Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: D.J ´s "bio" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
biojensen skrev:
D.J. skrev:

CSO i Lyngby sælger Clearpix2 og der er mulighed for at se prøver af de forskellige lærreder fra Screen research. Jeg har selv kigget lidt på clearpix2 da prisen er en del laver end Stewart. Både John Dahl(THX) og Joel silver(ISF) roser det til skyerne så det må være rigtig godt

Tak for linket, måske det var noget for Jan !?, hvis han løber træt ved 16 ´tende ( tusinde ) hul  ( nærmest et golf udtryk...............eller et Casanova udtryk ) og beslutter sig til at "springe over hvor gærdet er lavest  ( dyrest ).

Personligt må jeg sige, at jeg er vældig glad for mit lærred ( mest på lydsiden har det givet store forbedringer ) , bare synd, at de skal være så p**e dyre

hullerne er for små til at kunne lykkes... jeg vil prøve at hænge centeren op over lærredet istedet, og vinkle den lidt nedad. Ikke den mest optimale løsning men... det skal lige prøves. Ellers lyder clearpix som et godt alternativ -tak for link.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

kyhn[/QUOTE skrev:
 fedt legetøj, gid jeg havde brug for den   Hæ,hæ når jeg skal til "the dark side"  ( dvs. Jylland ) en dag, tager jeg den sgu med over til dig og viser dig alle dine "pukler"  med de der "skabssubber"

jeg er sikker på at den kan give det sidste lille pift i bassen, især i mindre rum!  Jeps, og alle rum der er mindre end 100 m2 er pr defination bette rum .............ikk!?

fedt legetøj, gid jeg havde brug for den   Hæ,hæ når jeg skal til "the dark side"  ( dvs. Jylland ) en dag, tager jeg den sgu med over til dig og viser dig alle dine "pukler"  med de der "skabssubber"

jeg er sikker på at den kan give det sidste lille pift i bassen, især i mindre rum!  Jeps, og alle rum der er mindre end 100 m2 er pr defination bette rum .............ikk!?

[/QUOTE]

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej DJ.

Tro mig, den sms1 box virker  Jeg tror dig og hvis den ikke virker ordentligt, så sælger jeg den til L.B. alt vil forbedre hans bare designerrums akustik     ( just kidding ) . Jeg har selv en i min sub. Det tager lidt tid at lære den at kende men når først du har fundet ud af alle mulighederne kvitterer den med vellyd   Åhh, det er jeg ikke så bange for, da jeg er ret skrap til at finde ud af den slags og faktisk har jeg allerede en god fornemmelse for dens funktioner og virkemåde.

Men jeg ville vældig gerne se nogle billeder af dine frekvenskurver med og uden korrektion , hvis du gider tage et par billeder

MVH WRONG

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror lige den SMS1 er sagen for Mr. DJ for tweaking er sagen i db-hulen

Sidst jeg slog ordet "tweaker" op i ordbogen var der et billede af DJ sådanne her:

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

eller sådan her .......................................

Men ingen tvivl, den skal blive testet og justeret i hoved og r**  - og den skal med over i L.B´s Herskabsbolig, for at se, hvad den kan gøre for hans hystader ( ikke konen, men Divaérne) og hans ENE SWA-12´er, indtil han får råd til den DD 12 ?- 15 ?   -18 ? fætter  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg meget gerne vil have en DD12 en dag

Mod behørlig betaling kan der foretrædes i slottet mod øst

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg meget gerne vil have en DD12 en dag

Mod behørlig betaling kan der foretrædes i slottet mod øst    ....du skal da ikke give noget, det er gratis for dig min ven, at få så avanceret besøg

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
wrong skrev:

Hej DJ.

Tro mig, den sms1 box virker  Jeg tror dig og hvis den ikke virker ordentligt, så sælger jeg den til L.B. alt vil forbedre hans bare designerrums akustik     ( just kidding ) . Jeg har selv en i min sub. Det tager lidt tid at lære den at kende men når først du har fundet ud af alle mulighederne kvitterer den med vellyd   Åhh, det er jeg ikke så bange for, da jeg er ret skrap til at finde ud af den slags og faktisk har jeg allerede en god fornemmelse for dens funktioner og virkemåde.

Men jeg ville vældig gerne se nogle billeder af dine frekvenskurver med og uden korrektion , hvis du gider tage et par billeder

MVH WRONG

Jeg kan da godt tage et par billeder og poste dem her hvis du vil? Jeg kan gøre det imorgen engang.

MVH WRONG

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hey DJ

Så er der gået inflation i SMS

Jeg har ikke gjort mere med min endnu da jeg søger en forstærker til basserne så det kommer. Glæder mig helt vildt til at høre om dine erfaringer

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
kyhn skrev:

Tro mig, det var bestemt ment som en joke, jeg ved godt hvad den ville kunne gøre af trix i min stue og jeg ville meget gerne være med i klubben

men da de fleste andre jo skal have penge tilbage i skat, skal der jo være nogen til at betale så ingen legetøj til mig de næste 5-6mdr

men jeg vil bestemt følge med for at se dine resultater

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået knipset et par billeder. Beklager dog mine evner som fotograf.

For uvidende skal jeg lige gøre opmærksom på at der er tale om et EQ system indbygget i en velodyne DD18. det er samme EQ system som det nævnte SMS1.

Her er et billede uden korrektion, altså sådan som rummet påvirker lyden.

Som i kan se er de største problemer ved ca- 43 Hz og 100Hz. Jeg deler mine fronter og sub ved 80Hz til denne måling. Derfor ser målingen underneden ud som den gør efter de 80Hz.

Her så med korrektion. Det er jo ikke helt skidt. jeg har endnu ikke leget med at dele højere end 80Hz.

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
D.J. skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Jeg kan da godt tage et par billeder og poste dem her hvis du vil? Jeg kan gøre det imorgen engang.  Det ville være fedt, da jeg synes, at det er spændende at se hvad den rent faktisk gør for frekvensgangen i rum/højttaler kombinationen.

MVH WRONG

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] [/QUOTE] Tro mig, det var bestemt ment som en joke, jeg ved godt hvad den ville kunne gøre af trix i min stue og jeg ville meget gerne være med i klubben  Og "vi" vil gerne ha´dig med, så vi må arbejde lidt på at få dig ind  

men da de fleste andre jo skal have penge tilbage i skat, skal der jo være nogen til at betale så ingen legetøj til mig de næste 5-6mdr    surt, men tænk på, at det er "bare" penge og de har det heldigvis med at vende tilbage ........ellers må vi pantsætte en 7-8 stykker af dine kabler

men jeg vil bestemt følge med for at se dine resultater  jeg skal forsøge, at få mesterfotografen, eller mig selv, til at tage billeder af udviklingen

[/QUOTE]

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Så har jeg fået knipset et par billeder. Beklager dog mine evner som fotograf.

For uvidende skal jeg lige gøre opmærksom på at der er tale om et EQ system indbygget i en velodyne DD18. det er samme EQ system som det nævnte SMS1.

Her er et billede uden korrektion, altså sådan som rummet påvirker lyden.

Som i kan se er de største problemer ved ca- 43 Hz og 100Hz. Jeg deler mine fronter og sub ved 80Hz til denne måling. Derfor ser målingen underneden ud som den gør efter de 80Hz.

Her så med korrektion. Det er jo ikke helt skidt. jeg har endnu ikke leget med at dele højere end 80Hz.

MVH WRONG

Det ser sgu da kanon godt ud efter korrektionen ( faktisk synes jeg, at det trods alt, så nogenlunde ud uden også ,  de fleste jeg har set, har da større variationer, incl. min egen ).  Vedrørende "dippet" ved 100 hz, kan du ikke minimerer det ved fasekorrektion eller lidt hæv ved 80-100hz ?  ved godt at du skærer ved 80 hz, men der afruller den jo kun, så lidt indflydelse har den jo højere oppe ( specielt, hvis det er i modfase) - hvad afruller du med ? 24 db/oktav ?  og umiddelbart ser det også ud som om, at hvis du sænkede sub niveauet generelt 2-3 db, ville din komplette kurve op til 200 hz være endnu mere homogen ( selv om den unægtelig er ret flot ).

Hvordan lyder forskellen mellem den korrigerede og den ukorrigerede ( bypass ) version ? 

Jeg har selv ( inden jeg forhåbentlig snart får min SMS-1ér ) et lille "pænt" dyk fra 80 til 95 hz  ( og et ved 35 hz og et voldsomt peak ved 55hz ) , som jeg dog har fået rimeligt udglattet ved at bruge subbernes egen filtere, som kun skærer 12db/oktav ( modsat min processor´s , der skærer 24db/oktav og så bliver det igen mere udtalt ) - alt dette håber jeg dog, at kunne korrigerer bedre/nemmere ved hjælp at frekvensbilledet, hvor man meget nemmere kan se, hvad der gør hvad

Super med billederne Wrong - tak for det  

hvad med nogle af dine ht´ere alene ( med skæring ved 80 hz og som fuldfrekvens ) !?  ja undskyld , men synes altså, at det er fedt at se kurver 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
men synes altså, at det er fedt at se kurver 

Dette kan bekræftes herfra hvor undertegnede har set hele regnskove forsvinde for at give papir nok til at indtegne kurver fra db-hulen  

Hvor mange pre-sets har sådanne en SMS1 egentlig, da jeg vil tro at DJ skal bruge ca. 1000000000

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

, så fik jeg sgu også lige skylden for regnskovene

næeee, jeg skal da bare bruge en´ , den der er "perfekt"...............og så lige en til....og en....

Forresten, skal du egentlig aldrig arbejde ?  

Og kan alle mænd ikke lide, at se på kurver    !!!??

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

du har ret

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Og kan alle mænd ikke lide, at se på kurver    !!!??

jo, flad er ikke altid godt

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

jep, kurver er  fede    -  fede kurver er ........øhhh ...overdrevne

MEN JEG MÅ ERKENDE, AT JEG VENTER LIDT SPÆNDT PÅ "DIMSEN" SKAL ANKOMME

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Ha, så er Velo (dyne) fætteren ankommet til Bathulen og så har jeg sgu næsten ikke tid ( familie, arb, fødseldage, venner der flytter, toiletbesøg og petitesser som søvn, mad og samvær med "baby" ) .

Jeg vil prøve og poste lidt billeder af mine "kurver" før korrektion................jeg har smugkigget lidt og de ser sgu ikke SÅ dårlige ud i forvejen, som forventet   - mennnnnn, de bliver endnu bedre, ingen tvivl om det

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes