| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis!
De er også så åbne og neutrale, at hver eneste tweak og hardwareudskiftning giver et brag i enten den ene eller anden retning. Jeg har netop anskaffet mig en ny DAC, og jeg blev næsten blæst baglæns ned af stolen over forbedringen. Det sjoveste er dog, at man spiller ufatteligt højt fordi forvrængningen er så lav og lyden så ren og ligefrem.
De er både nådesløse og taknemmelige på samme tid.
Men hvad siger du til kritikerne af ICE, som hævder en hel omkring brevsprække perspektiv? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Præcis!
De er også så åbne og neutrale, at hver eneste tweak og hardwareudskiftning giver et brag i enten den ene eller anden retning. Jeg har netop anskaffet mig en ny DAC, og jeg blev næsten blæst baglæns ned af stolen over forbedringen. Det sjoveste er dog, at man spiller ufatteligt højt fordi forvrængningen er så lav og lyden så ren og ligefrem.
Men hvad siger du til kritikerne af ICE, som hævder en hel omkring brevsprække perspektiv?
|
|
|
Ang. lav forvrængning så tror jeg også naboerne er tilfredse.... ingen klager endnu
Ang. brevsprække: ikke her - snarre "rådhuspladsen" 
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det med netkabler, har du prøvet tweaks af nogen art?
Eller andre små frække detaljer? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt 3 x Jorma JPC 2.5 se: http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=28&a mp;iAd=134
Problemet er at de skal have mange timer før de yder deres bedste - og da eAR også er i gang med at "brænde ind", er det svært at vide hvorfra forbedringerne kommer... Men sålænge det bliver bedre og bedre, skal jeg ikke klage (kan selvfølgelig vende tilbage til standardkabler når de er brændt ind)
Jeg er også i gang med at få trukket et 5 leder kabel (10 m) i 2,5 kvardrat, hvor jeg udover jord & 0 har 3 faser: ét til hvert apperat - det er det "nye", normalt deler apperaterne 1 fase, dvs. der kan opstå spændingsfald i forhold til de andre app. - og der er ingen kontakter undervejs, kun Shuko stik... Håber det giver noget med al det besvær... 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Jeg er også i gang med at få trukket et 5 leder kabel (10 m) i 2,5 kvardrat, hvor jeg udover jord & 0 har 3 faser: ét til hvert apperat - det er det "nye", normalt deler apperaterne 1 fase, dvs. der kan opstå spændingsfald i forhold til de andre app. - og der er ingen kontakter undervejs, kun Shuko stik... Håber det giver noget med al det besvær... 
|
|
|
Det er en ret dårlig ide! http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13958
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Go4it skrev:
|
|
|
|
Det er en ret dårlig ide! http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13958 |
|
|
Hmm - har lige talt med elektrikeren, og han foreslår at jeg bruger 1 fase, men bruger de 3 "fase" ledninger (i et 5 lederkabel) til hvert apperat - og opnår derved en form for "bi-amp. kabling".... er det ok
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med en "relativ god test"? Den var da overstrømmende positiv. Kun én negativ kommentar - HTstikkene.
I øvrigt - mener du ørene (altså 100 dele af en krone) i maskinen? Hvis du mener de to på siden af hovedet skal der lige et r mere i, altså ørerne.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Hvad mener du med en "relativ god test"? Den var da overstrømmende positiv. Kun én negativ kommentar - HTstikkene.
I øvrigt - mener du ørene (altså 100 dele af en krone) i maskinen? Hvis du mener de to på siden af hovedet skal der lige et r mere i, altså ørerne.

|
|
|
Ja, det fornemmer jeg også, men det virker som om de deler testen op i "kapitler" - hvor konklusionen først kommer senere. De skriver også "on test" dvs. er ved at blive testet (sådan forstår jeg det)
Ja ja ja, jeg fik aldrig et 13 i stavning - derfor
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at kigge på en ICE-baseret effektforstærker til at drive bunden i mine nye højttalere. De skal biampes med mine Exon 3, der skal drive mellemtone/diskant.
Hvordan lyder hhv. AR, Bertram og Jjaz´s effekter i bunden.
Det er altså ligegyldigt hvordan de spiller i toppen - men hvordan lyder bunden i sammenligning med andre effekter, også analoge?
Og hvad med watt´ene? Umiddelbart ville jeg sige at de mindste effekter ville være nok til mig (250W i 8ohm), men er der noget at hente (igen: kun i bassen) i de store 1000 watts??
Skal man være opmærksom på noget i forhold til effekternes niveauer når man biamper med forskellige effekter??
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att. Blackhawk
citat.
"Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag."
Jeg står og skal vælge imellem eAR1001 blokke eller en eAR Two. Jeg regne ikke med at komme til at mangle effekt med en Two? (har et sæt dali grand) men ville du stadig væle eAr1001 blokke hvis du skulle ud og købe idag?
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg ville ærlig talt vælge en TacT/Lyngdorf 2175, evt to, hvis du kan bi-ampe
Eller endnu bedre/dyrere en TDA 2200 - så er man hjemme! __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen
Uanset hvem af dem du nævner, er de standard ASP 1000, og der er ingen forskel i lyden. Så hvis du vælger ICEpower, så bør du vælge ASP 1000 og tag dem til den billigste pris. Og husk ICEpower forstærkere, er i den virkelige verden under halvdelen af de oplyste watt opgivelser, hvis du sammenligner med andre watt opgivelser fra traditionelle forstærkere / fabrikater.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Dejen
Uanset hvem af dem du nævner, er de standard ASP 1000, og der er ingen forskel i lyden. Så hvis du vælger ICEpower, så bør du vælge ASP 1000 og tag dem til den billigste pris. Og husk ICEpower forstærkere, er i den virkelige verden under halvdelen af de oplyste watt opgivelser, hvis du sammenligner med andre watt opgivelser fra traditionelle forstærkere / fabrikater.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Du har ret Toftdahl, der er ikke så meget power som man kunne forvente af en 1000 Watter. (hvad skal man også med 1000 W?)
At dynamikken fra ASP1000 så "lyder" som 1000W, må være det der tæller...
I ønskes alle en rigtig glædelig jul, og et godt nytår med en masse gode lydoplevelser 
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
Att. Blackhawk
citat.
"Dog kan jeg ofte savne min eAR Two amp, som lød fantastisk. Men måske er blokkene mere neutrale, åbne og ærlige hvor eAR Two er tweaket hen imod det lyse og røragtige som jo også lyder fabelagtigt. Men når alt kommer til alt, så er det jo et spørgsmål om smag."
Jeg står og skal vælge imellem eAR1001 blokke eller en eAR Two. Jeg regne ikke med at komme til at mangle effekt med en Two? (har et sæt dali grand) men ville du stadig væle eAr1001 blokke hvis du skulle ud og købe idag?
|
|
|
Davs Mr. Westergaard..
Det er sgu et svært spørgsmål, de fremkommer med der min gode Herre. Skal jeg være svineærlig, så ville jeg have valgt eAR Two idag. Jeg begik den fejl dengang, at lade den henslæbe sin tilværelse med en for-forstærker med et lavt output, hvorfor jeg fejlagtigt fik indtryk af en vis form for anoreksi rent powermæssigt, hvorfor jeg vekslede den til et sæt monoblokke. Men hvis du sørger for at køre med en for-forstærker med et højt gain, så burde du ikke mangle power. Trekanten er mere "live", mere fodtramp og man bliver ganske enkelt mere glad for eAR TWO rent musikalsk.
eAR 1001 ER kraftigere, men ikke så meget at det gør en voldsom forskel. Grand er en højttaler der kræver en vis power for at lyde som den skal, så i sidste ende vil eAR 1001 nok være det fornuftige valg. Men selve sounden er mere neutral, mere hul igennem, afslører med det samme om der i dit setup er råddenskab, så det afhænger lige så meget af personlig smag. Men du bliver glad for en eAR TWO, den mangler skam ikke overarm. Skulle du senere savne det sidste slag i bunden kan du altid udbygge med et sæt brugte monoblokke i bassen 
Nu er det jo jul, og vi skal være gode ved hinanden. Så jeg kommer gerne forbi med mine monoblokke, Westergaard! __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har brugt Ear Two til at trække bånd ned til 0,7 ohm det kunne den godt uden at brænde af, dog var den presset at lytte til. Senere har jeg kørt med bånd på 2- 3 ohm absolut uden nogen form for presset gengivelse. Mine basser på 2 ohm klare den også uden presset lyd.
Jeg kunne ikke drømme om at bruge ASP. moduler i stedet for A moduler, jeg kan helt klart bedst lide lyden fra de gamle. Hvad der så er mest rigtigt tja jeg skal ikke gøre mig til smagsdommer.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Præcis!
Men hvad siger du til kritikerne af ICE, som hævder en hel omkring brevsprække perspektiv? |
|
|
Hvilken DAC har du anskaffet???
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it: Hehe det skulle ikke undre mig, men til forskel fra mange andre, så ville det nu ikke generer mig. Dem som jeg har hørt har været gode og til menneske penge. Så det ville da være en stor fremgang, hvis man om få år eller hvad ved jeg kunne få et markede af rigtig gode forstærker til en pris der er til at betale, omend jeg ny synes at der er noget "mand" over et stort skrummel på 50 kg.
Michael
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
go4it, hvad har du egentlig af udstyr nu?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |