Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ang Plasma........ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Hvor meget kommer det op på inkl. vægbeslag?

Hvilket plasma tænker du på?

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hvilke af disse paneler er bedst/nyeste teknologi/mest fremtidsskiret:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=z0vTiAm2 0iLToEhtBIIQaQqSqIUhnb2qLwQ=?ProductID=WvnD4QjojhMAAAD9gtsHJ DgS&CatalogCategoryID=GTDD4QjoiroAAADy2ee69uZg&filen ame=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes _text

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=z0vTiAm2 0iLToEhtBIIQaQqSqIUhnb2qLwQ=?ProductID=Db3D4QjolR0AAAD5%2ebX N9olT&CatalogCategoryID=GTDD4QjoiroAAADy2ee69uZg&fil ename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartyp es_text

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=z0vTiAm2 0iLToEhtBIIQaQqSqIUhnb2qLwQ=?ProductID=iSrD4QjoZ08AAAD_iXdyB 041&CatalogCategoryID=GTDD4QjoiroAAADy2ee69uZg&filen ame=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes _text

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=z0vTiAm2 0iLToEhtBIIQaQqSqIUhnb2qLwQ=?ProductID=GfHD4Qjov5wAAAEAd%2eE E54mj&CatalogCategoryID=GTDD4QjoiroAAADy2ee69uZg&fil ename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartyp es_text

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=z0vTiAm2 0iLToEhtBIIQaQqSqIUhnb2qLwQ=?ProductID=3_3D4QjososAAAD8EGW8T aZE&CatalogCategoryID=GTDD4QjoiroAAADy2ee69uZg&filen ame=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes _text

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Nightwalker skrev:

Testen (http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasm atv-highdefinition.html) her peger interessant nok på, at en lavopløsningsskærm faktisk viser et lavopløsningssignal (som vores tv-signal idag) bedre end en højopløsningsskærm.

Husk lige på at der her tales om 480 -> 480 linier. Dvs. ingen scaling. I Danmark har vi jo 576 linier i vores signal. Derfor skal vores ED plasmaskærme scalere. Jeg er sikker på, at det har en indflydelse. Jeg mener ikke, at overstående artikel kan oversættes direkte til danske forhold.

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Det har du helt ret i - testen kan ikke læses 1:1 i forhold til Danmark. Jeg tvivl dog på at scaleringen betyder så meget at det tager konklusionen ud at testen. En af deres pointer er i øvrigt også, at en god lavopløsningsskærm (Panasonic, Sony eller Pioneer) har et bedre billede end en middelmådig højopløsningsskærm.

Jeg ville hellere købe en PW7 lavopløsningsskærm til 20K nu og så handle igen om 3 år når HDTV (måske) er en realitet, hvor du kan få et langt bedre panel til måske 10K. Til den tid kan du altid smide din (forældede) lavopløsningsskærm ind i soveværelset.

I sidste ende er det alligvel et spørgsmål om penge. En PW7 fås f.eks. også i højopløsning, men merprisen er 50% oveni. Har man pengene er det da bare at springe på... men jeg tvivler stærkt på at det kvalitetsmæssigt kan betale sig.

Nightwalker

Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Det Nightwalker har fat i er netop de tanker jeg har.

Har som sagt brugt 18.000kr på Philipsen. Jeg synes 18.000kr er mange penge, og derfor nok også omkring min max.pris hvad jeg vil ofre på et TV -måske et par tusinde mere altså max. 20.000kr.

Skal det forstås sådan at man om 3år vil kunne købe et 42"+ Tv i højopløsning til 10.000kr?? I så fald vil jeg sku da slet ikke købe fladTV nu.

Men hvis mit Philips eller andre Tv til <20.000kr stadig kan bruges om 3 år, er jeg da villig til at bruge tid på at finde det helt rigtige TV.

Høre gerne hvad I synes er det bedste 42" af dem jeg linker til? Mest value for money

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Det var også min opfatelse til at starte med (det med linjer) men efter at ha kigget pioneer (1024x768) i sømmende og derefter et kig på Panasonic (852x480) så var min klare mening at panny'en er fuldt ud på højde med pioneer......

Men stadigvæk et KÆMPE minus det med dvi/dhmi udgang, ender nok med at jeg ikke køber et plasma i denne omgang (træls)

mvh Kfalken

Til top Vis kfalken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kfalken

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Nightwalker skrev:

Jeg bruger desuden en Selector for TDC.
Nightwalker

Har du den nye eller gamle Selector? Ved du om der er væsentlig forskel i billedekvalitet mellem de 2 selectormodeller?

Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Har du den nye eller gamle Selector? Ved du om der er væsentlig forskel i billedekvalitet mellem de 2 selectormodeller?

Der er ingen forskel i billedekvaliteten.

Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Men den nye er meget hurtigere og 100 % stabil   hvilket man ikke kunne sige om de gamle..

Og så er der mulighed for dolby digital lyd på et par kanaler

Mvh Hans

Nightwalker skrev:
Gerdes skrev:

Der er ingen forskel i billedekvaliteten.

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Kan man da kombinere Plasmaet med en sådan tdc selector så man bruger dvi udgangen på selectoren???

mvh kfalken

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Der er ikke DVI udgang på en TDC selector

Men RGB scart

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

kfalken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

nåå ok så misforstod jeg lige noget.....

Men det irretere mig grænseløst at Panny ik' har dvi udgang Ellers var der sku allerede endt et eksemplar hos mig.........

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

kfalken skrev:

Men det irretere mig grænseløst at Panny ik' har dvi udgang Ellers var der sku allerede endt et eksemplar hos mig.........

Panasonic PW7 med et HDMI board er svaret .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes