Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Densen og B&W ht’ere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Densen Beat 100 sammen med Audiovector Mi3 og det var en god oplevelse. Densen er meget rytmisk synes jeg og der er god bas og dybde i AV'en samtidig med at den er meget præcis og skarp/kontant.

Ellers kan jeg kun anbefale Promare I20 som også spiller godt med en AV

Til top Vis phoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoegh

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt beat 100 - naturligvis med egne højttalere, men også med mi3 standard og med den nye K3. Begge var en positiv oplevelse, dog var bassen MEGET mere overbevisende på mi3'eren. Denne forstærker kan sagtens følge trop med større højttalere; Ole Klifoth blev ved introduktionen af Si6 i århus spurgt om en beat100 kunne trække denne sværvægter, og svaret var ja!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Undskyld jeg blander mig, jeg har ikke hørt nogle Densen produkter, men hvis deres lydfilosofi afspejler deres produkter, så har jeg meget svært ved at forestille mig et godt resultat på b&w højtallere.

Mere sløve og langsomme højtalere skal man nemlig lede længe efter i mine øre, i hvert fald skal man have et svin af en forstærker på dem med en masse Watt hvis de skal rykke bare lidt.

Så jeg tror bestemt man skal over i System Audio-tannoy-jbl etc.. for at det bliver godt.

Til dels rigtigt med B&W men også kun til dels. Jeg får hug af mange herinde ved jeg, når jeg siger, at DM-serien i mine ører afspejler præcis det du siger der. Til gengæld, synes jeg, er det noget andet med CM-serien. Jeg spiller selv på CM2, Primare I20 og Primare D20. Og jeg kan ikke genkende det du der siger, fra mit eget system.

Men smag og behag, er jo forskellige. Som en klog mand vist en gang har sagt

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt SA 1750 og 1280 også på Primare anlæg - og ingen tvivl Audiovector Mi3 super slår dem med mange mange længder. Der er slet ikke bund i de SA højttalere - det er for små enheder og kabinettet er for smalt og for småt. Avance Signatura 8 mrk III slår også SA med mange længder.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

phoegh skrev:
Jeg har hørt SA 1750 og 1280 også på Primare anlæg - og ingen tvivl Audiovector Mi3 super slår dem med mange mange længder. Der er slet ikke bund i de SA højttalere - det er for små enheder og kabinettet er for smalt og for småt. Avance Signatura 8 mrk III slår også SA med mange længder.

Vi er så inderligt enige hvad angår SA. Jeg fatter ikke, at de er så udbredte.

Men okay. De har et pænt design, som vel tiltaler mange(s) koner. Gudskelov for min smukkere halvdel!!!!!!!!!!!!

Men Mi3 Super slår nu efter min mening det meste i prisklassen, for slet ikke at snakke om Signature!

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror SA med de modeller har ramt et godt publikum, som ikke er rigtige HiFi fans, men mere lytter til musik, hvor den rigtige lyd ikke har så høj prioritet, men mere tilfredsstiller en masse lyd hurtig og uden dybde og detaljering - og så er prisen rigtig, og der er en masse enheder i højttalerne.

Og så fylder de ikke så meget måske et godt argument for konerne. Men det er da tankevækkende hvor mange som synes det er nødvendigt med en sub for at få glæde af SA HT i den prisklasse.

Jeg taler ikke om de dyre SA som jeg ikke har hørt.

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Synes SA er lækkert - men havde nok ikke købt et sæt i en direkte A-B test imod eks. Audiovector

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

maverick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Mere sløve og langsomme højtalere skal man nemlig lede længe efter i mine øre, i hvert fald skal man have et svin af en forstærker på dem med en masse Watt hvis de skal rykke bare lidt.

Til dels enig.

Jeg synes måske også at B&W komprimere lyden lidt fordi alle detaljer kommer rigtig meget frem og makro-dynamikken halter. Nok derfor der er nogen der kalder dem for monitor-højttalere

Til top Vis maverick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maverick

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

phoegh skrev:

det har jeg også, og er nået til den modsatte konklusion.

men jeg har fundet ud af at det skyldes elendige forhandler forhold, samt at sa er de mest placeringsfølsomme højttalere der længe er produceret.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

phoegh skrev:

Jeg tror SA med de modeller har ramt et godt publikum, som ikke er rigtige HiFi fans, men mere lytter til musik, hvor den rigtige lyd ikke har så høj prioritet, men mere tilfredsstiller en masse lyd hurtig og uden dybde og detaljering - og så er prisen rigtig, og der er en masse enheder i højttalerne.

Og så fylder de ikke så meget måske et godt argument for konerne. Men det er da tankevækkende hvor mange som synes det er nødvendigt med en sub for at få glæde af SA HT i den prisklasse.

Jeg taler ikke om de dyre SA som jeg ikke har hørt.

nu kommer det naturligvis an på hvoprdan man definerer dyr, men jeg har købt sa netop fordi de er korrekte- der er en masse detaljer og præcision  som mange "sløve" højttalere aldrig får med.

jeg synes personligt ikke en sub er nødvendigt, men jeg bruger dem heller ikke til film.

det sjove er at jeg synes at sa7k er en elendig højttaler, de skulle aldrig have lavet den med fire passive enheder....

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

maverick skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Til dels enig.

Jeg synes måske også at B&W komprimere lyden lidt fordi alle detaljer kommer rigtig meget frem og makro-dynamikken halter. Nok derfor der er nogen der kalder dem for monitor-højttalere

Tja, som forhenværende musiker har jeg nu hørt en del "ægte" studiemonitore hvor detaljerene også bliver smasket dig lige i ansigtet, men de har nu hverken været sløve eller udynamiske af den grund. 

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Ok, så hvad kan jeg mon konkludere fra denne tråd??

1) En dyrere forstærker vil sikkert hjælpe med at stramme op i
bassen, men lad være med at forvent for meget af min B&W
DM602 S3'ere...

2) HiFi følges ad - bedre forstærker, så skal jeg også kigge på bedre
HT'ere. Det er ihvertfald sådan tråden har udviklet sig med mange
fine og dyre mærker nævnt.

3) Det undrer mig lidt, at der ikke er flere, som har været mere 'på/
pro' B&W. Måske pga. af 1) og 2) ??

Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS

Tristan...
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

well... til dit punkt 3 kommer her en pro-B&W

først skal siges, at jeg ikke kender de billigere serier, men når vi snakker nautilus-serien, fx 804 til ca. 24.000/sæt, så får man efter mine ører både detaljer, åbenhed og dynamik... og lige nøjagtigt en klang, jeg som musiker falder for.

men hør dem på en for svag forstærker og jo, dynamikken mangler.. man skal op 15-25.000 klassen eller mere for at få glæde af nautilusserne. Men så er glæden og musikaliteten der tilgengæld også - bedre end jeg endnu har hørt hos andre højtalere..

bedste hilsner

Hifi-parameter nummer 1: Musikbegejstring..
Til top Vis Tristan...'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tristan... Besøg Tristan...'s Websted

maverick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Tristan... skrev:

først skal siges, at jeg ikke kender de billigere serier, men når vi snakker nautilus-serien, fx 804 til ca. 24.000/sæt, så får man efter mine ører både detaljer, åbenhed og dynamik... og lige nøjagtigt en klang, jeg som musiker falder for.

men hør dem på en for svag forstærker og jo, dynamikken mangler.. man skal op 15-25.000 klassen eller mere for at få glæde af nautilusserne. Men så er glæden og musikaliteten der tilgengæld også - bedre end jeg endnu har hørt hos andre højtalere..

Med al respekt for den holding. Jeg har hørt et sæt B&W 800 (89.900,- pr stk)med Classe CA-2200 (43.900,-), CP-500 (31.900,-) og CDP-100 (34.900,-) på en messe. Nøjagtig det samme indtryk som ved de mindre modeller. Men det er jo også deres filosofi. Flot men kedelig lyd...

Men det kunne da være sjovt at sammenligne det i praksis. Prøv evt. at sammenligne et sæt B&W højttalere med et sæt Audiovector eller JM Lab ved forhandler. Bliver nok lidt svært.... Prøv også at sammenligne en Densen med Thule eller Primare eller noget. Spil "elendige" normale optagelser.. Og se hvad der spiller mest musik....

Til top Vis maverick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maverick

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

En hurtig bemærkning herfra.
Jeg har endelig fået købt et par standere til HT'erne og det har
strammet godt op i bassen + de mere skramlede indspilninger (jvf.
min problemstilling)!

De DM602'ere er nogle sensitive sataner, der med den rette
behandling giver en fuld valuta for de 'sølle' 4000,- de koster.
Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes