| Forfatter |
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CRISAA,
Virkelig smukt set-up, tænderne løber i vand. Hvor en den Roma dog skøn at skue... . Endnu en vinyl freak, dejligt.
Hvilket kabel bruger du fra DP-6'eren til forstærkeren, og hvad med din vinyl-software er den også smukt placeret? __________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det dog flot at se både rør og en ægte plov, med forlov! Jeg tør ikke tænke på, hvor mange flasker rødvin der er blevet nødt bag det grej, flot gået!
Ikke mindst med dit møbel 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt....det kan du være stolt af. Du har virkeligt tænkt over tingene. Flot og stilfuldt anlæg. Dine hylder er bare så flotte og alle kabler er skjult....noget jeg selv vil arbejde på.

Mvh
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv nogle af mine cd'er i sådanne lommer.
Bortset fra at man ikke kan kende dem på ryggen
er det praktisk da de ingenting fylder sådan.
Smart påfund at hænge dem sådan. Hvor opfindsomt.
mvk
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
PINK skrev:
|
Hej CRISAA,
Hvilket kabel bruger du fra DP-6'eren til forstærkeren, og hvad med din vinyl-software er den også smukt placeret?
|
|
|
Hi pink og tak for de fine ord!!
Jeg har en SME-V kabel fra armen....hvad har du???jeg ved ikke om det kan betale sig at skifte til noget sølv(evt audio note), når hele kabling i armen og røret ikke er i sølv!
Mine venyl er ikke (der fik du mig!!!:-() underkastede en lige så genial og estetisk løsning....he he...Men med tiden ...når jeg får flere Lper køber jeg en (jeg har nok lige nu en 700) Mogens Koch reol system!!
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi 270961 og micjac Tak for jeres indlæg.
Hvis alt går vel kommer der en hylde ned at står hos AudioConsult. Og med lidt held også en cd-væg......måske i lille udgave. Der vil man kunne se det, får inspiration og evt. også ligge en bestilling. Men det er således at det kniber med tiden for tiden og der vil går for lang tid for mig at levere. Men igen det kræver sin væg !!!!!! men mindre man vil tag gulvet i brug!!!
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at lave et sæ højtaler i samme finish som hylderne og vil venmte med at tag billeder før de stå færdigt.
MVH
Crisaa
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRISAA skrev:
PINK skrev:
|
Hej CRISAA,
Hvilket kabel bruger du fra DP-6'eren til forstærkeren, og hvad med din vinyl-software er den også smukt placeret?
|
|
|
Hi pink og tak for de fine ord!!
Jeg har en SME-V kabel fra armen....hvad har du???jeg ved ikke om det kan betale sig at skifte til noget sølv(evt audio note), når hele kabling i armen og røret ikke er i sølv!
Mine venyl er ikke (der fik du mig!!!:-() underkastede en lige så genial og estetisk løsning....he he...Men med tiden ...når jeg får flere Lper køber jeg en (jeg har nok lige nu en 700) Mogens Koch reol system!!
|
|
|
Hej !
Det beste er at føre sølv hele vejen fra pu til forforstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sprinter skrev:
|
Hej.
Flot setup - elegant.
Sig mig lige engang - den CD er det ikke en Marantz fra slutningen af 80´erne?. De lavede en topmodel med pianolakerede træsider dengang som jeg desværre ikke havde råd til, men var enormt vild med - den kostede vist i nærheden af 10kg dengang - den ligner altså .
|
|
|
hi sprinter,
Jeg havde helt glemt at svare dig!
Jo det er! den hedder Marantz CD-94 MKII, som så svare til den model hvor man slåg drev og dac i en maskine. I den er der to silverkrown cip og den betraktes som KI's svende prøve!
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuuuuuhhha, det ser lækkert ud. Det er næsten synd at pakke de smukke
300Bere ind.... Jeg gad godt at høre Diana Krall på det anlæg.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Uuuuuuuhhha, det ser lækkert ud. Det er næsten synd at pakke de smukke 300Bere ind.... Jeg gad godt at høre Diana Krall på det anlæg.

|
|
|
Hej Mr. High Fy !
Jeg kan kun sige her fra at høre Diana Krall på 300B er bare GUF hvad siger CRISAA
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg kunne gøre det hele om, så havde jeg købt den Marantz dengang - den er en klassiker. Jeg kan ikke rigtig huske lyden på den - har den stadig sin berettigelse? kan den følge med dagens lyd eller bruger du den bare som sekundær lydkilde - baggrundsmusik når der er gæster? Ja, jeg bliver altså helt nostalgisk når jeg ser den, selvom jeg egentlig er vinylmand om en hals. Jeg går med planer om at anskaffe en marantz(ny model) for at rette op på datidens dumheder . De kan et eller andet med de Cd´ere.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi sprinter,
undskylder det sene svar. Marantz cd-94 er en meget fint cd-aspiller. den findes i to udgave en MKI og en MKII. Jeg har haft dem begge og synes dog at MKI lyder bedre. Jeg skal passe på med hvad jeg sige nu, men Mki er på en måde rare i sin formidling. MkII er teknisk set meget bedre, det vil sige bedre kontrol, bedre soundstage. Men jeg synes at i sit forsøg på at være en hi-end maskine glemmer den helt hvad det er det hele går ud på. Den har en tendens i at være for skarpt i de høje frekvenser og bassen er på en måde lidt for stramt. Det er som om at i bass området mangle en smule luft. MKI er ikke nær så precis og kontrolleret men alt i alt hænger den bedre sammen (synes jeg!!). den er også lidt langsommer, mindre dynamisk.......men der imod mere nænsomt og den har en styrke i at forkæle lytteren at man helt glemmer at være kritisk. MKI var også primært skabt som en transport (drev) og på et tidspunkt havde jeg en snak kørende, med tilhørende CD-94 tilhænger rundt i verden, hvor vi efter to års frem og tilbage påstande blev enige om at de to maskiner fint kunne adskilles på denne måde:-
MKI, var bedst egnet til JAzz, akustisk klassisk og pop.
MKII, var den som lige umiddelbart havde(har en støre) Whaoww effekt, støre temperamang og den kunne følge bedre med i musik som rock ecc. Folk med lyst og kunnen i at opgradere disse gamle topmodeller, med zap og alt hvad man kan opgrader med, valgte typisk også MKII pga dens dual mono digitale konstruction.
Det siges at marantz CD-7 er opbyget over den samme digital kredsløb og chip, og at man hos marantz UK kan opgradere CD-94MKII til cd-7 for sølle 500£!!!
Åbner man disse to maskiner vil man hurtigt se at de slet ikke ligner hinanden. Jeg vil putte et par billeder af en brocure på.
MVH
|
| Til top |
|
| |
sprinter Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej crisaa.
Tak for det fine og uddybende svar - helt ok med ventetiden . Ja, jeg skulle have købt en MK1 dengang, men sådan er der jo så meget. Det vakte bare så mange minder at se den igen og i brug, at jeg blev nødt til at spørge lidt ind til den. Det er nok den eneste HI-FI ting jeg rigtigt har savlet over og ikke kunnet glemme. Tak for kigget og materialet.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du bor i københavn kan du bare låne den med hjem!!
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 10 Maj 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan godt se på datoen, at det er lang tid siden denne tråd sluttede, men jeg skriver alligevel.
Har netop anskaffet mig en cd-94, men er lidt i tvivl om det er en mkI eller mkII
Hvor ser jeg det?
Under produktnavn står der bare cd-94.
Det er rigitigt hvad i skriver; solid skuffe så det batter. Synes dog den smækker meget hurtigt i, og det virker som om den er ved at smække sig selv i stykker, med den hastighed skuffen har på, når den lukker. Men, hvis den har holdt siden 1986, må det el holde!
Mikkel __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mikkel,
skuffen smækker i på grund af at du skal putte nye absorberende puder i skuffen, den er ikke tænkt sådan. Så prøv der frem med noget absorberende.
mvh
crisaa
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der står mkII på den så det er ikke til at tag fejl. det må være en MKI vilket ikke er så skidt......jeg og rigtigt mange adrer synes at det er den som spiller bedst mkii er for metalisk i diskanten........og trættende i længten at lytte til men godt som drev....på samme måde som mki men ikke bedre.
mvh
crisaa
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækker amp, og ja, de Snell spiller musik med stort M 
Velkommen i Audio verden, hvor musikken er i fokus __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser nu altså godt ud....jeg tror det er den fedeste opstilling jeg har set her på sitet.....dine hylder kan jeg altså godt li`.
Dit anlæg er superb.
|
| Til top |
|
| |