| Forfatter |
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne - hvor ser du prisen ? Kan kun se prisen på forstærkerne ??
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne:
Hvor ser du den pris? Er det ikke prisen på effekten eAR 202 du nævner? Har skrevet til AR og spurgt til prisen.... Nu får vi at se...
Udover dette så har AR flyttet lancerings tidspunktet for Ear master fra Januar/februar til marts.
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk2000 du var hurtigst
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
| så det er mere elle minder som terratec'en ? |
|
|
Ja baseret på features mider eAR master om terratec'en uden jeg dog har lavet en egentlig sammenligning.
Men som du ved er der meget mere end features når det handler om audio. Han kan jo have lavet det helt fra grunden, eller have forbedret et eksisterende design med bedre komponenter som opamps, dacs og/eller PSU.
I alle fald ser kassen noget mere hifi-agtig ud :)
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav dk2000
helt enig. jeg troede blot der var tale om et "nyt" produkt. og ikke en anden version af et ext.
jeg skal ikke kunne vurdere lyd kvaliteten på de to produkter, da jeg ikke har hørt nogen af dem.
jeg ville ha' valgt en anden kofiguration  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX du er noget hurtig til at drage konklusioner - vi ved pt. intet om hvordan AR Peter har bygget sit produkt op. Det er 100% gætværk at det skulle være baseret på et eksisterende design.
Skal jeg dømme ud fra dine spørgsmål i denne tråd - så er du hvist ikke ekspert på området, så der er ingen grund til at agere "smags dommer".
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
ok... godt ord igen.
jeg drager ingen hurtig konklusioner !
jeg konstatere blot at det på papiret (som beskrevet af AR selv, og forklaret i/af forumet), kan det samme som mange andre produkter. jeg har INTET sagt om kvaliteten. (det er jo lidt svært da det først kommer til Marts)
jeg har tilmed sagt, at jeg syntes det er fedt med et mere hifi agtigt produkt, med de fetures. men jeg kan bare ikke se hvad JEG skal bruge det til. og jeg ville ha' lavet det anderledes.
expert... nej, det er bla. derfor jeg spørg 
smags dommer! hvor har du det fra?
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skiver jo at du ville have valgt en anden konfiguration. Jeg tror ikke der en nogen herinde der vil tage et 2000kr eksternt lydkort og sætte det sammen med dyre forstærkere og højtalere - vi må antage at han har lavet en mere hifi-rigtig løsning.
Lad os holde os til topic. Har læst en del tråde der omhandler Peter AR's produkter, og det ender altid i det rene mudderkastning og folk der påstår det ene eller andet. Mandens måde at fremføre sig på er så afgjort noget "esoterisk", men ind til jeg har hørt hans produkter vil jeg ikke udtale mig om det er godt eller skidt. Faktum er at hans prispolitik er gået hen og er blevet meget fornuftig.
Og for en god ordens skyld så har jeg intet horn i siden på 3DX eller andre, så lad bare debatten flyde 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
Nej, jeg skal heller ikke ha' noget pc elektronik koblet på mit anlæg 
Det jeg mener med jeg ville ha' valgt anderledes, er at jeg heller ikke med AR's kan bestemme DAC's på mine fronter. Jeg vil ha' at mit 2 kanals anlæg er af højeste kvalitet. og kan nemt leve med noget "skrammel" til de andre kanaler.
derfor kan jeg ikke forstå at der ikke er nogen der tilbyder et produkt der total fri holder fronter (to kanals) fra pc elektronik, og tvivlsomme mulit kanals løsninger.
jeg ved ikke om produktet KAN laves, men havde da håbet på at AR's var et der kunne. men på hans side ser de også ud som om, der er analog ud, til alle kanaler.
AR må ikke skrive her mere, så jeg syntes man skal glemme det personlig vedr. peter og AR's produkter. A, han kan ikke svare for sig, B. han er nok ikke stolt over at være smidt ud. Så lad nu for F. det ligge.
