Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nabo brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

det værste ved at bo i en boligblok må helt klart være de tilhørende vaske/tørrerum..  nu har jeg været oppe halv 7 for at ku vaske.. det går os vældig fint indtil det ska hænges op i det tilhørende tørrerum som sku ha været tømt kl 8.. men nej.. så står man der 

ku jo ha sovet istedet for

igen i nat var der råb og skrig og hujende gæster op og ned af trapperne.. det er der sikkert os i nat og de næste par dage
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har opført mig så pænt at jeg, uden brok, kunne foretage en hel række 110 db tests
(bruger klassisk musik til den slags) 

Når jeg hører om problemet, kan jeg ikke lade være med at tænke på PIL's Banging the door

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Min nabo var ekstremt støj-følsom. Typen der ringede og klagede over for høj musik, da jeg lige havde fundet mit knap 40 år gamle Beomaster 900, som jeg så spillede på mine små JBL Control 1 højttalere.

Han arbejdede hjemme om dagen, hans kone skulle sove.. der var ikke ende på de undskyldninger der var.

Jeg tror ikke umiddelbart på den "dårlige" stemning mellem naboer, så jeg forsøgte at køre den "venlige stil", hvilket osse lykkedes et langt stykke hen ad vejen.
Til sidst måtte vi dog have en (velartikuleret) diskussion, hvor jeg argumenterede for, at "hensyn" går begge veje - det vil sige at naboen OSSE må finde sig i at blive "forstyrret", ligesom jeg må "finde mig i" at jeg ikke kan spille som jeg vil - vi går jo begge på kompromis. Jeg tror det fik hans øjne op for at min stilhed (som der er mest af) faktisk osse var et "indgreb" i min personlige frihed, og jeg osse gav mig i dagligdagen.

Nu spiller jeg rimeligt frit - med hensyn til andre, men osse med tanke for at der en gang imellem skal kunne brages op for anlægget.

Jeg hører ikke mere fra ham - vi hilser venligt når vi mødes i Netto. Tror måske osse han fik øjnene op for at jeg ikke var så slem endda. Han kunne have fået et par teenagere med Cervin Wega som nabo i stedet for en halv-kedelig IT-konsulent.

Skal lige huske at sige at jeg bor i lydt beton leje-byggeri.

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hvor er det synd for dig "Lux550 Freak", at du må gå på kompromisCry.

Hensyn går begge veje, det forstår jeg ikke, husk på at det er dig der skaber problemet.

Generelt skulle folk bare bruge hovedtelefoner noget mere (det gør jeg).

Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Online
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hensyn går begge veje, det forstår jeg ikke, husk på at det er dig der skaber problemet.

Flemming

Læs dog hvad han skriver - de opnåede et kompromis, som man er nød til at gøre når der er to parter - selvfølgelig går hensyn sgu da begge veje. Desuden fortæller han at det fungerer fint, og giver ikke udtryk for at være utilfreds med det, så hvorfor blive ved med at argumentere imod?

Har du selv nogle naboer der irriterer dig siden du ikke forstår at man sagtens kan få det til at fungere ved at snakke om tingene??

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

flpdk: folk der får børn skaber i din verden os et problem, så må de hellere flytte eller aflive dem.. detsamme med dem der vasker op og støvsuger.. hvis nogen skal flytte ind skal de så os tjekke med dig først ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Jeg har det nu okay med at gå på kompromis.. Jeg har 2 børn og en X...

Njaee.. ikke helt enig med dig. Som jeg ser tingene er det et spørgsmål om at skabe sig nogle rammer. Og for "os" herinde er nogle af rammerne at spille musik. Det er uundgåeligt for nogen af os, at det kommer til at overlappe med de rammer, som andre (vores naboer) skaber for dem selv. Min nabo ville gerne skabe sine rammer på en sådan måde, at ingen omkring ham kom til at forstyrre ham. Men har man valgt at bosætte sig i et beton-byggeri, hvor mange mennesker bor "sammen", ville det stille urimeligt store krav til de andre, herunder mig. Jeg tror det var dette, vi begge fik een eller anden form for forståelse for. Så han accepterer at der ikke altid er stille - jeg accepterer at det kun er en gang imellem jeg kan spille højt.

njaee... igen er jeg ikke helt enig. Jeg nyder valnødden på mine Sonus Faber. Det er ikke kun en fryd for øjet, men en del af den oplevelse jeg får, når jeg spiller Georg Michæl's "My Mother Had a Brother", hører de enkelte slag, mærker bassen rulle hen over gulvet. Jeg lytter ikke for at høre musikken, men for oplevelsen - og den kan jeg ikke få i et par hørebøffer.

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes