Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Der er faktisk en SWA12 til salg i KBS - tvillinger er da ikke dårligt   

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Der er faktisk en SWA12 til salg i KBS - tvillinger er da ikke dårligt   

Ja, jeg har set den, men 2.000,- er alt for meget. Den skal max koster 1.500,- når den er 4 år gammel...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Enig, men man kan da give et bud

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Enig, men man kan da give et bud

Ja, hvis ikke man er flad som en fregne så kan man

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=9280 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

har set den og vil ikke give den pris, men samtidigt ville jeg aldrig sælge mine egne så billigt.............måske lidt ambivalent !? ( eller hyklerisk ?  )

Enten skulle jeg have to til af dem eller så vil jeg ha´ en MONSTERSUB ( Kvalitetssub, men som kan leverer monsterbas )............................måske jeg en dag må snakke lidt med Jensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tror at en DD18 er lige dig. Den giver alle de muligheder for justering som du godt kan li' at lege med og M&K subs har du jo nok af - også til prisen .

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

hmm, kan man få nok !!!!! 

Man kunne vel altid lige bruge ene ekstra eller to

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Så bare lige for underholdnings skyld, kommer der lige et par billeder af den bagerste del af bio´en efter at jeg har rykket mine bag og bagcenter højttalere op på blackfoots stands - de er alle tre blevet fyldt med sand og er yderst stabile ( selvom det nok ikke ser sådan ud  ), dernæst har de fået monteret en skrå MDF plade på, som er betrukket med det ( sædvanlige )  sorte stof,der bliver brugt til bla. gardinerne. Samtidigt er der monteret længere spikes på den bagerste del af ht´erne ( for større vinkel ) , så de alle tre ( diskanterne ) vinkler præcis ned til de tre forreste ( diskanter ), som er tiltet lidt opad, så den lige linie mellem front- og baghøjttalerene, rammer præcis i ørehøjde på siddepladserne både foran og bagved. De er samtidigt alle tre, placeret lige langt fra min lytteplads - dvs. de står i en halvcirkel - , for at opnå samme tidsforsinkelse af lydene hen til ørene.

Om man kan høre det ? ......... .......aner det ikke, men så er det da gjort så optimalt som teoretisk muligt og på "trods" af, de er direktlydende/spillende, nærmest præcist mod ørene, er bagkanalslyden/effekterne normalt ( med mindre effekten er lagt sådan i indspilningen )  ikke specielt "pinpointet" eller distraherende, men yderst homogen og sammenhængende, panoreringerne er sammenhængende, flydende og høres som en jævn vandring uden "huller" imellem højtalerne. Faktisk bemærker man dem ikke særligt meget, før der kommer en udpræget "bagkanalseffekt" ( hm, nærmest et frækt ord   ), dette gælder desværre kun for første række, da dem, der sidder på den bagerste række har en markant mere dominerende og fokuserende bagkanalslyd  - man kan ikke vinde overalt

Set fra højre side, dør-indramningen er den eneste del, der har fået lov til at blive bibeholdt i hvid, da den er længest væk muligt fra lærredet og synsfeltet , den lyser kun op, når lampen op over, er tændt ( slukket normalt )  - når projektoren er eneste lyskilde, lyser det kun svagt op, men det gør det lidt lettere at finde døren i mørket, når man skal ud på toilettet

Her fra den anden side - imellem den højre bagkanal og centerbag ( til venstre i billedet ) er der plads til en KÆMPE LFE-subwoofer og faktisk er det netop der - helt over mod hjørnet - at den bedste/maksimale og mest jævne basrespons for hele rummet er...........må sgu overveje den DD18 ér

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hey DJ

Det ser sku stadig rigtig godt ud. Vi må finde en dag hvor vi får en demo i det sydlige. Der er nok ikke nogen tvivl om at der er knald på læghønen

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Tja, efterhånden synes jeg sgu ikke engang, at det er specielt vildt eller basset  ( L.B. ? ), men det kan godt være, at det bare er fordi, at jeg er blevet vant til lyden ...........det håber jeg

Så forresten lige en demo idag af VPL-VW100 projektoren, hmmm, den var nu ikke helt ringe ( men heller ikke helt billig ).

Nu mangler jeg bare lige at få en lytter på en DD18 ...................og så arve en formue eller vinde i tips - det bliver nok svært i betragtning af, at jeg slet ikke tipper !

Ja, Henrik nu får du jo snart ikke tid til det "pjat" mere, med en familieforøgelse i den nærmeste fremtid  ........ellers vi må jo se om vi kan få arrangeret et kombi-besøg med L.B. - det sværeste er sgu altid det med at få det til at harmonerer med tiden, familien og arbejdet 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Tja, efterhånden synes jeg sgu ikke engang, at det er specielt vildt eller basset  ( L.B. ? ), men det kan godt være, at det bare er fordi, at jeg er blevet vant til lyden ...........det håber jeg

Det er ikke basset som så, men der er et tydeligt overskud til når det er krævet og det er fedt. Når vi en enkelt gang har lyttet lidt stereo () i db-hulen er det tydelidt, at der i forhold til mit set-up er mere bas og generelt en lidt varmere lyd og uden at det dog mudrer til.

D.J. skrev:
Ja, Henrik nu får du jo snart ikke tid til det "pjat" mere, med en familieforøgelse i den nærmeste fremtid  ........ellers vi må jo se om vi kan få arrangeret et kombi-besøg med L.B. - det sværeste er sgu altid det med at få det til at harmonerer med tiden, familien og arbejdet 

Jeg er helt klar, men venter på et tilbagemelding fra Henrik/Preben, så vi kan finde en dato der passer alle

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Og jeg venter kun på Preben

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

...og Preben er vist til koncert synes jeg han skrev

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg gå lidt videre med min Star Wars kavalkade ( har nappet de tre første - de gamle  ) imens

hmmmm, jeg huskede dem sgu som bedre, måske er jeg blevet for gammel , men billede og lyd er nu ret god på dem

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Det er nogle fine stands du har gaflet dig  det ser lidt vildt ud og hvad med døren går din HT'er fri af den?

Hvor langt er der mellem de bagerste HT'er og bagerste række?

Jeg skal selv have lavet et par sokkler godt nok bare DIY, men de bliver ca. 60cm høje  så det er rart, at se det altså kan lade sig gøre uden de styrter . Vi skulle jo helst undgå dødsfald i bio'en .

Har standerne ændret på bassen eller er der ikke nogen forskel?

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Det er nogle fine stands du har gaflet dig  Det er såmænd et par ganske almindelige Blackfoot60 (jep - 60 cm høje ), med (ovntørret)sand fyldt i sokkelen.  det ser lidt vildt ud og hvad med døren går din HT'er fri af den?  Næee, det gør den ikke, men den kan åbne nok til, at man kan komme igennem den og gummidutter forhindrer skader på højttaleren - den er altid lukket, når jeg ser film

Hvor langt er der mellem de bagerste HT'er og bagerste række?        fra centerbag, knap en meter - siderne lidt tættere, da de står i cirkelform, men rummet er desværre ikke længere   ( desuden er det hele primært afstands-optimeret til min plads, som er på første række  )  

Jeg skal selv have lavet et par sokkler godt nok bare DIY, men de bliver ca. 60cm høje  så det er rart, at se det altså kan lade sig gøre uden de styrter . Vi skulle jo helst undgå dødsfald i bio'en . enig med mindre de sker i filmen

Har standerne ændret på bassen eller er der ikke nogen forskel? Nej, ikke nævneværdig, men du skal også huske, at de er skåret nedefter ved 80 hz med 12 db/oktav - så den helt dybe bas, hvor der måske kunne være en hørbar forandring pga. gulvets normale 3 db´s  forstærkning ( som typisk kunne gøre bassen en kende mere volumiøs/kraftig ) er overladt til subberne !

/Kristian

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Så er det blevet tid til et par billeder af det komplete frontsystem. For et bedre overblik over rummet, har jeg "slået" lærredet op, det kan svagt anes helt oppe i toppen af billederne.

Bordpladen( det er en lang ! ), som de fire stereoeffekttrin står på, har ingen fysisk kontakt med de to subber ( den står på sine egne 8 bordben ) , for at undgå "microfoni" - altså at vibrationer fra subberne forplanter sig til effekttrinenes komponenter. .....( men også for, at jeg evt. kan tage subberne ud, uden at skulle fjerne hele lo**** ).

effektrinene er organiseret sådan, at de yderste i hver side trækker hver sin fronthøjttaler dvs. "vertikal bi-amping" ( det venstre stereoeffektrin bruger sin ene kanal på at trække mellemtone/diskantsektionen og den anden kanal på, at trække den (øvre) bas på venstre højttaler og det samme gør sig gældende i højre side ). De to inderste stereoeffekttrin trækker center , centerbag og højre/venstre bagkanal.

Her er lyset bag lærredet tændt ( afskærmet af den aflange plade, lavet af Eccophonplader/absobere ), det er beregnet til at give arbejdslys, hvis der skal rodes med grejet, derudover giver det også en sjov og fed effekt, når lærredet er nede og man kan se centeren og effektrinene igennem lærredet - meget lig det man kunne se i Tycho Braches planatarium, når de demo´ede deres system - hvis nogen har set det ?   Under filmkigning er de slukket - ikke noget "ambilight" pjat her    

Man kan forhåbentlig også se diffusorkasserne bag centeren og i siderne af fronterne. Oppe over anlægget ( hvor hver hylde/plade er vibrationsdæmpet af "blygummiplader") hænger der igen plader med absoberingsplader, både for dæmpning, men også for at skjule kabler og give et mere homogent udseende ( de er monteret i kroge, så hvis man skal tilslutte/afmonterer noget på/fra anlægget eller justerer subberne - kan de hægtes af  ).

Her med lærredet nede - jeg har manipuleret med billedet ( skruet voldsomt op for "brightness" på det), for at man (bedre) kan se anlægget/ højttalerne placering i forhold til lærredet 

Her, som det ser ud "normalt"

Til sidst, skal jeg være den første til at beklage, at L.B. desværre ikke er bedre til at tage billeder ...............   

Nej, seriøst, vil jeg gerne takke () L.B. for, at han gad at komme over og tage nogle billeder og derefter bearbejde dem i sin PC, så de lige var klar til at smække ind - jeg ejer desværre ikke evnerne, interessen og tålmodigheden til den slags

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hey DJ

Det ser sku godt ud. Ham L.B. må da på foto kursus

Specielt det første billed ser ret potent ud

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Vent til du ser det "live"  .................. ( forhåbentlig til den positive side    )

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret  

det er sq stilet med alle de 802ére! Hvad med det Stewart lærred, er du tilfreds med det? Virker det som det skal med lyden?. Jeg har et par gange glemt at flytte min center, men opdager det inden der er gået 1 min. det lyder frygtelig med centeren bag et alm. tæt lærred. Har du et link til forhandleren af de lærreder,
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes