| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. underskrift skrev:
| Dali Grand Coupé | Pioneer M-22 | Daner Linea (på vej) | Audio Alchemy DDEv1.1 | Pioneer DV-717 |
|
|
Det er efterhåndet et pænt nice anlæg, som jeg da meget gerne ville lytte på en dag!  |
|
|
Jamen det bliver vist ikke så tosset . Nu vil jeg lige se det hele flaske sig, før jeg tør glæde mig.
Indgangsbiletten bliver desværre ca. DKK 10000000000000 da komponenterne har kostet ca. DKK 1000000000000 pr stk efterhånden 
|
|
|
Mon ikke man kan få lidt rabat, idet jeg har flere af stumperne selv - største forskel er dog Namit/M22!  |
|
|

|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden,
Dette er helt og aldeles Off-Topic i denne tråd, der jo primært beskæftiger sig meget seriøst med Vintage udstyr, så jeg undskylder på forhånd over for L.B. , at jeg sådan sviner hans tråd til.
Jeg har lige modtaget en lille pakke fra AudioNord med et par småting i.
Jeg har ingen fornemmelse af, hvorvidt dette lille fif jeg vil nævne i det nedenstående, tidligere har været bragt op i forbindelse med 3560'eren, skulle dette være tilfældet, så fred være med det .
Er man som jeg i besiddelse af en Denon DCD-3560, kunne dette være et lille hint til en "i mine øjne og ører" væsentlig forbedring, og den eventuelle ære (hvis man synes man opnår en forbedring) med denne "lille" ombygning af 3560'eren, skal også tilfalde Oluf (Øffe ) for hans utrættelige mod på pillerier .
Jeg bryder mig personligt ikke om den noget markerede måde 3560'eren formidler musik på (og når jeg bruger 3560'eren, er det udelukkende som drev), nogen kalder det dynamik, jeg kalder det markeringer, og jeg er aldrig i tvivl om, hvornår det er en 3560'er jeg lytter til.
På clamper-armen der holder cd'en på plads under afspilning, er der i de fleste 3560'ere monteret et stykke sorbothan lignende gummi, og når dette gummi fjernes, oplever jeg en væsentlig forbedring i forhold til standard clamper'en, og de forbehold jeg ellers har haft, i forhold til 3560'eren reduceres væsentligt.
For de som har lyst til at "lege" lidt, er der to muligheder, enten rykker man sorbothanen af clamper'en (som jeg også har forsøgt), eller også henvender man sig til Hifi-Klubbens reservedels- lager i Nørager, og bestiller delen/delene som reservedele, og i det tilfælde modtager man clamper-armen uden gummi-overtræk , og det er jo ikke dårligt.
Herunder følger nogle billeder af clamper-armen + en ny centerdel/cd-puk, og det skulle være muligt, at se bestillingsnumrene i tilfælde af, at man selv skulle få lyst til at eksperimenterer.

Herunder ser clamper-armen i standard udførelse med sorbothan/bitumen eller hvad det nu er ?. Billedet er venligst udlånt af Oluf (Øffe ) .

Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McClo(u)set
Ja som jeg hører det gennem mine flere kilo twist for at tage det værste ramansjang, så forsvinder 3560'erens piskesmælds spillestil som
flere sikkert har lært at leve med og måske priser som fantastisk dynamik. Men det forstyrrede i den grad rytmen i min pacemaker og jeg
blev sgu træt af at rende til lægen...
Kan du ikke vise lidt flere billeder af de to famøse stykker bitumen og drevet før og efter at djævlen er drevet ud...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Hej i tråden,
Dette er helt og aldeles Off-Topic i denne tråd, der jo primært beskæftiger sig meget seriøst med Vintage udstyr, så jeg undskylder på forhånd over for L.B. , at jeg sådan sviner hans tråd til.
Jeg har ingen fornemmelse af, hvorvidt dette lille fif jeg vil nævne i det nedenstående, tidligere har været bragt op i forbindelse med 3560'eren, skulle dette være tilfældet, så fred være med det .
Er man som jeg i besiddelse af en Denon DCD-3560, kunne dette være et lille hint til en "i mine øjne og ører" væsentlig forbedring, og den eventuelle ære (hvis man synes man opnår en forbedring) med denne "lille" ombygning af 3560'eren, skal også tilfalde Oluf (Øffe ) for hans utrættelige mod på pillerier .
Jeg bryder mig personligt ikke om den noget markerede måde 3560'eren formidler musik på (og når jeg bruger 3560'eren, er det udelukkende som drev), nogen kalder det dynamik, jeg kalder det markeringer, og jeg er aldrig i tvivl om, hvornår det er en 3560'er jeg lytter til.
På clamper-armen der holder cd'en på plads under afspilning, er der i de fleste 3560'ere monteret et stykke sorbothan lignende gummi, og når dette gummi fjernes, oplever jeg en væsentlig forbedring i forhold til standard clamper'en, og de forbehold jeg ellers har haft, i forhold til 3560'eren reduceres væsentligt.
For de som har lyst til at "lege" lidt, er der to muligheder, enten rykker man sorbothanen af clamper'en (som jeg også har forsøgt), eller også henvender man sig til Hifi-Klubbens reservedels- lager i Nørager, og bestiller delen/delene som reservedele, og i det tilfælde modtager man clamper-armen uden gummi-overtræk , og det er jo ikke dårligt.
Herunder følger nogle billeder af clamper-armen + en ny centerdel/cd-puk, og det skulle være muligt, at se bestillingsnumrene i tilfælde af, at man selv skulle få lyst til at eksperimenterer.

Herunder ser clamper-armen i standard udførelse med sorbothan/bitumen eller hvad det nu er ?. Billedet er venligst udlånt af Oluf (Øffe ) .

Hilsen McClaus  |
|
|
Super!  Det skal OGSÅ prøves! 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som bevis på, at jeg ikke er en ægte designer-fims ( ) længere er her et billede af min skønne M-22 på gulvtæppe istedet for granitflise....

Og så lige et mere bare fordi det er den fedeste amp af dem alle 

|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Som bevis på, at jeg ikke er en ægte designer-fims ( ) længere er her et billede af min skønne M-22 på gulvtæppe istedet for granitflise....

Og så lige et mere bare fordi det er den fedeste amp af dem alle Det sagde du også sidste gang - og sidste gang igen...

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|

Og så lige et mere bare fordi det er den fedeste amp af dem alle Det sagde du også sidste gang - og sidste gang igen...

|
|
|
|
|
|
I LB's forsvar: man kan jo kun vurdere det man kender. 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
|
I LB's forsvar: man kan jo kun vurdere det man kender.  |
|
|
Med den udskiftningsfrekvens vi har set før tror jeg ikke at L.B. kender det før det er ude af butikken igen!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Nu er det slet ikke for at drille. Men hvor er tæppet under kablerne? Er det forsvundet i nedskaleringsprocessen eller får du gulvet til at rejse
børster når du lytter
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Hej Lars
Nu er det slet ikke for at drille. Men hvor er tæppet under kablerne? Er det forsvundet i nedskaleringsprocessen eller får du gulvet til at rejse børster når du lytter  |
|
|
Hej Oluf din gamle skurk 
Det er god humor det der - I jyder er sku for funny er I . Jeg er ikke længere ægte designerfims, men lidt er der tilbage endnu 
LB er ved at lære det, men det er ikke nemt at omvende en traditionsbunden bonderøv 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh, det her topic flyver bare frem, en dags pause og man er 3-4 sider bag ud 
ser lækkert ud L.B. med det tæppe, har det hjulpet en del?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
heh, det her topic flyver bare frem, en dags pause og man er 3-4 sider bag ud  |
|
|
Ja, der er fuld knald på 
sHaCk_kO skrev:
| ser lækkert ud L.B. med det tæppe, har det hjulpet en del? |
|
|
Nok til at det bliver istedet for granitflisen 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nok til at det bliver istedet for granitflisen  |
|
|
hvordan går det med anskaffelsen af Daner Linea? __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Hej i tråden,

Hilsen McClaus 
|
|
|
Kære McClaus,
Du er jo en ren overflød af informationer til vellyd. Tusinde tak for endnu en grundig gennemgang krydret med det sædvanlige niveau af humor og visuel stimulering
Det er lige før jeg skal ud og finde mig en 3560'er igen 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
| hvordan går det med anskaffelsen af Daner Linea? |
|
|
Den skulle gerne komme fredag 
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Den skulle gerne komme fredag  |
|
|
glæder mig til nogle Pics 
du må da glæde dig som en lille dreng som venter på at må åbne sine jule gaver 
har hverken hørt Daner Linea eller M22 så ved ikke hvordan lyden er, men det må man jo vente til man får flere penge mellem hånden og bliver færdig udlært elektriker  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilsen McClaus __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|

Hold mund, en smuk baggrund, men gider du ikke fjerne den grimme sorte kasse fra billedet ..
...............................
ps. ( kassen er smuk og dejlig enkel ...............øhh, hvor er fjb henne ? ) |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=L.B.][QUOTE=cvo2004]
.
For at ventetiden ikke skal blive for lang, har jeg brugt tiden på at skrive til samtlige vintage-forhandlere i Europa og USA samt alle ebay forhandlere, om de skulle have en M-22 de vil sælge. Der skal jo 2 til (nej rock, ikke biamping ). Hvem sagde samlermani JO, L.B. og så en ekstra til bagkanalerne - så tilbage på E-bay med dig  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |