Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Fotografen sender en regning

DJ's system er helt sikkert potent. Det tør jeg godt sige eftersom det er det anlæg jeg har hørt mest på udover mit eget. Når vi en sjælden gang lytter til lidt stereo, synes jeg min ML/Dali kombination er et mulehår bedre, men når vi kommer til surround kan de fleste godt gå hjem og lægge sig. Overskuddet er enormt og homogeniteten i lydbilledet er suværent  (nu skal du ikke blive alt for kæphøj Hr. DJ ). Dette opnået med ens højttalere hele vejen rundt som er det eneste rigtige og Nakamichi effekterne i hobetal.

Der er alt rigeligt med bas via de to M&K, men ja... man kan vel ikke få for meget

Steward lærredet er en pebret sag, men det faktum at det slipper lyden så godt som 100% igennem er helt suverænt

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

DJ's system er helt sikkert potent. Det tør jeg godt sige eftersom det er det anlæg jeg har hørt mest på udover mit eget. Når vi en sjælden gang lytter til lidt stereo, synes jeg min ML/Dali kombination er et mulehår bedre, men når vi kommer til surround kan de fleste godt gå hjem og lægge sig. Overskuddet er enormt og homogeniteten i lydbilledet er suværent  (nu skal du ikke blive alt for kæphøj Hr. DJ ). Dette opnået med ens højttalere hele vejen rundt som er det eneste rigtige og Nakamichi effekterne i hobetal.

Der er alt rigeligt med bas via de to M&K, men ja... man kan vel ikke få for meget

Steward lærredet er en pebret sag, men det faktum at det slipper lyden så godt som 100% igennem er helt suverænt

Jeg kunne godt forestille mig der er tryk på. Med ens HT som DJ har, er der jo heller ikke andre muligheder end sådan et hullet lærred. Jeg fandt lige et stewart lærred på best-seat.dk.

et stk. 100" motorlærred 33.375,-

Kan man købe hugpiber i harald nyborg?

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Ja, det Steward er p***e dyrt, men p***e godt

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
det er sq stilet med alle de 802ére! tak Hvad med det Stewart lærred, er du tilfreds med det? Ja, det er ok, men hullerne er ikke helt usynlige på den korte afstand jeg sidder, desværre men dog næsten , jeg burde sidde ca. en meter længere bagude ( bageste række er fin )  Virker det som det skal med lyden? Det virker til gengæld helt suverænt, rent lydmæssigt. Jeg har et par gange glemt at flytte min center, men opdager det inden der er gået 1 min. det lyder frygtelig med centeren bag et alm. tæt lærred Ved det, havde jeg selv før. Har du et link til forhandleren af de lærreder,
   Jada, www.HTP.dk 

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
L.B. skrev:

Jeg kunne godt forestille mig der er tryk på. Med ens HT som DJ har, er der jo heller ikke andre muligheder end sådan et hullet lærred. Jeg fandt lige et stewart lærred på best-seat.dk.

et stk. 100" motorlærred 33.375,-..........jeg tør næsten ikke fortælle, at skal det være microperforeret, skal du næsten dobble prisen op  - de er gode, men ikke den pris værd for de fleste mennesker ( jeg var også nødt til at købe det brugt )

Kan man købe hugpiber i harald nyborg?        ..........og have rigtig god tid

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
-jan- skrev:
L.B. skrev:

et stk. 100" motorlærred 33.375,-..........jeg tør næsten ikke fortælle, at skal det være microperforeret, skal du næsten dobble prisen op  - de er gode, men ikke den pris værd for de fleste mennesker ( jeg var også nødt til at købe det brugt )

Kan man købe hugpiber i harald nyborg?        ..........og have rigtig god tid

Jeg skrev det naturligvis som en dum joke. Men.........jeg har faktisk gået og gruplet lidt over det. Det ville vel ikke være nødvendigt med huller andre steder end omkring centeren, +20%. Jeg får laserskåret en del i forbindelse med mit arbejde, måske jeg lige skulle tage mit lærred og en six-pack med næste gang jeg er ved firmaet. kender du de specifikke mål over maskenettet ? Jeg har jo 2 lærreder, så jeg er villig til at tage chancen med det ikke-motoriserede 4:3 lærred. jeg vil gætte på de kan "stanse" huller på 2-300my.

hvad siger du D.J? tror du det kunne lykkedes?, eller tror du jeg er gået fuldstændig fra forstanden`?

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Mest det sidste, men det er da et spændende forsøg - måske du kunne teste det først på et lille stykke lærredsprøve !

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med vores test Jan ?

Forresten findes der andre producenter, som laver gode lydtransperante lærreder, har bla. læst rigtig godt om Clearpix(el?) 2 !! ( men kender det ikke selv ), som heller ikke skulle være ligeså dyrt - måske nogen ejer et sådanne ????? og kunne falde ind her

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Forresten findes der andre producenter, som laver gode lydtransperante lærreder, har bla. læst rigtig godt om Clearpix(el?) 2 !! ( men kender det ikke selv ), som heller ikke skulle være ligeså dyrt - måske nogen ejer et sådanne ????? og kunne falde ind her

Det går sådan at jeg i dag har købt et lille mørklægningsgardin i ekea som skal forestå forsøget. Jeg ville sq være kedaf at få brændt et stort hul midt i lærredet jeg bruger (det andet fine motorlærred er jo allerede defekt.)

Når og hvis det lykkedes vil jeg lytte mig frem til om det er den vej jeg skal. Jeg skal bare lige have nogle emner der alligevel skal skæres så jeg lige kan putte det her lærred med uden omk.

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

jeg mangler stadig noget data over hul str. samt afstand. Kunne jeg ikke lokke dig til at tage et nærbillede af lærredet med et eller andet der kan bruges som referance str.?

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ok, glæder mig til at høre resultatet, et eller andet sted, er det sgu et lidt sjovt forsøg , men hvis det fungerer, ville det da være kanon............selvom der godt nok skal laves mange huller så

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
jeg mangler stadig noget data over hul str. samt afstand. Kunne jeg ikke lokke dig til at tage et nærbillede af lærredet med et eller andet der kan bruges som referance str.?

Hej Jan,

Det vil du ikke kunne se på et billede, da hullerne er så små. Jeg har prøvet hos DJ og det er så godt som umuligt. Jeg tror du skal ud at støvsuge nettet for hvor mange huller der er (i noget marketing-materiale eller noget)...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Google er din ven

http://www.stewartfilmscreen.com/product_information/project ion_screens_18.html

Perforations Per Square Foot: 30,000
Hole Size: .020th of an Inch in Diameter

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

CSO i Lyngby sælger Clearpix2 og der er mulighed for at se prøver af de forskellige lærreder fra Screen research. Jeg har selv kigget lidt på clearpix2 da prisen er en del laver end Stewart. Både John Dahl(THX) og Joel silver(ISF) roser det til skyerne så det må være rigtig godt

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

øhh, ja, det er små huller, sådan ca . knappenåls str.

Tak L.B. for din præcise gooooogllllle søgning

Dette var  det tætteste på, vi fotograferede, men det ser nærmest ud som om, at der er mere hul end lærred og det er ikke korrekt, når man kigger på det i virkeligheden. De er heller ikke "bare" lavet derudad, men virker som om, at de er lavet i et eller andet sindrigt system !?

Jeg ( og måske L.B - da jeg ikke ejer et kamera )vil prøve, om det kan lykkes, at tage et bedre billede.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
D.J. skrev:

CSO i Lyngby sælger Clearpix2 og der er mulighed for at se prøver af de forskellige lærreder fra Screen research. Jeg har selv kigget lidt på clearpix2 da prisen er en del laver end Stewart. Både John Dahl(THX) og Joel silver(ISF) roser det til skyerne så det må være rigtig godt

Tak for linket, måske det var noget for Jan !?, hvis han løber træt ved 16 ´tende ( tusinde ) hul  ( nærmest et golf udtryk...............eller et Casanova udtryk ) og beslutter sig til at "springe over hvor gærdet er lavest  ( dyrest ).

Personligt må jeg sige, at jeg er vældig glad for mit lærred ( mest på lydsiden har det givet store forbedringer ) , bare synd, at de skal være så p**e dyre

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Mit nærmeste og næste område for forbedringer/optimeringer kommer til at blive på basområdet !  ( nej Kyhn, jeg skal IKKE have flere/bedre/større subber    )

Efter at have most/mast og puklet rundt med subberne, lydtryksmåler, tonegenerator, skæringsfrekvenser på både lavpas og højpas, filterstejlhed, faser og brugt oceaner af tid og papir (med diverse farveblyanter) på at tegne kurver igennem de sidste 2 år, har jeg besluttet, at springe over hvor gærdet åbent og bedst  - dvs. at jeg har besluttet at investerer mine beskedne retur skattekroner i en SMS-1 , som har fået suveræne anmeldelser og som lige er legetøj for mig ...........elsker at trimme.....

Det bliver sgu spændende at se hvordan dens kurver stemmer overens med min egne og hvor meget den kan gøre det bedre

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej DJ.

Tro mig, den sms1 box virker. Jeg har selv en i min sub. Det tager lidt tid at lære den at kende men når først du har fundet ud af alle mulighederne kvitterer den med vellyd

MVH WRONG

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
dvs. at jeg har besluttet at investerer mine beskedne retur skattekroner i en SMS-1 , som har fået suveræne anmeldelser og som lige er legetøj for mig ...........elsker at trimme.....

Det bliver sgu spændende at se hvordan dens kurver stemmer overens med min egne og hvor meget den kan gøre det bedre

fedt legetøj, gid jeg havde brug for den

jeg er sikker på at den kan give det sidste lille pift i bassen, især i mindre rum!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej DJ

Det er godtnok  FLOT  Dit Kælder Set-Up som jeg heldigvis faldt over. Faldt over et blad som foreslog afspille musik i totalt mørke, vistnok i 1980.

Tillykkke med det!  IMPONERENDE

Med venlig hilsen

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum