Emne: Hjælp jeg har fået pladespiller! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent L
Ang protraktorer, så har jeg forsøgt mig med at justerer lidt. Jeg påmonterede min K3 på P25´eren efter Regas protraktor, hvilket jeg ikke har prøvet før. Det lød ikke godt! Alt for skarpt, flat og anstrengende, men med meget fast bund. Så hev jeg den protraktorkopi frem jeg fik i lydbutikken(Polaris plus stylus alignment) frem og justerede K3 ind efter den. Lydbilledet blev straks meget større, dybere og homogent og behageligt - stereoperspektivet rettede sig også en del. Pointen med det jeg skriver her, er at det ikke nødvendigvis er en god ide, at sætte din Dynamo ind efter en Regaprotraktor, som du jo efterlyste. Forskellen på de to opsætninger jeg har afprøvet er, at PU flyttes et par mm længere udad med den fra lydbutikken - men det er altså nok til at ændre det hele markant. Til gengæld virker det ikke med den lydbutikprotraktor og Elysen. Så prøv dig frem med et par forskellige - det kan virkelig ændre meget. Måske det er en helt anden end de her omtalte, der virker på Dynamoen - jeg kender desværre ikke disse PU´er.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
som sagt købte jeg en Dynavector 10x5 til lige knap 2K; men da den ellers har ligget omkring de 3K stillede jeg selvfølgelig stor krav til den, de er så godt som blevet indfriet, de få anker jeg har tilskriver jeg min riaa (den indb. i Arcam Diva 90) når der igen er penge på kontoen til Hifi er det noget der skal undersøges nærmere.
Jeg faldt lige over en Ortofon Pick up test record, og kombinationen P25 og dyna'en er bare det perfekte match.
Den spore til UG både lateral og vertical, tonearm resonansen ligger omkring 10 hz også både lateral og vertical, hvis jeg husker ret skal den ligge omkring de 12 Hz?
VTA passer med en 2 mm. skive under armen og kan justeres perfekt ind efter protractoren fra EnjoyTheMusic. com. når den er printet ud skal målene være 9x16,5 cm.
Selv om Dyna'en bliver kaldt en allrounder er den bestemt ikke kedeligt; jeg sakser lige konklutionen fra Art Dusley's test i stereophile.
The Dynavector DV10x5 more than lives up to my memory of its predecessor. This colorful, well-balanced, chunky-sounding cartridge played music extremely well, with a bonus of very fine stereo imaging. In other words, it's a great all-arounder. More money can buy more drama, impact, scale, and transparency, just as more money can buy a slightly faster car or torquier tractor. But the Dynavector DV10x5 should give you most of what I think you need at a bargain price. Wildly, highly recommended.
Hele testen her.
http://www.stereophile.com/analogsourcereviews/947/index.htm l
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige ved at gå kold over rega'ens manglende justering af højden på tonearmen; men det endte heldigvis godt og ja det er dejlig pladespiller i dagligdagen, jeg kommer fra en Thorens 160s med flydende ophæng og Mørch UP4 arm, det er noget la la betjenings mæssigt, til gengæld kan den justers på alle parameter og med de forskellige armrør til alle pick-up'er.
Det med riaa'en er jeg også sikker på, det er lige som om man kan fornemme en begrænsning der, kan dog ikke forklare hvorfor, mine anker går på at det kan blive lidt klemt og klinisk i øver mellemtone, medens resten af toneområdet lyder nærmest perfekt, dog kun på nogle plader
Jeg tænker lidt på Tiny tube i byggesæt, selv om det er uden for mygge sæsonen. kan nemlig fåes til 2200kr. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent L
Jeg snakkede jo lidt med kibri om netop dynaen og en Tiny tube - han mente godt, at de kunne spille sammen, så det var måske en ide. Jeg ville dog låne en først, hvis jeg var dig. . Det lidt kliniske og klemte kan måske også skyldes, at den ikke er spillet helt til endnu, selvom vi hepper godt på   . 50-100 timer er lang tid på en grammofon - det er en del plader der skal vendes. Jeg spiller min til ved at lade plader køre, også selv om jeg ikke hører musik - den kører bare i stilhed så. Lige nu har jeg fire mm under armbasen, for at k´en kan spille, så jo, jeg kender godt problemstillingen, men det går fint. En del af mine plader lyder ad pommerns til - klemte og kliniske - det er et af problemerne, når man får noget fint grej på - de gode blive rigtig gode , og de dårlige bliver tilsvarende dårligere . Og så er der jo også elendige optagelser, der uanset hvilken presning det er, lyder som en vaskemaskine med ødelagt hovedleje. Vi er kritiske -for kritiske - bzzzzz!
Venligst
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|