Jonas : Fordi i sidder på jeres øre når i lytter for forskelslytning er den letteste form for lytning.
MJ :
nu brækker jeg mig snart!! ALLE!! der ikke kan høre eller opfatter at Linn viser størst forskelle af alt! sidder på deres øre og kan ikke lytte rigtigt!??.. NU! er du sgu lidt for langt ude!!... GAB!!

JEG! syntes eks. at både Marklevinson og Classe viser LANGT!! støre forskelle end det Linn du har ( undtagen din cd12 der er at regne for en af de bedste maskiner der er! ingen tvivl om det!!.. )
Man skal op på et komplet Linn Klimax sæt for at opnå samme grad af opløsning og forskels visning som før omtalte!! her kan det du har slæt ikke være med!.. jeg syntes endda at mine egne forstærkere viser MINDST!! lige så store forskelle!! ( og det er jeg ikke ene om!) dine højtalere spilles total agterud af B&W - ProAc. - Dali´s nye - Syatem Audio`s ditto samt mine egne!!..
Jonas : Hvordan ved du så der er ufarvet ??
Mj : INTET ER UFARVET!!... Liniaritet er det eneste der indikere nogenlunde neutralitet!!.. Men INTET!! er som sagt helt ufarvet!.. da total liniaritet er uopnåligt med den teknik vi idag anvender ( enheder ) så selv de mest liniære højtalere farver lidt!.. og hvilke af disse der opfattes som aller mindst farvende og spillende på en måde der virker mest troværdigt og godt, det er et spørgsmål om opfattelse og smag!.. derfor subjektivt!..
Jonas : GAB Dette handler jo ikke om smag jeg fatter simpelthen ikke at du ikke kan indse dette men måske alt den stråling fra Granit øen er skyl i dette det er jo kun en fysisk virkelighed også selvom vi opfatter den forskellige og når vi denne fysiske virkelighed gennem HIFI så opfatter vi statig den forskelligt så forskellen er ikke noget vi skal sjaske sammen med smag og ketshup
MJ : fysisk virklighed!???... ja vist!! Jonas!! det er også hvad Sten D. siger! der er en fysisk virklighed!! og den er som den er! det står ikke til diskution!.. her i har du ret!!
MEN!! du kan ikke påkalde dig denne Jonas!.. ikke med det Linn udstyr du har!... for det lever IKKE! op til denne virklighed!.. ergo! tilbage er et smags valg! som du har truffet!.. fordi din smag / opfattelse siger dig at efter netop denne opfattelse du har er linn det der for dig lyder mest troværdigt!.. altså du har taget et subjektivt valg!.. hvilket Sten D sikkert ville give mig ret i!..
Du har IKKE!! valgt det der er mest liniært og korekt efter de videnskablige fakta!! dette er bevisligt udfra målinger på det udstyr du har og især højtalerne!... altså du går IKKE!! efter sandheden!.. men din egen opfattelse af denne ( smag )... på samme måde som jeg tildels gør det, og mange andre ( de fleste faktisk!!) ...
LINN ER IKKE! DET UDSTYR I VERDEN DER KOMMER NÆRMEST DEN FYSISKE VIRKLIGHED!... og da du har valgt dette som det DU! opfatter som mest rigtigt afviger din opfattelse og smag altså fra virkligheden i princippet på lige fod med de der køber cervinvega højtalere og lytter til rock med equalizer på og det hele!!... ( overdrivelse fremmer forståelsen!! ) alle der her mere liniære højtalere og udstyr med mindre tab & forvrængning, kommer nærmere sandheden end dig!!!!
Spørgsmålet er bare om den resulterende mere rigtige lyd nu også for den enkelte virker troværdig og god efter dennes opfattelse og smag!?? og vi ved jo sbvaret på dette for dit vedkommende!! men det er jo DIN!! opfattelse alts subjektivt!!..
Du om nogen er den sidste i dette forum der skal udtale dig om fysisk fakta og virklighed og korekt gengivelse!!!
Jeg hævder for min del ikke at jeg har helt rigtig og korekt og mest troværdig lyd!! ikke for andre end mig selv og de der deler min opfattelse 8 og det er ikke så få endda!! når de først har hørt det!!) men jeg kan dog trods alt på baggrund af data og målinger og netop de fysiske og videnskablige fakta! tillade mig at hævde at den gengivelse jeg har kommer nærmere virkligheden og det der er på pladen end dit gør det!!..
Jeg kan dog ikke og vil heller ikke sige at jeg har bedre lyd end dig! eller mere troværdig lyd end dig!! FORDI!! dette er jo subjektivt!!
Men jeg tror nu at jeg tør vove pelsen og sige at jeg på baggrund af før omtalte fakta og data, faktsik har og får vist flere forskelle med mit udstyr det du har! især højtalerne og set bort fra din cd12 som jeg ikke har noget der kan hamle op med!... men den kan aligevel ikke gøre nytte af sin fordel frem for mit over de kabler og de højtaler du anvender, så det udjævnes ganske enkelt!
Kort og godt DU! har ikke noget udstyr der samlet kan påkalde sig nogen sandhed og fysisk virklighed!.. og derfor er det et subjektivt smags valg fra din side!..
mvh