| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt lidt på Mercenary - The hours that remain og kan kun sige en ting, f**k det er fedt.
Rigtig flot metal. Dejlig melodisk men samtidig har det en dejlig heavy lyd.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Har hørt lidt på Mercenary - The hours that remain og kan kun sige en ting, f**k det er fedt.
Rigtig flot metal. Dejlig melodisk men samtidig har det en dejlig heavy lyd.
|
|
|
- ja, sgu!
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fedt at der ENDELIG kommer noget GODT musik fra den danske musik scene.
Må håbe de får stor succes med det. Deres 11 Dreams var godt men det her, det er bare bedre. 
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
quad skrev:
Det undrer mig såre at (næsten) ingen nævner Jethro Tull, der om nogen har været indbegrebet af progressivrock ettiketten. Det er et afsindigt spændende band der spiller r..... ud af bukserne på temmelig mange "op i tiden"bands, og med nogle tekster i særklasse. De (og især frontmanden Ian Anderson) har altid været branchens "enfant terible" der aldrig har bøjet nakken for tidens trend. Men på trods har alle deres albums i de sidste 30 år solgt misundelsesværdige antal, and they are still going strong. Prøv at tjecke deres site: j-tull.com.
|
|
|
Hej quad...
Deler din begejstring Vi startede en Tull-tråd i tidernes morgen, men interessen var sløj. Kom endelig med input, der er jo sket lidt siden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9664&KW =jethro+tull
|
|
|
Jamen jeg er tændt  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK det kunne være at jeg skulle tjekke den nye mercenary plade ud så, da det lyder som om stemningen er, at det er den bedste de har lavet. hvordan er fordelingen mellem ren og cookie jar monster vokal?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke han er blevet nævnt før i denne tråd, men jeg vil tro at Steve Vai også ville være et lyt værd hvis man tænder på Dream Theater og det der ligner. Han har også været på banen en del år, og har mange albums bag sig. Ikke alle er lige vellykkede (synes jeg), men værd at nævne er Passion and Warfare, Alien love secrets, Fire Garden og hans forholdsvis nye Real reflecions: Illusions.
Live in London DVD' en er også klart et lyt/kig værd, og så er lidt kryds-reference til Dream Theater med G3: Live in Tokyo fra sidste år, med Joe Satriani, Steve Vai og John Petrucci.
Lidt samples m.m. kan checkes på www.vai.com
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos Dream Theater, så er det måske værd at nævne at de netop har udgivet en koncert(dobbelt)DVD og 3-dobbelt CD "SCORE" med en 20 års jubilæumskoncert.
De får "hjælp" af The Octavarium Orchestra på 2/3 af koncerten, lidt i stil med den koncert Metallica for nogle år tilbage udgav sammen med San Francisco Symphony Orchestra. Har ikke hørt det hele endnu, men den er ikke så ringe endda... :)
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Mercenary:
På "The hours that remain" er hovedparten af vokalen clean, omend der
stadig growles noget. Hvis man kunne lide 11 Dreams, så er der nye
altså ingen vej udenom den nye. Det er et af de albums man bare SKAL
have i samlingen!! Jeg vil ikke tøve med at udråbe det som det bedste
danske album siden netop 11 dreams. Og et af årets bedste albums i det
hele taget!!! (Satyricon bliver meget svær at vippe af pinden i den
konkurrence)
-Glem heller ikke at komme ud på de små klubber og se dem live når de
tager ud på landevejen i oktober og november! (både solo og som
opvarmning for svenske the Haunted. Mercenary er et forrygende
liveband. Sidste år på RF var Mercenary trods det anti-hævi
spilletidspunkt kl. 12 søndag en af årets fedeste koncerter. Og det i
det måske bedste RF-program NOGENSINDE med bla. Audioslave, Bjørn
Berge, Mastodon og Black Sabbath.....
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt Score her i weekenden og må indrømme, at jeg er positivt overrasket. Har bare lige hørt den igennem en enkelt gang, men jeg har på fornemmelsen den bliver i afspilleren de næste par dage!
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, sidder lige og nyder lidt Opeth, og synes da egentligt, at der er
nok progressive elementer i det, til at det også burde nævnes her.
Temmeligt hårdt til tider, ja, men rigtig fedt når man venner sig til
det (som det kræves ved det meste gode musik efter min mening)
Vh
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeth er FEDT ingen tvivl om det. 
Men som du selv nævner så kræver det lidt tilvænning da det er meget hård musik til tider men når man først har vænnet sig til det så er det altså fedt. 
Opeth er uden tvivl et af de bedste Death/Heavy/Prog Metal bands der er overhovedet.
Er selv helt vild med deres My arms - Your hearse, Still Life og det nye Ghost Reveries album. Det er bare SÅ fedt.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeth er bestemt værd at nævne - selvom jeg var en smule frastødt af Åkerfeldts growl-vokal i til at starte med, er jeg kommet til at mene, at der er en fantastisk - ofte modsætningernes - skønhed over deres musikalske univers. Steven Wilsons produktion på Blackwater Park og Damnation kunne jeg dog bedre lide end Opeths egen på Ghost Reveries, som nok heller ikke er deres bedste album (jeg er ikke hardcore-fan, og måske har sådanne personager en anden mening?) 
Til gengæld synes jeg de skuffede en smule på Roskilde i år; deres set var lidt tamt og en smule uengageret leveret, selvom deres nye mand på kedlerne bestemt ikke er et "step down"; han er simpelthen blændende dygtig (jeg kan ikke huske hans navn...) 
------------------
Jeg vil lige lægge et godt ord ind for Anathema

Dette er deres seneste album; A Natural Disaster, som er et stykke blændende, melankolsk og snigende betagende stykke (semi-)progressivt rock
Pt står bandet uden en pladekontrakt; fuldstændigt uhørt, at et så originalt og versatilt band ikke kan få udgivet deres musik. Der mangler i den grad ikke-kassetænkende mennesker på pladeselskabernes kontorer.....
Tjek deres hjemmeside ud - www.anathema.ws - her kan man købe deres musik direkte.
MVH - og god musikweekend 
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeths koncert på RF i år var lidt underlig. De spillede egentlig fedt
nok, men nåede aldrig helt udover scenekanten. Det var en af de
koncerter der bare var "endnu en dag på kontoret" for bandet. Desuden
var lyden dels for lav og dels noget mudret. Men alt det fik de rettet
op på til weekenden efter på Metaltown i Göteborg!!
Det er meget sjovt at 2 af Opeths plader er produceret af Steven Wilson
(Porcupine Tree) for det er 2 bands jeg opdagede nogenlunde samtidigt.
K
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Opeth er bestemt værd at nævne - selvom jeg var en smule frastødt af Åkerfeldts growl-vokal i til at starte med, er jeg kommet til at mene, at der er en fantastisk - ofte modsætningernes - skønhed over deres musikalske univers. Steven Wilsons produktion på Blackwater Park og Damnation kunne jeg dog bedre lide end Opeths egen på Ghost Reveries, som nok heller ikke er deres bedste album (jeg er ikke hardcore-fan, og måske har sådanne personager en anden mening?) 

------------------
Jeg vil lige lægge et godt ord ind for Anathema
Dette er deres seneste album; A Natural Disaster, som er et stykke blændende, melankolsk og snigende betagende stykke (semi-)progressivt rock
Pt står bandet uden en pladekontrakt; fuldstændigt uhørt, at et så originalt og versatilt band ikke kan få udgivet deres musik. Der mangler i den grad ikke-kassetænkende mennesker på pladeselskabernes kontorer.....
Tjek deres hjemmeside ud - www.anathema.ws - her kan man købe deres musik direkte.
MVH - og god musikweekend 
|
|
|
Sådan har også min søster det med Opeth: "om han bare kunne synge pent hele tiden så villde dette være godt" Metal skal ikke være pent hele tiden, det handler om følelser, stemninger og om at få hårene på armen til at rejse sig.
Angående Anathema så har de lavet mange forskellige typer musik, fra Doom til Goth, og nå sidst alternativ rock ala Radiohead. Deres bedste album er nok Judgement, og om man synes at livet stinker, og har mest lyst til at give op er det bare at legge i Judgement i spilleren og få det bekræftet 
Jeg vil så et slag for et Power Metal band, der på deres seneste udgivelse flirter meget med progressiv metal. Kamelot - The Black Halo er navnet på bandet og albumet. Der er gæsteoptredener fra masser af kendte musikere, flyvende gitarer og garanteret gåsehud! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, Opeth på Roskilde... Jeg havde kun hørt lidt til Opeth, før jeg
hørte det på Roskilde og jeg synes nu det var en rigtig fed koncert. Det
skal nævnes at jeg ikke rigtigt havde nogen forventninger til det, men
jeg blev sgu "blæst væk" og meget positivt overrasket... Det skal måske også nævnes at jeg ikke var helt appelsinfri
Jeg synes at folk, der ikke har hørt Opeth før, lige burde kaste
13 minutter og 36 sekunder efter nummeret Deleverence. Det var det der
fangede mig i starten, især med den helt fanastiske afslutning... Lad
jer ikke "skræmme" af den hårde start og de hårde passager, hør
nummeret igennem og bliv belønnet  (Wilson har også produceret albummet Deliverence)
Ang. Anathema står der også mange af deres plader på min hylde, hmm,
har de ikke været nævnt før? Nå, men ja, de skal da i hvert fald
nævnes. Ikke super progressivt som Dejen også siger, men i hvet fald
originalt, fedt og super melankolsk. Nok noget af det bedste
"tude-musik" man kan opstøve efter min mening.  Og ja, ingen pladekontrakt??? Hvad sker der for musikbranchen???
Til festugen i Århus spillede et band der hedder "Boil" nogen der
kender det eller hørte det? Lyder var meget dårlig, men musikken var
rigtig fed. Tydeligt inspireret af noget prog, TOOL og forsangeren nok
inspireret af bla. Alice in Chains... Rigtig lækkert.... Der er ingen
CD ude med dem endnu, så der skal downloades hvis i vil høre dem (har
ikke lige et link, men der er måder hører jeg  ) Prøv nummeret "bound" eller "so many men"
Hov det blev vidst en noget langt indlæg... Håber i magter at læse det.
Rigtig god weekend til alle.
Vh
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kamelot er klasse , forsanger i verdensklasse, så dem på Sweden Rock suuuuværent...., og når vi nu snakker om Sverige så giv det svenske band A.C.T et lyt de er sindsygt gode(minder lidt om gamle City boy) , mit råd Køb,køb køb.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har hørt Dream Theaters nye live-udgivelse, SCORE?
Er det en man som DT fan skal ønske sig i julegave?  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Score i et par måneder, og ingen tvivl om at skiven er rigtig fed. DT er virkelig i top form og minder mig om de ekvilibrister de var for år tilbage. La Brie falder for en gang skyld ikke igennem, men byder på fremragende sang, både hvad angår de stille passager og hvor han er helt oppe at ringe. Samlet set står den ikke mål med tidligere liveudgivelser som f.eks. Once in a Live Time fra 1998, hvor de spillede numre fra bl.a. Images and Words og Change of Seasons. Materialet var simpelthen bedre "i gamle dage". Når det så er sagt synes jeg Octavarium er begyndt at behage mig lidt mere efter jeg har hørt Score, hvor de jo spiller en del numre fra den nye. De kan godt savne lidt vildskab når det hele bliver for pænt og blankpoleret, og vildskab er der heldigvis nok af på Score. I forlængelse af vildskaben passer den ikke alt for gode produktion meget godt ind - det behøver ikke altid være så pænt... Alt i alt er det en udgivelse man bare må eje hvis man er fan af den progressive metalgenre
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Jeg har haft Score i et par måneder, og ingen tvivl om at skiven er rigtig fed. DT er virkelig i top form og minder mig om de ekvilibrister de var for år tilbage. La Brie falder for en gang skyld ikke igennem, men byder på fremragende sang, både hvad angår de stille passager og hvor han er helt oppe at ringe. Samlet set står den ikke mål med tidligere liveudgivelser som f.eks. Once in a Live Time fra 1998, hvor de spillede numre fra bl.a. Images and Words og Change of Seasons. Materialet var simpelthen bedre "i gamle dage". Når det så er sagt synes jeg Octavarium er begyndt at behage mig lidt mere efter jeg har hørt Score, hvor de jo spiller en del numre fra den nye. De kan godt savne lidt vildskab når det hele bliver for pænt og blankpoleret, og vildskab er der heldigvis nok af på Score. I forlængelse af vildskaben passer den ikke alt for gode produktion meget godt ind - det behøver ikke altid være så pænt...
Alt i alt er det en udgivelse man bare må eje hvis man er fan af den progressive metalgenre 
|
|
|
Okay, super. Jeg skriver den på ønskesedlen sammen med Once In A Livetime. Jeg har ikke købt SCORE endnu, da jeg lidt frygtede at Labrie ville ødelægge oplevelsen. Er ikke vildt imponeret over Live At Budokan. Han får i hvert fald fuldstændig ødelagt Pull Me Under i den koncert. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sangene fra Images and Words magter han ofte ikke live, men faktisk klarer han det okay på Score (hvor de spiller Metropolis og Under a Glass Moon). Take the Time på Once in a Live Time er til gengæld lige i øjet, så glæd dig til den! *Edit: Ej okay, sidder lige og hører Take the Time på Once in a Live Time, og hans stemme er godt nok lige ved at knække de høje steder
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |