| Forfatter |
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Sangene fra Images and Words magter han ofte ikke live, men faktisk klarer han det okay på Score (hvor de spiller Metropolis og Under a Glass Moon). Take the Time på Once in a Live Time er til gengæld lige i øjet, så glæd dig til den!
*Edit: Ej okay, sidder lige og hører Take the Time på Once in a Live Time, og hans stemme er godt nok lige ved at knække de høje steder 
|
|
|
Hehe.. okay. Jeg glæder mig til jeg får dem...
Hørte lige Live At Budokan igennem igen igår aftes, efter et stykke tids pause, og de skal have rosen for en rigtig god produceret live-lyd. Havde næsten glemt hvor godt det lyder.  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg kom akkurat på en plate som har gitt meg en masser av glede, Devil Doll - Dies Irae. Det består av en italiener, og et innleid østeuropeisk klassisk orkester. I stil kan det minne mest om en kryssning av black metal/opera/klassisk. Meget kompromisstløst, enten liker man det, eller så hater man det.
|
|
|
Kan man være med ovre i den ende, er Norske Dimmu Borgir jo bestemt heller ikke noget dårligt bud :) Spiritual Black Dimensions albummet har givet mig rigtig mange glædelige timer sammen med anlæget, og er med sin meget store og opera-inspirerede lyd nok mit favorit-album blandt deres udgivelser. Therion er endnu tættere på operaen, og Theli samt Vovin skiverne kan helt bestemt anbefales som en anderledes musikoplevelse. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dumme Birger, som vi nordmænd foretrekker at kalle de for, har sammen med mange andre norske bands de seneste årene virkelig beveget sig over i mod det progressive og teatralske, og det er i mine ører også til det bedre fordi Black Metalen ville ellers ha kommet til at stagnere.
Et annet band, eller rettere sagt, projekt, som også bør nevnes er Ayeron. Jeg sitter precis nu og lytter til The Human Equation som er et af mine absolute favoritalbums uanset artist eller genre. Kan kun anbefales __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Ayreon så bør det nevnes at det nok er bedst at starte med Into The Electric Castle. The Human Equation krever mange gennemlytninger før den sitter. Den kan nesten sammenlignes med Amused To Death i det albumet er meget understated, der er nogle fantastiske gitarpartier, men de er meget korte og efterlader lytteren sulten __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu helt klart human equation er den fedeste, og rent tematisk og lyrisk holder den også bedst
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, ikke bare er vi navnebrødre, men også helt enige om hvilket Ayreon album der er det bedste : )
Into The Electric Castle er dog meget nemmere at kunne lide første gang man hører, og det gir også hele armen hvad riffs angår. Human Equation er som sagt mere understated, den lille gitarsoloen i Day Five er et godt eksempel på det. Den er så god at den gjerne måtte vare mere end 10 sekunder, men nej, og som resultat kommer man hele tiden tilbage for at få en ny servering! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører lige nu mullmuzzler 2 med James LaBrie (et sideprojekt), en ny cd, synes egenligt det er ok fedt indtil videre. Human equation er måske lidt sværere at komme ind i, historien er helt klart også Arjens mest modne(ja, electric castle og final experiment er fede, men også ret drengerøvs agtige mht til tema(tidsmaskiner osv))
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt eksempel på at Black Metal bevæger sig i nye spændende retninger er 2 af årets mest interessante metaludgivelser fra Norge:
Satyricon Now, Diabolical Enslaved: Ruun
Hvis du kan lide Dimmu Borgirs nyere udgivelser er disse 2 skiver helt klart værd at lytte til. Udtrykket er stadig ekstremt, så det kræver måske nok noget tilvænning for det uvante øre.
På min liste over årets bedste metaludgivelser ligger Satyricon urørligt i toppen, og med Enslaved i top5.
Satyricon væltede iøvrigt the Rock i København i lørdags, og Enslaved kan opleves på Stengade 30 den 7. december.
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min pure ungdom var der vist nogen der hed:
Boston - Egg - Gong - Hatfield and the North - Steve Hillage - Kansas - Klaatu - Todd Rundgren('s Utopia)
men jeg husker det knapt mere ...
/winding
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da godt lige bidrage med et par bud på fede prog bands/udgivelser i den lidt hårdere metal-genre (ud over Opeth, Dream Theater, Threshold, Symphony X, Pain of Salvation mmf):
Andromeda - Extension of the Wish
Balance of Power -
Circus Maximus - The 1st Chapter (norsk a la Dream Theater)
Lord of Mushrooms - Seven Deadly Songs
Pagan's Mind - Celestial Entrance / Enigmatic: Calling (Lyttepligt for DT-fans)
Riverside - Second Life Syndrome (Polens svar på Porcupine Tree)
Hubi Meisel - Kailash / EmOcean (primært stille)
Silent Voices - Building Up the Apathy
Sphere of Souls - From the Ashes (fremragende hollandsk band)
Vox Tempus - In the Eye of Time (fed skive med knap så god produktion)
Nogle af skiverne er en smule ujævne, men generelt er der virkelig meget guf til prog-folket på ovenstående udgivelser.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
Et godt eksempel på at Black Metal bevæger sig i nye spændende retninger er 2 af årets mest interessante metaludgivelser fra Norge:
Satyricon Now, Diabolical Enslaved: Ruun
Hvis du kan lide Dimmu Borgirs nyere udgivelser er disse 2 skiver helt klart værd at lytte til. Udtrykket er stadig ekstremt, så det kræver måske nok noget tilvænning for det uvante øre.
På min liste over årets bedste metaludgivelser ligger Satyricon urørligt i toppen, og med Enslaved i top5.
Satyricon væltede iøvrigt the Rock i København i lørdags, og Enslaved kan opleves på Stengade 30 den 7. december. Jeg har ikke selv oplevet Satyricon live, men min bror var på arbejde på The Rock i lørdags - og han var skuffet - MEGET skuffet - over deres præstation. Ord som "makværk" og "elendige musikere" kom ud af hans mund - og "trommeslageren lød som om han ikke havde set en dobbeltpedal før i hele sit liv, endsige spillet på én", sagde han også.....
Jeg synes bestemt at den smule jeg har hørt fra Satyricons hånd er glimrende - live kniber det dog ifølge lillebror. Det lyder dog som om du oplevede koncerten anderledes?
mvh Klaus
MVH
|
|
|
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Dejen.
Det virker ikke som om din lillebror og mig har været til den samme koncert overhovedet. Jeg tror din lillebror står ret alene med sin oplevelse af koncerten i lørdags. Lyden var sløj til at starte med, men blev bedre i løbet af en 2-3 sange. Især vokalen var der ikke helt styr på. Frost havde ganske godt styr på sine kedler. OG dobbeltpedalen! Jeg synes bare det var en af de koncerter hvor det hele bare gik op i en højere enhed. Især var "To The Mountains" helt forrygende.
\m/vh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her i Århus spillede de forrygende! De er langt bedre live end på album i mine ører.
At jeg så efter koncerten kom til at tale med den ene gitarristen uden at indse hvem han var var dobbelt pinelig siden jeg nu også er nordmand. Jeg blev bare nødt til at krybe til op-ned korset og indrømme at jeg nok ikke var deres største fan :)
Så noget helt andet, Uriah Heep, er jeg alene der?
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
zappafan Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næeee - Det er du ikke - De har lavet gode plader som 'Deamonds and Wizards' og 'The Magicians Birthday'.
__________________ Hvo intet vover, intet vinder
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af vennerne på besøg i dag for returnering af lånt musik ... og han havde lidt godter med til julen: Ayrons udgivelser til fordybelse - nok helst inden dette:
18.januar.07 (torsdag)
20:00
i The Rock. Tror det er ment som lokkemad, for at hive mig med derind ...  Så var der også Rush R30 som jeg har nået at se - det skal jeg liiiige igen, for jeg ved ikke hvad jeg skal mene om Alex Lifesons vokal, som til tider forekommer utilstrækkelig - synes jeg ... Endelig Dream Theater Live At Budokan. som er godt i gang på skærmen nu med Hollow Years - en mægtig og flot ballade. Jeg har hverken hørt ellers set noget af dem, så spændt på hvordan førstegangsindtrykket bliver, men det er virkelig gennemført til nu! Aner jeg en lidt teatralsk attitude? Ser ud til at være den bedste blandt godterne. Flot er det, ihvertilfælde.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Det er sku lige min tråd det her.. Jeg ser vi kommer vidt omkring i metal og den er vidtfavnende mere end folk tror... Jeg lytter mere til de hårdere genrer, fortrinsvis death og black metal, men for tiden høre jeg My Dying Brides nyeste, det band bliver jeg bare aldrig træt af, de har skiftet stil så mange gange, men holder stadig den røde tråd igennem deres plader... Så der blev nævnt nogen black metal bands længere oppe, og ja black metallen har udviklet sig, og bands som Satyricon, Enslaved er som nævnt gode eksempler på en ganske positiv udvikling, Dimmu Borgier synes jeg derimod har mistet gnisten og deres plader efter Enthroned Darkness... er gået hen og blevet indsmurt i alt for meget keyboard og lidt for meget atmosfærisk pladder... Ikk at jeg ikk kan lide den form, men der har jeg fundet et andet band
Shade Empire, selvom de faktisk har mere keyboard underlægninger i
deres numre.... Den primitive black metal er dog ikk gået helt i hundene, Darkthrone udgiver da stadig plader..  Mit favorit band er dog stadig og vil altid blive engelske Bolt Thrower, de har godt nok ikk skiftet stil siden 90'erne, men jeg bliver aldrig træt af deres måde at opbygge riffs på, og deres Those Once Loyal har ligeledes ligget i spilleren mange gange de sidste måneder..
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand:
Nu er det altså Geddy Lee (bassisten), og ikke Alex Lifeson (guitaristen), der synger i Rush, men pyt nu også med det. Jeg havde det på præcis samme måde, de første mange gange, jeg blev præsenteret for Rush af en god ven. Han blev ved og ved med at insitere på, at jeg skulle høre mere, og nu synes jeg simpelthen, de er suveræne ... Lees vokal inklusive.
Angående Dream Theater og Live At Budokan, så vil jeg sige, at du måske nok også her vil blive en anelse skuffet over James LaBries vokal, som kan være noget anstrengt teatralsk og til tider temmelig falsk. Hvis du kan lide musikken, så invester i stedet i dere nyeste live dvd Score, hvor han synger langt bedre end på de tidligere udgivelser. Dog skal det sige, at John Petrucci spiller den VILDESTE solo i den ballade, du nævner (Hollow Years).
Hmm, gad vide om man ikke skulle smutte forbi The Rock og se Ayreon  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| ... James LaBries vokal, som kan være noget anstrengt teatralsk og til tider temmelig falsk ... |
|
|
Er helt lettet over at min fornemmelse var rigtig - undervejs tænkte jeg på noget helt typisk engelsk cabaret-stil mht. til hans sang og synes, han var havnet på en forkert scene med den stemmeføring. Vil overveje Score, som jo også har fået positiv omtale.
Nå, ja sprækkerne må have været noget små, da jeg læste om Rush´s vokal. Kendte kun bandet som band, ikke de 3 musikere. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen her, der husker Steve Hillage? Det er faktisk kategoriseret som prog-rock, men vi kaldte det "psykedelisk" dengang vi dyrkede ham - selv om det udtryk vist var alibi for megen musik vi "røg" på dengang.
De 3 herunder bliver nu genudgivet i limited edition på japansk sidst i marts og flere følger senere på året. Især husker jeg L for Donovan og Beatles cover af hhv. Hurdy-Gurdy Man og Its All Too Much. De 3 er nu bestilt, glæder mig!
Hvis I skal have genopfrisket hukommelsen, så søg ham på nettet, hvor der er en del stof tilgængeligt. Bl.a. fra tiden i Gong og samarbejdet med Todd Rundgreen, Dave Stewart m.fl.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om nogen har skrevet om dem herinde (orkede ikke at kigge efter), men faldt over dem på MySpace og har aldrig hørt om dem før - men hvilke navne som optræder i dette band wooooow
http://www.myspace.com/excaliburtrilogy __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |