| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med at man må larme så meget man vil blot man selv er proritetsbestyrer passer nu ikke helt. Der findes en lov der regulerer støjgener (ved sg ikke hvad den hedder) og ifølge den må du larme så meget på din egen grund du lyster indtil der kan måles et lydtryk på 90 dB inde hos naboen. Dvs. at lydtrykket i din have / elendom kan være noget større, faktisk i PA-anlæg størrelsen hvis man bare har en nogenlunde stor have. 90 dB på naboens side er en del så spil bare løs. Om reglen er gældende for etageejendomme ved jeg ikke, men det kunne jeg da forestille mig __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
meil Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det synd at det meste af den danske
bebyggelse ikke har taget hensyn til støj fra naboer.
Der bliver desværre sparet meget på lydisoleringen
og resultatet er at alle kan høre hinanden og alle beboer lider under det.
Hvis der skal sætte ind her så er det når
huset/lejligheden bliver bygget. Og der er da også begyndt at ske fremskridt på
det område.
<>
I mine unge dage havde jeg to overboere med
hvert deres store anlæg.>
Den ene spillede Yngwie Malmsteen på nogle
store Dantax med 16” baser og den anden spillede George Michael på nogle store Cervin Wega 15” og det lykkes ham
flere gange at brænde sine Cervin Wegaer af. Ja det var virkelig højt
Jeg klagede nogle gange, når de kom hjem kl 2 på
en hverdags nat med alle vennerne for at feste videre. Jeg var vist den eneste,
som skulle op og på arbejdet i det hus.
<>
Jeg kan selv lide højt musik. Men jeg ved ikke
noget værre end at genere andre med min musik. Jeg syntes, at det tager noget
af fornøjelsen når andre bliver generet.>
<>
Jeg bruger slev mine Sennheiser HD 600 hovedtelefoner
med stor fornøjelse. Men det er ikke helt det samme. Men kan bruges.>
<>
Jeg flyttede i hus for 3 måneder siden. En af årsagerne
var at slippe for støjende naboer og for selv at kunne få lov til at spille
højt. Derfor er jeg også gået i gang med at bygge nye højtalere, som passer til
min nye stue.>
<>
Godt nytår.>
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha naboer.. jeg har endnu ik fået en klage.. det er sådan her at når
man spiller høj musik og så slukker igen så ka man høre hva alle andre
naboer spiller/hører for så har de så skruet op..
lige nu er det overboens unger som tror de er elefanter, der løber hen
af gulvet og det gør de mange gange i løbet af dagen.. se det larmer og
de blir altid vækket kl halv 6 om morgenen, så de hyler og skriger
hvilket vækker mig og damen...
den næste overbo en ung mand på 3 sal jeg bor selv på 1.. ka man høre
hver dag.. enten med bassen eller alle hans venner der løber op og ned
af trappen mens de hujer og danser og det er ligemeget om det er en
hverdag kl 3 om natten eller det er weekend.. nå ja og så når vennerne
ska ind så trykker de på alle knapperne på dørtelefonen.. os selvom kl
er 3 om natten...
har overvejet at klage over deres fester til hverdag men det er ik kommet videre endnu
|
| Til top |
|
| |
High-End Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaah, kan høre der er mange stakler iblandt os på dette forum der har problemer med naboernes meninger om højt musik. Nu er jeg selv så heldig at jeg bor ude på landet (50m til nærmeste nabo), og jeg har da heldigvis aldrig fået en klage, de siger dog stadig de godt kan høre musikken ;D hehe
Godt nytår til alle, og HUSK! beskyt ørerne med hørepropper, man skal jo også kunne høre musik med detaljer efter nytår ;D __________________ Hi-Fi is the way of life!
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører sjældent meget høj musik fordi jeg ligesom meil heller ikke
har samvittighed til at forstyrre naboerne. Og også for ikke at fremstå
som en hykler fordi jeg klagede engang da min sindsforvirrede nabo
"tabte" sin sofa fra ½ meters højde hele natten igennem, og hørte
rigtig høj radio kl 7 om morgenen for åbne vinduer. Det var satme
irriterende. Jeg har det sådan at folk kan larme alt det de vil mellem
kl 12 og 18 hver dag men udover det tidsrum er jeg selv stille, så det
forventer jeg også mine naboer er (og det er de også for det meste).
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nabostøj... Da jeg boede hjemme hos mine forældre, som bor i en etageejendom, skulle der ikke meget til før der kom klager . Hvis bare man havde en lidt for høj røst efter lidt indtagelse af alkohol, bankede det på væggen .. Og da jeg fik egen lejlighed, kunne underboen finde på at klage bare man støvsugede...Utroligt...
Men i dag bor jeg i hus... og har ingen problemer mere..... Ok, konen og ungerne er ikke altid helt vild med mit lydtryk , men jeg har heldigvis dage hvor jeg har fri fra arbejde og så kan der spilles så huset ryster
Godt Nytår... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ambition er også at flytte i hus, men så bliver man nok nødt til at flytte til fyn eller jylland.
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bor i en ungdomsbolig fyldt med drankere, så jeg får ikke så meget
som en klage, selvom der boede en gym tøs ved siden af.. har dog en idé
om at min høje musik der er grunden til hun allerede er flyttet igen
efter 3 måneder her =D
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bor man i lejlighed eller på kollegie, betyder at man skal tage hensyn til sine omgivelser, sådan er det. Hvis ikke man kan finde ud af det, må man flytte, da problemet er den der spiller højt og ikke den anden part.
Det der med at man kan spille hjernedødt i visse tidsrum tilslutter jeg mig slet ikke, det er dog en mærkelig opførelse.
Husk på, at det som regel kun er bassen naboen kan høre.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, Flemming, men omvendt gælder det altså begge veje - den "stille" part skal også give andre plads til at hygge sig engang imellem. Fordi naboen måske er snerpet betyder det ikke at man ikke selv må være der, sådan fungerer systemet altså ikke, specielt når vi alle skal være her. Hvis den ene skal vise hensyn til den anden, er det også vice versa, og så længe det ikke er hver dag man spiller højt osv. er det næppe noget der taget livet af nogen.
Og så er der jo det faktum at nogle folk konsekvent brokker sig over det allermindste pip....... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG TROR DEN BEDSTE LØSNING, ER EN GOD SAMTALE MED DIN NABO .
LAV EN AFTALE OM HVORNÅR DU NORMALT KAN SPILLE HØJT. AT HAN RINGER NÅR DET ER TIL GENE FOR HAM AT DU SPILLER HØJT. 
HVIS DU HERVED KAN FÅ FORNUFTIGT TIDSRUM AT SPILLE I ER DET VEL ok. ELLERS ER DER JO KUN TILBAGE AT VÆRE LIGEGLAD.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig med Caps-lock 
Jeg er helt enig - samtale fremmer normalt forståelsen, og specielt hvis man skal holde fest. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bor som sagt i en ungdomsbolig som whatz, men vi har en lidt alternativ udgave af flemmings regel
vi har et fint system hvor jeg bor, naboen spiller techno til kl 4 om natten (jeg kan hører diskanten og det meste af mellemtonen), jeg giver den lidt gas mellem 16 og 22 til hverdage, den anden nabo siger ikke et pip. og så spiller vi alle sammen højt når det er sommer og fest.
til gengæld er der helt ro når folk læser til eksamen, alt andet er uacceptabelt. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har aldrig kunne følge ideen i at når man snakker med sin nabo eller sætter en seddel op, så er det helt utrolig som man viser forståelse. Den eneste måde man kan vise forståelse på er ved at skrue ned for volumen, der er ikke andre muligheder. Det er ligesom en ryger bliver i samme lokale som en selv, men bare puster røgen til siden (før eller siden indånder jeg den alligevel).
Husk at nydelse af musik ikke nødvendigvis har noget med volumen at gøre.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja.. jeg har "desværre" ikke muligheden for at indvige min nabo i mine seneste CD indøb. Selv om jeg slæber højtalerene ud på terrassen og fyrer helt op kan det kun liige høres de 7-800m der er til nærmeste nabo.
Rettet af moderator - ønsker om køb af produkter og diverse handler er forbudt i forummet jvf. regelsættet. Dette bedes gjort på markedspladsen!
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man selv viser hensyn i det daglige, øger det naboernes tolerence de gange man spiller højt. Men der er folk der ikke tåler nogen form for lyd, og de burde ikke flytte ind i et lejlighedskompleks. Har selv stødt på nogle stykker gennem årene, en inviterede mig ind for at høre hvor forfærdeligt det lød hos ham, og jeg må indrømme at det lød bedre inde hos mig. En anden gang kom han 2 gange og klagede da vi holdt fest, 3 gang han ringede på gik han resolut direkte hen til den gamle Lenco grammofon, løftede pick up`en af og skruede huset af og gik med beskeden om at jeg kunne få den dagen efter. Det gik rimeligt hurtigt og vi sad og kiggede lidt på hinanden inden vi brød ud i den største "griner." For inden han var nået tilbage til sin lejlighed, havde jeg sat min "gode" pick up på igen og musikken spillede lystigt igen. (Den var lagt i skuffen for at blive skånet, netop pga. fest) Naboen kom så tilbage og afleverede det andet pick up hus igen, med ordene: I vinder, men skru venligst lidt ned... Og det gjorde vi så.
Mvh Kenson
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 01 Januar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
|
Rettet af moderator - ønsker om køb af produkter og diverse handler er forbudt i forummet jvf. regelsættet. Dette bedes gjort på markedspladsen!
|
|
|
Jeg har skam oprettet en købs annonce om en NAD 218 i køb/salg, vidste ikke det var forbudt andre steder - undskylder ydmygende meget, det skal aldrig gentage sig.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe du behøver skam ikke undskylde og da slet ikke ydmygende
Køb og salg er bare forbudt i forummet - det var såmænd det eneste! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Anders111 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe fik lige en go historie af en kammerat den anden dag:
Hans overboer havde i længere tid ignoreret hans ønske om at de ikke holdt fest på hverdagsaftener. En dag de holdt fest(igen) gik han op og ringede på døren, men der var ingen der åbnede - de kunne nok ikke høre det ringede på
Derefter gik han ned og hentede 2 dåser tåregas han havde liggende fra Tyskland, og tømte dem ind ad brevsprækken. Der blev temmelig stille på den anden side af døren...
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nu ik se det sjove i at tømme to flasker tåregas i et privat hjem..
Men nogle folk kan man desværre ikke stille tilfreds, så det er meget lettere at lade være med at prøve !
I mange etage ejendomme kan man høre når folk p***er og trækker ud.. det er sgu da irriterende, men hvorfor være sur på dem ? man kan høre når folk går, rydder op, støvsuger, ser fjernsyn, knepper, når ungerne tuder, når de kommer hjem, når de går, når de har besøg osv osv, og ja man kan os høre når de/vi spiller musik.. sådan er livet, og istedet for at mene alle der kan lide musik skulle flytte på landet, så skulle kværulanterne nok overveje om de egner sig til at bo i lejlighed..
man skal vise hensyn, men man skal os ha lov til at leve et normalt liv, og der indgår flere former for støj, på den ene eller den anden måde..
de samme mennesker skriver sgu garenteret læserbreve om hvor dårligt det er busserne kører på den vej de bor på, da det larmer, og så kører de os alt for ofte, men de er alligevel irriteret over de skal gå 100 meter til stoppestedet, og nogen gange vente hele fem min..
Det er et fåtal af disse irriterende typer man løber ind i, selv har jeg desværre haft en alle steder jeg har boet.. men kun en, alle andre var der ingen problemer med, udover kværulanterne os havde klaget over dem..
spil så højt i kan og få dem ud af byerne, for der hører de på ingen måde hjemme ! 
|
| Til top |
|
| |