| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Go4it: Hehe det skulle ikke undre mig, men til forskel fra mange andre, så ville det nu ikke generer mig. Dem som jeg har hørt har været gode og til menneske penge. Så det ville da være en stor fremgang, hvis man om få år eller hvad ved jeg kunne få et markede af rigtig gode forstærker til en pris der er til at betale, omend jeg ny synes at der er noget "mand" over et stort skrummel på 50 kg.
Michael
|
|
|
Jaa du, en "ølkasse" med store køleripper, så er vi vel alle sammen "solgt"
Det vigtigste er at der bliver skruet op for udviklingen: IcePower søger faktisk dygtige medarbejdere til kommende produkter. Får ICEP. større båndbredde mv. kan det blive rigtigt godt...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| go4it, hvad har du egentlig af udstyr nu? |
|
|
Det er vist det samme som for et 1/2 år siden (tiden er knap, så der bliver kun nydt musik - men det er vel også meningen)
Pt. har jeg: CD: Accuphase DP65 (tænker på at købe en DAC til den), Pre.: NLE 11/19, Phonokabel: Eichmann eXpress (køber snart NLE 55 guldkabel), højtt.kabel: NLE 51, højtt.: Dynaudio contur 3.4S, Amp: eAR 1001,
Jeg er faktisk helt tilfreds med lyden - ikke mindst ved hjælp af min 60 m2 stue der er optimal til lyd: de nærmeste reflekterende flader er 4m væk, mit loft skråner osv. Det er vel det nærmeste man kan komme "frifelt" - indendøre, og dét kan høres 
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it
Du nævner at ICEpower leverer udtyr?moduler til Sanyo / andre. Kan du forklare os hvilket grej og evt. hvilke moduler der er tale om, det kunne jo være lidt spændende at høre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Go4it
Du nævner at ICEpower leverer udtyr?moduler til Sanyo / andre. Kan du forklare os hvilket grej og evt. hvilke moduler der er tale om, det kunne jo være lidt spændende at høre.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Hej Jørgen. Der står lidt her: Link 1Link 2__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
Tak
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Go4it
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Rotel har en 7.1 Amp, hvor der er 2 ASP, der så føder 5 standard Ice via deres switchP. De 2 nye Amps er vel henholdsvis (gæt) 1 & 2 x ASP 1000...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it: Korrekt.
Jeg undrer mig bare over, hvordan de kan bære et prismærke på ca. 20k pr. stk.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
ICEpower.
ASP 1000
Som JAZZ skriver, er det ikke muligt at købe et produkt der lyder bedre eller hvor man kan få så meget for pengene - det er umuligt.
ASP 500 eller 1000 håndterer enhver form for højtalere i danske hjem, og det gør de på en ganske overlegen måde.
Om man vil købe JAZZ eller BERTRAM - det må man selv tage stilling til. Men kigger vi på det, så er det rent faktisk den samme forstærker. Der er ingen mulighed for at ændre på modulerne, hvis man vil overholde godkendelser og bestemmelser i forhold til de kendte og krævede normer for elektronik.
Som jeg har skrevet før i forum, så kan det være marginaler i valget af ind og udgange der kan gøre en forskel - man hvad hjælper det hvis forforstærker, højtaler og kabler ikke lever op til det.
Derfor er det relativt med forskellene - men generelt spiller ASP 1000 flot i alle områderne med en god styrke og kontrol.
Køber man 2 monotrin eller en stereo forstærker - og synes det ikke er godt nok, så må man kigge på CDspiller, kabler og forforstærker. For med min meget lange erfaring med 1000 ASp og for den sags skyld ASP 500 er, spiller det forrygende i forhold til mange andre ting.
Og husk om man køber Krell, Gryphon eller nogle af disse mega dyre forstærkere, til mere end 100.000 kroner, så er der også ting de kunne gøre bedre, de er bestemt ikke perfekte.
Køb nu den ASP 1000 eller 500 forstærker og byg så anlægget op om disse / denne fremragende forstærker - man vil ikke blive skuffet og det er et fremragende sted at starte.
Men man finder også ud af at man må i gang med en ny forfortærker - ikke så meget pga. det er ICEpower, men fordi ICE kan levere så meget smukt musik og forforstærkeren ofte ikke er i stand til at honorere dette. Egentlig tror jeg mange overser betydningen af forforstærkeren og betydningen af kvaliteten på denne. Det skriver jeg egentlig kun fordi jeg selv var lidt på den galej, tilbage i tiden. Jeg var overrasket over forskellene på forforstærkere.
