Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Tilspilning af kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 September 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
ctacta skrev:

Jeg blev noget forbløffet da jeg læste det oprindelig indlæg og de mange der er fulgt i kølevandet herefter.

Jeg er enig i at højttalerenheder skal tilspilles, men dybt uenig i at kablerne ligeledes skal og at de ændre karakter over kort tid og tilspilning.

Psykologisk kan der måske være noget om snakken, men taget de fysiske love i betragtning, så er jeg desværre bange for at vi er helt ude i hampen

Har du prøvet at bruge dine øre i stedet for at går så meget op i de fysiske love?

Det har jeg skam bestemt altid gjort og jeg må desværre erkende at jeg ikke har kunne høre forskel på nye og tilspillede kabler. Og rent fysisk kan jeg heller ikke finde noget belæg for en sådan påstand.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

jale skrev:

Hvad angår Jonas lytte/høreegenskaber er jeg blevet i tvivl her på det seneste. Fordi da du besøgte mig og hørte forskel på Nordost SPM linie og et sølle Linn Black til 450,-, synes du (sjovt nok?) at Linn kablet lød bedre. Ja, så er der jo ikke meget at gøre for dig. Et Linn Black er ingenting, ikke udnævnt til noget af nogen, det er et faktum.

Det er mig ubegribeligt at emnet kabler vækker så store emotioner i nogle af trådens debattanter. Så meget de rakker kabler ned og en enkelt begynder at være barnlig og skriver om mad, ketchup og det at sprøjte.

Det kan være I ikke kan forstå kablers betydning og ikke vil værdsætte det.

Hejsa og tak for sidst, jeg skal nok komme på besøg en gang til.

Under mit besøg hos dig var vi da helt enige om at vi 2 har forskelligt mål med vores musik og anlæg. Jeg har aldrig sagt at Linn kablet er bedre jeg har sagt at de egenskaber det har passer bedre til det jeg vil have. Jeg kunne jo høre at forskellen mellem det lave klaverspil og det høje vilde var større på linn kablerne samt instrumenterne blev trukket frem således at bandet blev mere sammenspillet dette var egenskaberne med linn kablerne på dit linn anlæg jeg bedre kunne lide end det Nortost kablerne laver.

Du fortalte at du er til det bløde og behagelige og du gerne vil have fokus på kroppen af Flygel og andre store træinstrumenter og disse ting har du fået med Nordost og Sonus faber højtaleren. Du ville jo væk fra Linn's vilde elementer på nogle plader du ville gerne have at alt musik bliver fordøjeligt og så er jeg sikker på at dine nuværende valg er det rigtige. Jeg undersøger jo sagerne og jeg fortalte jo også at jeg havde taget til Ålborg for at lytte Sonusfaber's topmodel og her spurgte jeg sælgeren om han ikke kunne sætte en vild plade på og vupti den lød også behagelig og blød, han fortalte at dette var sonusfabers mål at alt skal være behageligt og ikke noget stikke ubehageligt frem.

Det jeg mente med mit indlæg var jo netop at Nordost har disse egenskaber som du nyder, og dette vil du gerne have på alle dine plader. Jeg vil jo have store forskelle derfor dur Nordost ikke i mit setup. MEN du er velkommen til at invetere din nabo på besøg med de Nordost kabler han forhandler så kan vi jo teste det hjemme ved mig og så kan jeg jo i hjemlige omgivelser få testet det ordenligt igennem. Måske du har ret og at de ikke tillægger musikken noget og passer dette så skal jeg have Nordost kabler helel vejen rundt.

Jeg arbejder stadig på min hjemmeside og du er ikke glæmt min grafiker arbejder dog som en vild på andre ting og derfor skoder han mine billedbehandlinger.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
ctacta skrev:

Jeg blev noget forbløffet da jeg læste det oprindelig indlæg og de mange der er fulgt i kølevandet herefter.

Jeg er enig i at højttalerenheder skal tilspilles, men dybt uenig i at kablerne ligeledes skal og at de ændre karakter over kort tid og tilspilning.

Psykologisk kan der måske være noget om snakken, men taget de fysiske love i betragtning, så er jeg desværre bange for at vi er helt ude i hampen

Har du prøvet at bruge dine øre i stedet for at går så meget op i de fysiske love?

Det har jeg skam bestemt altid gjort og jeg må desværre erkende at jeg ikke har kunne høre forskel på nye og tilspillede kabler. Og rent fysisk kan jeg heller ikke finde noget belæg for en sådan påstand.

Tja....jeg må sige at de MIT kabler jeg har ,lød klart mere lukket da jeg første gang spændte dem på frisk fra kassen, i løbet af en måned var der noget mere hul igennem, det kan skydltes at der sidder disse bokse på.

Jeg har ikke observeret nogen voldsom mærkbar forskel på andre kabler, men lidt syntes jeg nu aligevel der sker med lyden på andre kabler også, men ikke som med MIT.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 03 September 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Svat til Søren N:

Det er imponerende hvad du ved om HIFI. Din gennemgang af de forskellige producenters filosofi og materialeindhold giver et vue over de seriøse kombattanter.

Det som er tydeligt og vigtigt, er de alle baserer sig på en teori, en formodning, en smag. Noget at gå ud fra. Og de ender i hver sin retning. Fint nok, for jeg kan se her på siden, at alle kunder gør det samme. Vi vil hver sit.

Så vi kan derfor finde det rigtige for os selv, hver for sig.

Personligt er jeg ligeglad med om kablet er lavet af det ene eller det andet materiale. Virkelig. Jeg har bare hørt på nogle kabler og det der var allerbedst købte jeg.

Det var virkelig slående, den dag jeg hørte SPM kablet. Så jeg var overhovedet slet ikke i tvivl den dag, og er det stadig ikke. Psykologisk tror jeg også det er fikst at lægge låg på nogle af gryderne, i forhold til sit stereoanlæg. Man kan jo ikke i længden leve med at mistro alle komponenter hele tiden, bare fordi nogle siger det pludselig er noget l**t.

Man må finde sin egen lydfilosofi, hvad er vigtigt for en, uanset hvad der kommer af nye produkter og tidsmeninger. Og blive ved det.

For mig er transperens, perspektiv, luftighed, hurtighed og følelsen af musikken er i rummet det vigtigste. Giver gerne afkald på dyb bas og realistiske lydniveauer.

Mvh

Jagge

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
jale skrev:

Hvad angår Jonas lytte/høreegenskaber er jeg blevet i tvivl her på det seneste. Fordi da du besøgte mig og hørte forskel på Nordost SPM linie og et sølle Linn Black til 450,-, synes du (sjovt nok?) at Linn kablet lød bedre. Ja, så er der jo ikke meget at gøre for dig. Et Linn Black er ingenting, ikke udnævnt til noget af nogen, det er et faktum.

Det er mig ubegribeligt at emnet kabler vækker så store emotioner i nogle af trådens debattanter. Så meget de rakker kabler ned og en enkelt begynder at være barnlig og skriver om mad, ketchup og det at sprøjte.

Det kan være I ikke kan forstå kablers betydning og ikke vil værdsætte det.

Hejsa og tak for sidst, jeg skal nok komme på besøg en gang til.

Under mit besøg hos dig var vi da helt enige om at vi 2 har forskelligt mål med vores musik og anlæg. Jeg har aldrig sagt at Linn kablet er bedre jeg har sagt at de egenskaber det har passer bedre til det jeg vil have. Jeg kunne jo høre at forskellen mellem det lave klaverspil og det høje vilde var større på linn kablerne samt instrumenterne blev trukket frem således at bandet blev mere sammenspillet dette var egenskaberne med linn kablerne på dit linn anlæg jeg bedre kunne lide end det Nortost kablerne laver.

Du fortalte at du er til det bløde og behagelige og du gerne vil have fokus på kroppen af Flygel og andre store træinstrumenter og disse ting har du fået med Nordost og Sonus faber højtaleren. Du ville jo væk fra Linn's vilde elementer på nogle plader du ville gerne have at alt musik bliver fordøjeligt og så er jeg sikker på at dine nuværende valg er det rigtige. Jeg undersøger jo sagerne og jeg fortalte jo også at jeg havde taget til Ålborg for at lytte Sonusfaber's topmodel og her spurgte jeg sælgeren om han ikke kunne sætte en vild plade på og vupti den lød også behagelig og blød, han fortalte at dette var sonusfabers mål at alt skal være behageligt og ikke noget stikke ubehageligt frem.

Det jeg mente med mit indlæg var jo netop at Nordost har disse egenskaber som du nyder, og dette vil du gerne have på alle dine plader. Jeg vil jo have store forskelle derfor dur Nordost ikke i mit setup. MEN du er velkommen til at invetere din nabo på besøg med de Nordost kabler han forhandler så kan vi jo teste det hjemme ved mig og så kan jeg jo i hjemlige omgivelser få testet det ordenligt igennem. Måske du har ret og at de ikke tillægger musikken noget og passer dette så skal jeg have Nordost kabler helel vejen rundt.

Jeg arbejder stadig på min hjemmeside og du er ikke glæmt min grafiker arbejder dog som en vild på andre ting og derfor skoder han mine billedbehandlinger.

Tja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige til din udlægning af det vi lyttede til sammen.

Jeg kan ihvertfald sige, at det ikke er min oplevelse af Sonus Faber pakker tingene ind, udelader noget

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ups, en skrivefjel!

I mit svar til Jonas, ville jeg skrive SF ikke udelader noget. Det er nærmere som om Linn højttalere tilsætter noget. Fest og farver, gang i den og så videre. Kabinetresonnanser, membransnak, hvad ved jeg, men det lyder forkert i mine ører.

Teknisk er en SF bygget meget diskret og konservativt. 1. ordens filter med 1 lille kondensator og 1 lille spole. Dyre enheder (Dynaudio og Vifa). Et resonnansfattigt kabinet, bygget af solide valnødsstokke. Meningen er nok ikke at skjule noget.

Jeg tror at det jeg hører er det der er - med en vis margin indbygget. Nå, men jeg går jo heller ikke efter den ultimative sandhed i HIFI, og jeg elsker den lyd jeg harnu.

Hvis vi skal tale videre om dette, må vi oprette en ny tråd.

Mvh

Jagge

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

jale skrev:

Ups, en skrivefjel!

I mit svar til Jonas, ville jeg skrive SF ikke udelader noget. Det er nærmere som om Linn højttalere tilsætter noget. Fest og farver, gang i den og så videre. Kabinetresonnanser, membransnak, hvad ved jeg, men det lyder forkert i mine ører.

Teknisk er en SF bygget meget diskret og konservativt. 1. ordens filter med 1 lille kondensator og 1 lille spole. Dyre enheder (Dynaudio og Vifa). Et resonnansfattigt kabinet, bygget af solide valnødsstokke. Meningen er nok ikke at skjule noget.

Jeg tror at det jeg hører er det der er - med en vis margin indbygget. Nå, men jeg går jo heller ikke efter den ultimative sandhed i HIFI, og jeg elsker den lyd jeg harnu.

Hvis vi skal tale videre om dette, må vi oprette en ny tråd.

Mvh

Jagge

Den ultimative hi-fi sandhed kan man sku også stikke derop hvor man er højest når man plukker jordbær, efter alt det computerbras er kommet i studierne er der ikke meget sandhed i cd skiverne mere.Medmindre man gider sidde og lytte til et elelr andet 2 mikrofonsoptagelse af et elelr andet søvdyssende musik..Smag og behag selvfølgelig.

Men det er nu vigtig at man kan høre forskelle, ellers ER der noget galt med en anlæg.Så meget røgslør må man ikke hælde ud over det. 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Den ultimative hi-fi sandhed kan man sku også stikke derop hvor man er højest når man plukker jordbær, efter alt det computerbras er kommet i studierne er der ikke meget sandhed i cd skiverne mere.Medmindre man gider sidde og lytte til et elelr andet 2 mikrofonsoptagelse af et elelr andet søvdyssende musik..Smag og behag selvfølgelig.

Men det er nu vigtig at man kan høre forskelle, ellers ER der noget galt med en anlæg.Så meget røgslør må man ikke hælde ud over det. 

Hov! Hov! Hr. Slips må jeg lige bede om kammertonen (440Hz)!

Vi er altså lige nogle her ovre i Jylland og også på Fyn, som IKKE synes at Brahms, Beethoven, Mendelssohn, Sibelius, Mahler og mange flere gamle stendøde røvhuller er kedelige. Jeg elsker faktisk det gamle umoderne bras. Det er guf guf hvis man har en hjerne, men det er også en ufravigelig betingelse . Der laves også Jazz optaget med stor respekt for kilden. Prøv Patricia Barber, Holly Cole og også lidt af vor egen Cæcilie Norby.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 September 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilladt mig at lave en afstemning angående det at spille kabler til. Ser frem til afstemningsresultatet

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2254

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Søren N skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Hov! Hov! Hr. Slips må jeg lige bede om kammertonen (440Hz)!

Vi er altså lige nogle her ovre i Jylland og også på Fyn, som IKKE synes at Brahms, Beethoven, Mendelssohn, Sibelius, Mahler og mange flere gamle stendøde røvhuller er kedelige. Jeg elsker faktisk det gamle umoderne bras. Det er guf guf hvis man har en hjerne, men det er også en ufravigelig betingelse . Der laves også Jazz optaget med stor respekt for kilden. Prøv Patricia Barber, Holly Cole og også lidt af vor egen Cæcilie Norby.

Ja ja , godt ord igen, det var ikke ment så alvorligt, jeg mener desværre bare at der laves  noget mere bras end godt efterhånden.

Jeg har iøvrigt ikke noget imod klassisk musik, har selv et par cdér og helelr ikke Jazz og specielt slet ikke Fru. Norby. Jeg har bare aldrig været til klassisk koncert, så den virkelighedspoplevelse har jeg ikke i bagagen, jeg er nød til bruge den verden jeg kender fra div.pladestudier og her holder jeg meget af de gamle lyac & revox m.fl. 24 spors spolebånoptagere som desværre sjældent ses i dag..

Jeg bryds mig ikke om nutidens computermanipulation.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hej Slips!

Hvis du kan lide Norby, så lyt efter Doky´s flygel og kun det. Det er optaget med Brüel & Kjær mikes.

Visse af Proprius jazz optagelser er ligeledes fanget med disse fremragende mikes.

Prøv dem.

DR´s radio orkester fremfører et utal af flotte koncerter, det koster ikke alverden - prøv det engang.

Seen_the_light
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 September 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Redaktøren]

Jeg ved næsten ikke om jeg tør sige det, men....

Også jeg har et meget afslappet forhold til højttalerkabler. Jeg har været igennem ubegribeligt mange i de seneste 20 år og for hvert år er forholdet til de kære kabler blevet mere afslappet - måske i samme takt som hørelsen degenererer... hvem ved... Under alle omstændigheder er jeg enig i, (alt andet lige) at 5- 10.000 kroner anvendt fornuftigt på et potentielt godt lytterum giver den mest dramatiske forbedring af lyden sammenlignet med alle andre investeringer - uden sammenligning.

[QUOTE]

Hej Redaktør!
Helt enig! Før mit nuværende ht system havde jeg et sæt almindelige ht'er (ganske udemærkede Dali'er) og jeg brugte en masse tid på at fintune rummet. Det var min stue (ca 36 cm2) og 2/3 dele var lavet om til hifi lytte rum!!!
Der kunne jeg bevise at selv prisrimeligt udstyr i et tunet rum kunne udkonkurrere meget dyrt udstyr i et almindeligt lytterum/stue uden probs. Jeg kendte folk der brugte rigtig mange penge på div udstyr i deres almindelige stue, men de kunne slet ikke få deres lyd på niveau med mit. Det var nemt at ændre lyden fra skøn rund klang til stram tør hvis det var det der ønskes med div absorbenter og diffusere.
He he skønne tider, men nu er der kommet en kone til og nu er min hifi del skrumpet til 1/3 :-(
Skidt, det giver bare nogle nye udfordringer he he....
Jeg solgte mine almindelige ht'er og genoptog mit HT selvbyggeri (min last) og tog skridtet fuldt ud og lavede (arbejder stadig) et system hvor ht'erne skulle være en forenet enhed i rummet - altså bygget på ideer med aktive filtre, forstærkere og ht kombination der ville matche hinanden ud fra den lyd filosofi jeg nu engang har.
Det skulle være impuls korrekt (lukkede kabs) med faserigtige filtre og fuld variable fasejusterings muligheder
på filtrene så det hele ville falde på plads lydmæssigt. Og ht enhederene skulle være meget hurtige (flot impuls, lav forvrængning), og de skulle kunne gengive hele frekvensområdet 20-20Khz som et samlet system. Idag køre jeg 3-vejs men det færdige bliver nok 4-vejs, der er ingen vej udenom.
Det er sq det bedste jeg har haft.
Filtrene er lavet således at de matcher ht enhederne og rummets egenskaber så div resonanser kan kvæles. Det er sq meget bedre end at bruge mange penge på nogle dumme kabler som ikke kan gøre noget ved det lytte rum man nu engang har.
Mit system er endnu ikke færdig (hvornår bliver det... ) men det nærmer sig da. Jeg vil smide nogle billeder op senere. Også mht rummet skal jeg lige have lavet nogle diffusorer og absorbenter i hjørnet for at få det sidste til at falde på plads. Arbejde,børn og famile tager jo tid - men forhåbentlig her i vinter burde kunne være færdig

Altså, køb nogle ok kabler men brug energien på at få rummet til at passe til dit anlæg - det er bedre.

Mvh,
SFO
Til top Vis Seen_the_light's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seen_the_light

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2003 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen som er med på en blindtest på dette område. Jeg har tidligere opfordret til det, men det er som om det ikke vækker den store interesse - eller er det fordi folk alligevel ikke er helt sikre på forskellen?

Vi kan jo prøve at sammenligne nogen forskellige kabler med henholdsvis ingen "brændtid" og så kabler som har været i brug +100 timer.

Vi kan også tage et ikke psudeubalanceret kabet (som mit kcag) og lade signalet løbe den anden vej. Den vil jeg specielt gerne se nogen kunne identificere.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 03 September 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Porskær!

Det er nu altså en meget kendt ting, det med indbrændingen, men en blindtest er lidt svær at udføre. Det går nemlig meget hurtigt, med at den værste hvasse lyd fortager sig. Herefter er der blot en smule klingeri tilbage.

Hvis man skal lave sådane blindtests, så er det at stikkene er helt nye og rene på det ene kabel også medvirkende til forskellen. Men jeg har prøvet at opleve forskellen og jeg blev mildest talt overrasket. Jeg havde ikke ventet det og jeg troede først, at der var noget galt med det nye kabel. Hertil var det længe før, at entusiaster generelt var begyndt at tale om dette emne og jeg vidste det heller ikke selv.

Der er givetvis også forskel på, hvor meget forskel der er på nye og gamle kabler alt efter hvad de er lavet af og isoleret med.

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2003 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ja, ja - men jeg snakker to kabler af samme alder stand osv. Det ene kabel er så kørt igennem en toaster. På den tid tror jeg kun de skrappeste kan høre oxideringen af stikkene ;-)

Og den med at vende kablet er stadig spændende efter min mening.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 September 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Det er blevet en hed debat, tør man stikke næsen frem?

Neutrix stik, har I prøvet andre stik på de Nordost tidligere nævnt f.eks. WBT eller de der plast stik?

gli

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Guests skrev:

Det er bare helt glemt, at et kabel som min. består af et ledermateriale OG isolering.

Det er isoleringen der ændrer egenskaber efter tilspilning. Fænomenet kendes også fra komponentverdenen. Kondensatorer i særdeleshed har brug for tid til at "sætte " sig.

Jeg har flere gange prøvet et helt nyt kabel op imod et gammelt af eksakt samme slags. Og jo! der er i den grad forskel i en tid. Nye dielektrika har det med at hvæse, det falder dog til ro ret hurtigt.

Du lyder jo så sikker. Vil du turde stille op til en blindtest? Evt. sammen med andre "troende"?

Det er slet ikke så let at vurdere objektivt, hvis man selv styrer testproceduren. Bare dent psykologiske effekt af, at emne A koster mere end emne B, som er en fysisk mastodont i forhold til C, som igen er direkte grim i forhold til D osv.

Jeg går ud fra, at din oplevelse af forskelle hører til i småtingsafdelingen? Og du har selvfølgelig in mente, at den akustiske hukommelse snarere er brøkdele af et sekund end minutter? Samt 100% ens indstilling af vol. og alt andet?

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Skal kablerne nu også spilles til ... nu har jeg sku hørt det med

den havde jeg ikke lige regnet med!

Pale Rider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Kabler skal tilspilles liksom ethvert annet komponent, (en fersk lodding behøver typisk en times tilspilling) og den mest effektive tilspilling er å spille høyt! 

Til top Vis Pale Rider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pale Rider

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Drop det dyre metal!

http://www.harald-nyborg.dk/?=9545 !!!

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

<< Forrige Side af 4 Næste >>