Emne: LB film & musik set-up ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
cvo2004 skrev:
sHaCk_kO skrev:
|
der er jo andet end Coupér og Divaér her i verden  
|
|
|
Hvad?
Hilsen McPriest 
|
|
|
Dali Grand! |
|
|
God formiddag,
Hvorledes går det med dobbelt-latrin'et, er det blevet tømt her til morgen .
Hilsen Tossen 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgeli, vis ikke vi var lidt tosset nogle gange ville det jo blive for kedeligt hehe   __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
VA Beethoven, B&W Nautilus, og der er lidt flere, som jeg bestemt mener spiller bedre  |
|
|
Det håber jeg du mener som en joke, ellers har du ikke hørt hverken diva eller coupe i en sammenhæng som yder dem retfærdighed!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, det der skræmmer mig mest , er at en Coupe absolut IKKE er den første højttaler, jeg kommer til at tænke på, når jeg skulle gætte på den kære hr Kyhn´s valg af steroe htér ( heldigvis har han et par eller fire mega toilettønder også ( 801/808 ére),for nu at blive i sproget og det gør, at jeg bliver helt rolig igen ). Så enten er Daliérne bedre end jeg husker eller så også er han kommet til skade under "krigen" 
Jeg har hørt Couperne en del før i tiden ( og solgte dem også i min klubtid ) og husker dem absolut som gode, men erkender, at de ikke har gjort et uindgenkaldeligt indtryk på mig ( så ville jeg nok ha´haft dem idag selv ) , men jeg vil snige mig over til L.B og lige opfriske mit indtryk ( tør slet ikke nævne , at Divaérne kunne jeg faktisk også godt lide , granderne lød desværre i "mit" demorum dengang, lidt for bassede og vamsede til mig, men det har sandsynligvis været pga. af de forstærkere, vi spændte foran dem og rummets størrelse.
Mit valg af de gamle 802ére er ikke baseret på, at jeg tror, " at de er de bedste/mest korrekte i verden" osv. - faktisk nok et stykke fra sikkert , men dengang jeg så dem og hørte dem, faldt jeg bare for dem, kald det kærlighed ved første blik/lyt - kunne godt lide deres lidt ( efter min mening) varme, fyldige lyd, med en meget defineret og detaljeret mellemtone, der får stemmerne meget "up-front" og et lidt Weird, men fedt/specielt udseende/design + en konstruktion/byggekvalitet, der virker meget gennemført og på et ganske pænt kvalitetsniveau i forhold til den daværende pris.
Det tog mig 3 1/2 år (´s opsparing ) at få det første sæt ( på trods af, at jeg endda "selv" solgte dem ) og har aldrig fortrudt ( og har dem stadig mere end ti år efter + 3 sæt mere ........samler-manien, CVO2004 ) .
Skulle jeg prøve noget nyt, ville jeg gerne prøve at lytte på nogle Vandersteen ( 3A + subber eller 5A ) eller måske et par Dunlavy IV/V, begge typer, skulle efter sigende være mere "hifi-korrekte", men jeg har ikke hørt nogen af dem.....endnu ..............eller måske et par Nautilus 800D, hvis de ikke havde kostet så mange penge og jeg slet ikke har rumstørrelsen til dem ( husk, jeg er primært filmnørd idag og skal jo så mindst have en 5-6 stykker ) .
Jeg undskylder ikke det lidt OT , da jeg ved, at L.B. er lykkelig, bare nogen skriver noget i hans tråd 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
hmm, det der skræmmer mig mest , er at en Coupe absolut IKKE er den første højttaler, jeg kommer til at tænke på, når jeg skulle gætte på den kære hr Kyhn´s valg af steroe htér ( heldigvis har han et par eller fire mega toilettønder også ( 801/808 ére),for nu at blive i sproget og det gør, at jeg bliver helt rolig igen ). Så enten er Daliérne bedre end jeg husker eller så også er han kommet til skade under "krigen" 
Jeg har hørt Couperne en del før i tiden ( og solgte dem også i min klubtid ) og husker dem absolut som gode, men erkender, at de ikke har gjort et uindgenkaldeligt indtryk på mig ( så ville jeg nok ha´haft dem idag selv ) , men jeg vil snige mig over til L.B og lige opfriske mit indtryk ( tør slet ikke nævne , at Divaérne kunne jeg faktisk også godt lide , granderne lød desværre i "mit" demorum dengang, lidt for bassede og vamsede til mig, men det har sandsynligvis været pga. af de forstærkere, vi spændte foran dem og rummets størrelse.
Mit valg af de gamle 802ére er ikke baseret på, at jeg tror, " at de er de bedste/mest korrekte i verden" osv. - faktisk nok et stykke fra sikkert , men dengang jeg så dem og hørte dem, faldt jeg bare for dem, kald det kærlighed ved første blik/lyt - kunne godt lide deres lidt ( efter min mening) varme, fyldige lyd, med en meget defineret og detaljeret mellemtone, der får stemmerne meget "up-front" og et lidt Weird, men fedt/specielt udseende/design + en konstruktion/byggekvalitet, der virker meget gennemført og på et ganske pænt kvalitetsniveau i forhold til den daværende pris.
Det tog mig 3 1/2 år (´s opsparing ) at få det første sæt ( på trods af, at jeg endda "selv" solgte dem ) og har aldrig fortrudt ( og har dem stadig mere end ti år efter + 3 sæt mere ........samler-manien, CVO2004 ) .
Skulle jeg prøve noget nyt, ville jeg gerne prøve at lytte på nogle Vandersteen ( 3A + subber eller 5A ) eller måske et par Dunlavy IV/V, begge typer, skulle efter sigende være mere "hifi-korrekte", men jeg har ikke hørt nogen af dem.....endnu ..............eller måske et par Nautilus 800D, hvis de ikke havde kostet så mange penge og jeg slet ikke har rumstørrelsen til dem ( husk, jeg er primært filmnørd idag og skal jo så mindst have en 5-6 stykker ) .
Jeg undskylder ikke det lidt OT , da jeg ved, at L.B. er lykkelig, bare nogen skriver noget i hans tråd 
|
|
|
Hej igen D.J.
Jeg oplever HiFi og kravene til den lyd der i sidste ende kommer ud, som værende meget individuelle, og for mig er det faktisk en meget personlig ting, og når jeg har gang i nyt udstyr eller skal lytte på eksempelvis kabler, foregår det altid alene, da jeg i den situation ikke kan sidde og lytte sammen med andre, det ødelægger simpelthen min koncentration.
Når jeg foreksempel har valgt Coupé, er det fordi den er i besiddelse af kvaliteter, jeg sætter meget højt, men derfor går jeg jo ikke ud i fuld alvor og agiterer for, at alle skal anskaffe sig Coupé'er, blandt andet fordi, jeg ikke behøver den bekræftelse af mine personlige valg.
Når Kyhn har valgt Coupé'en, tror jeg det hænger lidt sammen med, at han ilighed med undertegnede, er faldet for den intimitet eller tosomhed som Coupé'en er verdensmester i, er setuppet iorden, synger sangerinden simpelthen for dig og kun dig!.
Det hænger selvfølgeligt lidt sammen med, at det er en 2-vejs konstruktion, hvor homogenitet fra starten har været et meget vigtigt parameter.
Jeg lytter ret ofte til en anden 2-vejs konstruktion, nemlig Coupé'ens storebror Megaline, og det er påfaldende hvor ens klangbalance og homogenitet er på disse 2 ht'er.
Hilsen McPriest/Claus
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer med jeres små tøse Coupéer  Der skal en Diva til at få den op og stå, ikke drenge??  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
Jer med jeres små tøse Coupéer Der skal en Diva til at få den op og stå, ikke drenge??  |
|
|
Ja, eller en Megaline, i det selskab er Diva'en helt til grin og fuldstændig impotent .
Hilsen McCoupé .
|
|
|
Ved du eventuelt, hvor man kan lægge øre til Megaline? Hørte den engang for en del år tilbage, og det kunne været fedt at "sparke dæk" på den igen  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
| Wa koster så det Dirty Harry VDH MAGNUM gøjl?? |
|
|
Det koster vel hvad du er villig til at give, idet den jo desværre åbenbart ikke laves mere!
Ærgeligt at alt det fede ikke laves længere!
|
|
|
Så er der heldigvis kommet så meget andet fedt grej - det handler bare om at komme videre!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Det koster vel hvad du er villig til at give, idet den jo desværre åbenbart ikke laves mere!
|
|
|
Så er der heldigvis kommet så meget andet fedt grej - det handler bare om at komme videre!  |
|
|
nyt eller brugt, der er desværre langt mellem de rigtig fede ting  Så jeg håber på at Magnum er aceptabelt!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
ppp_dk skrev:
cvo2004 skrev:
sHaCk_kO skrev:
|
der er jo andet end Coupér og Divaér her i verden  
|
|
|
Hvad?
Hilsen McPriest 
|
|
|
Dali Grand! |
|
|
God formiddag,
Hvorledes går det med dobbelt-latrin'et, er det blevet tømt her til morgen .
Hilsen Tossen 
|
|
|
Hvem var det nu der tømte latrinet?
http://www.imdb.com/title/tt0088286/quotes Top Secret!
Latrine, Resistance Member: [throws dead carrier pigeon on table]
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
Jer med jeres små tøse Coupéer Der skal en Diva til at få den op og stå, ikke drenge??  |
|
|
Ja, eller en Megaline, i det selskab er Diva'en helt til grin og fuldstændig impotent .
Hilsen McCoupé .
|
|
|
Ved du eventuelt, hvor man kan lægge øre til Megaline? Hørte den engang for en del år tilbage, og det kunne været fedt at "sparke dæk" på den igen 
|
|
|
Næste gang jeg kommer ned til dig, smutter vi en tur ud i nabolaget.
Ikke langt fra dig står der et par Megaline og et særdeles fornuftigt anlæg, og det kan du sagtens komme til, at lægge et øre til, men pas på, intet lyder bagefter helt så fedt som det plejer, når man har hørt disse i et godt set-up.
Hilsen McPriest
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
ppp_dk skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
|
Så er der heldigvis kommet så meget andet fedt grej - det handler bare om at komme videre! 
|
|
|
Sikkert, men jeg er nu glad for alt det fede, som desværre ikke laves længere - hvilket mit setup også bærer præg af!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
Ved du eventuelt, hvor man kan lægge øre til Megaline? Hørte den engang for en del år tilbage, og det kunne været fedt at "sparke dæk" på den igen 
|
|
|
Ikke langt fra dig står der et par Megaline og et særdeles fornuftigt anlæg, og det kan du sagtens komme til, at lægge et øre til, men pas på, intet lyder bagefter helt så fedt som det plejer, når man har hørt disse i et godt set-up.
Hilsen McPriest
|
|
|
Spændende Hvor meget forstærkergrej, skal der til at få Megaline i godt humør? (hvor mange DOXAer skal der til) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
|
|
|
Hilsen McPriest
|
|
|
Spændende Hvor meget forstærkergrej, skal der til at få Megaline i godt humør? (hvor mange DOXAer skal der til)
|
|
|
Ingen, hvis det skal lyde ordentligt ,
Hilsen McFanden .
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
|
|
|
Hilsen McPriest
|
|
|
Spændende Hvor meget forstærkergrej, skal der til at få Megaline i godt humør? (hvor mange DOXAer skal der til)
|
|
|
Hilsen McFanden .
|
|
|
Hov hov du  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
|
|
|
Hilsen McPriest
|
|
|
|
|
|
Hilsen McFanden .
|
|
|
Hov hov du 
|
|
|
Gentag efter mig: M-22 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
|
|
|
Hilsen McPriest
|
|
|
|
|
|
Hilsen McFanden .
|
|
|
Hov hov du 
|
|
|
Hej Rock,
Nu må du lige tørre de af kinderne, og tage dig lidt sammen .
Faktum er, at det formentligt sagtens kan lade sig gøre, at fodre et sæt Megaline fra 2 styk Doxa, spørgsmålet er bare hvorledes det ville falde ud, da der skal lidt mere end almindeligt store behårede boller til, for at drive et sæt Megaline, husk på, at der er tale om totalt 24 styk 6,5 tommer basmellemtoner, og et, for forstærkeren ikke ukompliceret bånd, eller rettere 6 styk (3 til hver side).
Hilsen McPriest
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:
|
|
Hilsen McCoupé .
|
|
|
|
|
|
Hilsen McPriest
|
|
|
|
|
|
Hilsen McFanden .
|
|
|
Hov hov du 
|
|
|
Gentag efter mig: M-22 
|
|
|
Hej McHamreisommerhytte 
Long time no see/nyt at se dig i tråden .
Jeg er alvorligt bange for, at et par M-22'ere vil få sine problemer med et par Megaline , det kan nok gå ved moderate lytteniveauer, men skal der bankes tæpper og flyttes indbo tror jeg nok, at sikringskredsløbene i M-22'erne forlængst har taget over.
Den er kun på 2x30 watt, og selvom den har skreget både Grand og Diva'er op uden overhovedet, at miste det midste greb om tingene, er Megaline'en en noget anderledes mundfuld, den er ikke for pattebørn .
Hilsen McPriest 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|