Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Tillykke med generhvervelsen L.B...

Mange tak Mr. P!

ppp_dk skrev:
Få de RIGTIGE Grand på besøg INDEN du fortryder - du har jo ikke en lille hygge-nygge-fimse-stue, som IKKE kan bære dem!

Det bliver ikke lige nu, men det skal da prøves en dag  for du har ganske ret. Størrelsen på min stue kan godt retfærdiggøre en Grand, men det er altså også lidt fantastisk som de bætte Coupé kan fylde stuen med vellyd.

ppp_dk skrev:
Jeg har hørt Coupé og Diva lige opimod hinanden på noget Lyngdorf (digital) grej og her var Coupé klart den "store" HT af de to. Lidt syret når man kigger på den fysiske udformning.

Syret er vist det rigtige ord at bruge her. Al logik taler for Diva umiddelbart. Coupé'en er bare lidt mere "lækker" at lytte til. Den er lige så afslørende som så, men den stikker ikke af på de dårlige indspilninger som Diva'en gør. Når jeg kigger på min samling af musik, så er langt størstedelen ikke "hifi-rigtige" skiver og de kan være "hårde" at lytte til på Diva'en for den er nådesløs. Coupé'en er også afslørende, men på en mere behagelig måde. Det er sku lidt svært at forklare.

Coupé'en opfører sig som om den var langt fysisk større. Den kan ikke levere det samme lydtryk i bunden som Diva, men der er ikke meget der adskiller dem. Jeg har længe sværget til Diva'en, men jeg må indrømme at være lidt forelsket i denne lille sag

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
D.J. skrev:

Tja, i min bog er det en skændsel , at bytte Divaér til Coupeér  - specielt når man har to Divaér i forvejen og vil bruge de andre til SS ( baght ) bla. Nul putte du! Det er en OPGRADERING!

Så hvad kan jeg sige L.B .............skam dig !! ........ Nej L.B. der er INTET at skamme sig over - tværtom!

Selvfølgelig er en Coupe en ganske fin til match af Divaerne, men hvorfor have nogen, der er gode, når man kan have ( har haft ) det perfekt matchene sæt, som er det "bedst mulige" !!?

hvad bliver det næste.?............endnu en nedgradering ?  .... af feks.  fronterne til Coupér også ??   ( dette vil dog give et mere macthene ( ens) flerkanals system igen  ) men  L.B lytter jo mest til 2-kanals og stue størrelsen passer langt bedre til Divaér eller endda Grand´er, så det ville være endnu mere synd 

Nå, men så er du jo tilbage til "start" igen .................det var vel ikke dit eget gamle sæt, som du har købt tilbage??? ...........men det må da, om ikke andet, da have givet lidt startkapital til en fin effektforstærker - så hvad bliver det for en ?????   

Ja, undskyld hvis mit indlæg ikke er så positivt.........men far er skuffet, meget skuffet

Alt er jo smag og behag!

Jeg har hørt Coupé og Diva lige opimod hinanden på noget Lyngdorf (digital) grej og her var Coupé klart den "store" HT af de to. Lidt syret når man kigger på den fysiske udformning.

Nej L.B. har skam intet at skamme sig over - han har jo fået en "MEGALINE" ind i en "lilleput" - no sh*t!

Tillykke med generhvervelsen L.B...

Tja, jeg har nu også hørt både Coupeén og Divaérne på flere forskellige sæt grej og i min bog er det altså en NEDGRADERING ( ikke at Coupen er dårlig, den er fin nok, men ikke i samme klasse efter min ydmyge mening ..............hmm, måske smag og behag, som du nævner , eller måske fordi at jeg ikke ejer nogen af dem og dermed ikke farvet af ejerglæde over den ene respektivt den anden ?   ).  

( L.B : måske en A/B test i din 50m2 stue ?   )

( har forresten også hørt megalinen og husker den ikke som revolutionerende   - men okay, det er mange år siden og forventningerne var sat højt pga.  det høje prisleje  )

Men tillykke alligevel L.B .....................og du bliver ikke hånet ret meget , næste gang jeg kommer forbi  

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen, nu hvor du alligevel (som altid) er i gang med at bytte rundt, hva så med et par Helicon 300 ? Den er der jo også mange der har skamrost ?

Jeg sidder stadig og undres at du solgte det fede ML sæt, men når man kan få tid til at bytte så meget rundt, ja hvorfor så ikke

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Predator VS Alien ...................................... ( og hvem er så hvem  )

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

så faldt bomben

STORT tillykke herfra, det er en, i mine øjne/ører, en meget fornuftig "opgradering" hele serien er ret unik, men Coupe vinder altså mere og mere jo længere jeg lytter på den. Det er muligt at jeg aldrig har hørt en Diva synge og at det er fordi dem jeg har hørt har været spændt på for ringe grej. Men Coupe har 2 forcer som en Diva aldrig får og 1 som Grand også må se sig slået på.

Den er Extrem medrivende og tilgivende, dårlige indspilninger bliver ikke nådesløst udstillet, men tingene bliver serveret på en lidt mere spiselig måde. Dette er nok min største anke mod Diva. Den er for god

Dermæst er Coupe 2-vejs, hvilket bare gør livet nemmere, der er ingen overgange eller fase fejl ol. i det vigtig område. Dette er nok noget som jeg har fået ørerne op for i dag. Førhen har jeg sværget til at livet starter ved 12" i bunden, men det er altså en 1/2 sandhed...  Selvfølgelig får man aldrig det vilde lydtryk med en mindre enhed og fornemmelsen af fysisk lydtryk udebliver også(men det gør den også med de fleste 12-15") men det er jo også totalt ligegyldigt hvis man aldrig spiller højt! så er det vigtige hvordan lyden er ved moderate niveauer og der kan en Coupe altså godt være med på lidt sjov og ballade.

Derfor er jeg sikker på at Coupe trækker det længste strå, både hos L.B. og helt sikkert i mit musik setup

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Tja, jeg har nu også hørt både Coupeén og Divaérne på flere forskellige sæt grej og i min bog er det altså en NEDGRADERING

Teoretisk burde det være sådanne, men IMO er det ikke en nedgradering.

XenoCypraZ skrev:
Jeg sidder stadig og undres at du solgte det fede ML sæt, men når man kan få tid til at bytte så meget rundt, ja hvorfor så ikke

ML-sættet var hammer fedt. Det er lavet, så det oser langt væk af kvalitet og det er det også rent mekanisk. Rent lydmæssigt er der virkelig styr på sagerne og autoriteten er stor, men der er ikke de vilde krumspring. Det flader lyden lidt ud, hvilket IMO mest skyldes No.38.

kyhn skrev:
så faldt bomben

Jeg har lyttet INTENSIVT og testet røven ud af bukserne. Nej, de kan ikke spille lige så højt, men det er 100% ligegyldigt for mig. Til gengæld kan de virkelig spille musik, så det er en ren fornøjelse. De måler med garanti ikke noget under 40Hz, men alt det andet er bare lækkert og derfor er valget faldet på dem - mod hvad jeg selv havde forventet så er det en opgradering (for mig i min stue med mine prioriteter).

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

ser godt ud,  tillykke,

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
ser godt ud,  tillykke,

Tak, tak. De standere er faktisk ret fede IMO. De har fået 10 kg. ovntørret strandsand hver og jeg har bestilt et sæt mere til de næste Coupé'er.

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

heh, man er nok tidligt oppe ;)

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

sHaCk_kO skrev:
ser godt ud,  tillykke,

Tak, tak. De standere er faktisk ret fede IMO. De har fået 10 kg. ovntørret strandsand hver og jeg har bestilt et sæt mere til de næste Coupé'er. Hvad dælen du, skifter du også det andet sæt Diva ud, så du udelukkende kører med 4 stk Coupé'r

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Hvad dælen du, skifter du også det andet sæt Diva ud, så du udelukkende kører med 4 stk Coupé'r

Det gør jeg vist

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

heh, nogle gange er der bare behov for forandringer,

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Der er da vist en der er gået helt amok - det ryger da ind og ud af den dør nu - synes at kunne mindes at en vis herre var tilfreds, og nu skulle der gå lang tid, men det gik vist galt hva 

Men det er jo også sjovt, så forstår det, og tillykke med gen- og nyanskaffelserne
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Suk, men det gode er.......................nu skal du ha´nogle Ordenlige subber ...

Nå, men seriøst lyder det til, at du har testet god og grundigt og fundet de rigtige HTére for dig ( for tiden ........ ) og det er da bare kanon, tillykke - så skal du bare ha´to til og så er du også multikanals musik klar ................

Fik du dem i samme finish ? ( matchene til gulvet )

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Uha Lars - - - en tur på Roskilde Festivallen og i de få dage har du skiftet alle dine ht. ud... nå men bare du er tilfreds så er det sku helt ok, tillykke.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
tillykke

Henrik300 skrev:
tillykke.

Tak venner

D.J. skrev:
Fik du dem i samme finish ? ( matchene til gulvet )

Yes, yes og de er begge i 100% perfekt stand, hvilket er noget jeg går op i

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

psst! har du hørt det?

Bossen i parken i oktober?
Forsalg fra på mandag...

se her

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
psst! har du hørt det?

Bossen i parken i oktober?
Forsalg fra på mandag...

se her

Tak og mange tak!!

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hmm - lurer der endnu en billetlugen skandale forude 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
hmm - lurer der endnu en billetlugen skandale forude 

Ja, det sku fanme lige passe

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes