| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
witzel skrev:
L.B. skrev:
Så er den kommet en lækker Nakamichi PA5EII på besøg, som jeg har til låns i en periode. Og en Pioneer DV-717 er på vej til stuen. Den skulle være ganske glimrende som CD-drev, så det skal prøves  |
|
|
den nakamichi er den til låns med henblik på en senere investering? |
|
|
Nej, den person jeg har lånt den af vil ikke sælge. |
|
|
så må du jo købe af en anden..
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
L.B. skrev:
witzel skrev:
L.B. skrev:
Så er den kommet en lækker Nakamichi PA5EII på besøg, som jeg har til låns i en periode. Og en Pioneer DV-717 er på vej til stuen. Den skulle være ganske glimrende som CD-drev, så det skal prøves  |
|
|
den nakamichi er den til låns med henblik på en senere investering? |
|
|
Nej, den person jeg har lånt den af vil ikke sælge.
|
|
|
så må du jo købe af en anden..
|
|
|
Uha du er skarp i dag Witzel 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Flot resultat mht. til skænken....
5´eren har jeg selv haft og det der er skrevet om den kan jeg godt huske, men flot er den (en mande forstærker.... ) __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fine Nakamichi er venligst udlånt af "Sydsjællands Nakamichi Museum" 
Men det kunne da være man skulle finde sig en. Mr. Witzel har jo givet "opskriften" 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja selv lyden er på ML niveau
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ja selv lyden er på ML niveau |
|
|
Faktisk er der mange ligheder og til 3-4K som PA5EII'eren normalt går for brugt, må det siges at være iorden.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Hej Lars,
Tillykke med de "små" lækre sataner..... 
Jeg har osse tidligere sværget til mega-store højtalere, men de små 2-vejs kan sgu tit noget, som de andre ikke kan! Savner faktisk lidt de gamle Helicon 300..... Så skal helt sikkert, have sådan et par igen engang.......
Hvordan går det med forstærker-jagten?
|
|
|
Øh, jeg tror jeg er stået lidt af i denne her tråd....der sker hele tiden noget - men har du solgt dine Diva'er til fordel for de små Coupe ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Øh, jeg tror jeg er stået lidt af i denne her tråd....der sker hele tiden noget - men har du solgt dine Diva'er til fordel for de små Coupe ?  |
|
|
Yes! Man skulle ikke tro det, men Coupé har bare mere pondus, stik imod det fysiske udtryk 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Øh, jeg tror jeg er stået lidt af i denne her tråd....der sker hele tiden noget - men har du solgt dine Diva'er til fordel for de små Coupe ?  |
|
|
 ja fed beslutning ikke  det er fedt når folk vil erkende at bigger is not better  do it the nonamerikan way
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Og en Pioneer DV-717 er på vej til stuen. Den skulle være ganske glimrende som CD-drev, så det skal prøves  |
|
|
Glæder mig til at høre om dine indtryk på denne maskine! I disse dage kører Kaptajnen faktisk med sin DV-717 som drev!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Og en Pioneer DV-717 er på vej til stuen. Den skulle være ganske glimrende som CD-drev, så det skal prøves  |
|
|
Glæder mig til at høre om dine indtryk på denne maskine! I disse dage kører Kaptajnen faktisk med sin DV-717 som drev! |
|
|
Jamen jeg glæder mig skam også til at få den. Den skulle komme mandag i fin sort stand  Den skal kun fungere som CD-drev, da jeg stadig vil bruge min Sony DVD med HDMI til film.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Acer skrev:
|
|
Yes! Man skulle ikke tro det, men Coupé har bare mere pondus, stik imod det fysiske udtryk 
|
|
|
Det var da utroligt , hvordan med dybbassen ? Det kan der ikke være meget af i de små kasser  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
du ville blive overrasket, det gjorde L.B. ihverttilfælde  men under 30Hz er der ikke meget liv i de små og max SPL er noget lavere end Divaernes, men ellers kan Coupe noget ret fedt!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil gerne tro det....jeg havde en lignende oplevelse ved lytning på Xavian's ht-serie fra de mindste til de største hvor lyden bare blev bedre og bedre med skiftet til større modeller, eller gjorde den ? fordi da vi havde hørt på topmodellen en times tid skiftede vi til den lille igen, bare sådan for sjov skyld, og her blev jeg godt nok overrasket - det gjorde den lille fætter ganske godt . Jeg syntes især mellembassen blev mere dynamisk og "levende", men da jeg er basfreak kneb jeg mig selv i armen og kom frem til den erkendelse at jeg måtte være blevet lyttetræt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De må være rigtigt gode de Coupé - jeg var ovre et par timer og lytte på min onkels Diva, de spiller jo utroligt godt, så hvis du skifter til de små glæder jeg mig til at høre hvad de kan præstere.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Ja, jeg vil gerne tro det....jeg havde en lignende oplevelse ved lytning på Xavian's ht-serie fra de mindste til de største hvor lyden bare blev bedre og bedre med skiftet til større modeller, eller gjorde den ? fordi da vi havde hørt på topmodellen en times tid skiftede vi til den lille igen, bare sådan for sjov skyld, og her blev jeg godt nok overrasket - det gjorde den lille fætter ganske godt . Jeg syntes især mellembassen blev mere dynamisk og "levende", men da jeg er basfreak kneb jeg mig selv i armen og kom frem til den erkendelse at jeg måtte være blevet lyttetræt 
|
|
|
SPL og super dyb bas er ikke en prioritet for mig, men begge dele leverer de små kasser nu overraskende meget af alligevel.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
De må være rigtigt gode de Coupé - jeg var ovre et par timer og lytte på min onkels Diva, de spiller jo utroligt godt, så hvis du skifter til de små glæder jeg mig til at høre hvad de kan præstere.  |
|
|
Diva er også en fantastisk højttaler! Jeg synes Coupé har et bætte, mikro forspring, men der er jo også det med smag og behag. Du kan roligt glæde dig 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
SPL og super dyb bas ( hvad er der andet, at gå efter ???................. ........ ) er ikke en prioritet for mig, men begge dele leverer de små kasser nu overraskende meget af alligevel.
[/QUOTE]
Jeg glæder mig til, at vi skal gå videnskabeligt til værks og få nogle håndgribelige facts ( beviser eller mangel på samme ) på bordet - ( vi skal have målt lidt på dem og så ser vi hvor dybt de går og hvor meget de reelt kan leverer). så bliv på kanalen , jeg er sikker på at L.B. leverer det helt store dias show ( læs: billeder ) , ihvertfald hvis det viser sig, at de rent faktisk kan leverer bas ( nogenlunde ligsom at se venners 300 - 400 billeder af den samme lille "kødklump" ( nyfødte) i ti forskellige belysninger og vinkler en hel aften ............................. )
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|