Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: PayPal - et skummelt foretagende? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke rigtigt haft nogle problemer med PayPal. Har brugt dem en del gange, for 3000-3500 kr, og den ene gang der var et problem (hvilket var min egen fejl!), blev det rettet med det samme.
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

holberg19
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Dion skrev:

Min egen bank var ikke til den store hjælp først efter nogle gange fik jeg Sydbank til at indrømme at de faktisk ikke tillod disse former for penge overførelser - de ville kun acceptere Swift koder.
For at få mine penge over førte jeg dem til min kolegas PayPal konto og derefter lavede han en withdraw til hans bankkonti - Han bruger den danske bank !

PayPal er nogle skurke når tingene ikke lige køre så er de ikke til megen hjælp og de tjener her mange penge i veksle gebyr og kurs gevinster.

http://www.paypalsucks.com/

- Dion

Jeg syntes ikke du fremlægger en særlig saglig kritik. Som jeg læser dit indlæg er det derimod din bank som var problemet i dit tilfælde, og dermed ikke Paypal.

Dagligt bruger hundreder af tusinder Paypal som link mellem sælger og køber og de gange jeg har benyttet dem, har alting virket som det skulle.

Til privat brug er tjenesten "gratis" og bruge, så det kan vel ikke komme bag på dig, at de scorer en eventuel kursgevinst eller lignende.

Til top Vis holberg19's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af holberg19

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt tungnem så måske kan i hjælpe mig med at afklare følgende problemstilling,

Hvilken sikkerhed har man som sælger for at få sin betaling. Kan en evt. køber 'bare' trække sine penge retur ved at sige til PP, at han aldrig har modtaget varen, så PP hæver dem igen på sælgers konto?Findes der et sikkerheds system som beskytter sælgeren mod købere med dårlig moral? Hvem har bevis byrden i en sådan tvist?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Jeg er lidt tungnem så måske kan i hjælpe mig med at afklare følgende problemstilling,

Hvilken sikkerhed har man som sælger for at få sin betaling. Kan en evt. køber 'bare' trække sine penge retur ved at sige til PP, at han aldrig har modtaget varen, så PP hæver dem igen på sælgers konto?Findes der et sikkerheds system som beskytter sælgeren mod købere med dårlig moral? Hvem har bevis byrden i en sådan tvist?

Jo dem og e-bay laver mange nummer fortiden med det nu .

hvis de sender penge tilbage til køber så beholder de ca 20% af dem selv , derfor at mange har problemer med det nu .

en af mine gode venner i tyskland har lige midstet 6000EUR på den måde .

så drop det og brug bank .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Ja Jensen som den dealer du er på det internationale hi-fi marked har du med garanti fingeren på pulsen. 6000EUR er en masse penge er tabet endeligt eller kan forsendelses beviser hjælpe overfor PP?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

PINK skrev:

Ja Jensen som den dealer du er på det internationale hi-fi marked har du med garanti fingeren på pulsen. 6000EUR er en masse penge er tabet endeligt eller kan forsendelses beviser hjælpe overfor PP?

Han har gjort alt for at få sine penge igen .

En anden jeg kender var så dum at tro han kunne få en ML32 for 6000$ ny og om han ikke gjore det samme sendte penge , han fil aldrig en pakke .

selvom han fik en mail som var bevis på den var afsendt .

Dem der laver nummer er gode til det så pas på .

Jeg har lige vundet en cdafspiller på e-bay , jeg har skrevet 3 gange til ham nu jeg vil have foto af den og af pakken , han svare ike på det , men skriver kun har du sendt penge , han kan få et spak i røven ja han kan .

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

holberg19 skrev:
Dion skrev:

Min egen bank var ikke til den store hjælp først efter nogle gange fik jeg Sydbank til at indrømme at de faktisk ikke tillod disse former for penge overførelser - de ville kun acceptere Swift koder.
For at få mine penge over førte jeg dem til min kolegas PayPal konto og derefter lavede han en withdraw til hans bankkonti - Han bruger den danske bank !

PayPal er nogle skurke når tingene ikke lige køre så er de ikke til megen hjælp og de tjener her mange penge i veksle gebyr og kurs gevinster.

- Dion

Jeg syntes ikke du fremlægger en særlig saglig kritik. Som jeg læser dit indlæg er det derimod din bank som var problemet i dit tilfælde, og dermed ikke Paypal.

Dagligt bruger hundreder af tusinder Paypal som link mellem sælger og køber og de gange jeg har benyttet dem, har alting virket som det skulle.

Til privat brug er tjenesten "gratis" og bruge, så det kan vel ikke komme bag på dig, at de scorer en eventuel kursgevinst eller lignende.

Øh... har du klikket på linket? Det er svært at sige noget positivt om PayPal efter at have læst dér. Har lige lukket min konto hos PP.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 11 Februar 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
holberg19 skrev:
Dion skrev:

Min egen bank var ikke til den store hjælp først efter nogle gange fik jeg Sydbank til at indrømme at de faktisk ikke tillod disse former for penge overførelser - de ville kun acceptere Swift koder.For at få mine penge over førte jeg dem til min kolegas PayPal konto og derefter lavede han en withdraw til hans bankkonti - Han bruger den danske bank !

- Dion

Øh... har du klikket på linket? Det er svært at sige noget positivt om PayPal efter at have læst dér. Har lige lukket min konto hos PP.

Ja også her .

kan sige de har tilbage holdt over 100mil EUR sidste år .

Og E-bay og Paypal er det samme nu , så tænk jer godt om .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes