Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker til Snell A3i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet!
Den tror jeg at du bliver meget glad for, specielt med de modifikationer der er udført på den.

Nu er det så bare at få den til at spille med din Zappulse, hvis den er egnet til at drive med rør. Hvis impedanserne driller kan der snydes med et specialkabel med et par modstande loddet på, men det må betegnes som lidt af en midlertidig løsning.

Du skriver ikke hvad din signalkilde er? Det er måske ikke helt fastlagt endnu?
Kablerne imellem for og effekt må nok ikke være uskærmede her, men det opdager du nok hurtigt hvis det hele drukner i brum/støj og fnidder.

Hvis du tager et billede med låget af forforstærkeren, må du endelig oploade det!
Hvordan er akustikken i din stue? Store gardiner bag højttalerene er ikke nødvendigvis godt på A3i. De skal have luft og liv, men selvfølgelig heller ikke spejlvægge overalt.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Tillykke med købet! Tak, tror mere på at AN har mere liv i kludene og musikglæde end den Audio Research! Fodtramp frem for alt!
Den tror jeg at du bliver meget glad for, specielt med de modifikationer der er udført på den. Det håber jeg også. Den skulle være opdateret for ca 10kkr og altså lidt mere end level 2 (vistnok AN sølvkabel, AN copper foils, Black Gate, nyt potmeter - mere ved jeg ikke endnu). Men Hans Iversen fra ArtSound skal også lige se den efter og få det "helt på plads", hvis det behøves...

Nu er det så bare at få den til at spille med din Zappulse, hvis den er egnet til at drive med rør. Har hørt flere sige at det er en herlig cocktail (selv Lars Clausen). Hvis impedanserne driller kan der snydes med et specialkabel med et par modstande loddet på, men det må betegnes som lidt af en midlertidig løsning. Okay, håber ikke at det bliver nødvendigt...

Du skriver ikke hvad din signalkilde er? Luxman D600s CD - ingen plove her! Det er måske ikke helt fastlagt endnu?
Kablerne imellem for og effekt må nok ikke være uskærmede her, men det opdager du nok hurtigt hvis det hele drukner i brum/støj og fnidder.

Hvis du tager et billede med låget af forforstærkeren, må du endelig oploade det! Jeps...
Hvordan er akustikken i din stue? Bassen er ren, ingen problemer med stående bølger (indtil nu). Store gardiner bag højttalerene er ikke nødvendigvis godt på A3i. De står ca 1,5 m fra sidevægge og 60 cm fra bagvæg. Ca 2,7 m imellem og lette gasbetonvægge/glasvæv bag dem (bagdiskant er slået til). Sofaen i sweetspot er placeret ca 35 cm fra bagvæg, hvor et stort vinduesparti med lette gardiner - altså ca 60 cm til ruderne. Gardinerne er som regel trukket for, når der lyttes. De skal have luft og liv, men selvfølgelig heller ikke spejlvægge overalt. Nemlig, ja...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Lidt flere billeder inden afsendelsen - Gosh jeg glæder mig...

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Smukt design, og smart af AN_UK at bruge den samme 'grundkasse' til en masse forskellige enheder. Dette giver muligheden for at producere vellyd til en rimelig pris, til glæde for os alle.  Hmm, lille sidespring, ved det godt.

Hvornår lander den? Glæder mig til at se om den er blevet til en M2 Line efter 10Kkr. opgradering. Hvordan er det nu med denne feedback omskifter på bagsiden, ændre den ikke udgangsimpedansen, eller hvad var det nu der stor i brugermanualen. Check punkt !

Ingen plov, skriver du --  skam dig Kaptajn , men på den anden side så slipper du for alt balladen omkring, ' riaa, azimuth, overhang, antiskating, armresonans, systemresonans, step-up, impedans, lejefriktion  osv. osv. ting som kan gøre enhverv 'vinyl lover' helt svedig, og rundt på gulvet. Hmm, sidespring igen igen.... .

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Smukt design, og smart af AN_UK at bruge den samme 'grundkasse' til en masse forskellige enheder. Dette giver muligheden for at producere vellyd til en rimelig pris, til glæde for os alle.  Hmm, lille sidespring, ved det godt.

Hvornår lander den? Den bliver sendt idag, han skulle lige have modtaget pengene. Så hvis jeg er heldig kan jeg hente den på posthuset imorgen.
Glæder mig til at se om den er blevet til en M2 Line efter 10Kkr. opgradering.
Også her (Black Gate, AN sølvkabel nyt potmeter osv), ...  Men ellers må Hans Iversen i sving, så hvem ved hvilken level vi ender på...
Hvordan er det nu med denne feedback omskifter på bagsiden, ændre den ikke udgangsimpedansen, eller hvad var det nu der stor i brugermanualen. Check punkt ! Jeg ved det ikke og desværre tror jeg ikke at han havde brugervejledningen , men forhåbentlig kan den hentes på nettet eller hos Audio Note, Audio Consult eller blot få oplysningerne fra dem eller Hans Iversen...

Ingen plov, skriver du --  skam dig Kaptajn , men på den anden side så slipper du for alt balladen omkring, ' riaa, azimuth, overhang, antiskating, armresonans, systemresonans, step-up, impedans, lejefriktion  osv. osv. ting som kan gøre enhverv 'vinyl lover' helt svedig, og rundt på gulvet.
Ja, man bliver helt forpustet...

Hmm, sidespring igen igen....
Gør slet ikke spor - er selv MEGET slemt til netop dette...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Gad vide om jeg skal have pillet i zappen (RC led i indgangen) pga af denne forstærker helt fra DC eller jeg bare skal være forsigtig og tænde for AN først for at undgå DC på udgangen!

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Audio Note er bare deilig. Pass bare på at du ikke blir avhengig av audio note lyden. Til slutt sitter du der med et komplett audio note anlegg

Husker ikke utgangssimpedansen på denne M1(M2), men jeg mener den kan få problemer å drive dine zappulse. Men du må nok teste.  Jeg har også kikket litt på en audio note preamp. Jeg skal nok ha en uansett, da jeg bygger opp et komplett audio note anlegg som skal stå i kjelleren eller på hytta. Det blir fremdeles transistor i stua.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Og de Snell'ene, de kan jeg tenke meg spiller bra. I følge Peter Q. i Audio note de beste 3 veis som er produsert. Det er et godt stempel. Jeg har tilgode å høre at Peter Q. tar feil.

Kunne vært interessant å høre dem.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:

Audio Note er bare deilig. Ja, AN har altid stået, for mig, som noget helt specielt...

Pass bare på at du ikke blir avhengig av audio note lyden. Jeg er bange for at det bliver jeg - efter Opera Ref 880 (med 6550 rør) og en snak med Hans Iversen tror jeg på det... 

Til slutt sitter du der med et komplett audio note anlegg  Ja, måske... 

Husker ikke utgangssimpedansen på denne M1(M2), men jeg mener den kan få problemer å drive dine zappulse. Håber jeg ikke, men så må jeg have fat i Lars Clausen - igen, men zappens indgangsimpedans er allerede ændret fra ca 2kohm til 22 kohm...

Men du må nok teste.  Ja, tænker du på udstyring eller hvad?

Jeg har også kikket litt på en audio note preamp. Jeg skal nok ha en uansett, da jeg bygger opp et komplett audio note anlegg som skal stå i kjelleren eller på hytta. Det blir fremdeles transistor i stua. Hvad søren, har du opgivet Zappulse?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:

Og de Snell'ene, de kan jeg tenke meg spiller bra. I følge Peter Q. i Audio note de beste 3 veis som er produsert. Det er et godt stempel. Jeg har tilgode å høre at Peter Q. tar feil. Dejligt at høre...

Tror egentlig også at rør, og måske især AN forstærkere matcher Snell rigtig godt, idet AN højttalere (AN/E blev lavet udfra Snell EII).

Samtidig tror jeg på at rørenes varme vil klæde den lidt kolde zap!

Kunne vært interessant å høre dem.

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Hvis du stiller Feedback omskifteren bag på AN på Off får du et højere output end hvis den står på On.

Samtidig mener jeg at den lyder bedst i stilling Off, men du kan få problemer indgangs-følsomheden på dit effekttrin, det fik jeg da jeg spillede på et Electrocompaniet effekttrin, hvis jeg stillede volumen-kontrollen på kl. 11-12 kunne jeg simpelthen ikke være i stuen.

Det blev meget bedre da jeg stillede feedback omskifteren på On, men helt godt blev det aldrig, derfor skiftede jeg Electrocompaniet ud med en Conrad Johnson.

Glæder mig til at høre hvordan det går.............

Til top Vis Allan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

Hej Peter

Hvis du stiller Feedback omskifteren bag på AN på Off får du et højere output end hvis den står på On.

Samtidig mener jeg at den lyder bedst i stilling Off Hvordan bedst, mere frigjort, detaljer, blødt eller hvad?

, men du kan få problemer indgangs-følsomheden på dit effekttrin, det fik jeg da jeg spillede på et Electrocompaniet effekttrin, hvis jeg stillede volumen-kontrollen på kl. 11-12 kunne jeg simpelthen ikke være i stuen. Oki, ret følsom. Min gamle pre frontlinen skal volumen være på kl 12 ved normalt lytteniveau og kl 2-3, når det går mere hedt til...

Det blev meget bedre da jeg stillede feedback omskifteren på On, men helt godt blev det aldrig, derfor skiftede jeg Electrocompaniet ud med en Conrad Johnson. Ja, den Cønne Rad...

Glæder mig til at høre hvordan det går.............Skal nok...

Gad vide, hvordan en lille AN effekt ville klare sig på Snell'erne, som ELSKER strøm...

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Der er er simpelthen mere af alt i Off stillingen, detaljer-brede-dybde, ja bare mere af det hele.

Men prøv selv, og meld tilbage hvad du selv oplever.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Allan skrev:

Der er er simpelthen mere af alt i Off stillingen, detaljer-brede-dybde, ja bare mere af det hele.

Men prøv selv, og meld tilbage hvad du selv oplever. Interessant - det vil jeg gøre...

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Hej Peter

Samtidig mener jeg at den lyder bedst i stilling Off Hvordan bedst, mere frigjort, detaljer, blødt eller hvad?

, men du kan få problemer indgangs-følsomheden på dit effekttrin, det fik jeg da jeg spillede på et Electrocompaniet effekttrin, hvis jeg stillede volumen-kontrollen på kl. 11-12 kunne jeg simpelthen ikke være i stuen. Oki, ret følsom. Min gamle pre frontlinen skal volumen være på kl 12 ved normalt lytteniveau og kl 2-3, når det går mere hedt til...

Det blev meget bedre da jeg stillede feedback omskifteren på On, men helt godt blev det aldrig, derfor skiftede jeg Electrocompaniet ud med en Conrad Johnson. Ja, den Cønne Rad...

Gad vide, hvordan en lille AN effekt ville klare sig på Snell'erne, som ELSKER strøm...

Jammen det er jo grundlæggende et spørgsmål om personlig smag. Jeg mener der skal tordnende med kul på. Der er ingen erstatning for mange watt og strøm. Det giver altså kropslighed i lyden. Det er det der gør at flyglet lyder som et flygel der står lige foran dig på de a3. Der skal være nærvær.

Jeg synes det er fedt at man for få penge kan skrabe noget sammen, der faktisk kan matche det bedste af det nyeste. Sådan tror jeg du når. ...når du også har skfitet zappen. Et anlæg skal lyde godt 1 minut efter det er tændt. Man skal ikke vænne sig til lyden, det skal bare lyde hamrende godt og indbydende lige når det er tændt. Hvis det zap skal være tændt døgnet rundt for være til at holde ud at lytte på - så skrot den. Du skal ikke vænne dig til lyden. Anlæget må rette sig ind.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
ppp_dk skrev:
Allan skrev:

Hej Peter

Jammen det er jo grundlæggende et spørgsmål om personlig smag. Jeg mener der skal tordnende med kul på. Der er ingen erstatning for mange watt og strøm. Det giver altså kropslighed i lyden. Det er det der gør at flyglet lyder som et flygel der står lige foran dig på de a3. Der skal være nærvær. Måske skulle jeg give en lille rør en chance (6550, KT88 eller 300B). 6550 rørene kunne jeg rigtig godt lide i Opera Ref 880, men når vi skruede op på kl 10 på denne var det ikke hamrende højt, men bare presset i diskanten. Kl 9 svarede på normalt lytte niveau...

Jeg var egentlig i tvivl om den var presses - hvor højt er 70W på en rørbamse, men jeg ville egentlig tro at det skulle være højere...

Det er jo også en hurtig dom at give en "lille" forstærker...

Jeg synes det er fedt at man for få penge kan skrabe noget sammen, der faktisk kan matche det bedste af det nyeste. Sådan tror jeg du når. ...når du også har skfitet zappen. Et anlæg skal lyde godt 1 minut efter det er tændt. Man skal ikke vænne sig til lyden, det skal bare lyde hamrende godt og indbydende lige når det er tændt. Hvis det zap skal være tændt døgnet rundt for være til at holde ud at lytte på - så skrot den. Det er ikke et spørgsmål om tændt eller ej mht lyden - det er blot fordi jeg ikke har nogen afbryder på og så bruger den vel 20W i "idle" og måske 5W, hvis jeg implementerer standby funktion på den med en omskifter og et par dioder...

Rør lyder jo bedst efter nogle timer...

Jeg har bestilt nogle nye terminaler til zappen - så må vi se hvor meget det giver - noget tror jeg i hvert fald...

Du skal ikke vænne dig til lyden. Anlæget må rette sig ind.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Kom bare med nye forslag til min nye pre: AN M2-3 stykker...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej ppp.dk.

er det en klub model du har købt.fra snell.???

mvh kenn

Hej HIFI for sjov,

Hvis du med klub model mener Hifiklubben, er svaret ja!

Dette er den sidste i rækken af denne højttaler: Snell A3i

Nogle af de tidlige modeller havde 10" denne har 12".

Desværre er siden med "Older products" pt nede efter det nye design af siden

http://www.snellacoustics.com/table.html

Men jeg har mailet til dem om problemet og forhåbentlig kommer siden op igen inden længe...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2005 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Desværre kom min "nye" AN M2 ikke idag - den er ifølge track&trace nu på Taulov Pakkecenter  mandag, forhåbentlig...

Nu er effekten begyndt at spøge mht opgradering/udskiftning...

I første omgang vil jeg nok prøve at optimere min 2.1SE zappulse med bedre stik, men derudover er der jo mange fristende, dejlige muligheder :

• Bertram Beast (ICE 1000ASP) monotrin er jeg blevet lidt lune på - kan godt lide de HT terminaler og Bertram intern kabelføring. Kan man stadig få dem til 6kkr?
  • Opgradering til Zappulse 2.3 (kommer meget snart)
  • Odyssey Audio Stratos plus
  • Lille Audio Note rør (som ekstra amp evt biampet med min nuværende zappulse)

Nogen kommentarer?

Allan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil biampe din zappulse med en rørpower så ville jeg nok vælge en Conrad Johnson MV75A, der er meget mere power i den som en AN, jeg ved forresten hvor du kan købe en billigt .

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes