Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
cvo2004 skrev:

Hej McHamreisommerhytte,

Synes lige jeg ville hilse på.

Fedt setup forresten, men jeg syntes det ligger lidt sløjt med seriøse udskiftninger.

De bedste hilsner fra den østjyske solformørkelse AKA McPriest.

Jamen kære McCVO - De er mere end velkommen her på tråden! Ikke mindst takket være Dem, er det slet ikke så tosset at sidde denne aften og lytte til Sarah Brightman.

Udskiftninger forsøger vi at holde på et minimum, selvom det normalt betyder indenfor et par dage . Spøg til side, så skal der jo engang imellem lige gås tilbage og bekræftes, hvor "hunden ligger begravet", så i week-enden satte jeg Audio Alchemy DDEv1.1 ind/ud af set-up'et og blev lidt overrasket over hvor stor en positiv forskel den giver. Det er dejligt lige at blive bekræftet, at man ikke er helt bims i låget efter alle de udskiftninger. Den pokkers DDEv1.1 er altså et hit her i hytten.

Silverline-sætte er måske ikke de bedste i verden, men det leverer en ganske fornuftig ydelse, som ikke generer eller kommer i vejen for nydelsen ved lytning. Så længe det ikke gør det, har det sin berettigelse rent lydmæssigt. Min "nye" NAD S100 forforstærker er ligesom S200 kvalitetsmæssigt fuldt på højde med mit tidligere Mark Levinson-grej. Når man skifter indgang er der et dejligt klik fra relæet og volumekontrollen kører "stramt" uden noget som helst slør. NAD mærket er måske ikke så sexet som Mark Levinson mærket, men NAD slår altså godt fra sig her. Jeg gætter på, at S100 er perlen i sættet. S200 er "bare" en 218THX i forklædning, men dårlig synes jeg ikke den er.

Nå, men det var bare det jeg ville sige, hilsen   Mc Hamre i sommerhytte

Hvad skete der egentlig med Krell'en?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Hvad skete der egentlig med Krell'en?

L.B. fra et par siden siden (men det er umuligt at holde øje med) skrev:
Krell er uden sammenligning den bedste pre jeg har ejet, men det koster også nogle $$

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Hej igen McHamreisommerhytte,

Grundet den tidligere nævnte svie i øjnene, som desværre også har bredt sig til skridtet, har jeg først fået postet idag.

Som kompensation for dette, fik pakken også en gang vievand (denne gang var jeg mere forsigtig, og fik ikke noget i øjnene) og en dobbelt håndspålæggelse.

De bedste hilsner fra solformørkelsen McPriest

Hej McPriest i mørket

Her i hytten er vi ligeglade med tiden, bare kablet har været igennem det nødvendigt, uundværlige og absolut nødvendige ritual. Det sidste D501 er som også bare til min VCR. Lidt frås, men jeg kan ikke holde ud at hverken se eller lytte på andet - ellers får jeg kløe i skridtet

cvo2004's underskrift skrev:
Pioneer M-22, Pioneer M-22, Pioneer M-22, Pioneer M-22, Pioneer M-22 og ...............................Dali Gravity

Må vi anbefale højttalere osv.
Ellers er det fine radiatorer du har der

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej og god formiddag McHamreisommerhytte,

Jeg modtog en lidt spændende pakke fra landet down under igår.

Det er efter godt et års søgen lykkedes mig, at støve det oprindelige non-hybride og halogen fyldte    VdH Magnum op, endda i et par pæne længder, og allerede nu må jeg erkende, at jeg har fundet afløseren for Clear-water'en.

Et lille pick eller to af udyret, med dets voldsomt  miljøskadelige plastik overtræk.

Gud bevarer PVC.

Hilsen McPriest .

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Det er efter godt et års søgen lykkedes mig, at støve det oprindelige non-hybride og halogen fyldte    VdH Magnum op, endda i et par pæne længder, og allerede nu må jeg erkende, at jeg har fundet afløseren for Clear-water'en.

Et lille pick eller to af udyret, med dets voldsomt  miljøskadelige plastik overtræk.

Gud bevarer PVC.

Hilsen McPriest .

Nice!

Fortæl fortæl, hvad ham Magnussen gør bedre...

Hvilke bananer er det, der?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Jamen så venligt godformiddag tilbage gode cvo AKA McPriest!

Jeg husker i fordums tid, ved et top-secret og beruset hifi-møde i det jyske at en opgave blev stillet; find det højttalerkabel som gør det samme for disse som D501 "original" gør for signalkabler.

Så har McPriest ellers lige gået og opsnuset det. Yderst interessant! Det gode er, at jeg glæder mig til at høre hvad det kan som Clearwater ikke kan. Den dårlige er, at jeg nu igen bliver ebay-junkie

Der ønskes en god dag herfra

ppp_dk skrev:

Det er de originale fra Grand-serien.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 30 August 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
cvo2004 skrev:

Gud bevarer PVC.

Hilsen McPriest .

Nice!

Fortæl fortæl, hvad ham Magnussen gør bedre...

Go'daw Stewart,

Det sidste først, bananen er den i mine øjne suveræne gamle Dali model, ikke at forveksle med den nye model i træsvøb.

Jeg har tidligere leget med den gamle (oprindelige) Clear-Water op imod den nye halogen frie type, og forskellen er ikke til, at tage fejl af.

Desværre er det ikke lykkedes mig, at få fat på mere af det gamle CW, det er helt tilbage fra først i firserne, og dengang blev det formentligt betragtet som noget billigt skrammel, med marginalt salg til følge. 

I mine øjne og ører, er den halogen frie Clear-Water (trods kvaliteter jeg ikke kan, eller ikke har kunnet finde i andre kabler), lidt tilgivende uden, at være decideret pænt. Det er ikke helt clean eller skarpt i kanterne, og dette har faktisk stor betydning når man snakker 3 dimensionelt perpektiv. I denne diciplin er det oprindelige Clear-Water væsentligt bedre, og så er der jo lige "musikken", som det gamle, ikraft af bedre højfrekvens og generelt renere kanter, leverer meget mere af.

Det bringer mig så til Magnum'men, som også besidder denne rene og direkte spille facon, plus en rigtig dejlig bund. Jeg er en sucker for dejlig "fed" bund, vel og mærke så længe der er fuldstændigt styr på den, og den er uden antydning af markeringer.

Hilsen McPriest  

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Wa koster så det Dirty Harry VDH MAGNUM gøjl??

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Det koster vel hvad du er villig til at give, idet den jo desværre åbenbart ikke laves mere!

Ærgeligt at alt det fede ikke laves længere!

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 30 August 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hej Rock,

Skulle du få lyst til, at finde Magnum'en hedder det Ebay .

Jeg har haft lyttelabberne ude i over et år, før det som sagt nu er lykkedes mig, at finde tilstrækkeligt til at kunne "lege" med.

Jeg måtte slippe det der ligner 350 Dkk. pr. meter, men det nytter ikke, at surmule  over dette. Jeg ville have det, og var villig til en ren  blodfighte for, at kunne lægge mine klamme hænder på det .

Hilsen McPriest AKA Claus

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

skrider det frem med nybyggeriet?

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 31 August 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

God morgen i tråden McHamreisommerhytte,

Lidt nyt fra vestfronten.

Du kender jo min svaghed for Vintage-udstyr, og i særdeleshed for en hvis Pioneer ting.

Jeg ynder jo, at bruge tid på, at bringe disse gamle slæder tilbage til oprindelig stand (ab fabrik) eller så tæt på som muligt, og det indebærer checkning/reparation/udskiftning af alle dele der måtte være defekte (dette er iøvrigt meget sjældent), rengøring, justering og så videre.

Jeg har netop her til morgen modtaget endnu en klient i meget flot stand, uden nogen transportskader, ja det vil sige, der var en enkelt.

Netstikket var knust, men det sparer mig bare for, at skille dette ad, de netstik ryger alligevel af H... til.

Jeg har tilladt mig, at spamme Herren's tråd med et par Pick's

Et mere,

Og endelig den eneste skade (forstærkeren er helt uden),

De bedste hilsner McPriest

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

God morgen i tråden McHamreisommerhytte,

Lidt nyt fra vestfronten.

Du kender jo min svaghed for Vintage-udstyr, og i særdeleshed for en hvis Pioneer ting.

Jeg ynder jo, at bruge tid på, at bringe disse gamle slæder tilbage til oprindelig stand (ab fabrik) eller så tæt på som muligt, og det indebærer checkning/reparation/udskiftning af alle dele der måtte være defekte (dette er iøvrigt meget sjældent), rengøring, justering og så videre.

Jeg har netop her til morgen modtaget endnu en klient i meget flot stand, uden nogen transportskader, ja det vil sige, der var en enkelt.

Netstikket var knust, men det sparer mig bare for, at skille dette ad, de netstik ryger alligevel af H... til.

Jeg har tilladt mig, at spamme Herren's tråd med et par Pick's

Et mere,

Og endelig den eneste skade (forstærkeren er helt uden),

De bedste hilsner McPriest

Halløwsan McPriest

Lækkert dyr, der!

Hvilke netstik kommer du på?

Netkablet ligner noget skærmet maskinkabel - er det godt eller skifter du også dette?

Sorry Hijack igen!

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Er det en ny forstærker til LB??

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

@cvo2004

Det er en flot forstærker - den Pioneer !

Kan du stadig skaffe lytter, med præcis samme design/tekst, eller må udseenet ændres, hvis du vil skifte dem ud ?
Det er nogle flotte lytter, nemlig.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@cvo2004

Det er en flot forstærker - den Pioneer !

Kan du stadig skaffe lytter, med præcis samme design/tekst, eller må udseenet ændres, hvis du vil skifte dem ud ?
Det er nogle flotte lytter, nemlig.

Hej Spencer,

Det kan ikke længere lade sig gøre, at skaffe lytterne til den.

Jeg var så heldig, at få fat på en god håndfuld NOS lytter på et tidspunkt (Originale parrede Sanken transistorer har jeg rigeligt af), men siden har det været umuligt, det skal så retfærdigvis siges, at der ikke i en af de vel efterhånden 10 styk M-22'ere jeg har haft mellem hænderne, har været en eneste lyt der ikke fungerede optimalt, det eneste de har haft behov for har været motion.

Jeg har heller ikke, fra de M-22 nørder jeg har kontakt til rundt omkring i Europa, hørt om lækkende lytter.

Hilsen Claus AKA McPriest 

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 31 August 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Go'daw igen i tråden,

Så har M-22'eren haft bundkarret fjernet for en foreløbig inspektion, og med undtagelse af netkablet (som alligevel bliver smidt langt væk) fremstår den 100% original, ingen hjemmefusk og klatlodderi her, som man jo desværre meget ofte ser i vintage grej, enten på grund af hjemme reparationer eller som det oftest ses, på grund af diverse komplet tåbelige og hjernedøde modifikationer, udført af folk uden den mindste flair for, at vurderer den endelige lyd eller for den sags skyld, ordentligt loddearbejde.

Når jeg nu alligevel har kapret  Hr. McHamreisommerhytte's tråd, er her et par pick's:

Hilsen McPriest

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Gud bevarer PVC.

Hilsen McPriest .

Hvad er den primære forskel på dette og så hybriden?

Hvorfor skulle det være bedre?

Jeg har selv kig på noget Vdh kabel. CS-122/352 eller lign.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 31 August 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
cvo2004 skrev:

Gud bevarer PVC.

Hilsen McPriest .

Hvad er den primære forskel på dette og så hybriden?

Hvorfor skulle det være bedre?

Jeg har selv kig på noget Vdh kabel. CS-122/352 eller lign.

Den hybride er hybrid (du må selv gå på VdH's hjemmeside, hvids du vil vide mere), det er en af de to forskelle, den anden forskel er, at der på den nye hybride udgave, er brugt et helt andet material til isolering, VdH's såkaldte hallogen frie Hulliflex, som jeg desværre ike har nogen positive oplevelse med, ilighed med deres kulfis (kul bruges i damplokomotiver) og ikke i kabler, den gamle udgave er heldigvis med  miljøskadeligt PVC.

At det skulle være bedre, er noget jeg personligt konkluderer, og andre kan da naturligvis være af en anden opfattelse, det er jo en fri verden vi lever i  .

Hilsen Claus

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Uden at være alt for Lektor Blomme eller Moderator agtig vil jeg alligevel i respekt for L.B.s tråd opfordre til at bruge denne tråd til VDH kabler http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5519 

Og oprette en særskildt tråd med den dejlige Pioneer M22 med masser af billeder på "side 42"!

Venligste hilsner og hygge fra
Johnny Vegas

http://www.terkelintrouble.com

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum