| Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 15 April 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder da mærkeligt
Men fra EQ-outputtet på SMS-1 er der en phonoledning sat ind på en indgang ( feks. aux ) på forforstærkeren og så selvfølgelig valgt den indgang.
dernæst trykker jeg 1 2 3 4 5 og så kører sweepet konstant, mens man er på frekvenskurvebilledet ( ikke når man er i "presets" billedet ).
Virker det ? __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det gået med den manuelle indstilling, Henrik300 ??
Og tillykke med dine baghtére, så varer det jo nok ikke så længe inden at du kan nyde både god hifi og surround - jeg er sikker på, at du vil nyde Pink Floyds DVD koncerter.
Jeg har lige fået Phil Collins´s First Farvell Tour og den er bare hamrende god - klart anbefalings værdig  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke gået så godt for jeg er ikke startet endnu
Takker ja jeg er sku blivet lidt tændt på det SS nu mangler jeg bare en håndfuld kabler.... men det er jo til at købe for små penge. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Jeg har lige fået Phil Collins´s First Farvell Tour og den er bare hamrende god - klart anbefalings værdig  |
|
|
Ja, den er et must i enhver samling! 
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig ( og efter at have fået trimmet subberne og 802 érne ind med SMS-1 ´eren, lyder det sgu suverænt godt, med en ekstremt smæk,punch, fasthed og renhed .......far er tilfreds ...........for tiden )
Jeg har også fået en Billy Idol og den glæder jeg mig også til at fyre af ( det er rigtig party musik efter min smag .............ja,ja ved det - jeg er gammel ).
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her sker ikke de store udskiftninger for tiden , men jeg får set en masse film.. ............
............................................................ ...........og justerer bare en lille bitte smule frem og tilbage . __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Her sker ikke de store udskiftninger for tiden , men jeg får set en masse film.. ............
............................................................ ...........og justerer bare en lille bitte smule frem og tilbage .
|
|
|
Er det ikke også sådan det skal være, når det er helt optimalt? Mener så må du jo virkeligt være tilfreds 
ha ha.... til den pris SKAL man jo købe den.... selvom at det er noget skrammel
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tænk at have to stk DD18 så var der ligepludselig to SMS1ér af lege med.....  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.J.
Det er da helt utroligt jeg ikke har set din bio herinde før nu. Jeg kan se du har sms1'eren, så jeg vil lige læse din tråd igennem. Så vender jeg sikkert tilbage med nogen iriterende spørgsmål.
mvh MH
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 17 Juni 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 er du glad?
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhhh, indtil videre mest fattig !!!!!!. ..........................
Jeg er lige for tiden i test mode , det betyder, at al tid i overskud er dedikeret mit rum hvor jeg er ved at justerer den nye kompetant ind og lige trimme de gamle "boksere" ind også - derefter skal de møde hinanden i en lille duel og så bliver der også lavet en fælles front - indstilling! dvs. hele lo**et bliver trimmet ind til at spille sammen , på samme tid, hvis det rykker , bliver vi en´ mere ( eller to......... ) i familien .
Det ser ganske fornuftigt ud indtil videre, men det er svært at få ens betingelser, da placeringerne ikke er de samme og det er jo, som vi ved, en altafgørende faktor
Samtidig er jeg blevet ramt af en voldsom forkølelse ( og pandehulebetændelse - p*s ), som har sat sig på det ene øre, så jeg ikke kan høre en skid på det - derfor trimmer jeg mest frekvensgange ind nu og så går jeg til den lyttende del senere, hvor snotten forhåbentlig har trukket sig lidt tilbage  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
øhhh, indtil videre mest fattig !!!!!!. ..........................
Jeg er lige for tiden i test mode , det betyder, at al tid i overskud er dedikeret mit rum hvor jeg er ved at justerer den nye kompetant ind og lige trimme de gamle "boksere" ind også - derefter skal de møde hinanden i en lille duel og så bliver der også lavet en fælles front - indstilling! dvs. hele lo**et bliver trimmet ind til at spille sammen , på samme tid, hvis det rykker , bliver vi en´ mere ( eller to......... ) i familien .
Det ser ganske fornuftigt ud indtil videre, men det er svært at få ens betingelser, da placeringerne ikke er de samme og det er jo, som vi ved, en altafgørende faktor
Samtidig er jeg blevet ramt af en voldsom forkølelse ( og pandehulebetændelse - p*s ), som har sat sig på det ene øre, så jeg ikke kan høre en skid på det - derfor trimmer jeg mest frekvensgange ind nu og så går jeg til den lyttende del senere, hvor snotten forhåbentlig har trukket sig lidt tilbage  |
|
|
Fedt, du er jo, som altid  , grundig inden du siger noget konkret! Håber at forkølelsen kommer sig hurtigt, det er da ikke til at holde ud at være syyg når man skulle lege
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
he,he, leger gør jeg skam - jeg hører bare endnu dårligere for tiden og aner endnu mindre, hvad det er jeg laver , da jeg er lidt ør i bøtten ( mere end jeg plejer ) - omvendt kan det vel heller ikke ligefrem hjælpe at høre på frekvenssweep ( 15hz - til 200 hz ) en 6-7 timer i træk, når man er lidt slatten i kludene i forvejen ...................men sjovt er det altså .......( "igår" foregik det fra 23.00 til 05.30 imorgens, mens familien sover ..............så idag er jeg , da datteren vågnede omkring 07.00 - heldigvis er jeg dog lige gået på ferie , så jeg får vel hentet det ind igen )
En ting kan jeg dog sige ( med forbehold for den forskellige placering - jeg må se, at få prøvet at sætte en af de "gamle" på den ny´s plads ) , at umiddelbart spiller den "hypede" sub ganske dybt og virker ret homogen og ubesværet i sin spillestil - men som nævnt har jeg faktisk slet ikke lyttet til hverken film eller musik endnu .
Jeg er ved at have frekvenskurvene under stram kontrol ( rette inden for +/- 2 db fra 80 hz og minimum ned til 20hz for begge systemerne i lyttepositionen og sammen ( 3 stk ) , rette ned til 15 hz !!! med ca. +/- 2 db ) , men med disse små tolerancer, skal der ikke ske de store ting ( feks. at døren ikke er lukket ordentligt ind til det næste rum - giver øjeblikligt et hæv fra 25 hz og nedefter eller at mikrofon placeres lidt anderledes ) , før det hele ændrer sig igen .
Det betyder også, at jeg skal lære, at lade være med at hænge mig i petitesser ( justerer gerne 4 timer ekstra for liiiiiiiiiiiiiiige at få den 1-2db mere ret ( uanset, at jeg sikkert ikke kan høre forskel )...........suk, jeg må lære at slappe af og ikke være så nørdet ..........
Nå tilbage til arbejdet ( niveauet skal også lige trimmes ind ) 
Lidt billeder får I, når L.B. kommer hjem fra ferie - da det er ham, der er fotomester OG kamera ejer  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
he,he, leger gør jeg skam - jeg hører bare endnu dårligere for tiden og aner endnu mindre, hvad det er jeg laver , da jeg er lidt ør i bøtten ( mere end jeg plejer ) - omvendt kan det vel heller ikke ligefrem hjælpe at høre på frekvenssweep ( 15hz - til 200 hz ) en 6-7 timer i træk, når man er lidt slatten i kludene i forvejen ...................men sjovt er det altså .......( "igår" foregik det fra 23.00 til 05.30 imorgens, mens familien sover ..............så idag er jeg , da datteren vågnede omkring 07.00 - heldigvis er jeg dog lige gået på ferie , så jeg får vel hentet det ind igen ) Det overlevede jeg simpelthen ikke.... Har selv en lille purk på 2½ år, og ham skal man sgu godt nok være vågen for at kunne styre.... 1½ times søvn strækker vist ikke til det.... Jeg håber du har fået lidt søvn i dagens løb!
En ting kan jeg dog sige ( med forbehold for den forskellige placering - jeg må se, at få prøvet at sætte en af de "gamle" på den ny´s plads ) , at umiddelbart spiller den "hypede" sub ganske dybt og virker ret homogen og ubesværet i sin spillestil - men som nævnt har jeg faktisk slet ikke lyttet til hverken film eller musik endnu .
Jeg er ved at have frekvenskurvene under stram kontrol ( rette inden for +/- 2 db fra 80 hz og minimum ned til 20hz for begge systemerne i lyttepositionen og sammen ( 3 stk ) , rette ned til 15 hz !!! med ca. +/- 2 db ) , men med disse små tolerancer, skal der ikke ske de store ting ( feks. at døren ikke er lukket ordentligt ind til det næste rum - giver øjeblikligt et hæv fra 25 hz og nedefter eller at mikrofon placeres lidt anderledes ) , før det hele ændrer sig igen .
Det betyder også, at jeg skal lære, at lade være med at hænge mig i petitesser ( justerer gerne 4 timer ekstra for liiiiiiiiiiiiiiige at få den 1-2db mere ret ( uanset, at jeg sikkert ikke kan høre forskel )...........suk, jeg må lære at slappe af og ikke være så nørdet .......... Ja for pokker.... Få dig et liv ha ha ha......
Nå tilbage til arbejdet ( niveauet skal også lige trimmes ind ) 
Lidt billeder får I, når L.B. kommer hjem fra ferie - da det er ham, der er fotomester OG kamera ejer Det glæder vi os til! Når du/i nu er færdige med at justere og tage billeder kan I komme en tur til Århus og lave samme trick herovre hos mig. Mangler en dygtig tonemester og en dygtig fotograf!!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
..................du har ret, jeg MÅ se og få et liv ved siden af - jeg får ikke nok søvn i dette 
( dog selvforskyldt ...........typisk drenge, der leger godt )
idag ( altså i nat ) skal jeg teste mine justeringer ( en med mine "gl" subber, en med den nye og en med hele molivitten på en gang ) , dvs. far skal spille højt ..............godt resten af huset har et godt sovehjerte .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så, gik det godt?
eller sidder du og sover til den beroligende lyd af et 15-100Hz sweep på repeat
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Narrj, de forskellige placeringer gjorde, at de reagerede forskelligt og lød også forskelligt, kunne dog ikke lige blive enig med mig selv om, hvad der var bedst - så nu tager jeg tyren ved hornene og rykker den hen ved siden af en af de "gamle" subber - trimmer dem ens ind - og lytter så på en af de gamle og bagefter på den nye...........så må vi se om det gør det nemmere, at vurderer dem i forhold til hinanden !
Det er sjovt, men tiden flyver afsted ( igår/imorges til 05.15 ) - det bliver så senere i aften, "desværre" ( bob,bob ...bliver nok lækkert nok ) skal jeg afsted på ferie om nogle dage, så jeg bliver nok ikke helt færdig før om en uge- 14 dages tid med testningen
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |