Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
EN ANDEN TING. HVIS ALLE JER MED DE SMÅ "HOMOKASSER" (LÆS: COUPÉ)  ØNSER VARM LÆKKER LYD, SÅ HAR DOXA OG DIVA TABT PÅ FORHÅND. MEN HVIS I MENER AT M22 ER EN NEUTRAL (NÆSTEN DA) GENGIVER, MED MASSER AF DYNAMIK OG SOUNDSTAGE, SÅ VILLE DET DA VÆRE EN ANDEN SAG...

MEEEEEEN, DEN LUX EFFEKT...................... DEN VILLE JEG MULIGVIS GERNE BYTTE MIN DOXA MED.............

Du må igang med at byde Mr. Rock!

Coupé og M-22 er ikke til at drive diskotek, men næsten

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

DAMM, DEN ER LÆKKER DEN LUXMAN. JEG HAR HAFT ET PAR STYKKER AF DEN GAMLE 500 SERIE, OG DE VIL FOR ALTID STÅ SOM NOGET "HIGH END" FOR MIG.

CVO2004: KAN DU IKKE KOMME MED ET PAR DATOER DER PASSER DIG, SÅ VIL JEG FORLÆGGE KONEN DET

EN ANDEN TING. HVIS ALLE JER MED DE SMÅ "HOMOKASSER" (LÆS: COUPÉ)  ØNSER VARM LÆKKER LYD, SÅ HAR DOXA OG DIVA TABT PÅ FORHÅND. MEN HVIS I MENER AT M22 ER EN NEUTRAL (NÆSTEN DA) GENGIVER, MED MASSER AF DYNAMIK OG SOUNDSTAGE, SÅ VILLE DET DA VÆRE EN ANDEN SAG...

MEEEEEEN, DEN LUX EFFEKT...................... DEN VILLE JEG MULIGVIS GERNE BYTTE MIN DOXA MED.............

Ja, det kan jeg sku' godt forstå, havde jeg en Doxa ville jeg sku' også være parat til, at bytte den væk for ligegyldigt hvad .

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:

DAMM, DEN ER LÆKKER DEN LUXMAN. JEG HAR HAFT ET PAR STYKKER AF DEN GAMLE 500 SERIE, OG DE VIL FOR ALTID STÅ SOM NOGET "HIGH END" FOR MIG.

CVO2004: KAN DU IKKE KOMME MED ET PAR DATOER DER PASSER DIG, SÅ VIL JEG FORLÆGGE KONEN DET

Ja, det kan jeg sku' godt forstå, havde jeg en Doxa ville jeg sku' også være parat til, at bytte den væk for ligegyldigt hvad .

Nej nej, den Doxa skal bare have nogle NOS-lytter i, fra 1976 (vi havde sort/hvid-TV dengang, husker jeg).
Alternativt kan man bage Doxaen ved 100 grader, i 14 dage, for at simulere lidt ældning af lytterne.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
cvo2004 skrev:
rockforlife skrev:

Nej nej, den Doxa skal bare have nogle NOS-lytter i, fra 1976 (vi havde sort/hvid-TV dengang, husker jeg).
Alternativt kan man bage Doxaen ved 100 grader, i 14 dage, for at simulere lidt ældning af lytterne.

Ja, den kan få nogle NOS-lytter, og bagefter bager vi den ved 1000 grader  , spørgsmålet er bare, hvor  får vi lov til at bage den henne, der er da vist kun Kommune-Kemi tilbage .

Hilsen McClaus nu med HOMOKASSER aka Coupé

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Homokasser - nu stopper i fanme

De bætte sataner overrasker mange...

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Der sker skisme da noget i tråden her for tiden.

Lækker lækker lækker forstærker ellers. Må håbe den lyder lige så godt om den ser ud, men det kan man jo bare spørge cvo om

CVO du er da ved at have fået ham godt oplært efterhånden

til dit setup 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det er nogle mere faste kasser end de lange Diva slaskekasser.  (- ikke et ondt ord om Diva iøvrigt )

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:

Det er nogle mere faste kasser end de lange Diva slaskekasser.  (- ikke et ondt ord om Diva iøvrigt )

Nå, hvorfor ikke, der er sku' da ingen normale mennesker der frivilligt har sådan et par DÅREKISTER (til de Diva ejere der ikke ved hvad udtrykket dækker over, og det er formentligt flertallet , brug venligst Google) stående og slet ikke, når man tænker på, at de rent faktisk spiller af H****de  til.

Hilsen Ham med HOMOKASSER

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej DJ din gamle SPL-dude og tak for en god ”anmeldelse” 

D.J. skrev:
Her en "lille" melding fra en uafhængig og absolut Nakamichi/B&W farvet , rundt på gulvet, halvdøv/halvgammel grej freak, som ser 50 film, inden den første CD kommer på .

Mit sidste lytteindtryk fra L.B´s dejlige store stue, var en opsætning med Divaér og ML 331  ( fik ikke lyttet særligt meget på hans Krell periode  ):derudover sammenligner jeg mest med mit eget setup,hvor lyden  ligger meget frisk i hukommelsen ( har lige lavet hele lo**et om og nok brugt de første 50 - 100 timer på at lytte til  2 -kanals hifi , mens jeg rykkede højttalere, difussore, subwoofere, justerede frekvensgange, delefiltre, skæringsfrekvenser osv. osv. ).

Først må jeg sige, at M22éren er sgu´ganske pæn, at kigge på IRL og var det ikke for tænd/sluk knappen og måske den grå (plastic ?) klap/forhøjning hvor HT-terminalerne og tænd/sluk drejeknappen sidder, ville man aldrig have gættet, at dette var en forstærker fra 1970érne  - yderst veldimensioneret og pænt layout med lidt hang til at "vise sig" lidt ( de synlige dual trafoér, store ladelytter og gedigne køleribber ) - fysisk var den omtrent samme størrelse, som en PA-5 ér ( måske lidt lavere ? ) og da jeg kan lide 5érens´ lidt "potente" look, er der ingen tvivl om at jeg ubestridt også synes om Pioneers look ..........Læs: den var nydeeeeelig .

Det skal også nævnes, at den her, var absolut i superflot stand, næsten ingen skønshedsfejl overhovedet og lignede nærmest grotesk ikke et billede på en effektbørge fra  ca. 1976 

Jamen standen syner af, at den kunne være næsten ny. LB er super happy også hvad det angår.

D.J. skrev:
Lydmæssigt var mit førstehåndsindtryk, at Coupe/M22 og S100      ( Kyhn hentede desværre lige samtidigt sin Daner forforstærker, som efter L.B´s udtalelse spiller markant bedre - så øv, kunne have været sjovt at lytte på også  )     spillede utroligt varmt ,blødt, "flydende" og harmonisk - ingen tvivl om at det er ikke en kombination , man bliver "lyttetræt" af, det virkede lækkert, behageligt og meget "musikalsk" - specielt kunne jeg godt lide "stemmerne" , de virkede dejlig naturlige og "rene".

Mit første indtryk var også at lydbilledet var en lille smule "tilbagelænet" i forhold til feks. mit eget efter hukommelen, hvor typisk stemmerne ( nok pga. B&Wens lidt mere "agressive" mellemtone !? ) umiddelbart virker lidt mere "fremme" i lydbilledet og måske også lidt mere agressive ( up-front ? ). Samtidig må jeg også sige, at jeg synes faktisk, at "dybden i lydbilledet" ( dybdeperspektivet ? ) havde jeg hørt bedre ( det "bedste" jeg har hørt til nu, faktisk) på netop L.B´s Diva /ML331 ( ka´ikke huske hvilken forfor - L.B ? )   kombination, hvor det  "strakte" sig langt bagud forbi L.B´s  hus fysiske rammer ( divaérne stod ca. 1,5m fra bagvæggene ) . Breddeperspektivet var stort , flot og imponernede "lækkert" , man har ingen fornemmelse af højttalere der "spiller", lydene "opstod" nærmest af sig selv forskellige steder i rummet ( håber at beskrivelsen giver mening  ? ).

Den Daner pre er meget savnet . Den var mere udstrakt i bunden og samtidig mere defineret. Dertil kommer mere ”hul igennem” som NAD S100 ikke besidder. Jeg må i gang med at lede, men de hænger ikke just på træerne. Hvis jeg kan få fingre i en køber jeg den og lever uden fjernbetjening der. Planen er så at finde en Audio Alchemy DDEv3.0 konverter som har fjernbetjening med volumekontrol. Derefter skal alle andre kilder så kobles på min SS-reciever som jo kan fjernbetjenes. De betyder flere handler, men hva’ pokker, tråden skulle jo nødigt gå i stå.

D.J. skrev:
En anden lille ting jeg syntes og hermed laver et lille gæt på, var i basområdet og her må jeg først lige indskyde, at Couperne imponerede og overraskede mig  ( som L.B. har nævnt tidligere i sin tråd ) med en kraft og fylde i bassen, som var/er mere udtalt end den var med Divaérne  (ja,ja L.B, ved godt at du sagde det    ). Nå, men mit gæt går på at L.B. har med sine Coupernes placering i hans rum et hæv i basområdet ved de 50 - 70 hz, som gør, at de kommer til at virke ekstremt fyldige og meget "større" end de er - havde man ikke set dem, ville jeg have gættet på et par gulvhøjttalere  ( grunden til mit gæt er fordi, at jeg har selv haft et pænt hæv ved 55 hz her hos mig og det lød lige præcis på samme måde - det gav en imponerende fyldig og "fuld" bas, men hos mig var den bare mere "overdrevet" og lidt mere "flommet" og en tone agtigt - hos L.B . var/er bassen stadig langt mere veldefineret og ikke flommet, bare lidt fyldig ) .  Vi vil på et eller andet tidspunkt lige tage min SMS-1´er over til ham og se om jeg har ret ( og så kan vi jo evt. lige rykke dem lidt rundt og se om det kan blive endnu bedre  ).

Der er nok et hæv, men det er ikke generende, selvom jeg savner det som Daner’en gjorde.

D.J. skrev:
Efter jeg nu er kommet hjem, røg jeg selvfølgelig direkte ned i rummet og spillede de samme numre, som vi lyttede til hos L.B og jeg må så konstaterer, at min første indtryk af, at min mellemtone var "agressiv" i forhold er nok lidt overdrevet - faktisk lyder den meget som hos L.B. , dog virkede hans måske et lille hak "renere" og mindre "rå" !?

En anden faktor, som jeg ( tror) snyder/spiller ind bla. angående min umiddelbare indtryk af hans lidt mere tilbagelænede lyd contra min er - at da jeg spiller i et markant mindre rum ( knap 20m2), méd større højttalere og meget tættere på højttalerne ( kun 2,6m fra ) , virker min lyd mere "intim" eller "up-front" - hvorimod L.B har langt større rum ( 50m2?), mindre HTére og meget længere afstand til dem ( 4,5m - 5,5m ? ) gør, at det lige umiddelbart kom til at virke lidt mere "tilbagetrukket" , men med et usædvaneligt stort , bredt, homogent og dejligt lydperspektiv.

Mit rum er 50 kvm, det er rigtigt. Nu har jeg jo selv haft B&W en del år og de er mere ”in your face” i mellemtonen. Samtidig er de lidt mere aggressive generelt, så jeg er for så vidt enig med dig. Derefter skal man så vælge hvad man ”hænger” til.

D.J. skrev:
Konklusion :    efter min mening er det en imponerende god kombination af grej og hvis man tager pris med i betragningen, er der INGEN sammenligning mellem Diva/ML og den langt mere attraktive løsning med M22/Coupér - et klart hit

Tak. Jeg er 100% enig.

D.J. skrev:
L.B. jeg bøjer mig og erkender, at du gjorde klogt i at bytte, som du har gjort  

Tak igen min ven. Jeg er selv meget tilfreds, men det var lidt med rumlen i maven af jeg bevægede mig tilbage til Coupé og valgte at kombinere dem med en vintage-sag på min alder. Der har selvfølgelig været en eller to der har været rare at give mig tips i den retning. Jeg VIL selv kunne høre det, men det virker næsten omsonst efterhånden for vedkommende har ramt ”spot on” hver gang.  

D.J. skrev:
og jeg synes, at det spiller kanon godt sammen , det eneste punkt, som grejet, ikke opfylder  af mine personlige krav/behov   ( dette kommer nok ikke som en overraskelse for dig  ) og som ville have gjort, at jeg ville have levet lykkeligt  ( til mine dages ende ? ) med det , er: Det kan simpelhen ikke spille så højt  som jeg ønsker ( og gør )

Det vidste jeg godt.

Tak for en hyggelig eftermiddag i casaLB

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Ja, her er der gang i den som altid

Nobody skrev:
Lækker lækker lækker forstærker ellers. Må håbe den lyder lige så godt om den ser ud, men det kan man jo bare spørge cvo om

Ja, CVO og jeg deler vist lyd-ideal har jeg efterhånden indset.

Nobody skrev:
 til dit setup 

Takker, det er bedre end nogensinde.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

til dit setup 

Hej Nobody,

Det var da på tide du kikkede forbi , og jo, vi prøver at hygge os det bedste vi har lært.

Nu er der jo ingen af os der er spor seriøse, så der er sku' ikke noget at sige til, at det hele går op i hat og briller .

Med hensyn til L.B. så prøver jeg virkelig, at præge ham på den værst tænkelige måde, hver gang der bare er det mindste optræk til noget fornuftigt, sørger jeg for, med det samme at trække niveauet ned igen.

Men han er nu altså en dejlig dreng . EDIT : Og det er altså ikke fordi jeg spiller på HOMOKASSER .

Hilsen McClaus

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 11 September 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
[QUOTE=rockforlife]EN ANDEN TING. HVIS ALLE JER MED DE SMÅ "HOMOKASSER" (LÆS: COUPÉ)    Jeps, det er det rette navn for dem , men okay indrømmet, de spiller da nogenlunde  ............altså af størrelsen, at være....og prisen......og konstruktionen.......og .......hm......det er da vist også nogle "dejlige" drenge, der ejer dem .............øh, nej, jeg har ikke cuper´ og skal heller ikke - se nedenstående

Coupé og M-22 er ikke til at drive diskotek, men næsten   Se, de er her, at du kommer ud i noget snavs L.B - groft set kan de ikke spille mit lokum op, men de forsøger uhyggeligt charmerende, varmt og blødt.....nærmest lidt homo-agtigt..........se overstående

NB. for en god ordens skyld, skal jeg nævne, at jeg har set L.B´s "kone" og nej, det er IKKE en mand..................øh, tror jeg.......................   (  L.B - det er fair nok, hvis du næste gang, du er forbi  mig , river hovederne af 802érne   )

MCsixpack....eller er det MCseven nu ?

Forresten på det link, der blev vist til dig, CVO, var det ikke en anden type on/off knap ( switchbørge i stedet for en drejefætter ) , der var afbilledet ? ændrede man undervejs i produktionen eller hvad ?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Forresten på det link, der blev vist til dig, CVO, var det ikke en anden type on/off knap ( switchbørge i stedet for en drejefætter ) , der var afbilledet ? ændrede man undervejs i produktionen eller hvad ?

Du mener fra her:

Til her:

Det kan jeg egentlig godt se.

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
L.B. skrev:
[QUOTE=rockforlife]EN ANDEN TING. HVIS ALLE JER MED DE SMÅ "HOMOKASSER" (LÆS: COUPÉ)    Jeps, det er det rette navn for dem , men okay indrømmet, de spiller da nogenlunde  ............altså af størrelsen, at være....og prisen......og konstruktionen.......og .......hm......det er da vist også nogle "dejlige" drenge, der ejer dem .............øh, nej, jeg har ikke cuper´ og skal heller ikke - se nedenstående

Coupé og M-22 er ikke til at drive diskotek, men næsten   Se, de er her, at du kommer ud i noget snavs L.B - groft set kan de ikke spille mit lokum op, men de forsøger uhyggeligt charmerende, varmt og blødt.....nærmest lidt homo-agtigt..........se overstående

NB. for en god ordens skyld, skal jeg nævne, at jeg har set L.B´s "kone" og nej, det er IKKE en mand..................øh, tror jeg.......................   (  L.B - det er fair nok, hvis du næste gang, du er forbi  mig , river hovederne af 802érne   )

MCsixpack....eller er det MCseven nu ?

Hej D.J.

Nej, det er bare en 2. sortering .

Den model du så i linket, er formentlig en Hong-kong model, eller ihvertfald en model fra østen, og derovre var den af en eller anden grund udstyret med denne, i mine øjne, lidet kønne (læs=Grimme) vippekontakt.

Teknisk er der også forskel på modellerne, men det er også i småtingsafdelingen.

Hilsen McClaus

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

D.J. skrev:

Du mener fra her:

Til her:

Det kan jeg egentlig godt se.

Det er godt nok en hemmelighed, men jeg har ladet mig fortælle (fra pålidelig kilde), at den nederste model skulle spille klart bedre, blandt andet fordi den lidt slankere on/off knap skulle afsætte væsentligt færre resonanser i chassiet .

Hilsen McClaus

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
rockforlife skrev:
EN ANDEN TING. HVIS ALLE JER MED DE SMÅ "HOMOKASSER" (LÆS: COUPÉ)  
  Jeps, det er det rette navn for dem , men okay indrømmet, de spiller da nogenlunde  ............altså af størrelsen, at være....og prisen......og konstruktionen.......og .......hm......det er da vist også nogle "dejlige" drenge, der ejer dem .............øh, nej, jeg har ikke cuper´ og skal heller ikke - se nedenstående

[100% IGNORERING SLÅET TIL] tra lalalalalalalalala [100% IGNORERING SLÅET FRA OG OVENSTÅENDE ER IKKE MODTAGET GRUNDET SLUDDER-FILTER]

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
Det er godt nok en hemmelighed, men jeg har ladet mig fortælle (fra pålidelig kilde), at den nederste model skulle spille klart bedre, blandt andet fordi den lidt slankere on/off knap skulle afsætte væsentligt færre resonanser i chassiet .

Den er god med dig din gamle hifi-nød

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
L.B. skrev:

( lod billedet være med, da den da egentlig er ganske køn )

Det er godt nok en hemmelighed, men jeg har ladet mig fortælle (fra pålidelig kilde), at den nederste model skulle spille klart bedre, blandt andet fordi den lidt slankere on/off knap skulle afsætte væsentligt færre resonanser i chassiet .     ........selvfølgelig  og det er da klart, vindmodstanden er jo trods alt også betydelig mindre !

Hilsen McClaus

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 11 September 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:

( lod billedet være med, da den da egentlig er ganske køn )

Nåee !!, hvad så med det billede med den smukke rosa baggrund, skulle det ikke også have været med , farven passer måske ikke herren  .

Det er godt nok en hemmelighed, men jeg har ladet mig fortælle (fra pålidelig kilde), at den nederste model skulle spille klart bedre, blandt andet fordi den lidt slankere on/off knap skulle afsætte væsentligt færre resonanser i chassiet .     ........selvfølgelig  og det er da klart, vindmodstanden er jo trods alt også betydelig mindre !

Hilsen McClaus

Hilsen McClaus  

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Så Lars..

Så lover jeg, at jeg ikke highjacker din tråd mere