Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: AR eAR Master (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

USB2 er ikke så stabilt som FW. Det er almindeligt kendt indenfor studieverdenen.

USB er fra starten født til datastrømme der tåler afbrydelser, og er dermed ikke velegnet til vedvarende datastrømme som musik og film.

FW er derimod designet til konstante dataoverførsler.

Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, men ved at forskellige USB software selv kan forespørge og tiltvinge sig adgang til USB bussen. Dette har ingen betydning for printer og overførsel af alm. data. FW styres derimod af den anvendte HW, og hvis et FW lydkort ikke vil have afbrudt sin datastrøm, så sker det populært sagt ikke.

Derfor er FW i praktis hurtigere til billede og lyd.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Krede :) skrev:
Eriek skrev:
3DX skrev:

Dav

hvorfor tilslutter du ikke bare effektrinene til lydkortet, og styrer det hele via. pc'eren ?

med pc remotes osv. så er en extern volum kontrol vel ikke så vigtig.

eller er jeg ikke helt med på hvad havd det er du søger

Hej

Jeg har haft talt med Christian Andersen (CTA) ang. lydkort tilsluttet effektforstærkere. Han fortalte at laver man den tilslutning kommer man udfor nogle gevaltige drøn når der tændes og slukkes og i værstefald afbrænding af ht. Envidere kan det udløse afbrænding af ht. hvis pc en/ lydkortet laver et dropout.

Derfor er det en rigtig god ide med en volumekontrol imellem. Det andet kan godt komme til at fungere hvis man har det rette software og hardware.

mvh. Eriek 

Mener dog at jeg har hørt udtalt fra samme mand (CTA), i en tråd vedrørende ICE power, at man med disse moduler kunne undgå disse "plobs" under start/slut/nedbrud, da modulerne let kunne sættes til at gå i stand-by hurtigt, hvis sådanne uforudsete ting skulle ske. (Jeg mener det var sådan)
Jeg skal ikke lægge for meget i min egen hukommelse, men jeg mener også bestemt, at han var/er fortaler for at bruge pc'en som preamp. Dette synes jeg kom til udtryk i hans tråd om LynxTWO.

En anden ting. Der er en del snak om firewire i denne tråd. For at få det på det rene, er det vigtigt at vide, at de stik der sidder bag på bl.a. Pioneers receivere (i.link) ikke er kompitabel med nogen pc standard overhovedet. De stik der sidder bag på AR's nye produkt, samt alle andre firewire lydkort, er altså ikke kompitable med i.link afspillere/receivere, og har heller ikke samme fordele. I.link til mellem og receivere og afspillere skulle være stort set fri for jitter, hvilket ikke helt er tilfældet med alt firewire.
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om jeg har overset noget, men i såfald vil jeg da gerne høre det...

Det er jo det der er så kedeligt med i.link, hvorfor dælen kan de ikke finde ud af at lave en passende driver så man kan sætte en i.link receiver til en PC ? 

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

dk2000,

Rettigheder. Specielt efter det blev muligt, at overføre SACD via. i.link. Hvis der er noget Sony ikke ønsker at se, så er det at SACD bliver rippet digitalt til en pc. Så med mindre en eller anden nørd selv skriver et stykke software, der kan få i.link fra hjemmebioprodukter til at arbejde sammen med firewire, kommer vi nok ikke til at se nogen pc-baserede i.link systemer...

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:
Eriek skrev:
3DX skrev:

Dav

hvorfor tilslutter du ikke bare effektrinene til lydkortet, og styrer det hele via. pc'eren ?

med pc remotes osv. så er en extern volum kontrol vel ikke så vigtig.

eller er jeg ikke helt med på hvad havd det er du søger

Hej

Jeg har haft talt med Christian Andersen (CTA) ang. lydkort tilsluttet effektforstærkere. Han fortalte at laver man den tilslutning kommer man udfor nogle gevaltige drøn når der tændes og slukkes og i værstefald afbrænding af ht. Envidere kan det udløse afbrænding af ht. hvis pc en/ lydkortet laver et dropout.

Derfor er det en rigtig god ide med en volumekontrol imellem. Det andet kan godt komme til at fungere hvis man har det rette software og hardware.

mvh. Eriek 

Mener dog at jeg har hørt udtalt fra samme mand (CTA), i en tråd vedrørende ICE power, at man med disse moduler kunne undgå disse "plobs" under start/slut/nedbrud, da modulerne let kunne sættes til at gå i stand-by hurtigt, hvis sådanne uforudsete ting skulle ske. (Jeg mener det var sådan)
Jeg skal ikke lægge for meget i min egen hukommelse, men jeg mener også bestemt, at han var/er fortaler for at bruge pc'en som preamp. Dette synes jeg kom til udtryk i hans tråd om LynxTWO.

En anden ting. Der er en del snak om firewire i denne tråd. For at få det på det rene, er det vigtigt at vide, at de stik der sidder bag på bl.a. Pioneers receivere (i.link) ikke er kompitabel med nogen pc standard overhovedet. De stik der sidder bag på AR's nye produkt, samt alle andre firewire lydkort, er altså ikke kompitable med i.link afspillere/receivere, og har heller ikke samme fordele. I.link til mellem og receivere og afspillere skulle være stort set fri for jitter, hvilket ikke helt er tilfældet med alt firewire.
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om jeg har overset noget, men i såfald vil jeg da gerne høre det...

Det er jo det der er så kedeligt med i.link, hvorfor dælen kan de ikke finde ud af at lave en passende driver så man kan sætte en i.link receiver til en PC ? 

Ja ICEpower kan komme til at køre sammen med en HTPC. men som jeg skrev tidligere kræver det noget soft- og hardware for at komme til at fungere.

CTA. ville meget gerne bruge HTPCen som preamp, men han mente ikke at man bare sætter en effektblok til pcen og så køre det.

Det skulle ifølge CTA. være en temmelig stor opgave at få at fungere hvis vi snakker "highend kvalitet"

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

JonV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Så er AR ude med endnu en nyhed:

eAR USB Master

Lyder som en eAR202 med et indbygget USB-lydkort og digital volumenkontrol. De nævner ikke noget om flerkanal, så mon ikke den er begrænset til stereo.

Den 'gamle' eAR FireWire Master er (bliver) til gengæld 8 kanaler og analog volumenkontrol som jeg har forstået det. Mulighed for rumkorrektion.

Det ville være ret genialt om man kunne lave digital aktiv deling med sådan en fætter når vi nu har gang i FIR-filtre og en 6-8 kanaler ud af en pc. Er der nogen som har spurgt AR om muligheden for dette ?

Jon

Til top Vis JonV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonV

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Ja det her er virkeligt spændende!

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med rum-korrektion, men ikke desto mindre har jeg ret stor tiltro til det. Det bliver spændende at høre de første bruger-erfaringer, når produkterne kommer ud!!

-Morten

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Nedtaget
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

JonV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Lidt OT i denne tråd.

Så vidt jeg har forstået er eAR Master en slags eksternt lydkort.

USB modellen har så to effektrin indbygget, mens FireWire modellen er en 8 kanalers forforstærker (plus noget software).

Jeg kan ikke tro at der skulle være brug for nogle af de to produkter du henviser til sammen med en eAR Master.

Dit knald kommer formodentlig af at lydkortet slukker inden effektforstærkeren, det skulle AR gerne have løst ved at bruge eksternt lydkort med egen strømforsyning.

Jeg har set folk på nettet som lavede en uafhængig strømforsyning til deres lydkort, burde hjælpe på problemet (og forbedre lyden !). Præcic hvordan det skal gøres og om det er muligt i en bærbar skal jeg ikke kloge mig på.

Beskyttelses 'dimsen' virker desværre kun ved start.

Jon

Til top Vis JonV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonV

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Firewire kan implementeres på mange måder, og på PC-platformen tillades det ikke at nogen får adgang til den hårde C5 kryptering som ligger under i-link og på settopbokse m.m. For PC'en opfattes naturligvis so en trussel og et effektivt hackerværktøj, derfor har Microsoft også deres hyr med at få adgang til jordbaseret HDTV materiale i MCE2005.

Firewire er USB overlegen på mange punkter.

Interessant at se at skråsikre Peter AR har taget ting til efterretning. Og at PC'en trods alt kan anvendes til noget fornuftigt og hifi, selv om jeg ofte fik skudt i skoen at jeg ikke anede hvad jeg snakkede om Bliver spændende at se produkterne fra AR, glæder mig til at se og høre hvordan det spiller for dem i Holstebro.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

dk2000,

Rettigheder. Specielt efter det blev muligt, at overføre SACD via. i.link. Hvis der er noget Sony ikke ønsker at se, så er det at SACD bliver rippet digitalt til en pc. Så med mindre en eller anden nørd selv skriver et stykke software, der kan få i.link fra hjemmebioprodukter til at arbejde sammen med firewire, kommer vi nok ikke til at se nogen pc-baserede i.link systemer...

Sony havde med deres fantastiske LISSA sytem et linksæt til PC og via 1394 (FireWire) men de anvendte ikke C5 kryptering, hvilket alle andre benytter. Men LISSA forsvandt hurtigt fra marked, det spillede iøvrigt ret godt, var ekstremt solidt bygget og anerledes på alle måder.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 02 April 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Firewire kan implementeres på mange måder, og på PC-platformen tillades det ikke at nogen får adgang til den hårde C5 kryptering som ligger under i-link og på settopbokse m.m. For PC'en opfattes naturligvis so en trussel og et effektivt hackerværktøj, derfor har Microsoft også deres hyr med at få adgang til jordbaseret HDTV materiale i MCE2005.

Firewire er USB overlegen på mange punkter.

Interessant at se at skråsikre Peter AR har taget ting til efterretning. Og at PC'en trods alt kan anvendes til noget fornuftigt og hifi, selv om jeg ofte fik skudt i skoen at jeg ikke anede hvad jeg snakkede om Bliver spændende at se produkterne fra AR, glæder mig til at se og høre hvordan det spiller for dem i Holstebro.

gad vide om Peter AR også snart dukker op igen

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 April 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Peter blev smidt ud, det gjorde jeg ikke, jeg trak mig bare for en kort bemærkning, der er forskel

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 02 April 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Peter blev smidt ud, det gjorde jeg ikke, jeg trak mig bare for en kort bemærkning, der er forskel

ok

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Fandt selv mine svar...

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 03 April 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

ctacta skrev:

ok

Lad os nu komme videre, for katten!

SKAL vi blive ved med at høre om noget, der skete for temmelig lang tid siden. Om folk bliver lukket ind igen, hvad så? Det var dengang, nu er det nu

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være et "highly modified" creative application...

Har ikke set prisen.

Company hype:

Many manufacturers would have choosen not to tell what's inside. We did that with our power amplifiers and we believe it was the right decision. Today you see for example Jeff Rowland and PS Audio power amplifiers with ICEpower® to extremely high prices. Actually we could easily hide all informations about what's inside and not offer any software to the PC, because it is not necessary to install extra software when using USB 1 and USB 2. However, we are using a chipset application from Creative, which is HIGHLY modified at Acoustic Reality to fulfill our requirements of truly high-end audiophile-grade performance. If we didn't use this chipset we would not be able to offer playback of high resolution DVD-Audio multi-channel from a PC, because there is no other companies out there that is able to do this! Because of our decision we are also sure that you soon may find other high-end companies offering similar products. However, not with equal musical performance and not to an affordable price. And then you may believe you can purchase a product from Creative. Yes, but this is not possible if you want high-end musical performance, not to forget eAR Master One is assembled together in a luxurious glassy shining chassis.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Så kom der pris på: 5999 dkr

dvs. ca 5x prisen for et tilsvarende creative produkt, man må så håbe at det lyder en hel del bedre - men så får man også en fin metal kasse

Det lyder som et godt produkt. Jeg har en eAR202 som jeg er ret fornøjet med, så den ville passe godt til. 

Teksten om creative er i mellemtiden blevet fjernet fra hjemmesiden - måske de har ombestemt sig mht at fortælle hvad der er i kassen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det er stadig helt vildt så billig Ear 202 er! Du er helt tilfreds?
Undskyld lidt of topic, men jeg er meget fristet...

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Yep - til prisen er det i mine øjne en no-brainer. Jjaz har måske ?? et lignede produkt med 200ASC moduler (de havde et tilbud i tilbudsavisen for monoblokke til 1495,- for nået tid siden), de virker bare lidt langsomme i det mht. markedsføring (man kan ikke se det på hjemmesiden) - det med mangel på markedsføring er jo ikke just A-R's problem  

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har spurgt Peter AR om hvornår eAR Master One er klar.

Her er hans svar:

Hej Stig,

eAR Master One er parat nu, men der er lige et bestemt stik vi mangler, nemlig et USB stik til chassis-montage (det er ret ufattelig, men vi kan først få dette stik midt i maj 2005). Midlertidig er vi derfor nød til at hardwire USB kablet fast til DSP boardet, men vel også ok.

Div. interesserede kan komme og høre den endelige version senere på ugen, men bedst i næste uge.

De bedste hilsner,
Peter 
Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum