Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Progressiv rock/metal før og nu (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om de er nævnt før, men danske mercenary skal da også nævnes. Af anderledes metal skal www.svartsot.dk også nævnes. Vikingedød med indlagt fløjte og mandolin.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Nu er der efterhånden blevet nævnt rigtig mange fede bands i denne tråd, men på trods af trådens lange levetid, er der stadig ingen der har nævnt Planet X endnu..
Tag og giv det et lyt, der er voldsomt progresivt. Det skal dog siges at det er rent musik, der er altså ingen vokal.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Et par af de mindre kendte. men så absolut FEDE:

Seventh Wonder

Speaking to Stones

(tjek dem ud på www.myspace.com)

butter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Hmm, denne tråd er gået forbi mig, men jeg vil da også lige mit besyv med.

Mener uden tvivl, at Tool skal have sin plads i denne sammenhæng, jeg er klar over, at deres melodier er anderledes end fx LTE og DT. De tre albums: Ænima, Lateralus og den seneste 10.000 days er eminente plader. Der ligger et kæmpe univers i både musik og tekster, der er værd at stikke dybere i, både på de enkelte plader, men også på tværs.

Men til de der bor i Århus (Bl.a. Dejen?), så vil jeg da også lige nævne Red Sparowes. De spiller på voxhall den 25. maj. Det skulle være et lyt værd, der er folk fra Neurosis og Isis med. Desuden smager det vist nok lidt af Sunn O)). (Genre progressiv støj) Jeg skal helt sikkert derned.

Dette fører mig videre til Isis. For alle prog/metal/heavy/støj interesserede, så bør I helt sikkert give dem et lyt. Jeg hørte dem på Roskilde i 2005, og det var en super koncert, siden er jeg faldet for dem. Stilen er Doom'et og tålmodig, lidt lissom Sunn O))), som jeg i øvrigt også vil anbefale.

En sidste anbefaling er danske Compos Mentis, det er mere metal, hvilket er godt nok, men der er elementer, der gør dem anderledes. De har lige udgivet Gehennesis, et ret fedt album. De spiller sammen med Mercenary den 7. april i studenterhuset i ålborg.

Det var det for nu. Mojn!

Til top Vis butter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butter

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

butter:

Tool er fantastiske, men ikke just hvad jeg forbinder med Progressiv Metal. På den anden side ved jeg nu heller ikke helt, hvilken genre jeg så skal placere dem i ...

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden,

når man, som jeg og flere på tråden, har DT som favoritband (trods James LB's kiksere), vil jeg gerne nævne min gode ven Kenn's hjemmeside:

http://www.powermetal.dk

Hvis i holder øje med Kenn's anmeldelser, vil en stor del af dem være i denne tråds ånd. Jeg mindes både DT, Eyreon, Opeth, Sieges Even og alle Portnoys fritidsbands - god jagt!

Mvh

Henrik

Til top Vis Bøgely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgely Besøg Bøgely's Websted

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Bøgely:

Tak skal du have! Det var da en dejlig side. Så opdagede jeg også lige, at Threshold lige har udgivet en ny skive

Den ska' jar da ha'!

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

butter skrev:

Hmm, denne tråd er gået forbi mig, men jeg vil da også lige mit besyv med.

Mener uden tvivl, at Tool skal have sin plads i denne sammenhæng, jeg er klar over, at deres melodier er anderledes end fx LTE og DT. De tre albums: Ænima, Lateralus og den seneste 10.000 days er eminente plader. Der ligger et kæmpe univers i både musik og tekster, der er værd at stikke dybere i, både på de enkelte plader, men også på tværs.

Men til de der bor i Århus (Bl.a. Dejen?), så vil jeg da også lige nævne Red Sparowes. De spiller på voxhall den 25. maj. Det skulle være et lyt værd, der er folk fra Neurosis og Isis med. Desuden smager det vist nok lidt af Sunn O)). (Genre progressiv støj) Jeg skal helt sikkert derned.

Dette fører mig videre til Isis. For alle prog/metal/heavy/støj interesserede, så bør I helt sikkert give dem et lyt. Jeg hørte dem på Roskilde i 2005, og det var en super koncert, siden er jeg faldet for dem. Stilen er Doom'et og tålmodig, lidt lissom Sunn O))), som jeg i øvrigt også vil anbefale.

En sidste anbefaling er danske Compos Mentis, det er mere metal, hvilket er godt nok, men der er elementer, der gør dem anderledes. De har lige udgivet Gehennesis, et ret fedt album. De spiller sammen med Mercenary den 7. april i studenterhuset i ålborg.

Det var det for nu. Mojn!

Det er diskuteret vidt og bredt hvorvidt TOOL er prog eller ej. Prog er jo også en mærkelig genre, den er jo progressiv... Sigur Rós (er det sådan man staver det?) kaldes prog af nogle... Det gør Opeth også! Genren er jo enorm! Jeg vil nu bestemt også smide TOOL ind under prog paraplyen.

Du jeg nu også er fra Århus vil jeg da lige sige tak for ovenstående! Lyder spændende, Især da jeg også er ISIS fan og så småt er ved at falde for Neurosis. Vi ses på Woxhall

Her er MANGE timers læsning: Progarchives

Vh

Rune

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

På tide at få hevet lidt i tråden ...

En kollega kom til mig og fortalte at nu skulle han se Porcupine Tree (som jeg har punket ham med). Anledningen var ikke dem, men opvarmningen Anathema, som er omtalt lidt oppe i tråden og som er hans yndlingsband ... stak mig så denne her til låns:

Det var jo den du viste, Dejen. Efter 4 gennemlytninger her i week-enden ... så er det musik, der faktisk er ret godt gået (sagt på den beskedne jysk-agtige facon). Jeg har læst i diverse reviews, at de har for vane kun at spille det nyeste materiale - også denne gang fra et album, der er i støbeskeen, men som er på stand-by, grundet denne tur som opvarmning for PT.

Jeg må sige: Der er lagt i ovnen til en god prog-aften i Vega ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

DAMN! Varmer Anathema op i Vega? Det var da vildt. Tror lige jeg fjerne billetterne fra køleskabet og putte dem i pengeskabet....

Anathema er rigtig lækkert! Kan bestemt anbefales.

Vh

Rune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes