| Forfatter |
|
HPH Man Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
HPH Man skrev:
KimTherkelsen skrev:
|
HPH Man:
Nå, hvad er det for et filter, og hvorfor skulle det være bedre?
|
|
|
Det er dette filter:

... fordi jeg ikke har registreret dynamikbegrænsning, og fordi man i f.h.t. andre filtre jeg har prøvet kan høre en ganske hørbar forbedring ... ganske enkelt, ... derfor.
|
|
|
Dette filter har jeg også afprøvet, og selvom det er et fornuftigt filter, ændrer det ikke på slutkonklusionen her på matriklen:
Dynamikreducerende , båndbreddereducerende , musikreducerende.....så derfor er det pillet af igen......... |
|
|
Jeg har selv særdeles gode erfaringer (og kan kun tale om egne erfaringer) med dette filter sammen med Duelund netkablet, fik dynamikken serveret, fik luftigheden serveret og sågar musikaliteten åbenbaret med dette filter ... så derfor bliver dette filter siddende, fordi kun det bedste tilgængelige får lov til at blive siddende. __________________ Med audio-venlig hilsen
HPH Man
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Duelunds eget system, hvor dette filter jo benyttes, er der altså ikke mangel på dynamik. Men det kan jo skyldes at det i forvejen er så utroligt dynamisk at filteret ikke trækker dynamikken ned på det kedelige plan. Jeg har ikke hørt sammenligning med/uden netfilter.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det, rent teknisk set, der skulle gøre dette filter så meget bedre?
Jeg har lige hurtigt kigget anmeldelsen af Duelund-filteret igennem her på sitet, og man må sige - manden jubler af glæde over filteret. Jeg kan dog ikke lade være med at spekulere over, om der ikke er lidt for meget "Voodoo" i det - altså at det ikke giver den store forskel, men at det er troen, der flytter bjerge. Det ville være rart, hvis man kunne få en demo et sted.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle i dag flytte mit anlæg og lavede så lidt bedre styr på ledningerne - håbede jeg, men nu er støjen blevet kraftigere, så jeg har nok fået lavet en brum-sløjfe denne gang. Det er også som om, at støjen er lidt kraftigere i min venstre ht end i den højre. Det er dog nok ikke så underligt, eftersom jeg bruger en seperat effektforstærker til hver.
Jeg må så i gang med at lave bedre orden i ledningerne igen, og prøve at vende nogle af netstikkene. Kan man ikke bruge et eller andet til at afskærme netkabler bedre, så de ikke forstyrrer signalkablerne?
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er konklusionen så på alt dette: væk med netfiltre, men gode netkabler?
Var ellers lige ved at købe et netfilter 
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et ganske almindeligt netstøjsfilter, som jeg har prøver dels at koble foran hele anlægget, dels foran hele anlægget undtaget effektforstærkeren. Koblet foran effektforstærkeren (klasse AB) gav det dynamikbegrænsning, men foran alt det andet var der en marginal forbdring til det bedre - men ikke stor. Nu er det koblet på, fordi det alligevel hjalp en smule i retning af renere lyd.
Med venlig hilsen
Jens
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it:
Som du nok har kunnet læse af tråden, har jeg ikke haft nogen fremtrædende effekt af filteret - jeg har ikke umiddelbart kunnet høre forskel, heller ikke selvom jeg brugte det til mine effektforstærkere. Det betyder selvfølgelig ikke, at der ikke er en mindre forskel. Hvis du bor et sted, hvor der mange "urenheder" i strømmen, kan det nok gøre en mere betydelig forskel, men ellers synes jeg ikke, det er pengene og besværet værd.
Jeg vil sige, at velisolerede netkabler og signalkabler er af langt højere betydning. Det er efterhånden blevet min erfaring, at det med brum-sløjfer og forskellige spændingspotentialer ikke skal undervurderes.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er øjensynelig en tendens til at de mindre strømkrævende enheder kan have en fordel af et filter  Meeen jeg vil lige vente og checke flere indlæg før jeg bestemmer mig
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give gl.jas ret. Der ryger top (båndbredde) og dynamik med
netfiltre. Det er utroligt let at spotte: kommer der en form for
"sort baggrund" når netfilteret kommer på? Ikke godt!
Problemerne er der uanset hvorvidt tingene er strømkrævende såvidt jeg har erfaret.
Jeg har også hørt det viste runde netfilter kort, og det gør efter min mening desværre også lyden pænere og mere kedelig.
Nææ, brug tiden på at finde et godt netkabel i stedet! Bare prøv en masse forskelligt , og langt fra nødvendigvis dyrt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Ja, der er øjensynelig en tendens til at de mindre strømkrævende enheder kan have en fordel af et filter Meeen jeg vil lige vente og checke flere indlæg før jeg bestemmer mig  |
|
|
Jeg vil mene, at investeringen er bedre anbragt i et godt power kabel fra eks. NO, Jorma eller JPS . Jeg kører selv pt. med Jorma's og det er sg godt, men de 2 andre skulle osse kunne nogle tricks  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå, at du vil vente og se. Jeg skulle mene, at hvis man byggede et tilstrækkeligt "stort" netstøjsfilter, så burde det ikke have en dynamik-kvælende virkning for de strømkrævende forstærkere. Det vil så muligvis gå hen og blive lidt dyrt, og hvis man så alligevel ikke kan høre forskel bagefter, er det jo spildt. Som sagt, ville jeg gerne prøve at lytte til et anlæg, hvor man slog Duelund filteret til og fra, så man kunne danne sig sit eget indtryk.
Jeg bruger også stadig filteret, men kun til min DVD-afspiller. Som jeg tidligere skrev, bruger jeg nu kun den digitale udgang på DVD-afspilleren, så jeg får i hvert fald ikke begrænsninger i dynamikken af den "analoge" vej. Jeg håber på, at filteret giver en smule mindre jitter/ en mere "stabil bitstrøm", og er med til at sikre, at der ikke opstår fejl i den digitale overførsel, når der er udsvingninger på elnettet.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer
Er verden lille eller hva: Jeg har næsten bestilt 3 stk Jorma 2.5 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim T
Jeg tror at jeg starter med kablerne for at checke lyden ud, og så må vi se 
Jeg er ikke meget for at have et stort og dyrt kraftværk stående hvis forbedringen er "begrænset" 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Acer
Er verden lille eller hva: Jeg har næsten bestilt 3 stk Jorma 2.5 
|
|
|
Regn med ca. 100 timers indbrænding før de lyder godt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 10 Juli 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
netstøjsfiltre fra brinch bruges flittigt her i huset ,det formindsker ikke dynamikken eller begrænser båndbredden hørbart ,jeg har kun positive erfaringer med dem ,og jeg bruger dem også i mit lydstudie med fantastisk resultat
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal lige tilføje at strømmen her hvor jeg bor ,får trafoer til at brumme hørbart ,og lyden er ikke go uden netfiltre ,der er meget dc i strømmen ,for når filtrene er på larmer trafoerne ikke
|
| Til top |
|
| |