| Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullerne er for små til at kunne lykkes... jeg vil prøve at hænge centeren op over lærredet istedet, og vinkle den lidt nedad. Ikke den mest optimale løsning men... det skal lige prøves. Ellers lyder clearpix som et godt alternativ -tak for link.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 fedt legetøj, gid jeg havde brug for den Hæ,hæ når jeg skal til "the dark side" ( dvs. Jylland ) en dag, tager jeg den sgu med over til dig og viser dig alle dine "pukler" med de der "skabssubber"
jeg er sikker på at den kan give det sidste lille pift i bassen, især i mindre rum! Jeps, og alle rum der er mindre end 100 m2 er pr defination bette rum .............ikk!?  [/QUOTE] __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror lige den SMS1 er sagen for Mr. DJ for tweaking er sagen i db-hulen 
Sidst jeg slog ordet "tweaker" op i ordbogen var der et billede af DJ sådanne her: 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller sådan her .......................................
Men ingen tvivl, den skal blive testet og justeret i hoved og r** - og den skal med over i L.B´s Herskabsbolig, for at se, hvad den kan gøre for hans hystader ( ikke konen, men Divaérne ) og hans ENE SWA-12´er, indtil han får råd til den DD 12 ?- 15 ? -18 ? fætter  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg meget gerne vil have en DD12 en dag 
Mod behørlig betaling kan der foretrædes i slottet mod øst 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg meget gerne vil have en DD12 en dag 
Mod behørlig betaling kan der foretrædes i slottet mod øst ....du skal da ikke give noget , det er gratis for dig min ven, at få så avanceret besøg 
|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da godt tage et par billeder og poste dem her hvis du vil? Jeg kan gøre det imorgen engang.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey DJ
Så er der gået inflation i SMS
Jeg har ikke gjort mere med min endnu da jeg søger en forstærker til basserne så det kommer. Glæder mig helt vildt til at høre om dine erfaringer __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig, det var bestemt ment som en joke, jeg ved godt hvad den ville kunne gøre af trix i min stue  og jeg ville meget gerne være med i klubben
men da de fleste andre jo skal have penge tilbage i skat, skal der jo være nogen til at betale så ingen legetøj til mig de næste 5-6mdr
men jeg vil bestemt følge med for at se dine resultater
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået knipset et par billeder . Beklager dog mine evner som fotograf.
For uvidende skal jeg lige gøre opmærksom på at der er tale om et EQ system indbygget i en velodyne DD18. det er samme EQ system som det nævnte SMS1.

Her er et billede uden korrektion, altså sådan som rummet påvirker lyden.
Som i kan se er de største problemer ved ca- 43 Hz og 100Hz. Jeg deler mine fronter og sub ved 80Hz til denne måling. Derfor ser målingen underneden ud som den gør efter de 80Hz.

Her så med korrektion. Det er jo ikke helt skidt . jeg har endnu ikke leget med at dele højere end 80Hz.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
D.J. skrev:
wrong skrev:
|
Men jeg ville vældig gerne se nogle billeder af dine frekvenskurver med og uden korrektion , hvis du gider tage et par billeder
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Jeg kan da godt tage et par billeder og poste dem her hvis du vil? Jeg kan gøre det imorgen engang. Det ville være fedt , da jeg synes, at det er spændende at se hvad den rent faktisk gør for frekvensgangen i rum/højttaler kombinationen. 
MVH WRONG |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så har jeg fået knipset et par billeder . Beklager dog mine evner som fotograf.
For uvidende skal jeg lige gøre opmærksom på at der er tale om et EQ system indbygget i en velodyne DD18. det er samme EQ system som det nævnte SMS1.

Her er et billede uden korrektion, altså sådan som rummet påvirker lyden.
Som i kan se er de største problemer ved ca- 43 Hz og 100Hz. Jeg deler mine fronter og sub ved 80Hz til denne måling. Derfor ser målingen underneden ud som den gør efter de 80Hz.

Her så med korrektion. Det er jo ikke helt skidt . jeg har endnu ikke leget med at dele højere end 80Hz.
MVH WRONG
|
|
|
Det ser sgu da kanon godt ud efter korrektionen ( faktisk synes jeg, at det trods alt, så nogenlunde ud uden også , de fleste jeg har set, har da større variationer, incl. min egen ). Vedrørende "dippet" ved 100 hz, kan du ikke minimerer det ved fasekorrektion eller lidt hæv ved 80-100hz ? ved godt at du skærer ved 80 hz, men der afruller den jo kun, så lidt indflydelse har den jo højere oppe ( specielt, hvis det er i modfase) - hvad afruller du med ? 24 db/oktav ? og umiddelbart ser det også ud som om, at hvis du sænkede sub niveauet generelt 2-3 db, ville din komplette kurve op til 200 hz være endnu mere homogen ( selv om den unægtelig er ret flot ).
Hvordan lyder forskellen mellem den korrigerede og den ukorrigerede ( bypass ) version ?
Jeg har selv ( inden jeg forhåbentlig snart får min SMS-1ér ) et lille "pænt" dyk fra 80 til 95 hz ( og et ved 35 hz og et voldsomt peak ved 55hz ) , som jeg dog har fået rimeligt udglattet ved at bruge subbernes egen filtere, som kun skærer 12db/oktav ( modsat min processor´s , der skærer 24db/oktav og så bliver det igen mere udtalt ) - alt dette håber jeg dog, at kunne korrigerer bedre/nemmere ved hjælp at frekvensbilledet, hvor man meget nemmere kan se, hvad der gør hvad
Super med billederne Wrong - tak for det
hvad med nogle af dine ht´ere alene ( med skæring ved 80 hz og som fuldfrekvens ) !? ja undskyld , men synes altså, at det er fedt at se kurver  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 du har ret
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep, kurver er fede - fede kurver er ........øhhh ...overdrevne
MEN JEG MÅ ERKENDE , AT JEG VENTER LIDT SPÆNDT PÅ "DIMSEN" SKAL ANKOMME  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, så er Velo (dyne) fætteren ankommet til Bathulen og så har jeg sgu næsten ikke tid ( familie, arb, fødseldage, venner der flytter, toiletbesøg og petitesser som søvn, mad og samvær med "baby" ) .
Jeg vil prøve og poste lidt billeder af mine "kurver" før korrektion................jeg har smugkigget lidt og de ser sgu ikke SÅ dårlige ud i forvejen, som forventet - mennnnnn, de bliver endnu bedre, ingen tvivl om det 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |