Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Nej, I skulle bare vide. Men jeg vil da gerne lige poste et billede af mig selv hvis I vil se det?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 September 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

nå men nu slutter hyggen´for mig iaften, ligger mig ind sammen med kæresten  og nej det er heller ikke hende der

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

cvo2004's underskrift skrev:
6 x Pioneer M-22   

Så er det sku lidt tamt når jeg skriver "en mere på vej"

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
nå men nu slutter hyggen´for mig iaften, ligger mig ind sammen med kæresten  og nej det er heller ikke hende der

Jo det er

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Nej, I skulle bare vide. Men jeg vil da gerne lige poste et billede af mig selv hvis I vil se det?

Jeg svarer lige selv  for jeg er jo "gone vintage"

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

Du er en

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

6 x Pioneer M-22   

Nu er du jo også frygtelig tam og slatten

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
6 x Pioneer M-22   

Naaah, jeg har da en Denver DVD nu , men OK hampne jeg ryger på ovenstående billede er da lidt slatten

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 September 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
L.B. skrev:
6 x Pioneer M-22   

Naaah, jeg har da en Denver DVD nu , men OK hampne jeg ryger på ovenstående billede er da lidt slatten

Ja, og nu er du ikke den eneste neger med en joint

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 September 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
exotic skrev:
L.B. skrev:
cvo2004 skrev:
sHaCk_kO skrev:

cvo2004 skrev:
Ja, tør nu øjnene min dreng, det er da ikke det mest ophidsende der er inden i dem.

Sådan en dvd-afspiller kan stort set kun bruges til en ting, nemlig at slå konen hårdt med. 

vil nødig se LB slå sin kone med den

synes nu stadig det var skuffende at der ingen 1000 post gave var

Ja, men så kan han sku' slå en anden's kone med den, bare han slå en kone .

I er sku for sjove.

Hvis det her var min kone ville jeg overveje det...

Pas på hun ikke tror du går og kigger efter andre, grønnere græsenge.

Ja, køn er hun sku' ikke, men hun har en rigtig god R**

Her er et passende fødselsdagskort til skønheden

Postkortet Kulso

T-1:36

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:
Her er et passende fødselsdagskort til skønheden

exotic skrev:
T-1:36

En sniper kæmper selvom han er ved at falde i søvn
Var oppe kl 5:00 for der skulle hamres i sommerhytte, så 24:00 er sent

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 16 September 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

oluf skrev:
Hej D.J.

Jeg er faktisk af den opfattelse, at vi langt hen ad vejen "hører det samme"  Enig . Der er selvfølgelig forskel på hvor godt ørerne fungerer og der
er forskel på hvad folk lægger mærke til, når de lytter igen enig, men tror absolut også, at det er et spørgsmål om "øvelse/træning" og evne til at fokuser ( konkret eksempel  - min kæreste har uden tvivl bedre hørelse end jeg ( har kvinder faktisk for det meste  ) , men når vi for sjov, har prøvet at lytte til forskelle på to "eksempler" er jeg uden tvivl "bedre"/hurtigere til af opfange forskellene, men i det øjeblik, hvor jeg fortæller hende, hvad hun skal fokuserer/lytte efter, kan hun med det samme høre/opfange forskellene både bedre, mere præcist og tydeligere end jeg 

- det er udelukkende et spørgsmål om øvelse og "interesse" men det er mere et psykologisk spørgsmål. Der hvor "forskellen" opstår er dels når vi
skal fortolke lytteindtrykket overfor os selv (hvad hørte jeg) og dels et spørgsmål om at sætte nogel dækkende ord på ens indtryk (her har
jeg selv oplevet til min overraskelse, at jeg kan have svært ved at sætte dækkende begreber på mine lytteindtryk selv om jeg har en klar
oplevelse af, hvad jeg har hørt. Og selv om jeg i andre sammenhænge har nemmere ved at udtrykke mig dækkende og nuanceret om
oplevede fænomener). Herunder hvor nuanceret folk udtrykker sig og om de bruger begreberne på samme måde (hvordan er de defineret).
Desuden kan der også være problemer med om folk er frie nok til at give en helt ærlig vurdering. Enten føler mange sig dikteret af hvad
"autoriteter"/"guruer" mener eller også går de helt i rasmus modsat grøften.

Bitumen som måske/måske ikke er en afart af blygummi bliver vel først og fremmest brugt til at dæmpe uønskede vibrationer Præcist ( og uønskede mislyde/ ikke musikrelevante/skabte )  og dæmpe
lydniveauer på fx. biler. Og har altså også sneget sig ind i Hifi-branchen. Og vel ud fra den teori at ALLE vibrationer er skadelige og det
gælder om at dæmpe mest muligt. Jeg kan godt komme med nogle hypoteser om hvorfor bitumen ikke fungerer ( men det gør den nu netop også, i nogen situationer  ) , men det vil kun være
hypoteser. Nu ved jeg ikke hvor relevant det er men gad vide hvordan en Stardivarius ville lyde hvis den blev klistret ind i bitumen? Så ville
man jo kun få den rene lyd fra strengene   ( hm, nu har jeg ikke den store forstand på violiner, men "kassen/kabinetet" er en del af violinen og med til at skabe lyden fra den - hvorimod feks. CD kabinettet ( og dens eventuelle vibrationer/lyde )  absolut ikke er en del af musiksignalet fra pladen ) ....I den forbindese kan man godt undre sig over at ingeniørerne hos Denon har valgt at putte
bitumen på clamperarmen i 3560 og måske 3520? mens de første 3500 maskiner var født nøgne. Hvilket så rejser spørgsmålet om hvad der
faktisk driver udviklingen og hvad det overordnede mål er.  Angående, hvorfor din maskine spiller "bedre" uden "gummiet" på - kunne et gæt måske være, at klamperen fungerer bedre, uden den øgede vægt, til at stabiliser pladens rotation og dermed faktisk letter aftastningen af sporet !?

Med hensyn til kabelstrømper og krypeflex er historien lidt den samme. Det er vel udviklet mest pga sikkerhed og WAF-faktor. Jeg ved ikke
hvorfor det lyder dårligere med disse ting på kabler. Min erfaring siger mig bare at kabler er følsomme overfor hvad der bruges som kappe.
Igen kan man spekulere i noget med egenresonans. Men. Det vigtigste er at lytte. Faktisk vil diverse mere eller mindre velfunderede teorier
ofte fungere som barriere for at kunne lytte helt uden forudfattede ideer, der forstyrrer evnen til at bare at lytte. Nogle ingeniører har en
næsten udelukkende teoretisk tilgang til Hifi og afviser derfor en masse erfaringer som vodoo, uden de selv har gjort sig nogle lytteerfariner
på området. Simpelthen fordi de tror at deres teoretiske viden giver svaret på forhånd. Her bør man så nok tilføje deres formentlige viden
nok snarere er en tro. For ofte er den enten brugt uden for de defintionsgrænser, der er belæg for eller også er den
fejlagtig eller inkomplet.

Mit spørgsmål var ikke ment som et postulat om at bitumen/"strømper" altid var enten "godt" eller "dårligt" og der er heller ikke nogen tvivl om, at hvis praksis viser en ting og teori en anden - så er der noget galt med teorien

Jeg har heller ikke noget problem i, at der kan være ting, som af "uforklarlige" årsager ( betyder jo bare, at vi ikke lige nu ved, hvad det er, der gør forskellen  )  bare gør lyden "bedre" ( subjektivt) / eller mere "korrekt"/naturtro.

Mit spørgsmål afkom primært af to årsager :

1:  Hvis "ting" gør et eller andet godt/skidt - så elsker jeg at vide grunden ( den teoritiske forklaring )  til det - og da her er mange mennesker herinde, med både stor viden, erfaring og teknisk indsigt, kunne der jo være en, som havde en god logisk forklaring på fænomenet.

2 : Den anden grund er/var lidt mere .............( kald det bare ungdomsoprør-lig tendens   ), da jeg nogen gange oplever en lidt  (IMO) overdreven (hifi?)holdning/konklusion/"statement"

omkring "forbedringer/forringelser" af diverse navlepillende "tweaks" ( men bevares, alle har ret til at bruge "store" ord, som de lyster   , men det kan give lidt "forbedringspotentiale forvrængning" - sh*t en advanceret ord  ) ............personligt mener jeg feks. at flytte lidt rundt på sine højttalere i ens rum, i langt de fleste tilfælde, vil give en markant større mulighed for lydforbedring ( det tror jeg faktisk, de fleste er enige med mig i !? og alligevel er det så få, som prioterer det contra feks. "strømper"/ grøn tusch / træholdere, som holder dine ht-kabler svævende over jorden osv. ) ., dette udelukker ikke det andet, men giver måske priotets forvirring ( eller design frustration   ) .

Og bare lige for en god ordens skyld, så jo, jeg prøver da selvfølgelig diverse Tweaks/forslag/postulater til lydforbedringer løbende på eget setup og afgør så, om de efter egen mening/ører giver "noget"

Oluf, tak for dit lange og velformulerede svar - yderst psykologisk, filosofisk og fornuftigt

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Sub-kablet fordi subben skal om bagved at stå. hvorfor ?

Sub væk forfra.   Hvorfor ?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

L.B

forresten pænt billede af dig, hvorfor har du vha. billedredigeringsprogrammer forskønnet det ?

er du stadig vågen - tiden nærmer sig

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Sendt: 16 September 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
L.B. skrev:

Sub-kablet fordi subben skal om bagved at stå. hvorfor ?

Sub væk forfra.   Hvorfor ?

Fordi sub's ikke er beregnet til seriøst hifi brug, de udtværer og ødelægger fuldstændig præcisionen i nedre mellemtone og bund, og nej, der er ikke lavet en sub der er hurtig og præcis nok, det er allesammen nogen ubrugelige prutkasser.

Det er helt ok, at du ikke kan undvære dem i dit snurrerundt system, men de har ingen berettigelse i en godt 2 kanals system, period .

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Lykke til, med DDE 3.0.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, det var tæt på!

Det var de sidste sekunder og der var en anden sniper på banen - pyha.
Så skal den "bare" hjem den fine DDEv3.0

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
D.J. skrev:
L.B. skrev:

Fordi sub's ikke er beregnet til seriøst hifi brug, de udtværer og ødelægger fuldstændig præcisionen i nedre mellemtone ( ? den kan da netop "frigøre" mindre basenheder for samtidigt at skulle kæmpe hårdt med de allerlaverste frekvenser - feks. i en Coupe´ - og dermed have mere "overskud" og kontrol til at formidle øvre bas og nedre mellemtone !? )   og bund, og nej, der er ikke lavet en sub der er hurtig ( hurtig ? - de når alle sammen feks. 20 hz præcis på 20 svingninger pr. sekund ( men nogle mere ukontrollabelt end andre - "ringninger" !?)  og hvori ligger forskellen på en separat bas (sub) og en bas integreret ind i selve højttaleren

- under forudsætning, at de har samme kvalitet selvfølgelig

-  udover at den separate vil have fordel at sin egen , forhåbentlig optimeret og dimensioneret forstærker

- separate kabinet, som kan eliminerer vibrationer kan forplante sig til mellemtone / diskant sektionen og ødelægge deres præcision,

- typisk mulighed for større og måske mere optimal  størrelse "kabinet" udelukkende beregnet til bedre udnyttelse af enheden(erne) uden at skulle tage hensyn til  WAF faktorere  

- mulighed for en måske mere optimal placering i rummet for den dybe bas ?  

- mulighed for typisk at få mere af de laverste frekvenser med ved hørbare niveauer ( eks. hvordan får du en Coupe til at formidle den dybeste tone fra et Piano hørbart ( "A" = 27,5 hz ).

.....det kan den ikke ( eller hvad ? ) og dermed er den faktisk ikke "korrekt" spillende i den yderste konsekvens !?  

og præcis nok, det er allesammen nogen ubrugelige prutkasser.      , fair nok, vi er ikke enige, men der er da overtal af elendige subber på markedet

Det er helt ok, at du ikke kan undvære dem i dit snurrerundt system tak , men de har ingen berettigelse i en godt 2 kanals system, period Se her er vi ( alle ) sjovt nok heller ikke enige

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes