Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg har faktisk DDE v. 2.0 (bruger den som passiv omskifterbox ). |
|
|
Du må med i AA-Club 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Spencer skrev:
|
|
Du må med i AA-Club  |
|
|
Ja, så bliver det da som passivt medlem.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
L.B. skrev:
Spencer skrev:
|
|
Du må med i AA-Club  |
|
|
Ja, så bliver det da som passivt medlem.
|
|
|
Det er god hifi-humor!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der alle passive som aktive AAére  . Lige lidt ørfa herfra. Mine DTI, XDP har underneden nogle gummifutter, som ikke længere er de originale, fordi AA brugte nogle futter, som simpelthen gik i opløsning og kom til at ligne små negerbussemænd. Noget forfærdeligt fedtet stads af en slags  . Problemet løses selvfølgelig ved at skifte dem ud med nye rimeligt faste gummifiduser. Men der sidder faktisk også sådanne indeni apparaterne. De sidder bag på forpladen, således at printet klemmes fast mellem for og bagplade. Hvis disse trænger til en udskiftning, så kan du se det på 2 måder. Enten løber der en tyk sort substans ud af apparatet under forpladen  . Og/eller så bemærker du at printet sidder løst og kan skubbes lidt frem og tilbage mellem for og bagplade, når du hiver DIN stikket til PSU ud, eller f.eks. I2S stikkene. OBS! træk ikke strømstikkene ud af apparaterne når der er strøm på, sluk på kontakten først. De første 100 apparater er sprunget i luften ved fejlbetjening. Bl.a. derfro fik de f.eks. et ry som sarte. Nå! men det er faktisk ret vigtigt, at de print sidder OK fast inde i kabinettet. Hvis du osse har købt eller har planer om PSII, så sidder der gummifødder under printet i den også, og her er det livsvigtigt for apparatet, at disse fødder er i fin form, idet der sidder en pressetvinge ned over transformerne og trykker printet nedefter. Er man uheldig rammer printet metalpladen i bunden og så siger det pludselig FUT! Og så bliver det helt mørkt. Eller osse hvis man er monster uheldig, så rammer 220V fasen kabinettet, som du står og holder hånden på, så siger det klask, når din døde krop rammer gulvet og igen er der helt mørkt  . Og tro mig det lytterum du her kan se frem til er altså til den trange side  . En tact bliver for en gangs skyld pludselig uundværlig. Her gælder altså: Det er bedre med gummi end uden. Ellers er jeg faktisk ret interesseret i at høre lidt om, hvordan det er gået med D300, DDE1.1 og DTI og PSUén?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Hr. Kubik, endnu engang tak for en super beskrivelse. Ved lejlighed skal det tjekkes.
Det jeg har oplevet med de nye dimser er alt sammen af samme skuffe. Jeg satte først DDEv1.1 med PS1 på og det der skete var som tidligere beskrevet, at der blev åbnet til endnu et detaljerings-niveau i musikken. Det var ikke en decideret hifi-revolution, men det var lækkert fra første sekund.
Så kom D300MKII på og effekten blev endnu større. Jeg sammenlignede det med Belden og det er noget "hysterisk" sammenlignet med. D300MKII lukker alt igennem og det gør det uden nogen form for misfarvning. Hudløst ærligt. Derefter kom D501 på og hvad kan jeg sige. Endnu mere af samme skuffe og LB var .
Om et par uger når jeg tør (læs: penge på kontoen) skal jeg prøve med en DTI og jeg har hørt ude i byen, at det skulle være en forbedring på højde med at sætte DDEv1.1 på. Det glæder jeg mig til - ret meget endda!
Idag ville jeg forøvrigt lige se om ikke jeg kunne slippe afsted med at bruge min DVD-afspiller som drev, når nu jeg bruger en ekstern DAC. Fy for den da. Jeg nåede et nummer før jeg havde bestemt mig og to numre før jeg nægtede at lytte mere på DVD'en. Det var forventet; en 2K Sony DVD mod 6K Apollo CD, men rart at få bekræftet.
|
Til top |
|
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuuuuhaaaa..... Jeg tør ikke gætte på hvor lang tid jeg har brugt for at komme igennem din tråd!!! Var ellers igang med en ganske spændende bog.. Den er der ikke blevet læst her på det seneste Virkelig en spændende og lærig tråd.. Tror jeg har erhververet mig en del ny viden om HIFI 
Jeg har nu selv lige fået skiftet en DALI serie ud med en anden... Dog desværre ikke så fin og fornem som Diva'en... Det må blive til næste opgradering :o) enten den eller Helicon... ( bare trist den skal være pebret Du skal være velkommen til at kigge et smut forbi min nye ( og eneste tråd ) og giv gerne ris og ros... Med alle dine udskiftninger må du da vel for pokker vide hvad du snakker om hæhæ..
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tim og tak fordi du tog dit tiden til at pløje igennem tråden - den er lang men det er godt at høre at den kan bruges til noget. Jeg forsøger at holde overblikket ved hele tiden at have opdateret det første indlæg.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er så lyden af Apolle raket CD maskinen op mod dette antikke AA sæt? Hvad oplever du når du skifter tilbage til CDéns egen DAC?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hvordan er så lyden af Apolle raket CD maskinen op mod dette antikke AA sæt? Hvad oplever du når du skifter tilbage til CDéns egen DAC? |
|
|
Jeg har kylet et VdH D502 på Apollo'en direkte og et via DDEv1.1 så jeg nemt har kunnet A/B-teste.
Rega er en god afspiller, men sammenlignet er dens egen DAC tilbagelænet. Hørt alene er den ganske god, men det bliver lidt kedeligt alt sammen når man har hørt den med Audio Alchemy DDEv1.1 på. Dynamikken får frit spil når DDE'en kommer på og der kommer en anelse mere "hul igennem". Idag har jeg lyttet en del til "Sanne Salomonsen Unplugged" og det er altså til at få kuldegysninger af. En god bekendt ( ) har også anbefalet mig pladen "sange fra 1. sal" og det er simpelthen som af få kunstneren på besøg i stuen. Top lækkert!
Faktisk er alt dette AA-halløj stik imod mit princip med "less is more". Jeg havde aldrig troet at flere komponenter og kabler kunne bidrage med noget godt, men det gør det altså. LB er 
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Rega'en solgt?
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hvordan er så lyden af Apolle raket CD maskinen op mod dette antikke AA sæt? Hvad oplever du når du skifter tilbage til CDéns egen DAC? |
|
|
Jeg har kylet et VdH D502 på Apollo'en direkte og et via DDEv1.1 så jeg nemt har kunnet A/B-teste.
Rega er en god afspiller, men sammenlignet er dens egen DAC tilbagelænet. Hørt alene er den ganske god, men det bliver lidt kedeligt alt sammen når man har hørt den med Audio Alchemy DDEv1.1 på. Dynamikken får frit spil når DDE'en kommer på og der kommer en anelse mere "hul igennem". Idag har jeg lyttet en del til "Sanne Salomonsen Unplugged" og det er altså til at få guldegysninger af. En god bekendt ( ) har også anbefalet mig pladen "sange fra 1. sal" og det er simpelthen som af få kunstneren på besøg i stuen. Top lækkert!
Faktisk er alt dette AA-halløj stik imod mit princip med "less is more". Jeg havde aldrig troet at flere komponenter og kabler kunne bidrage med noget godt, men det gør det altså. LB er  |
|
|
guldegysninger - øhh - nå - sådan noget oplever jeg nok også
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Er Rega'en solgt?  |
|
|
Nope, den bliver. Jeg er tit fristet at nogle af de gamle kæmper, men det rare ved Rega'en er at den holder (forhåbentligt) 15 år endnu.
Guldkysten skrev:
guldegysninger - øhh - nå - sådan noget oplever jeg nok også  |
|
|
Ups, det var selvfølgelig "kuldegysninger" - retter lige 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Rega er en god afspiller, men sammenlignet er dens egen DAC tilbagelænet. Hørt alene er den ganske god, men det bliver lidt kedeligt alt sammen når man har hørt den med Audio Alchemy DDEv1.1 på. Dynamikken får frit spil når DDE'en kommer på og der kommer en anelse mere "hul igennem". Idag har jeg lyttet en del til "Sanne Salomonsen Unplugged" og det er altså til at få guldegysninger af. En god bekendt ( ) har også anbefalet mig pladen "sange fra 1. sal" og det er simpelthen som af få kunstneren på besøg i stuen. Top lækkert!
Faktisk er alt dette AA-halløj stik imod mit princip med "less is more". Jeg havde aldrig troet at flere komponenter og kabler kunne bidrage med noget godt, men det gør det altså. LB er  |
|
|
guldegysninger - øhh - nå - sådan noget oplever jeg nok også Guldegyninger! Især når man hører Tubby Gold! 
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Rega er en god afspiller, men sammenlignet er dens egen DAC tilbagelænet. Hørt alene er den ganske god, men det bliver lidt kedeligt alt sammen når man har hørt den med Audio Alchemy DDEv1.1 på. Dynamikken får frit spil når DDE'en kommer på og der kommer en anelse mere "hul igennem". Idag har jeg lyttet en del til "Sanne Salomonsen Unplugged" og det er altså til at få kuldegysninger af. En god bekendt ( ) har også anbefalet mig pladen "sange fra 1. sal" og det er simpelthen som af få kunstneren på besøg i stuen. Top lækkert!
Faktisk er alt dette AA-halløj stik imod mit princip med "less is more". Jeg havde aldrig troet at flere komponenter og kabler kunne bidrage med noget godt, men det gør det altså. LB er 
|
|
|
Ja den der med "skrål fra høloftet" og "mere skrål fra høloftet" er jo nice. Teknisk set er jeg nødt til at gøre opmærksom på kompressoren, den havde de tændt den dag de indspillede den skive. Jeg må tilstå, at jeg forventede det, men det skuffer mig alligevel, at AA fidusen bare kører fra Apollo på den måde. I samme forbindelse må jeg lige sige, at du bør passe på med at have AA forbundet med Apollo, og se begge disse apparater forbundet til en forstærker, idet der kan opstå støj og brumsløjfer. Hellere hive stikkene ud hver gang og det er så det. Rega står for mig som værende produkter, der er fri for overraskelser. Gandy ved godt hvad han vil, så er det bare et spørgsmål om man vil det samme. Jeg tror fint du kan regne med, at maskinen har været over hans bord før den gik i produktion også lydmæssigt. At man så kan smide noget gammelt ragelse på, som kører klatten er lidt forstemmende, men ganske sædvanligt. I øvrigt kunne jeg bedst tænke mig at høre oplevelsen af informationsniveauet, for ofte kan bedre elektronik ganske enkelt afspille svagere signaler, og dermed give en meget mere dynamisk gengivelse - husk at dynamikken hovedsageligt begrænses af evnen til at gengive de svageste passager. En lidt anden klangbalance er ofte nok til at få de fleste til at udbryde - hold da op, men her er det fornuftigt at vurdere tingene lidt nærmere. Hvordan er klangbalancen sammenlignet med AA? Er Rega mørkere? Hvordan opleves 3D på simple optagelser? På hvilke tracks kan du forresten høre fuglekvidder på SF1.sal ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
I samme forbindelse må jeg lige sige, at du bør passe på med at have AA forbundet med Apollo, og se begge disse apparater forbundet til en forstærker, idet der kan opstå støj og brumsløjfer. Hellere hive stikkene ud hver gang og det er så det. |
|
|
Hvordan mener du at Apollo adskiller sig fra det drev som AA byggede, mht. brumsløjfer ? Bruger Rega en løsning som skulle give problemer ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
I samme forbindelse må jeg lige sige, at du bør passe på med at have AA forbundet med Apollo, og se begge disse apparater forbundet til en forstærker, idet der kan opstå støj og brumsløjfer. Hellere hive stikkene ud hver gang og det er så det. |
|
|
Hvordan mener du at Apollo adskiller sig fra det drev som AA byggede, mht. brumsløjfer ? Bruger Rega en løsning som skulle give problemer ? |
|
|
Næppe! Men det drev er jo heller ikke forbundet til forstærkeren med signalkabler. Her går der jo signalkabler fra Rega til amp og fra AA til amp. Hertil er rega og AA forbundet med et digikabel. Hvis ikke der er pulstrafo imellem dem, så kan der ske mystiske ting.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Hvordan mener du at Apollo adskiller sig fra det drev som AA byggede, mht. brumsløjfer ? Bruger Rega en løsning som skulle give problemer ? |
|
|
Næppe! Men det drev er jo heller ikke forbundet til forstærkeren med signalkabler. Her går der jo signalkabler fra Rega til amp og fra AA til amp. Hertil er rega og AA forbundet med et digikabel. Hvis ikke der er pulstrafo imellem dem, så kan der ske mystiske ting.
|
|
|
Den direkte forbindelse mellem amp og Rega er taget fra igen for en sikkerheds skyld.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Den direkte forbindelse mellem amp og Rega er taget fra igen for en sikkerheds skyld. |
|
|
Nej nej nej, Lars.  Du monterer da bare rackhåndtag på hele baduljen, så du slipper for de flyvske stelstrømme.  EDIT: Krellen skal nok være øverst i racket.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
At man så kan smide noget gammelt ragelse på, som kører klatten er lidt forstemmende, men ganske sædvanligt. I øvrigt kunne jeg bedst tænke mig at høre oplevelsen af informationsniveauet, for ofte kan bedre elektronik ganske enkelt afspille svagere signaler, og dermed give en meget mere dynamisk gengivelse - husk at dynamikken hovedsageligt begrænses af evnen til at gengive de svageste passager. En lidt anden klangbalance er ofte nok til at få de fleste til at udbryde - hold da op, men her er det fornuftigt at vurdere tingene lidt nærmere. Hvordan er klangbalancen sammenlignet med AA? Er Rega mørkere? Hvordan opleves 3D på simple optagelser? |
|
|
Nu lytter jeg mest ved lave niveauer og derfor en detaljeringsgrad og mikrodynamik (to gode hifi-ord) vigtige for mig. Desuden skal der kunne skabes et ordentligt 3D lydbillede (endnu et ) uden at jeg skal spille højt. Diva'erne er IMO meget kompetente her. Det AA gør, er lige netop det. Rega'en er mere mørk over hele registret hvilket er med til at give oplevelsen af, at der holdes lidt igen. Det er ikke himmel-vid forskel, men den er der. Rega'en er nok egentlig mere behagelig, men det man får smidt ekstra i hovedet fra AA er værd at tage med.
Damn, det er svært at beskrive lyd 
Kurt von Kubik skrev:
På hvilke tracks kan du forresten høre fuglekvidder på SF1.sal ? |
|
|
Det tager jeg som en udfordring, men har ikke et svar endnu.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har da vist fået pip  ................ku´ikke lade være  __________________ dj
|
Til top |
|
|