Men alle led i det forbandede HI-FI har stor betydning, vi kan ikke springe over hvor gærdet er lavest - selv om det både e rnemmere og billigere.
Jeg har selv forforstærker problemer - jeg fand ud af at mit forforstærker valg kunne afgøre det hele. Med de samme ICEpower og tre forskellige forforstærker i 16.000 kroners klassen fik jeg meget forskellige resultater fra flot til elendigt, og det kan jeg jo ikke klandre ICEpower for.
Så prøvede jeg med en Nelson Pass forforstærker, og Pass princippet er en ultra kort vej over alt. Med denne forforstærker så kom der liv i ASP 1000 modulerne, jeg har aldrig hørt dem spille så flot.
Efter min bedste overbevisning og forståelse for tingene - efter uafbrudt test og forsøg med ICEpower, så vil jeg prøve den nye forforstærker APRIL som JAZZ netop har fået på programmet - digitale ind og ud, det er guf for en ICE modulerne.
Om gud vil og det falder på plads, så vil jeg prøve at teste den nye APRIL forforstærker og 1000 ASP, hvorefter det kan bringes i forummet. Det bliver ikke i morgen og en seriøs test tager lidt tid.
Slutteligt vil jeg anbefale at man kigger sig om hos Bertram eller Jazz når man skal købe sin forstærker, det er efter min bedste overbevisning to ICEproducenter hvor moral og etik ikke bliver overhalet af munden med trekantede og forkromede løfter.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Og husk om man køber Krell, Gryphon eller nogle af disse mega dyre forstærkere, til mere end 100.000 kroner, så er der også ting de kunne gøre bedre, de er bestemt ikke perfekte.
hvad mangler de ????? og hvad kan de gøre bedre , du taler som om du har hørt det
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen
Jeg har brugt oceaner af tid på det mega dyre grej, og konklussionen er, det spiller nødvendigvis ikke så "englene synger" , tværtimod - eller sagt på en anden måde, det er ikke altid pengene værd at løbe efter det.
I det hele taget må man ofte stille sig selv spørgsmålet, hvad er der gang i - er det en sygdom eller er det medicin - med den evendelige jagt på dyrere og bedre apparater / grej.
Dermed sagde jeg nødvendigvis ikke at man alene bør investere i ICEpower - absolut ikke, der findes mange andre ting i HiFi verdenen, retsen af verdenen gik ikke i stå da de dukkede op, men jeg har nu alligevl fulgt udviklingen tæt - og de bliver løbendebedre.
Sidst jeg hørte et af de mega anlæg, til jeg ved ikke hvor mange hundrede tusinde, var jeg tættere på at få ørepine end af opleve den store musikalske begejstring, men for pokker hvor det dog kunne spille højt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
IcePower, standard som ASP må egentlig siges at være 1. generations teknologi (fra B&Os side), og set i det lys, må man da sige at det er ret godt gået i forhold til kl. A/B, der har mange årtier bag sig. Og nej Ice/kl.D er ikke "verdens bedste"- men det kan det blive en dag, og hurtigere end vi aner 
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
IcePower, standard som ASP må egentlig siges at være 1. generations teknologi (fra B&Os side), og set i det lys, må man da sige at det er ret godt gået i forhold til kl. A/B, der har mange årtier bag sig. Og nej Ice/kl.D er ikke "verdens bedste"- men det kan det blive en dag, og hurtigere end vi aner 
|
|
|
Og det er vi nogen der glæder os til, for der er dælme ikke elektronik for ret mange basse-ører i sådan et ICE-modul. Den dag, hvor det er toppen, bliver hifi (forstærkere i det mindste) til at betale. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om Jeff Rowland's ICE baserede hifi produkter tåler nogen sammenligning med produkter fra AR, Bertram, JJAZ osv. ?? Rowland's ICE forstærkere koster jo flere tusinde kroner mere end de andre producenters tilsvarende produkter.
Jeg vil dog godt lige tage hatten af for Rowland's designere - for de laver sku noget af det flotteste indenfor HIFI. Om det så lyder ligeså godt, som det ser ud, og koster, er et godt spørgsmål!
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E: Jeg har IKKE hørt Jeff´s produkter, så det ved jeg ingenting om, men jeg må sige, at hvis det er det samme indmad der er i disse som i andres, så synes jeg at det er vildt at de skal koste så meget mere end andre produkter. Så tangerere det jo næsten B&O koncept hvor man betaler ½ gang så meget for et produkt pga designet.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
|
|
Det er de vel også værd, du skal regne med priserne som vi er forvent med her i DK (JAAZ/Bertram/eAR) er "direkte til dig" pris!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
AM-E: Jeg har IKKE hørt Jeff´s produkter, så det ved jeg ingenting om, men jeg må sige, at hvis det er det samme indmad der er i disse som i andres, så synes jeg at det er vildt at de skal koste så meget mere end andre produkter. Så tangerere det jo næsten B&O koncept hvor man betaler ½ gang så meget for et produkt pga designet.
Michael |
|
|
Ja, men det siger også lidt om den lydkvalitet der kommer fra Ice, da man ellers ikke ville kunne prissætte så højt = ingen afsætning!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Det er de vel også værd, du skal regne med priserne som vi er forvent med her i DK (JAAZ/Bertram/eAR) er "direkte til dig" pris! |
|
|
Nu har jeg godt nok aldrig hørt ICEpowered forstærkere, men du mener altså, at AR's eAR 1001 sagtens kunne bære det vejl. udsalgspris på 15k pr. stk? Det er jo 30k for et stereosæt + at man skal have en pre! Jeg må indrømme, at 30k er mange penge for 2 printplader på størrelse med min håndflade i en metalkasse... Men lyder de virkelig SÅ godt? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it: Det er jo så dét der kan diskuteres. Som jeg ser det, og det er ikke kun indenfor ICE så er der produkter der bliver solgt til sky høje priser, uden at være det værd. Men som folk enten tror er pengene værd, eller pga "blære effekten".
Michael
Jeg mener ikke NØDVENDIGVIS at pris er = bedre kvalitet
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Go4it skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Det er de vel også værd, du skal regne med priserne som vi er forvent med her i DK (JAAZ/Bertram/eAR) er "direkte til dig" pris! |
|
|
Nu har jeg godt nok aldrig hørt ICEpowered forstærkere, men du mener altså, at AR's eAR 1001 sagtens kunne bære det vejl. udsalgspris på 15k pr. stk? Det er jo 30k for et stereosæt + at man skal have en pre! Jeg må indrømme, at 30k er mange penge for 2 printplader på størrelse med min håndflade i en metalkasse...
Men lyder de virkelig SÅ godt?
|
|
|
JA, det mener jeg! jeg havde mine 1001 under armen en dag hvor jeg skulle prøvelytte en m.f. af en kl. A, på størrelse med en øl kasse, og en vægt på 50 kg (smuk som en i hæ..). Men ved du hvad, mine eAR1001 spillede klasser bedre... Morale: en lille blikkasse - når den indeholder 1000ASP kan i den grad kaldes High-end. Så døm ikke størrelsen (hvor har jeg hørt den før?), vægten, prisen, eller udseenet på en Amp - eller en bog for den sags skyld
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Go4it: Det er jo så dét der kan diskuteres. Som jeg ser det, og det er ikke kun indenfor ICE så er der produkter der bliver solgt til sky høje priser, uden at være det værd. Men som folk enten tror er pengene værd, eller pga "blære effekten".
Michael
Jeg mener ikke NØDVENDIGVIS at pris er = bedre kvalitet |
|
|
Helt enig, men nettop i forbindelse med disse ASP er det jo lige modsat med den blæreeffekt: du får jo en lille "cigarkasse" med en lyd som en "Ferrari", og så koster den som en "Skoda". Dette, fornemmer jeg, gør folk usikre/afvisende (synd for dem)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it: okey enig, tror jeg havde misforstået dig*S*....Jeg er af samme mening og ville da gerne lægge lidt penge på bordet for en ICE, om ikke andet, så bare for en periode for at finde ud af hvad jeg synes om det. Men når så dét er sagt, så kan jeg ikke se idéen i at lægge, hvad ved jeg 20K for en Jeff, hvis jeg kan få en hvilken som helst anden til under det halve, så vel er rimelig ens i indmaden. Det var det jeg mente 
Michael
|
| Til top |
|
| |