| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle have disse speakers til din Vintage amp, bare mere så det passer sammen.

eller hvis det skal være 2 vejs såååååå

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Du skulle have disse speakers til din Vintage amp, bare mere så det passer sammen. |
|
|
Damn, de er grimme!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok så er de i samme årgang som din amp....
Utroligt hvad man syntes var pænt den gang __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Sjovt nok så er de i samme årgang som din amp.... |
|
|
Ja, min amp og jeg er nogle gamle gutter 
Henrik300 skrev:
Utroligt hvad man syntes var pænt den gang |
|
|
Det var godt nok et par år efter, men jeg var helt vild med hende her 

|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det var godt nok et par år efter, men jeg var helt vild med hende her ....hmmm...Christania F ?? ( eller er den film for gammel ( læs: før din tid ) ? ) ( med 99 luftkasteller ) .

|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos 35xx faldt jeg lige over denne side som påstår at maskinerne er identiske. Men som man kan se er der ikke brugt bitumen på
clamperarmen på 3500 modellerne. Men det er måske 3500GL der er mest interessant. Det ser ud til at den har trafoerne på bagsiden
ligesom de gamle Pioneer PD maskiner. Hvad siger japanerordbogen?
http://www.thevintageknob.org/DENON/DCD3520/DCD3520.html
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hvis du vil have en billig 3500 Lars, så kan du bare sprøjtelakere en 3560 i guld og så lave nogle højgllanspolerede sider i mahogni og en
to vupti ser den meget vintage ud. Måske skal tv'et have samme mahognitur, når du er i gang
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 05:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| den tekniske og yderst videnskabelige forklaring |
|
|
Der er jo nogle gange hvor det ikke er videnskab og det på papiret mest korrekte det handler om og hvor ørerne må være dem der bestemmer. 
Et godt eksempel er VdH D501 kontra VdH D501 Hybrid. Nu har jeg ikke begge kabler længere, men det har jeg haft og med samme stik, loddet på samme måde. Der er i teorien kun plastic til forskel og forskellen var "enorm" i hifi-termer. Ikke logisk, men en realitet.
Underlig hobby den der hifi der 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alting vil resonere, det man ændre ved f.eks. bruge bitumen er at flytte resonansfrekvensen.
så det giver mening i min bog at det vil ændre noget! At det så ovenikøbet lyder bedre er jo herligt, et er sikkert, det må bestemt prøves!
kabler og plastikstrømper, det er afkobling og mikrofoni samt lidt fysik, kappen på et kabel er et dielektrikum og derfor ændres kablets egenskaber ved ydre påvirkninger.
men, who gives a fart
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.J.
Det der med teori og praksis/empiri er en pudsig størrelse. Al teori må tage udgangspunkt i empirien for at kunne sige noget brugbart om
virkeligheden. Men alt afhænger af ørerne der lytter og alt er subjektivt. Sådan lyder parolen ofte i dag og sådan ender mange
"diskussioner" meget ufrugtbart. Og så er der ikke mere at snakke om vel?
Jeg er faktisk af den opfattelse, at vi langt hen ad vejen "hører det samme". Der er selvfølgelig forskel på hvor godt ørerne fungerer og der
er forskel på hvad folk lægger mærke til, når de lytter men det er mere et psykologisk spørgsmål. Der hvor "forskellen" opstår er dels når vi
skal fortolke lytteindtrykket overfor os selv (hvad hørte jeg) og dels et spørgsmål om at sætte nogel dækkende ord på ens indtryk (her har
jeg selv oplevet til min overraskelse, at jeg kan have svært ved at sætte dækkende begreber på mine lytteindtryk selv om jeg har en klar
oplevelse af, hvad jeg har hørt. Og selv om jeg i andre sammenhænge har nemmere ved at udtrykke mig dækkende og nuanceret om
oplevede fænomener). Herunder hvor nuanceret folk udtrykker sig og om de bruger begreberne på samme måde (hvordan er de defineret).
Desuden kan der også være problemer med om folk er frie nok til at give en helt ærlig vurdering. Enten føler mange sig dikteret af hvad
"autoriteter"/"guruer" mener eller også går de helt i rasmus modsat grøften.
Endelig er der det helt basale spørgsmål hvad der er "godt" og hvad der er "skidt". Det er ganske få mennesker som har en helt klar
opfattelse af, hvad der er "god" lyd. Og det er jo også skide svært for hvordan finder du den rigtige lyd. Eller mest rigtige lyd. I vores
verden er der en stor barriere og det er penge. Så det giver god mening at bruge andres erfaringer som pejlemærker til en vis grænse.
Selvfølgelig kan man høre fejl og mangler i en eller anden grad (derfor skiftes der ud) men derfor kan det være grumme svært at finde et
apparat der lyder rigtigt alligevel. Alt for ofte bliver det bare til et spørgsmål om at prøve noget nyt eller også opgiver folk tilsidst og finder
en anden hobby fordi trangen til at nyde musikken ikke kan opfyldes.
Bitumen som måske/måske ikke er en afart af blygummi bliver vel først og fremmest brugt til at dæmpe uønskede vibrationer og dæmpe
lydniveauer på fx. biler. Og har altså også sneget sig ind i Hifi-branchen. Og vel ud fra den teori at ALLE vibrationer er skadelige og det
gælder om at dæmpe mest muligt. Jeg kan godt komme med nogle hypoteser om hvorfor bitumen ikke fungerer, men det vil kun være
hypoteser. Nu ved jeg ikke hvor relevant det er men gad vide hvordan en Stardivarius ville lyde hvis den blev klistret ind i bitumen? Så ville
man jo kun få den rene lyd fra strengene....I den forbindese kan man godt undre sig over at ingeniørerne hos Denon har valgt at putte
bitumen på clamperarmen i 3560 og måske 3520? mens de første 3500 maskiner var født nøgne. Hvilket så rejser spørgsmålet om hvad der
faktisk driver udviklingen og hvad det overordnede mål er.
Med hensyn til kabelstrømper og krypeflex er historien lidt den samme. Det er vel udviklet mest pga sikkerhed og WAF-faktor. Jeg ved ikke
hvorfor det lyder dårligere med disse ting på kabler. Min erfaring siger mig bare at kabler er følsomme overfor hvad der bruges som kappe.
Igen kan man spekulere i noget med egenresonans. Men. Det vigtigste er at lytte. Faktisk vil diverse mere eller mindre velfunderede teorier
ofte fungere som barriere for at kunne lytte helt uden forudfattede ideer, der forstyrrer evnen til at bare at lytte. Nogle ingeniører har en
næsten udelukkende teoretisk tilgang til Hifi og afviser derfor en masse erfaringer som vodoo, uden de selv har gjort sig nogle lytteerfariner
på området. Simpelthen fordi de tror at deres teoretiske viden giver svaret på forhånd. Her bør man så nok tilføje deres formentlige viden
nok snarere er en tro. For ofte er den enten brugt uden for de defintionsgrænser, der er belæg for eller også er den
fejlagtig eller inkomplet.
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var sq nået af en stil/rapport  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet på grund af (i relation til tråden) fuldstændigt ligegyldigt indhold.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet på grund af (i relation til tråden) fuldstændigt ligegyldigt indhold.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens McSommerhatten har hamret i McSommerhytte er der ski dukket et par pakker op 

Ikke det vilde, men en Denver DVD til soveværelset, en Sanne Salomonsen CD, sub-kabel samt en M-22 manual med diagrammer und die ganzen molivitten.

Sub-kablet fordi subben skal om bagved at stå.

Sub væk forfra.

|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da flere pakker end jeg får 
men der skulle gerne komme en i den kommende uge ellers næste  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
|
det er da flere pakker end jeg får 
men der skulle gerne komme en i den kommende uge ellers næste 
|
|
|
Ved LB er det jul hver dag. 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Mens McSommerhatten har hamret i McSommerhytte er der ski dukket et par pakker op 

Ikke det vilde, men en Denver DVD til soveværelset, en Sanne Salomonsen CD, sub-kabel samt en M-22 manual med diagrammer und die ganzen molivitten.

Sub-kablet fordi subben skal om bagved at stå.

Sub væk forfra.

|
|
|
Nå, der er nok en der skal til, at modificerer og pille M-22'er, vær lige opmærksom på, at den helt ekstraordinære 4 ugers garanti der blev givet på M-22'eren, bortfalder i samme øjeblik blomberingerne i bunden er brudt.
Al reparation der skal foretages efterfølgende koster 1000000000000000000000$ dyrt .
Hilsen McClaus
|
| Til top |
|
| |