Og ja, nogen af hans produkter er meget fair pris sat.
nej, det regner jeg heller ikke med. vi kender jo ikke hinanden.... tro jeg 
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sådan et produkt vi skal have. Men som sådan handler det jo bare om at lave en ordentlig processor med gode DAC's, der har en firewire eller USB port.
Jeg har ovevejet at anskaffe en NAD processor der kan fås til under 5k (noget af et scoop IMHO), den har dog ikke USB eller FW, så man for brug for en USB->spdif ting, men den kan fås billigt.
Men lad os nu se hvad eAR masteren kommer til at koste og om det er hifi eller legetøj !
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det sgu cool nok den NAD.
den eneste reciver jeg ved noget om med USB indgang er SR-8500, og der bruges den kun til upgrade. findes der nogen hvor man kan overføre lyden via, denne?
drømme apparat.
USB/FW ind, 5.1 ud analog (eller måske indbyggede digital amps, til SS lyde). Spdif udgange med front/ stereo info. Så kunne pc'erne bruges til noget der minder om "det udslidte high-end" udtryk. Så kunne man tune med DAC's osv.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer har USB indgang (og i.link=Firewire) på de store receiver modeller. Jeg tror dog ikke man kan få en i.link driver til PC'en.
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ang. lydkort. ind- som eksternt. Før CTA. droppede et salg af sin HTPC. i DK. havde jeg nogle skriverier om tilslutning af ICEpower til HTPCen. PÅ det tidspunkt handlede det om asp.1000 (ikke ICE fra ham) men fra et andet firma.
Han sagde at jeg skulle købe ampsne fra ham da han lavede noget tilbygning/ændring for bedre kommunikation mellem apperaterne og det var ikke nok med triggerne. Det krævede også noget software til HTPCen, så signalet kunne afbrydes lyn hurtigt. Med f.eks. Terra Tecs eksterne lydkort til amps ville der også komme grimme lyde ved tænd/sluk.
Ok en volumekontrol ændre nok ikke alene på det problem.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer med det, blot lyttede til en som rodet meget med det
Ang. AR. og lydkort så mener jeg at han gav udtryk for at hifi og lydkort ikke kunne forenes. (tidligere tråd).
Men man har jo en mening til man tager en ny.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen fremgår ikke længere af hans website, men jeg er sikker på, at have læst prisen til kr. 2999. Men vi får se om prisen er taget af sfa af nye kalkulationer hos AR. De ændrede lev.tider kunne tyde på at en eller flere underleverandører har svært ved at leve op til deres løfter eller mundtlige aftaler. Men det er blot gætterier.... Kunne også skyldes at han har meget travlt med eksisterende produktlinie eller andre nyudviklinger.
AR skylder dog os flere informationer angående fordele samt lyden! Hvad er der gjort for lyden? Det er jo særligt det vi er interesseret i!!!!!
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
Hej
Ang. lydkort. ind- som eksternt. Før CTA. droppede et salg af sin HTPC. i DK. havde jeg nogle skriverier om tilslutning af ICEpower til HTPCen. PÅ det tidspunkt handlede det om asp.1000 (ikke ICE fra ham) men fra et andet firma.
Han sagde at jeg skulle købe ampsne fra ham da han lavede noget tilbygning/ændring for bedre kommunikation mellem apperaterne og det var ikke nok med triggerne. Det krævede også noget software til HTPCen, så signalet kunne afbrydes lyn hurtigt. Med f.eks. Terra Tecs eksterne lydkort til amps ville der også komme grimme lyde ved tænd/sluk.
Ok en volumekontrol ændre nok ikke alene på det problem.
Jeg har ikke selv nogen erfaringer med det, blot lyttede til en som rodet meget med det
Ang. AR. og lydkort så mener jeg at han gav udtryk for at hifi og lydkort ikke kunne forenes. (tidligere tråd).
Men man har jo en mening til man tager en ny.
mvh. Eriek |
|
|
Jeg har et TerraTecs eksterne lydkort ved navn Aureon Firewire, det som CTA taler om. Jeg har bare sat en transformator ( som følger med lydkortet ) til lydkortet, derved får lydkortet ikke strømmen fra computeren. Det medfører at man slipper fra de der grimme lyde.
Det er et rigtigt godt kort, lyden er fantastisk god. MEN der er ingen bass-management, så alle kanaler spiller alle frekvenser. Derfor har jeg selv tænkt på at skifte det ud, måske med AR's løsning... Men TerraTec'et er altså en rigtig god løsning, hvis bare det kunne lave en delefrekvens!
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Mads det er simpelthen et strømfænomen og ikke som jeg trode noget tilpasning halløj apperaterne imellem.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne noget nyt om prisen ?
|
| Til top |
|
| |
Arne Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, desværre har det vist sig, at mine øjne i et kort fatalt øjeblik har svigtet.
AR mener ikke at de på noget tidspunkt har offentliggjort nogen pris. Men de oplyser at en forventet pris vil ligger på 8-10.000 kr. Desuden har de et par snedigheder i ærmet: "Vi arbejder vi på at kunne bruge eAR Master til digital rum korrektion, en software pakke skal installeres på PCen og så skulle det køre. Software-pakken testes i denne uge.
Vi overvejer kraftig at lave en consumer model til dem der ikke har råd til den kommende top model, men med begrænset funktionalitet og måske med USB interface. En model, som heller ikke kan køre stand-alone, når PCen ikke er tændt."
Lyden skulle naturligvis være rigtig god. Ikke noget i nærheden af eksternt consumer lydkort, men rigtig high end.
Vi må altså vente på de endelige specs og så starte med at spare op nu, hvis de foreløbige oplysninger virker interessante!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det er USB eller firewire spiller ikke den store trille, USB2.0 har stort set den samme transfer rate som FW.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eriek skrev:
3DX skrev:
|
Dav
hvorfor tilslutter du ikke bare effektrinene til lydkortet, og styrer det hele via. pc'eren ?
med pc remotes osv. så er en extern volum kontrol vel ikke så vigtig.
eller er jeg ikke helt med på hvad havd det er du søger 
|
|
|
Hej
Jeg har haft talt med Christian Andersen (CTA) ang. lydkort tilsluttet effektforstærkere. Han fortalte at laver man den tilslutning kommer man udfor nogle gevaltige drøn når der tændes og slukkes og i værstefald afbrænding af ht. Envidere kan det udløse afbrænding af ht. hvis pc en/ lydkortet laver et dropout.
Derfor er det en rigtig god ide med en volumekontrol imellem. Det andet kan godt komme til at fungere hvis man har det rette software og hardware.
mvh. Eriek
|
|
|
Mener dog at jeg har hørt udtalt fra samme mand (CTA), i en tråd vedrørende ICE power, at man med disse moduler kunne undgå disse "plobs" under start/slut/nedbrud, da modulerne let kunne sættes til at gå i stand-by hurtigt, hvis sådanne uforudsete ting skulle ske. (Jeg mener det var sådan) Jeg skal ikke lægge for meget i min egen hukommelse, men jeg mener også bestemt, at han var/er fortaler for at bruge pc'en som preamp. Dette synes jeg kom til udtryk i hans tråd om LynxTWO.
En anden ting. Der er en del snak om firewire i denne tråd. For at få det på det rene, er det vigtigt at vide, at de stik der sidder bag på bl.a. Pioneers receivere (i.link) ikke er kompitabel med nogen pc standard overhovedet. De stik der sidder bag på AR's nye produkt, samt alle andre firewire lydkort, er altså ikke kompitable med i.link afspillere/receivere, og har heller ikke samme fordele. I.link til mellem og receivere og afspillere skulle være stort set fri for jitter, hvilket ikke helt er tilfældet med alt firewire. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om jeg har overset noget, men i såfald vil jeg da gerne høre det...
|
| Til top |
|
| |