elementære lydkilde. Strømforsyningen leverer jo simpelthen den fulde effekt til udgangstransistorerne hele tiden, bliver den ikke brugt, så bliver den smidt ud som varme. Transistorerne skal på den måde blot "redirecte" flowet - ikke starte det. Lige præcist dette er vigtigt, fordi induktion i sin natur er modstand mod strømændringer. Induktion er altså en slags moment i strømbanerne, som modvirker både opad og nedad. Faktisk er induktion noget rigtigt pis i en amp - i hvert tilfælde efter trafoen. For at få en idé om hvad det er for en virkning jeg egentlig taler om, så prøv f.eks. at tænde din el-keddel eller dit strygejern en sen og mørk aften. Sluk lyset og hiv så stikket brutalt og hurtigt ud af stikkontakten imens den sluger strøm. Check lige de gnister du ser. Det er resultatet af induktion, strømmen kan ikke lide at ændres. Det er også grundlæggende årsagen til, at nisterne er endnu større ved lave spændinger og høje strømme. Tænk på den situation, hvor du må have fat i startkabler til bilen (en andens - selvfølgelig). Se lige de gnister det skidt kan trække. Induktion hedder fænomenet, og det går hånd i hånd med strømmen. Uheldigvis har vi valgt at drive højttalere med ret små spændinger og overraskende store strømme.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 sød "lille" - og da dyr maskine  men synes nu ML'en så noget mere potent ud, og lugtede rigtig af sved med de små 50 Kgs. vægt - men ok - nyt skal prøves - tillykke med den
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Båt i hytten .
Når diskussionen går på klasse A, så er det jo sjældent, at jeg kan holde pølserne fra klaviaturet . |
|
|
Jamen du skal være mere end velkommen - det kunne jo oven i købet være at man blev lidt klogere af det.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det konen der har talt med stort siden at der skulle byttes til mere konevenligt udstyr
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Er det konen der har talt med stort siden at der skulle byttes til mere konevenligt udstyr  |
|
|
Nej, det var det som ikke. Nu er ML prøvet og fundet godt og så skal der udforskes nye muligheder.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der lige et hospitalsfidus-kabel på min strømbox 
Type: 025+017 til hospitalsbrug
Stikprop: NKT 025 efter SR afsnit 107 normblad DK 4a med jordkontakt (Dansk jordingssystem)
Apparatstik: NKT 017 efter IEC 320 og SR 122-1 standardblad C13
Ledningstype: PKAJS med folieskærm 3G1 mm²
Stikprop: Mærkestrøm 2,5A Mærkespænding 250V AC
Apparatkontakt: Mærkestrøm 10A Mærkespænding 250V AC
Ledning: Mærkespænding: PKAJS 300/500V AC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Guldkysten skrev:
Er det konen der har talt med stort siden at der skulle byttes til mere konevenligt udstyr  |
|
|
Nej, det var det som ikke. Nu er ML prøvet og fundet godt og så skal der udforskes nye muligheder. |
|
|
Hvad med en større ML ?
F.eks. denne http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?kat=7&id =53&titel=Mark+Levinson+No.+334
Jeg kan dog ikke gennemskue hvem anmelderen er ?? Er det redaktøren på sitet, eller Admin, eller hvem har anmeldt forstærkeren ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er også en No.333 til salg for tiden, men jeg har talt lidt med forskellige personer der har haft både den nye og den gamle 300-serie. De siger at lyden i de forskellige er tilnærmelsvis ens, men jo højere man kommer op i serien, jo højere kan man spille. Det er ikke lydtryk jeg manglede ved ML - tvært imod. Skulle jeg endelig have ML igen tror jeg at flaskehalsen var min pre. Der er en No.380 nok at foretrække fremfor den ældre No.38.
Det jeg er nysgerrig efter er, om det kan gøres endnu bedre. ML er prøvet og fundet godt - rigtig godt, men hvad med andre mærker? Hvis der nu kom en Gravity til salg eller en Krell der er til at betale som FPB200c, så vil jeg være fristet. Indtil videre er jeg egentlig godt tilfreds med den bætte Krell. Den gør det rigtig godt og det eneste den mangler er noget størrelse - den måtte gerne være dobbelt så stor - men det er jo egentlig noget pjat, for det har intet med sagen at gøre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - så kunne jeg spørge: Hvad med noget mindre ML ?
Ja, den lille No. 29 er faktisk lidt af en darling i ML's serie, og måske den mest charmerende af dem alle. 
Jeg tror seriøst at du vil kunne klare dig fint med 50W på fronterne, da dine højttalere jo er 4 Ohms, og vil så alligevel kunne hive 100W ud af den lille ML.
De er vist også fint følsomme, så der skulle være til en fest også. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Ja, den lille No. 29 er faktisk lidt af en darling i ML's serie, og måske den mest charmerende af dem alle.  |
|
|
Den lille ML er da sød ligesom en Krell KSA50 er det, men det tænder mig ikke rigtigt. Det har intet med lyden/ydelsen at gøre, men skal jeg give penge for hifi-grej skal det medføre en vis ejerglæde og det vil jeg have svært ved i disse gamle bamser, selvom de er rigtig fine.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Spencer skrev:
Ja, den lille No. 29 er faktisk lidt af en darling i ML's serie, og måske den mest charmerende af dem alle.  |
|
|
Den lille ML er da sød ligesom en Krell KSA50 er det, men det tænder mig ikke rigtigt. Det har intet med lyden/ydelsen at gøre, men skal jeg give penge for hifi-grej skal det medføre en vis ejerglæde og det vil jeg have svært ved i disse gamle bamser, selvom de er rigtig fine. |
|
|
Når de ikke lokker så meget, er det så grundet alderen, hvor du har en topgrænse for hvor gammelt du syntes noget må være ?
Det kan der jo være en del fornuft i, hvis det er det der er tilfældet, men jeg tror nu meget af det gamle holder helt fint op imod det nye idag.
En gammel Accuphase kunne godt lokke mig, hvis pladsen og økonomien tillod det. EDIT: Også Luxman er noget der lokker fra tid til anden.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
| Når de ikke lokker så meget, er det så grundet alderen, hvor du har en topgrænse for hvor gammelt du syntes noget må være ? |
|
|
Ja, det kan man godt sige, men det skal også "tænde" lidt . Selvom jeg lige nu egentlig ikke lige står og mangler effekt, kunne jeg på sigt godt fristes af...
- Gravity - fordi jeg har hørt så meget om den og er Dali's referance
- Krell FPB 200c - fordi FPB-serien virker lækker og det er den eneste der er til at betale hvis det skal være i den nyere serie
- Krell KAV-2250 - fordi den ser fed ud og passer i designet til KAV-400xi
Det burde værte lyden der trak, men jeg har ikke hørt nogle af dem på nær Gravity for mange år siden 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejede du en Plinius som den Dumbo havde, på et tidspunkt ?
Den syntes jeg virkede meget interessant, nemlig.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 April 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LB
skal du have styret din krell feber , så kan du tage med mig på en tur .

|
| Til top |
|
| |